3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Historik 13.5.2008 12:31

Re: výborně

Takže zase nic, inspektor Trachta. Z tvojí boty zase čouhá jak péro z gauče farářova nedělní škola. Teď mi řekni, kde je spravedlnost? Myslím ohledně těch škol. S tím tykáním to snad nepadá na váhu? To je takový můj komplex získaný na Neviditelném psu. Někteří kanáli, mohl bych je vyjmenovat, mi např. spostě vynadají a pak mi vyčtou tykání, vždycky se přitom nesmírně bavím. Tak promiň, nebo promiňte, když jsem tedy pro vás bolševik? To je dnes ostatně standardní označení pro každého, kdo řekne něco, co se nehodí do vládního krámu. A že to jsou standardní metody a slovník církve, napříč církevním spektrem, to není třeba ani zmiňovat. S tím majetkem to zkrátka církev bude mít těžké. Jsem přesvědčen, že kdyby církev argumenty měla, tak by je vítězoslavně už dávno vytasila. Teď jen církev spoléhá na to, že se přiživí na politickém handlu, který chystají vládní politické strany ODS, KDU-ČSL a Strana zelených. Zkrátka je to cena za volbu prezidenta a za radar. Církev je taková prodejná děvka, ale to je historicky známá a stará věc, jako že voda teče shora dolů. :-)

inspektor Trachta 13.5.2008 12:44

Re: Re: výborně

Ale Historiku, vybodněme se na bolševiky a tykání nebo vykání a podobné kraviny...jestli myslíte že citáty ve stylu "církev je prodejná děvka" jsou součsátí korektní debaty a chcete se dál smát těm vulgárním debatérům tak blahopřeju k tzv. samovtipu....alekvůli tomu tady nejsme.

Ta TŘETINA majetku pro vás není dost silný argument? Zase nic? Je vám to málo, že se církve vzdaly dvou třetin majetku? Nechápu proč tohl všichni přehlíží...

Historik 13.5.2008 13:10

Re: výborně

Označení církve jako prodejná děvka není nadávka, ale charakteristika stavu. Církev půjde s kýmkoli, kdo jí zajistí majetek a bezproblémový život na úkor jiných. Tedy za trochu té duchovní útěchy, aby to zase navenek nevypadalo tak ůplně blbě. Nemá význam tady vypočítávat, co všechno církev spáchala ve jménu své zásady kázat vodu a pít víno. Ohledně majetku to nevyřešíme. Kdyby kdokoli z nás někam přišel a ukázal prstem na majetek a prohlásil, že mu to patří, první co by po něm každý chtěl by bylo, aby to doložil. Církev to udělat nemůže, protože takové doklady nemá. Ale ponechme to jiným, kterí mají politickou moc a můžou si odhlasovat jakýkoli protiprávní zákon ve prospěch církve. Může se klidně stát, že další vláda jim ten zákonný paskvil zase zruší. Tak jde chod dějin a dnes se neděje nic jiného než chod dějin podle tohoto pravidla. Současná vláda prostě použila svoji moc a bez ohledu na právo se chystá schválit zákon ve prospěch církve. Je to ten dříve dohodnutý politický handl mezi ODS, KDU.ČSL a Stranou zelených. Lidem v ČR se to nelíbí, ale vláda i církev jde "přes mrtvoly". Tyto metody se ještě nikdy nikomu nevyplatily. :-)

inspektor Trachta 13.5.2008 13:45

Re: Re: výborně

Nu ano, jistě, pokud vás označím za kretena, také mohu tvrdit, že to není nadávka, ale označení pravého stavu věcí :-) ovšem tento styl debaty nikam nevede...Zajímavé je, že na ten fakt, že církve se vzdaly dvou třetin majetku o který šlo nijak nereagujete...zřejmě se vám to nehodí do krámu. Zkuste mi najít příklad někoho, kdo se vzdal při restitucích dvou třetin potenciálního majetku... 

Jistě máte pravdu v tom, že běh dějin poběží vesele dál a pokud tady vyhrají volby socialisté a komunisté, pravděpodobně stejně vymyslí způsob, jak církvím slíbené peníze nevyplácet. Já jen v koutku duše doufám, že pokud k tomu vyrovnání skutečně někdy dojde (o čemž nejsem vůbec přesvědčen) tak nemovitosti už jim zpátky nikdo zabavovat nebude - už kvůli obcím, které by na současné podobě navrhovaného zákona vydělaly zdaleka nejvíc. ;-)

Historik 13.5.2008 14:36

Re: výborně

Ale no tak, inspektor Trachta, neztrácet nervy. Já vím, je to těžké, když nejsou argumenty jak zdůvodnit, proč by měla církev dostat od státu štědrý dar v podobě stovek miliard. Ono je to těžké, když chybí lidé, kteří jen slepě věří co církev tvrdí a co si nárokuje. To stádečko, které jen věří a dál se po ničem nepídí, se moc ztenčilo. To je tím, že církev krmí lidi jen jalovými žvásty a lidi živí církev konkrétním majetkem pro nic za nic, řečeno slovy církve konkrétním chlebem. A to už se lidem moc nechce. Má to zkrátka církev těžké. Jak to jen zařídit, aby se dál církvi mohlo žít bezstarostně bez práce? Nezbývá, než se přiživit na politickém handlu ODS, KDU-ČSL a Strany zelených. :-)

inspektor Trachta 13.5.2008 16:48

kdepak nervy Historiku

Už jsem pochopil, že vy prostě nečtete co píšu a pořád si dál vedete svou hatmatilku. Budiž vám to přáno. :-) další debata je zbytečná, mějte hezký zbytek dne.

Nemo 13.5.2008 11:41

Re: Re: výborně

Co kdybyste místo spílání raději napsal, k čemu vlastně tu církev potřebujete.

Protože se bojíte smrti a potřebujete, aby vás nějaký duchovní stále ujišťoval, že budete žít život věčný, tisíciletou selanku v nebi?

Nebylo by lepší odstranit tu příčinu, tedy se zbavit strachu?

inspektor Trachta 13.5.2008 11:43

Re: Re: Re: výborně

Nemo a není to jedno kdo k čemu církev potřebuje? Mě se při restituci v 9. letech taky nikdo nevyptával, jestli ten majetek fakt potřebuju ;-)

Pytel 13.5.2008 12:25

Re: Re: výborně

Já nevím, kolik to dělá dnes, protože nevím, kolik dnes na ty kněžoury praskne miliard, ale typuju, že už na ně teď pět tisíc produktivních lidí musí dělat.

U nás se pro církve odluka od státu rovná smrti. Oveček je málo a produktivní výrobu oni zorganizovat neumějí, uměli by akorát žít z pozemkové renty, ale ani to ne dlouho, protože konkurujících kapitalistů, kteří dlouhodobě žijí z pozemkové renty (z nemovitostí) je tolik, že by jim kněžouři co by kapitalisti nemohli v žádném případě bez podpory státu konkurovat.

inspektor Trachta 13.5.2008 12:51

Re: Re: Re: výborně

No vida pane Pytel...tipovat se sice píše s měkkým i, ale jinak je Vaše úvaha správná. :-) Tím zákonem o vyrovnání církevního majetku může stát v budoucnu jen vydělat.

A snažně Vás prosím, nechte tu církev zemřít bez státní podpory a nechte ty "zatracené kněžoury" ať si hospodaří sami, když jste přesvědčen že to neumějí...

Pytel 13.5.2008 13:25

Re: Re: Re: Re: výborně

Já vím, jak se píše tipovat a běžně dělám ještě horší chyby - a nejsem sám, kdo nemá chuť si to po sobě dvakrát číst.

Tou ještě horší chybou je například to, že jsem do své kalkulace vůbec nezapočetl nutnou pracovní dobu (kterou dnes odhaduju na dvě hodiny na pracujího člověka a den). Takže to nebude pět, ale možná sedm tisíc. Ale to je jedno, koho zajímá přesné číslo? Řádově je to deset tisíc lidí, kteří živí ty parazity.

Po "odluce" či "vyrovnání", jak se ta velekrádež ve veřejném fondu dneska nazývá, však bude na kněžoury dělat kdo? No kdopak? To faktické otroctví pouze změní svou formu z dnešního loupení ve státním rozpočtu na přímé loupení výsledků práce lidí, užívajících nemovitosti, o kterých se jako že prohlásí, že "patří" církvi.

Pytel 13.5.2008 13:30

Re: Re: Re: Re: Re: výborně

... měl jsem říct "deset tisíc lidí, kteří NEDOBROVOLNĚ živí ty parazity ...

oni si kněžouři od oveček taky vyberou svoje.

inspektor Trachta 13.5.2008 13:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborně

Pytle divím se že vás to tak bere, kolik církve vyberou od oveček :-) 

Pytel 13.5.2008 14:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborně

Naše církve jsou v dnešní době především pojítkem s naší kulturní historií a tradicemi. Žádnou jinou funkci už nemají. Snaha udělat z nich "vlastníky" výrobních prostředků je naprosto idiotská a zcestná, a poškozuje práva pracujících lidí v této zemi, mezi které se rovněž počítám. Proto mě to bere.

inspektor Trachta 13.5.2008 14:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborně

"Vlastníky výrobních prostředků?"  Ale to snad nikdo nechce, ne? Nejde o nic jiného, než o to aby dostali zpátky náhradu za to co jim sebrali a aby měli dost prostředků na svou činnost..což si myslím že rozhodně není hlavně "výroba". Váš názor na úlohu církví ve společnosti vám samozřejmě neberu, ale nezlobte se, ve vztahu k zákonu o který jde je ten váš názor celkem nepodstatný...

Pytel 13.5.2008 17:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborně

Nikdo jim nic nesebral. Jestli tu někdo někomu něco bral, tak to byli oni.

Postavit a křičet: "Když jsem odjakživa parazitoval, tak mám morální právo parazitovat i dál!" je naprostá nehoráznost. Příjde den a - slovy pana Langera - "někdo půjde bručet".

inspektor Trachta 13.5.2008 17:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborně

Pytle kdo komu co bral? Majetek většiny církví pochází z donací, nebo-li darů věřících...nemusí se Vám to líbit, možná by jste tu chtěl zařvat cosi o tom, že to vytřískali na odpustcích, nebo zabavili při inkvizičních procesech, rekatolizaci atd...ale tak to prostě není...realita je taková, že státy (a některé soukromé osoby) opakovaně během historie kradly majetek církvím...

doktor 13.5.2008 10:27

Ani Tlustý, ani Hvížďala,

tím méně lidovci nebo Česká biskupská konference římskokatolické církve nevysvětlují, CO je vlastně ta která církev (je ta římsko- nebo řeckokatolická společenstvím všech křesťanů světa tohoto vyznání?) u nás, jak se liší církevní vlastnictví od SPRÁVCOVSTVÍ MAJETKU zdejšími církevními orgány, což je u nás pravděpodobné, a co z t.zv. církevního majetku spadá pod PATRONÁTNÍ PRÁVO, kde církevním patronem s právy i povinnostmi se stal od 1.11.1949 stát. Napadá mne také, že tvůrci poúnorových komunistických zákonů byli za první republiky vystudovaní, a proto mnohem kvalitnější právníci, než ti dnešní.

Ccecil 13.5.2008 10:21

Velmi hezky a pravdivě napsáno

Jinými slovy, pro církve jen část toho, co jim bylo ukradeno a stejně většina závistivců řve a řve a řve.

Alda 13.5.2008 10:43

Re: Velmi hezky a pravdivě napsáno

závistivců? Proberte se a sundejte ten zlatý křížek z krku!

-ferry- 13.5.2008 10:12

Rány kristapánovy ...

 pane Hvížďalo ! To jde o víc než čtvrt milionu hektarů půdy ! Nemohl byste nám třaba napsat,jak k tomu ti zbožní přišli? Vždť Ježíš brojil proti bohatství. Můžete nám taky říct,kdo to té církvi (mluvme jen o katolické církvi) obhospodařoval? Kdo jim na tom pracoval a potažmo kdo jim na tom bude pracovat teď,dostanou-li to ? Myslíte,že Vlk,Graubner,Halík,Malý a jiní a jiní preláti vezmou do ruky kosu a hrábě a půjdou na ty polnosti pracovat.Možná jo,ale pouze za přítomnosti televizních kamer,aby lidu městskému ukázali krásu polních prací? Kardinál Vlk se objímá se snopem žita !! To by bylo něco pro Katolický kalendář ...! Jinak ale ne ! Už jsem si přečetl,že kněží nejsou na práci,ale na šíření slova božího. Čert ví,kolik lidí o tohle stojí.Lidem by myslím víc šlo o to,aby flanďáci za práci platli.Penězi,ne jen požehnáním.To dělali po staletí,proto mohli bohatnout ... Tak se někdy rozepište,pane Hvížďalo ....

Ccecil 13.5.2008 10:22

Re: Rány kristapánovy ...

Opravdu jsi tak prostý duchem, nebo si na to jen hraješ?

inspektor Trachta 13.5.2008 10:26

Re: Rány kristapánovy ...

Ti zbožní k tomu přišli z drtivé většiny donacemi...já vím je to cizí slovo, ale internet máte tak si to případně najděte ;-)

Alda 13.5.2008 10:39

Re: Rány kristapánovy ...

plně souhlasím, řekl bych že lépe to nejde napsat.

Kolma Puši 13.5.2008 12:23

Re: Rány kristapánovy ...

nezlobte se, -ferry-, ale věta Myslíte,že Vlk,Graubner,Halík,Malý a jiní a jiní preláti vezmou do ruky kosu a hrábě a půjdou na ty polnosti pracovat taky tak trochu kulhá. Nechcete snad tvrdit, že vlastníci velkých firem taky montují své výrobky apod. Tím netvrdím, že se nepodílejí na provozu svých firem, ale na velkou část práce si najímají zaměstnance.  

Honza 13.5.2008 14:16

Re: Re: Rány kristapánovy ...

...a vy víte,kteří z nich budou vlastníci ???To bude na jejich vlastnictví vypsáno výběrové řízení ??

Mimochodem,ferry má naprostou pravdu.To celé zavání akcí něco za něco a komu z toho spadne větší balík do klína.RvRv

alfa.BCS 13.5.2008 10:07

Vydržte-vynikající článek-to je Novinařina!

M. Zima 13.5.2008 9:59

Ano pane Hvížďala,

o "úroveň zpravodajství a komentářů" jde také. Zatím to vypadá, že si nikdo z českých pisálků závaznou verzi blábolu dua klaunů v barvě (Topolánek, Jehlička) vůbec nepřečetl. jde o

 http://www.mkcr.cz/assets/informacni-servis/Zakon_o_majetku.pdf

kde se Kalouskovi šmelináři vydávající se za finanční experty konsekventně vyhnuli pojmu anuita a ten celý podvod zatemnili idiotskými Topolánkovými statementy typu:"257 miliard Kč nevyjadřuje žádnou reálnou hodnotu". Jestli jsem ten ubohý pamflet správně rozšifroval, jde o poskytnutí 60-ti leté renty ve výši roční platby 4300000000 Kč prelátům, aby si po volbě kLause mohli dovolit trochu podnikat a jistě najdeme některého příště hekticky oblečeného v blízkosti luxusního domu štěstí. To vše bych jim přál, jsou to také jenom lidi, ale nemohli by se od té prognostické pakáže alespoň trochu lišit?

A k tomu odhadu. Připomínáte mi včerejšího Veselovského s nějakým Hašmanem od Langera. Na Západě se takovému výkonu říká pohlavě do brambořiště, nikdo nic nepřipravil, nikdo nic neví, ale všichni blbě kecají. Je Vám jasné, že na tu "Bestandsaufnahme" má Topolánek, Kalousek, Jedlička,... celý státní aparát?

Historik 13.5.2008 10:35

Re: Ano pane Hvížďala,

Jestli takhle vypadá vládní zákon jak je to v odkazu, tak to je síla. Ani se nedivím když Tlustý řekl, že by za takovej paskvil každýho zavřeli. Ten "zákon", to je teda něco. Nejkouzelnější jsou v zákoně ty obrázky. Jen tam ještě chybějí obrázky hořících hranic, na kterých Katolická církev upalovala lidi. Zákon přece má být vyvážený, ne? :-)

inspektor Trachta 13.5.2008 11:19

Re: Re: Ano pane Hvížďala,

Jo jo, třeba takové židovské obce, ty upálili lidí historiku :-/

Doufám že máte radost z toho, že např. Červenou Řečici Tlustého exhibice odsuzuje do role zapadlého hnízda, kde nepůjde nic postavit ještě leta...:-(