23.5.2022 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 15.10.2008 10:42

NIMBY - o nic jiného nejde

Praze chybí také obchchvaty na severu i na jihu. Je třeba postavit most ze Suchdola do Bohnic, protože celá doprava mezi těmito dvěma ctvrtěmi + přilehlým okolím, které jsou vzájemně NA DOHLED jde právě přes Letnou.

Dick 15.10.2008 11:41

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

Hmm. Nalepte si tento názor na auto a zaparkujte na Suchdole. Vsadím se, že během několika minut Vám místní militantní domkáři a zahrádkáři prořežou gumy...

V.Novák 15.10.2008 12:24

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

NIMBY může být i militantní, ba agresivní. To se nevylučuje.

Jenik 15.10.2008 14:11

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

Každý suchdolský domkář a zahrádkář (mmch všechny zahrádky jsou již několik let vykoupené) musí vědět, že stavební uzávěra v trase okruhu platí již déle než 70 (sedmdesát) let. Pokud na to někdo "zapoměl" je buď hlupák, nebo podrazácký škodič (=zelený)

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=articles&n=historie-okruhu-8

Jenom kvůli národním socialistům a komunistům již odtehdy nestojí - ovšem tehdy serpentinami přes město a ne tunelem.

Bubik 15.10.2008 14:31

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

a co kdybychom se se Suchdolskými dohodli? občané Suchdola nebudou jezdit do zbytku Prahy a zbytek Prahy nebude jezdit skrz Suchdol.......;-D

Blbost, že.....tak vážně - pokud by jim v Suchdole okruh táhli po návsi, chápu. Ale v tunelu pod zemí?

HB 15.10.2008 10:38

mesta v Evrope

Shrnuti clanku: Autorovi vadi neporadek vznikajici pri stavbe (normalni jev). Bez jakekoli uvahy o vysledne podobe reseni dopravy prida jednu alarmujici studii, par chybne interpretovanych faktu, scestny titulek a chybny zaver. O objektivite asi neslysel.

Par poznamek: bez snahy o generalizaci, dva priklady. V Basileji zakopali dopravu do tunelu, je pravda, ze uz je stavet nemusi. Mesto vypadalo jak po valce, proste vitez souteze o nejrozkopanejsi mesto. Ted clovek projede pod meste v tunelu ryhcle a nahore je klid. V Mnichove zakopavaji stredni okruh do tunelu, nahore se da pak postavit treba park a cyklostezka. Ze by delali neco spatne? Behem stavby to vypada i v Mnichove strasne a jsou pri tom zacpy, ale pak je to o rad lepsi nes predtim.

Jeste jedna vec k tomu prachu, v nemecku je potreba pro vjezd do nekolika mest mit na aute plaketu, ktera urcuje jak moc auto znecistuje ovzduci prave prachem, tyka se to i cizincu. Zatim je treba mit jen tu plaketu, v dalsim kroku se bude regulovat i ktera auta smi vjet, podle barvy. Casem se to objevi i v Praze. To jen pro informaci, bez hodnoceni, jestli je to dobra vec nebo ne. Vice info (v cestine) pro ty, kdo se chystaji do Nemecka autem: https://umwelt-plakette.de/int_tschechei.php?SID=pkutfm2i28ouds91v7jf837791

Libor.w 15.10.2008 10:13

Uplně vedle!

Praha nemůže za to,že komunisté se svým chabým hospodářstvím nebyli schopni vybudovat základní dopravní síť v Praze.Metropole na západ od nás ji už dávno mají,tak proto se tam tunely už tolik nestaví.Pan Gabal se pustil do problematiky která je mimo jeho obor.

ok 15.10.2008 10:21

Re: Uplně vedle!

Není to úplně vedle. V Praze se v posledních cca 5-ti letech něco zásadního změnilo, radnice zřejmě pochopily, že si můžou dělat co se jim zlíbí. Zjistily, že, občané ve skutečnosti nemají vůbec žádnou moc, a tak se radnice řídí VÝHRADNĚ požadavky velkoinvestorů. Názory občanů už je vůbec nezajímají, na občany KAŠLOU !!!! To dřív v devadesátých letech nebylo, dřív se hledal alespoň trochu kompromis. Teď je to opravdu HORŠÍ než za komunistů, vítězí MAFIE nehrubšího zrna. 

Poděkujme také panu soudruhovi presidentovi Klausovi, nositeli řádu Puškina, který se na dehonestaci ekologie s pozoruhodnou intenzitou podílí.

Libor.w 15.10.2008 10:45

Re: Uplně vedle!

Promiňte ale to není pravda.Co různá dohadovací,připomínková řízení,oponentní zprávy a jinné obstrukce.Zpomalení výstavby dálnic díky ekologistickým fanatikům?Znemožnění výstavby jezů na Labi pro k přírodě šetrnou cestu k moři.CO TO MUMLÁTE ČLOVĚČE KDO TU NEMÁ MOŽNOSTI OPONOVAT?Vy budete nějaký zastydlý bolševik ne?

ok 15.10.2008 12:15

Re: Uplně vedle!

V Praze to nefunguje. Pokud připomínkovým řízením říkáte obstrukce, nemám co bych dodal. Nashledanou.

A pokud vím, tak třeba dálnice přes České středohoří vede neekologickou variantou.

Jezy na Labi nikdo nepotřebuje, lodni doprava nedokáže využít ani současnou kapacitu vodní cesty (znám to tam velmi dobře), všechno vozí kamiony. Příjem z turistického ruchu v Děčíně a okolí je možná 100x vyšší než příjem SOUKROMÉ firmy z případné budoucí dopravy po Labi.

Němci na české hranici od Děčína po Jablonné pod Ještědem budují ve všech obcích nádherné prosperující LÁZNĚ pro celé Německo, my tam budeme budovat betonové koryto pro pár lodníků? Betonovým korytem nikdo na výlet lodí z Drážďan do Děčína jezdit nebude - tady jde o velké peníze z turistiky, vážený pane.

Libor.w 15.10.2008 13:51

Re: Uplně vedle!

Věty o betonovém korytu pro pár lodníků může říci jen člověk který nikdy neviděl kanalizovanou řeku.Jako třeba Mosela.Nekar,Mohan,Mása a mnoho dalších.Neni to pro pár lodníků ale je to nejekologičtější cesta k moři pro Český export.Jen díky takovým zaslepencům jako Vy jsou přecpané dálnice.Kamiony vozí zboží které by z velké části mohly vozit lodě.Stát který se dobrovolně vzdá laciné a ekologické vodní cesty asi bohužel příliš dá na nekompetentní a idealistické fanatiky.

Bubik 15.10.2008 14:34

Re: Uplně vedle!

tak štvou Vás víc kamiony, lodě, nebo prostě jste jen takovej proti všemu ?

Libor.w 15.10.2008 14:41

Re: Uplně vedle!

Nerozumím.Nejsem proti všemu,jen nemám rád zaslepené fanatiky a vypočítavé hajzliky,jako ta farmářka od Hradce Králové co vyměnila 11ha za 270ha aby se mohla dokončit dálnice do Hradce.To že tu půdu nechtěla dát pro lásku k ní to ji můžete věřit tak leda vy. 

Bubik 15.10.2008 14:44

Re: Uplně vedle!

moje reakce ja na ok ne na Vás. Jak vyplývá z hierarchie.......;-)

Libor.w 15.10.2008 15:03

Re: Uplně vedle!

Omlouvám se

V.Novák 15.10.2008 12:29

Komunisté se do budování základní komunikační sítě

(říkalo se tomu ZáKoS) pustili. Bohužel, sotva se podařilo vybudovat magistrálu a zahájit pár radiál, přišla VLSR, občanská fóra, zelení magoři - a vše se zpozdilo. V okolí lanového mostu na Jižní spojce blokovalo výstavbu po léta občanské fórum, posléze sdružení majitelů černých staveb, které si tam vybudovali. Černých!

To bylo zábavy z té zkratky ZáKoS! To se vtipů naostřilo (no, i otupilo, ale nešť - smáto se bylo) - až se teď staví v podstatě ZáKoS.

Předseda 15.10.2008 12:36

Re: Komunisté se do budování základní komunikační sítě

Moment, skutečně myslíte vážně slova "Bohužel, sotva se podařilo vybudovat magistrálu..."? Protáhnout dálnici skrz historické centrum města - to se Vám skutečně líbí? Opravdu jste to myslel tak jak jste to napsal? Pokud ano, musím nad Vámi jen kroutiti hlavou.

V.Novák 15.10.2008 12:57

Re: Komunisté se do budování základní komunikační sítě

Magistrála byla první stavbou ZáKoSu - taky mohli začít budovat obchvaty odnikud nikam, ale magistrála, která nikdy nebyla plánována (a ani postavena!) jako dálnice, na dost dlouhou dobu vyřešila jak průjezdnou dopravu, tak zácpy v ulicích kolem centra. Po dostavbě okruhů (které by bez obstruktorů byly dávno hotové) ji bylo možno snadno změnit na obyčejnou městskou radiálu. Jak ostatně bylo plánováno.

A co si představujete pod pojmem "historické centrum města", pěkně prosím? Magistrála vede po okraji historické Prahy, v oblasti Florence, Hlavního nádraží, Muzea a dále k Nuselskému mostu víceméně kopíruje průběh hradeb Nového Města. Mimo tuto oblast pak vede vzdálenými předměstskými obcemi. Mluvíme-li o "historickém centru města"...

D 15.10.2008 16:13

Re: Uplně vedle!

Nevím jestli komunisté mohou za převedení nákladní dopravy z  železnice na silnici,také fungování MHD bylo v ninulosti oproti individuální dopravě konkurenceschopnější.Sebelepší dopravní stavba jen přivede další auta a způsobí problém v jiné lokalitě města.Hospodářský růst si žádá o budování nákladných dopravních staveb a  co nejvíce automobilů na silnicích.Ekologie a honba za vysokou životní úrovní se prostě nemají rády.

Libor.w 15.10.2008 17:34

Re: Uplně vedle!

To určitě nemohou.Ovšem zcela jistě mohou za zanedbanou infrastrukturu.Dopravní stavby v Praze krom metra jen prznili,viz SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLA.

Vlado Z 15.10.2008 10:07

Vám se to prostě nelíbí

Napsal jste to hezky, ale stačilo by říct, že se Vám prostě nelíbí, když u Vaší residence panuje stavební ruch. To chápu. Ovšem vymýšlet na to kváziracionální nadstavbu je sprosté. Jediné, co z Vašeho článku plyne je zvolání "not in my backyard". Jakoby doteď byla ul. Milady Horákové u Sparty idylickým místem, kde se procházeli v neděli maminky s kočárky a stály tam zahradní restaurace... Já si pamatuji věčné zácpy u zastávky Sparta, sám jsem tam pomalu prpopojížděl  desítky minut se zaplým motorem, když jsem z nějakého důvodu nemohl využít MHD a byl jsem nucen jít autem. Tamější kočičí dlažba jistě účinně tlumila hluk i prašnost.

Ty auta tam už léta jezdí a pokud by jste zde chtěl vybudovat neprůjazdnou oblast, tak mi řekněte kudy spojíte obě severní poloviny města-když do Holešovic jiná kapacitní trasa z celé Prahy 6 nejde a dál na sever již mosty přes Vlatavu nejedou? A co se kácení zeleně týče-jsitě, při stzavbě překáží a občas je něco potřeba pokácet. Naštěstí se občanům povedlo ochránit část Letenských sadů a omezit výrub na nezbytnou míru. Tenkrát, jste ale Vy o tom články na Psu nepsal. Předpokládám, že titíž lidé a my všichni dohlédneme na to, aby se po ukončení výstavby zničená část zeleně znovu nahradila a rozrostla o nové plochy-část letenské pláně sloužicí dosud jako betonové parkoviště a primitivní hřiště si o to přímo říká (teda o proměnu v park a slušně vybavená hřiště). Doufám, že so ot to jednou taky zasadíte.

Robin 15.10.2008 10:00

Tunely v evropských městech nejsou?

"Většina evropských měst již opouští stavby silničních tunelů do centra měst", S tím lze s autorem souhlasit. Důvod je však zcela jiný, než autor uvíádí. Většina evropských měst má již vnitřní infrastrukturu vybudovanou včetně tunelů, tak je nemusí dnes stavět. Škoda, že se pan autor nedostal do zápdaní Evropy tak někdy před 20 až 30 lety. Když si vzpomenu, jak vypadal třeba Brusel a jak vypadá dnes... Na rozdíl od autora volám: "Jen houšť a větší kapky"

ok 15.10.2008 10:02

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

Vám se Brusel líbí? Je to nejhnusnější město Evropy.

Předseda 15.10.2008 12:32

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

No tak s tím musím jedině souhlasit, skutečně to je teda síla. Myslel jsem si, že Praha je špinavá díra. Než jsem se poprvé podíval do Bruselu... ;-P

arnal 15.10.2008 14:38

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

No vidíte. Já zase jel poprvé do Bruselu varován a čekal jsem to nejhorší. Byl jsem pak příjemně překvapen. Jestli chcete vidět špinavou díru, zajeďte si do Marseilles.

Chris Kelvin 15.10.2008 9:58

Zásadní problém...

...je v "zahušťování" vnitřní Prahy, kdy obrovský tlak developerů vede k neustálému zvyšování ploch kancelářských budouv a dalšímu přitahování automobilového provozu do této oblasti. Přitom zásadní změny územních plánů se projednávají tajně, na veřejnost pronikají jen zlomkové informace, když se někdo, kdo je pak propagandistickou mašinérií označen za ekoteroristu, proti těm změnám postaví a snaží se (většinou marně) jim zabránit. ODS, která má na většině obvodů většinu, v tomto obzvlášť vyniká. Ale třeba kdyby měl většinu někdo jiný, bylo by to stejné. Chyba bude už někde v základních mechanismech tvorby územních plánů, kdy nikdo není za nic zodpovědný, nikomu se nemusí nic říkat, "zaplatit" jde všechno.

ok 15.10.2008 10:01

Re: Zásadní problém...

Chyba je v tom, že o těchto věcech rozhoduje magistrát, městské části mají příliš malou moc, aby mohly alespoň největším  zhůvěřilostem zabránit.

Další věc je zjevná masívní korupce - ty gigakancelářské prostory staví stejná sorta lidí jako byl Mrázek a spol.

Chris Kelvin 15.10.2008 10:05

Re: Zásadní problém...

Tak u nás na oněch tajných změnách jednobarevná radnice ODS s Magistrátem (také ODS) pilně spolupracuje :-)

Dindik 15.10.2008 12:27

Re: Zásadní problém...

A co Praha  5? Návrh na zástavbu  Dívčích Hradů, části prokopáku a co se děje  v  Jinonicích a dál na západ- to je lahůdka. A všechny ty byty, kanceláře.. přinesou dopravu - tedy nejdříve stavební, později uživatelskou. Oficiální názor radnice: kdo je proti, nechápe realitu!!!

ok 15.10.2008 9:47

stejně zle je na tom Pankrác

stejně zle je na tom Pankrác - klidná čtvrť se spoustou zeleně se v rámci výstavby mrakodrapů mění na čtvrť s kolonami aut i ve vedlejších ulicích (i v bezvýznamné ulici Pujmanové, která vede odnikud nikam je ráno kolona po celé délce!) - do centra už se jezdí v třech souběžných ulicích (magistrála, ulice na Pankráci, ulice Pujmanové), to je čerstvá změna poté, co v mrakodrapu - bývalém rozhlasu - začali pracovat první lidé. Přitom se jedná o první mrakodrap z cca čtyř výškových budov, které budou natěsnány v těsné blízkosti kvalitních obytných čtvrtí. Vzduch na Pankráci se v průběhu dvou let změnil rapidně k horšímu - dnes je na Pankráci vzduch jak v Karlíně v časech průmyslové výroby, nedá se tam dýchat, všude postávají nekonečné kolony aut.

Dochází k masívním změnám územního plánu Prahy 4, kdy se likviduje zeleň, a na jejím místě se staví nové výškové budovy (teď aktuálně na stanici autobusu Kavčí Hory, kde byl srovnán se zemí celý malý lesík). To vše se děje proti vůli obyvatel, kteří vidí zblízka dlouhodobé trendy v dopravě zřejmě lépe než páni radní (nebo nám páni radní vědomě lžou o trendech v dopravě, což je mnohem pravděpodobnější). Vše svědčí pro to, že se jedná o masívní korupci na pražské radnici i na radnicích městských částí - všechny ty změny jdou proti občanům, proti kvalitě života, proti čistému vzduchu, proti zeleni, jen ku prospěchu velkoinvestorů, kteří budují nekonečné kancelářské prostory všude, kde zbyl kus zeleně.

Mimochodem, ti velkoinvestoři jsou bývalí vexláci - to byl Mrázek taky, že???