26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bubik 15.10.2008 14:43

Re: stejně zle je na tom Pankrác

kde se ty lidi v těch nových kancelářích berou? Že by stavby generovaly uživatele? A kde ti uživatelé byli předtím? Jinde? Asi jo. Není to spíš tím, že se prostě firmy stěhují z centra Prahy na periferii (což v zásadě Pankrác je....)?

No a ty další aktivity, třeba Arkády - to uvídíme - bylo-li to postaveno zbytečně, zkrachují.

Mimochodem Vaše myšlení mi názorně předvedl asi před třemi lety můj soused, když se dozvěděl, že se u nás budou na dvouletkové baráky nastavovat patra s novými byty: "k čemu to, je vždyť tady u nás všichni byty mají a nový lidi sem nechceme", láteřil u piva v hospodě.......

honzak 15.10.2008 15:26

Re: stejně zle je na tom Pankrác

on je "ok" permanentně naszrán, že mu po Pankráci jezdí auta. Je jediný na celém světě, kdo to tak má, my ostatní žijeme v příměstských obcích, obklopeni zelení a zcela bez aut. Jako např. já, bydlím v Černošicích u II/115. Od 6:00 do 22:00 souvislá řada aut, od KIA PICCANTO po nejdelší návěsy. Kouzelné až poetické...

Bydlím tam od 1980 a jezdím do práce na kole (v sezoně). Není tam žádný tunel (ty přivádějí dopravu). A auta furt přibývají. Neudělali soudruzi melounisti někde chybu?

ok 15.10.2008 16:44

Re: stejně zle je na tom Pankrác

Milý Bubíku, ANO, nové kanceláře generují nové uživatele. V civilizovaných zemích existuje územní plán, který takovýmto excesům zabraňuje. U nás si zničíme i Pankrác (což už dávno žádná periferie není), ještě před pár lety to byla kvalitní čtvrť, kde se dobře žilo. V takových Vysočanech se může stavět do alelujá aniž by se cokoliv zhoršilo, na Pankráci a v jeho okolí jde o jednoznačné změny k horšímu.

Můj názor je prostý: když změna, tak k lepšímu. Změny k horšímu opravdu, ale opravdu k životu nepotřebujeme - to je dost zásadní věc.

Niky 15.10.2008 9:37

Praha má,

suveréně a z přehledem nejlepší MHD v celé Evropě,snad jenom Berlín by mohl Praze konkurovat!

ok 15.10.2008 9:49

Re: Praha má,

Berlín má ovšem cca 10x více parků.

Jenik 15.10.2008 10:40

Re: Praha má,

Protože ho na konci války celý a důkladně vybombardovali, Prahu bohužel (podle vás) ne

V.Novák 15.10.2008 12:35

Re: Praha má,

Parků?!? Vážně to považijete za parky?

Berlín je betonová džungle občas proložená hnusnou prolukou, snad i parcelou, sloužící zejména jako smetiště a občas zarostlou náletovými křovinami. Jak jsem s překvapením zjistil, Západ si v tom to může s bývalým Hauptsadtem der DDR podat ruku. Stačí si koupit kartu a projet se po okruhu.

Ledaže byste do toho Berlína počítal i lesy v okolí, kam jezdí sporadicky S-Bahn. Ano, s Wannse by to mohlo platit. To ale abyste do Prahy započítal i Voděradské bučiny...

Niky 15.10.2008 9:34

Co by jste chtěli od soudruha Gabala,

který je manželem soudružky Hybáškové!

vajan 15.10.2008 9:20

Dobré poledne.

Pan Gabal se nám probudil - ale kdy. Přece jakosociolog měl dávno přijít s myšlenkou, že při výstavbě satelitních měst musí investor zajistit i dopravní cesty na úrovni 21.století - např. i částí , kterou zatím dávají jako úplatek konšelům na změny územních plánů. Najednou je křik, ale koncepce žádná!!!

Houmr 15.10.2008 9:04

Gabal je politruk (politolog)

a to stačí.

Standa 15.10.2008 8:38

Zajímavý paradox

Tento článek spolu s totuto diskusí potvrzuje zajímavý paradox, který na NP již nějakou dobu sleduji: inteligentní článek zpravidla bývá doprovázen slabší diskusí plnou nesmyslných výlevů a naopak. Tato Gabalova antibémovská agitka, potvrzující sepětí pravdoláskystů s ekoteroristy, vyvolala jednu z obsahově nejzajímavějších diskusí, jakou jsem na NP v poslední době četl R^. Už nemám co dodat! Všem diskutujícím díky!

ok 15.10.2008 9:51

Re: Zajímavý paradox

Stando, Gabal jen popisuje realitu. Já to vidím přesně stejně jako Gabal, ba hůře - žiju v Praze a můžu jen potvrdit Gabalova slova.

Venkovan 15.10.2008 11:40

Re: Zajímavý paradox

Stando, podle kvality tvého příspěvku musím Gabalovi udělit výbornou.

DS 15.10.2008 8:27

demagog

To samé tito ekoteroristé hlásali když se začal stavět  tunel Mrázovka.Dnes každý soudný člověk musí vidět jak zprovoznění tunelu Mrázovka ulehčilo Smíchovu i Malé Straně.Kecy o tom,že podél Sparty bylo klidné místo jsou určeny tomu,kdo tam nikdy nejel.Článek dva dny před volbami je jen účelové poškození ODS,protože volby v Praze nejsou.

zed 15.10.2008 9:16

Re: demagog

"Článek dva dny před volbami je jen účelové poškození ODS,protože volby v Praze nejsou." Tak toto je perla, která by měla skončit v učebnicích logiky. Buhehehe :-))).

Loki 15.10.2008 8:03

NIMBY

Ano, pan Gabal by hrdinně ochránil Pražany před automobilovým provozem ... jeho vykázáním do okresů Praha-východ a Praha-západ. Jenomže se jaksi zapomněl zeptat obyvatel dotčených mimopražských obcí. Not In My BackYard, že?

Mejla 15.10.2008 7:48

Praha je nutné zbavit Gabalů a podobných úředníků, aby zbytečně nestáli v kolonách a šli někam pracovat.

.

Mejla 15.10.2008 7:44

Především je Praha přeplněná úředníky a ti si vynucují další stavby. Je nutné

zrušit bez náhrady nějakých 100 000 úředníků sídlících, úřadujících a bydlících v Praze a bude klid a Praha bude normálně průjezdná a úředníci budou muset jít pracovat mimo Prahu. Tam se už stejně nic nevyrábí.

Petr Kohout 15.10.2008 7:17

Jestli jsem správně pochopil, ostatní města už od stavby tunelů upouštějí - mají je tedy HOTOVÉ.

A Praha má (díky komunismu) prostě zpoždění.

Jenik 15.10.2008 9:57

Re: Jestli jsem správně pochopil, ostatní města už od stavby tunelů upouštějí - mají je tedy HOTOVÉ.

kvůli nacionálním socialistům 10let, komunistům 40let a ZELENÝM dalších dvacet

hufv 15.10.2008 7:17

staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

A kdo chce psa bít, hůl si najde. Asi takhle by mohl můj komentář i skončit. Neskončí - proč?

Jezdím denně z Prahy 13 přes Barandovský most na Chodov do práce. Jiná cesta v podstatě neexistuje, tedy pokud nechci jet přímo centrem. Bohužel to co se stalo za posledních pár let, je pokus o naprostou izolaci a blokování celé této části od možnosti dopravy. Z celého jihozápadního města (kde se nově staví cca 10 tisíc bytů a přibude tak do roka dalších 10 tisíc aut) vedou na okruh v podstatě dvě trasy - Plzeňská a Radlická. Propustnost Plzeňské byla nedávno ve špičkách omezena na polovinu zavedením pruhu, kde občas projede autobus. Radlická je skoro rok rozestavěná díky výstavbě dvou tramvajových zastávek. Tramvaje již jezdí. Propustnost Radlické pro osobní dopravu je touto nesmyslnou stavbou snížená opět minimálně o polovinu. Tramvaj projíždí jednou za 15 minut s cca dvěma lidmi, jedním z nich je řidič, podél kolon se stovkami lidí, kteří stojí a čekají na nově zbudovaných 3 semaforech, až prázdná tramvaj překodrcá od jedné zastávky metra k druhé. 

V plán prý je vybudování tunelu - pokračování rozvadovské spojky - který by to možná mohl vyřešit. Jenže vlastní stavba možná začne, možná ne, někdy za 8 let. Co do té doby? Nyní trvá dostat se z oblasti Stodůlek na okruh cca půl hodiny (2 km), zbývající trasa (na Chodov) pak 10 minut. 

Co s tím? Co nejrychleji začít stavět další tunel. Stejně to bude trvat nejméně 4 roky, než bude dostavěn a situace už teď je katastrofická.

ja 15.10.2008 7:35

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

A co takhle nejet autem? To by Vaše ego moc utrpělo?

honzak 15.10.2008 7:44

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

o egu autora příspěvku nic nevím, Zato vím, že cesta tramvají, metrem(B), metrem(C) a autobusem (3 přestupy!!!) trvá zhruba dvojnásobek času, než cesta autem. Jsou lidé, kteří toho času mají málo, třeba otec malých dětí.

hufv 15.10.2008 8:00

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Nemám tolik aut, abych mohl jedno používat v práci a druhé používat a mít připravené pro případ potřeby doma - a mezitím přejíždět MHD. Ani nemám tolik času, abych jezdil přes Florenc z jednoho okraje Prahy na druhý, s docházkou na metro (20 minut) a od metra (15 minut). Ani nejsem tak bohatý a silný, abych se nechal v MHD okrádat a tahal několik různých tašek (běžně cca 8-10 kg) pěšky (půl hodiny) a metrem. Takže budu jako většina ostatních stát v koloně vzniklé nesmyslným omezováním dopravy a čekat, jestli konečně někdy něco taky udělá pro plátce daní, místo pro jejich konzumenty. A taky podle toho volit.

Xury 15.10.2008 9:05

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Odpusťte mi laickou otázku, neměl by stav na Barrandovském mostě vyřešit jižní obchvat města?

Pak by se měla uvolnit trasa Pražského okruhu a tím i cesta na pravý břeh.

hufv 15.10.2008 9:32

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Problémem pro ty, kdo jedou z oblasti tzv. jihozápadního města (Stodůlky, Lužiny, Butovice.....) není průjezd Brandovským mostem a jižní spojkou, ale hlavní problém je dostat se na pražský okruh, tedy možnost vůbec se dostat k Barandovskému mostu. Jižní obchvat uleví jižní spojce a vlastnímu sídlišti Barandov, to ano. Ale nikomu dalšímu nepomůže.

V plánu existuje výstavba tzv. Radlické radiály, která jediná to může řešit. Jenže plán je až někdy na roky 2014 (že se začne stavět).

ok 15.10.2008 9:55

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Potvrzuji hufv, je tam řada kontraproduktivních opatření, která dopravu zbytečně zahušťují. Už aby stál vnější okruh.

Mimochodem Blanka je na nic, potřebný je vnější okruh severní trasou mezi poli - levné a dlouhodobé řešení.

Dick 15.10.2008 10:17

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Naprostý souhlas s huvfem! Tramvaj po Radlické je z hlediska dopravního ODPUSTEK PRO ZELENĚ POŠUKY. Jakkoliv je to hezké dílo. Zavřená Radlická se u nás na Plzeňské projevovala negativně celé jaro a léto. Nepozoruji změnu - chcete říct, že ji již otevřeli pro auta? Nestrašte!

hufv 15.10.2008 10:21

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

nestraším, je to tak. Sice tam ještě stavbaři jsou, ale až odejdou, tak se propustnost spíš zhorší, protože nyní se jezdí po novém a po kolejích a nyní osazují takové ty obrubníky mezi kolejemi (kde pojede jeden člověk za 15 minut) a mezi pásem pro auta, ten bude ještě doplněn o retardéry, takže bude už jen hůř.

honzak 15.10.2008 7:02

jako starý technokrat

se musím pana Gabala zeptat - ony ošklivé prachové častice při popojíždění kolon nevznikají?Jako starý technokrat si i odpovím - při popojíždění kolon vznikají a to v mnohem větší míře, protože motory automobilů při popojíždění, zvlášť do kopce, nepracují v optimálním režimu. Zato při rovnoměrném pohybu v tom tunelu jede každý rozumný řidič v optimálních a konstatntních otáčkách, čímž veškeré škodliviny minimalizuje.