23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Gonzales 16.10.2008 8:18

Re: Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

Představte si, že i na Praze 7 může mít firma prodejnu se skladem. Dokonce v Korunovační. To je věc, co? A teď vy chytrá horákyně mi prozraďte, jak mám s pomoci MHD realizovat denně třeba pět až šest zakázek?

Ano, máme tu jeden osvědčený recept (a vy ho také uvádíte) a to zákazy a omezení. To vážně nejste štonc ten problém s křížením povrchové dopravy pochopit ;-(

Albert 15.10.2008 13:53

Autor je sobec

Soucasne chce zit uprostred velkomesta a soucane nechce, aby tam zil kdokoliv jiny.

Vsechna tvrzeni v clanku jsou nepravdiva. Naopak pokud nebudou tunely postaveny, tak lidi pomrou na rakovinu z dopravy. pan by to samozrejme vyresil mnohemlepe, udelal by letnou slepou, jezdit by tam smel jen on sam a byl by tam bosky klid.

AndyO 15.10.2008 16:14

Re: Autor je sobec

Alberte, kde bydlíte?

Bubik 15.10.2008 13:40

Gabale Gabale, jen se zařazujete do fronty ekologistů

1/ ta auta po Letné dávno jezdí. 2/ jezdí proto, že nemají Prahu kudy objet, protože severně od Letné je první most až v Kralupech. 3/ aby nemuseli jezdit po Letné i ti, co je Praha nezajímá,  měl už dávno být severní okruh a most v Suchdole. Proč tam není je třeba se ptáti všech vlád od roku 1980. 4/ aby mezi Letnou, Hradčanskoou a Prašným mostem po čtyřproudovce (která tam dílem byla a dílem ji tam vybudovali komunisti v souvislosti se stavbou metra A) nejezdili ti, co tam nyní jezdí, zakopává magistrát za městské peníze tu čtyřproudovku pod zem. Ty částice, co teď všichni dostávají z výfukú do plic, pak bude vyfukovat z vysokých věží vysoko nad hlavami lidí, co tam bydlí. No a za 5/ až se tohle udělá, tak se pane Gabale omezí podobná silnice jdoucí kolem Václaváku, což si myslím je poněkud větší centrum než Prašný most nebo Pelc-Tyrolka v Troji.

Pokud se týká staveništní dopravy - ano, každá stavba přináší zesílení průjezdů těžké stavební techniky, stavebních nákladních automobilů. I stavba rodiného domku, natož tunelu v délce několika kilometrů. Jenže ta stavba skončí za tři roky, ty desetitisíce aut, co tam jezdí půjdou pod zem a projedou pod Letnou, aniž by jste pane Gabale procházející se v parku o nich jakkoliv věděl.

Na zbytek článku nemá smysl reagovat - je to jen typický výlev back-yardismu, jakých je kolem nás všude plno.

No a na závěr - zeptejte se jakéhosi Astona, který kdysi podobně bojoval proti stavbě tunelu Mrázovka. I v tomto periodiku. Bojoval tak dlouho, než (tunel) postavili a než (Aston) uznal (čest a sláva mu), že se Smíchov velmi zklidnil a on se celou dobu mýlil.......

huhu 15.10.2008 13:50

Re: Gabale Gabale, jen se zařazujete do fronty ekologistů

proč nejsou ty stavby (okruh Prahy) je třeba se ptát kamarádů pana autora. Všechny vlády na to měli připraveny peníze, ale vše blokovali ekoteroristi a místní spekulanti s pozemky

Karla 15.10.2008 12:47

Kde jse byl se svým moralizováním,

Když středem Prahy, Olomouce a jiných měst komunisté budovali tzv. průtahy městy(čtyřproudové silnice). To co se dnes dělá, je aspoň opravit stav z té doby. Dávno mohly fungovat obchvaty okolo měst. Jenže to by v tom nesměly být zájmy různých skupin a jednotlivců.

vlasta 15.10.2008 13:09

Re: Kde jse byl se svým moralizováním,

... a když se stavěly například chemičky uprostřed města, atd.

Kajda 15.10.2008 15:54

Re: Kde jse byl se svým moralizováním,

Seděl na zahrádce u své vily v rezidentní čtvrti a četl si k odpolednímu kafi Rudé právo. Když stavěli komunisti magistrálu, tak si nedovolil ani ceknout. Teď si to musí vynahradit:-/

Tx 15.10.2008 12:45

Tady se ukazuje oblíbený omyl

(či argument) pseudoekologů, kteří si zřejmě myslí, že dálnice a pod. rodí auta. Jinak by nemohl napsat, že tento dopravní systém "přivede víc aut o centra". Buď někam potřebuji jet, pak tam jedu i po polňačce a vytrpím třeba kolonu, nebo nepotřebuji, a pak tam nepojedu jen proto, že tam vede dálnice. Typický příklad je Mrázovka, kvůli které dotyční chtěli jen jeden tunel ("aby nepřiváděli víc aut k Hradu"), což je velice nebezpečné, a řvali, že se zahltí Smíchov, protože kvůli tomuto tunelu se silně zvýší provoz (zřejmě tam každý pojede jen proto, že se chce podívat do tunelu). Dřív mi cesta z Petřin k Barrandovskému mostu trvala asi 30-40 minut, dnes kolem 15. Rozdíl v exhalacích si račte, páni ekoligisti,  spočítat a násobit počtem aut. A že se dost snížil provoz i na Vrchlického je evidentní. Je fakt, že totální obchvat Prahy je velice nutný, ale dát transitní (i městskou transitní z jednoho konce na druhý) dopravu pod zem a povrch nechat v podstatě lidem a místní dopravě je velice dobré. Jen si uvědomte, jak dlouho to trvalo z Vypichu na most Barikádníků s frontami na Letné a vlastně po celé trase a kolik to bude přes Blanku (+ rozdíl v emisích). Nehledě na to, že až (jednou) bude obchvat Prahy dokončen, i této trase a magistrále značně ubude zatížení. No, a že je při stavbě zmatek a bordel v dopravě, to už je bohužel tak. Objezd Letné ze Špejcharu je sice dost horror, ale zaplať pámbu aspoň za to. Nebude to věčně. Myslím, že se to organizátoři snažili vyřešit s co nejmenšími potížemi (MHD na Letnou, přes Letnou, jednosměrný provoz oběma směry atd.) Není velký rozdíl mezi bývalou jízdou přes Letnou s frontou až na Špejchar či dokonce Prašný most a nynějším stavem.

R 15.10.2008 12:28

Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

 Ti by měli být první v prosazování co nejmenší likvidace zeleně v obydlených místech, právě kvůli tomu čištění ovzduší od nebezpečného a karginogenního prachu a v další řadě kvůli tlumení hluku z dopravy, takže vlastně kvůli ochraně lidí. Místo toho jedni s velkým humbukem blokují různé mimoměstské objezdy a dálnice kvůli ochraně žab nebo brouků a koncentrují tím dopravu ještě více do měst a druzí lobbují za různé ekologické a biopodniky a firmy, aby o to více dostaly různá daňová ulehčení z odvodů a dotace z kapes nás všech a tím dosáhly ještě kladnéjšího ekonomického výsledku neboli zisku

ok 15.10.2008 12:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Jste pod vlivem propagandy, milý pane. Něco s tím dělejte.

Pepino 15.10.2008 12:40

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Pane ok,můžete mi vysvětlit,coje to vlastně ta propaganda?Mám dojem že to sám nevíte.

R 15.10.2008 13:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

No, v článku je uveden názor, který já zastávám u ž dlouho a sice ten, že zeleň, hlavně vysoká zeleň  učinně filtruje prachové částice ze vzduchu. Přitom, když se podíváte na jakékoliv město, nové stavby v převážné většině případů vznikají právě na úkor zeleně, ať už to jsou nějaké developerské projekty uvnitř měst nebo dopravní stavby mimo města nebo rozšiřování vesnic. přitom na vyasfaltované nebo vybetonované či vydlážděné ploše se začíná prášit, jakmile zem po dešti oschne, to je tak první, třetí den po dešti. Na ploše osázené zelení se začíná prášit tehdy, když je ta zeleň napůl uschlá, to je týdny až měsíce po posledním dešti. 

R 15.10.2008 13:31

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Oproti době socialistické u nás dramaticky stoupá astma a jiná onemocnění dýchacích cest, skutečně je to jen tím, že přibylo obrovské množství plastových výrobků, čisticích prostředků, bytových vůní a jiných chemikálií, není to prostě taky tím, že okolo obydlí "jen" likvidujeme zeleň až na bezvýznamné zbytky ?

Bubik 15.10.2008 13:48

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

vysoká zeleň, co se kácí, byly náletové křoviny a akáty na svahu nad tratí z Dejvic do Veleslavína...... navíc se po dokončení ta zeleň plně obnoví. Viděl jste, co vznikne po dokončení? Třeba zatravnění tramvajového pásu na Letné?

Neskákejte na každý špek, co kde vidíte......

 

R 15.10.2008 14:00

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

No, já nejsem pražák  a píšu tady spíše obecně než ke konkrétní věci. Jinak podle mých zkušeností to náletové dřeviny, které za komunistů vznikly samovolně, odnášejí nejvíc a většinou jentato zeleň likvidována bez náhrady nebo s nějakou formální náhradou. Ale to si musí pohlídat místní....

Novák 15.10.2008 18:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Zatravnění tramvajového pásu vypadá hezky na obrázku, ale funguje tak leda kolem Hradu. Z Hradčanské na Špejchar je spíše suchá holina, tramvaje trávu vysuší větrem od jízdy a v zimě tomu sůl z vozovky také nepřidá. Ony totiž kolem Hradu jedou jen dvě linky, Letná a Hradčanská jsou v normálním provozu "jiné kafe"

Pepino 15.10.2008 12:45

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Můj názor je ten ža jim jde o to o co všem našim voleným zástupcům,dáš-dostaneš,nedáš nevadí my si tam vždcky nějakou žábu najdeme.

V.Novák 15.10.2008 12:25

Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Jestli to nebude tím, že už mají vybudováno...

Souhlasak 15.10.2008 12:42

Re: Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Presne tak. Je s podivem, ze tento zcela zrejmy fakt vsem v clanku uvedenym kapacitam jaksi ponekud unikl a zrejme i nadale uspesne unika ...

Drx 16.10.2008 10:03

Re: Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Ale neunikl. V několika příspěvcích bylo dokumentováno, že je nebudují, protože už je dávno VYBUDOVALI. A že tedy jen doháníme zpoždění. Můžeme to řešit taky jako Šanghaj, kde staví silnice na pilířích  a viděl jsem i 5tipatrovou křižovatku. Ale to by se asi obyvatelům Prahy nelíbilo, aby se ze čtvrtého patra koukali na silnici směrem vzhůru...

mechis 15.10.2008 12:16

shrnutí

Diskuse se nám pěkně rozjela - proti panu Gablovi jsou ti, kteří chtějí městem projíždět a souhlasí s ním ti, kteří v něm chtějí bydlet. Velice mě pobavil příspěvek člověka, který tvrdil, že nemá čas na to, jezdit MHD, že musí přestupovat a vláčet tašky a kdesi cosi.

Mno, bydlím u Patočkovy ulice a vám nikomu bych to nepřál. Od otevření Strahovského tunelu se počet automobilů na ní zhruba zpětinásobil (cca konstantní stupeň 3-5) - ano, Smíchovu tunel pomohl, poslal auta z Plzeňské na Patočkovu - a všechny vás automobilisty si můžu zblízka prohlédnout, když čekám 3x denně u přechodu pro chodce s prcky, až mě někdo milostivě pustí přejít, přestože technicky vzato mám přednost.

CCa v 80% aut jede sám řidič, třeba otec malých dětí, který nemá čas aby se ze svého tichého sídliště Barrandov dostal na Chodov do práce MHD, chudák... Mám taky auto a poznal jsem, že V PRAZE SE DÁ VŠUDE DOSTAT SÍTÍ MHD CELKEM RYCHLE A BEZ PROBLÉMŮ. Autem jezdíme na nákupy, na výlety a do IKEA a spol.

Víte, co si o vás "automobilistech z nezbytí" myslím - že jste banda líných parchantů...

Pokud budete chtít přednést protiargumenty, uzříte mě z autíčka, jak se snažím přejít Patočkovu u Pyramidy s dvěma malými psy a dítětem. Rád si s vámi popovídám a dovysvětlím Vám svůj názor na pražský územní plán. :-/

Ondra 15.10.2008 12:53

Re: shrnutí

Neřek bych, že za nárůstem dopravy v Patočkově stojí zrovna tunel. Vždyť byl zprovozněn na začátku devadesátých let a kryje se to s rozšířením aut po roce 89. Jsem taky Břevnovák a ve všem ostatním se s Váma schodnu.

Jenik 15.10.2008 13:12

Re: shrnutí

Jste línej parchant! Na nákup do superhypermega a ikey přece musíte jezdit se síťovkou autobusem. A se dvěma malými psy a dítětěm (proč ten poměr není obráceně?) si na nákup dojdete pohodlně pěšky na Bělohorskou, a na výlet přece MUSÍTE jezdit vlakem (je ekologističtější, než autobus)

Dick 15.10.2008 14:07

Re: shrnutí

Máte tam lávku jako krávu! :-D

huhu 15.10.2008 13:49

Re: shrnutí

pokud jste z Břevnova, tak Vám snad něco říká "Břevnovská radiála" a možná i "Radlická radiála" (obojí převážně v tunelu). Výstavbu blokují típkové jako je autor.

honzak 15.10.2008 15:17

Re: shrnutí

štrůdl na Patočkově podle mých zkušeností způsobuje hlavně budování 4 proudovky ze staré Karlovarské. A podle toho co vídím z auta kolem, tak nás, kteří jedeme ze Smíchova na Slánskou dálnici není málo. Je nás asi tolik, jako Pražáků, kteří mi kolem baráku jezdí na chatu... 

Robin 15.10.2008 18:42

Re: shrnutí

A proč pro Krista nejdete přes lávku?

huhu 15.10.2008 12:01

autor píše kraviny

hlavně, že se konečně staví ! už se na ty tunely těším - a nejen silniční a metro, ted je ve výhledu i S-Bahn/železnice:-P

čtenář zdrojů 15.10.2008 10:55

Gabal plácá nesmysly

Praha tunely potřebuje, protože jinak se udusí ve smogu, který vytvoří kolony popojíždějích aut. Strahovský tunel a Mrázovka jsou ukázkou toho, jak lze díky tunelu zklidnit celou čtvrť (Smíchov). Tunel pod Letnou a Stromovkou zcela zklidní jeden z nejhorších dopravních špuntů v Praze, kterým je křižovatka Letná. 

Možná by bylo vhodné, kdyby magistrát Prahy oživil asi 10 let starý na první pohled možná šílený projekt, a to tunel podél řaky Vltavy. Kdo zažívá dopravní zácpy na Vltavském nábřeží, jistě chápe výhodu tohoto nápadu.