14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Fantom 28.3.2007 10:00

Tam se zase napakujou

soudruzi podnikatelé. Za různé "vicepráce" si vyinkasují 200 a více procent. No nic, zkrouhneme zdravotníky, učitele, záchranáře. Vždyť o nic nejde, tito lidé jsou stejně zbyteční, jen ubírají z kasy peníze, tak jim ukážeme, zač je toho loket.

Ales 28.3.2007 9:57

Re: Jednoduché počty

Ano má to špatně, protože vychází z podhodnocených nákladů. Nedovedu si představit, proč by u nás měla být olympiáda lacinější než v Aténách. Takže náklady vynásobit tak 2*.

Dále chci vidět výhodný prodej zcela nepotřebných sportovišť.

Takže sumasumárum to vidím na ztrátu takových +-200. Sice to stále není 70kKč na osobu, ale je to už blíž?

Lojza 28.3.2007 9:34

Muj nazor

Tady vetsina lidi v tehle republice neni schopna videt nez do pristi vyplaty.Ted behem mesice se nam to nevyplati,takze je to na nic.JA z toho nebudu nic mit,oblibeny argument.Bude to ztratove-ano,bude...ale je potreba se podivat,CO bude ztratove,a na CEM se vydela.Takze.Ceska republika ma tendenci zit z turistickeho ruchu.Delaji se po svete ruzne akce typu "prijedte do cech,protoze.....".No a i presto po svete je spousta lidi,kteri vubec netusi,kde nejake Cesko je,ze je to tu hezke a neprijedou sem.Stejne jako ja nikdy nepojedu do Detroitu,protoze taky nevim kde to je,co tam je zajimaveho a nechapu,proc bych tam mel jezdit.Tedy-takova olympiada zajisti,ze lide najednou budou vedet,kde je CR a ze ma cenu sem jet utracet jejich penize.A jsme u toho.Ten zisk jiste neni z prodeje listku na stadion.To je jasne uplne kazdemu.Ale prijede spousta lidi ze zahranici,a ty tu budou utracet...a az odjedou,mnozi z nich se zmini svym znamym,ze je to tu dobry a mame tu dobry a levny pivo,a ze at sem jedou taky...A na TOMHLE se vydela.Na tom,ze CR se zviditelni,ze cizinci tu utrati vice penez,to znamena vetsi prinos DPH a dani obecne do statni pokladny...atd atd.Jasne,tohle se neukaze za mesic...a asi ani za rok.Ale z dlouhodobeho hlediska je to jedna z nejlepsich investic,jake si umim predstavit.Proc nejde zalozit akciovku a vydelat na tom?Prave proto!!! Ze zisk nebude okamzity a primy,ale dlouhodobe rozlozeny a neprimy,formou dani a podobnych veci.Ja bych na miste statu,jsem vsema 20ti pro.A ze na tom vydela Praha a ne morava?Tak si vy moravsti chytraci udelejte olympiadu v Brne,brani vam snad nekdo?Nebo jenom zavidite,ze prazaci na tu myslenku prisli jako prvni???

Lapil 28.3.2007 9:33

Re: V úvahách máte zásadní chybu,

To je právě to, co není pravda. Ty peníze co se vrazí do budování olympiády, se pak nevrazí do budování garáže. I kdyby se to rozdat lidu mělo, tak to ten lid bez problémů utratí. Pravda, někdo si místo jeté škodovky koupí jetého jaguára, ale pořád lepší, než mít místo lesa jetý stadion.

Tvrdí autor, a já s ním.

Bohata 9 28.3.2007 9:32

Re: Jak

Prahu vyčlenit z Ceské republiky -ˇCechy a Morava.Nechť je samostatným státem EU.Ať si sama živí své parasity estébáky.Hlavním městem česka navrhuji Olomouc .To by se zeštíhlely úřady.

EMIL 28.3.2007 9:30

Pravda

Musím souhlasit. Pohybuji se v oblasti stavebnictví. V současné době přes 90% státních zakázek má konečnou cenu daleko vyšší než byla cena "vysoutěžená". Pohybuje se totiž kolem toho mraky lehkoživků, kteří si chtějí pro sebe ukrojit a daří se jim to. Totéž by bylo kolem olympiády. Stále mi připadá, že především Bém, trpící napoleonským komplexem se chce ve světě zviditelnit. Bohužel zadlužení bude v rovině zadlužování státu, jak to 8 let předváděla ČSSD. Moje stanovisko, OH v Praze rozhodně ne !!!

Karel 28.3.2007 9:27

Re: Já bych to viděl tak

Tož Vás, strécu, opravuju: ač jsem pražák, jsem proti olympiádě. Dichotomie zde není ČechyXMorava, ale "ti, co budou rozhodovat"Xdaňoví poplatníci.

Karel 28.3.2007 9:23

Re: Olympiádu v Praze nechtějí ani autoři návrhu....

To by mohla být pravda. Provést změnu územního plánu trvá cca 2 roky (samozřejmě normální cestou, jinak to jde i rychleji) a zpátky to už nikdo měnit nebude, i kdyby se Olympiáda nekonala.

loula 28.3.2007 9:19

Re: Na NP se již několikráte objevilo

Já jsem to zase tak nesledoval, ale byla některá olympiády takto přípravovaná, totiž že by vznikla nějaká akciovka, která by si půjčila miliardy v bance, zorganizovala olympiádu, ze zisku poplatila dluhy a rozdala dividendy akcionářům?

Jiří K. 28.3.2007 9:19

Pane Machu nepíše se mi to snadno ...

... ale tentokrát s Vašim článkem opravdu souhlasím.

I když titulek by klidně mohl znít i opačně - Olympiáda se vyplatí - ovšem s podtitulkem - Jak komu!

Stát ani daňoví poplatníci to zcela určitě nebudou, v tom máte pravdu. V tom, že nakonec zbydou dluhy a málo využitelné a využívané stavby také.

P.S.: Ke komentářům - ta změna územních plánů bude zcela jistě jedním z velice relevantních motivů - ať už by se olympiáda nakonec uskutečnila a nebo ne.

Lerak 28.3.2007 9:18

Jak

někde psal Macek: ti co prosazují olympiádu nechť založí akciovku a o zisk z olympiády se podělí formou dividend. Otázka zní: kolik takových "chytráků", v čele s pražským primátorem Bémem, by bylo ochotno do tohoto projektu vložit vlastní majetek. Ovšemže, platí stále stará pravda, že nejlépe se utrácejí cizí peníze! Bém by měl zůstat v Himalájích, nezáleží v jaké podobě.

Antonín Hrbek 28.3.2007 9:14

Na NP se již několikráte objevilo

Olympiáda? Ano, ale za své - bez jakýchkoliv peněz daňových poplatníků. At´se pro financování a organizaci olympiády založí akciová společnost a když je to tak rentabilní záležitost jak tvrdí magistrát, tak tam přece každý rád vloží peníze. To je to nejúčinější referendum!

Tentokrát zasluhuje pan Mach jedničku s vykřičníkem.

loula 28.3.2007 9:14

Re: Re: V úvahách máte zásadní chybu,

Já se naivně zeptám: Proč by radní a lidé okolo nich měli z toho mít nějaký zisk. Pokud se ta olympiáda odsouhlasí, tak by její zajištování měla být jejich pracovní povinnost, za kterou jsou placeni. To je ale naivní a blbá otázka, že.

loula 28.3.2007 9:06

Re: zvýšení HDP je neoddiskutovatelné

Souhlasím, že investice do infrastruktury jsou potřebné. Ale, infrastruktura budovaná v rámci olympiády je v první řadě podřízená této olympiádě, čili stadiony a parkoviště u stadionů, dopravní cesty  zajištující dopravu na sportoviště a pod. jistě je tato infrastruktura použitelná i v obyčejném životě bez olympiády, ale efektivnější by bylo stejné peníze vynaložit na rozvoj té infrastruktury podřízené potřebám ne olympiády, ale dennímu životu. Pár let jsem bydlel na Strahovských kolejích. Ty byly budované především pro spartakiádu, a v mezidobí skloužily jako koleje. A bylo to vidět, široké chodby a schodiště (aby davy cvičenců vypadly ven a zase dovnitř), předimenzované sprchy a WC (musely obsloužit 10x víc cvičenců než byl počet studentů v mezidobí), obrovské seřazovací plochy - v mezidobí se na nich dal hrát jedině tenis)  atd atd. Prostě, na první pohled bylo vidět, že nejde o studentské koleje, ale o ubykace cvičenců. A to nemluvím o problémech na podzim 1967, kdy ta infrastruktura stavěná tak, aby zajistila vždy 10 dní spartakiády, prostě lehla, nešla světla, topení, protože se zrovna spartakiáda nekonala. A olympiáda by byla to samé. Ale upřímně řečeno, byl jsem za ten Strahov vděčný,  alespoň jsem nemusel dojíždět.

MM 28.3.2007 8:47

Výhodnost olymp.

Olympiáda bude výhodná, otázka je pro koho.

Ladislav N. 28.3.2007 8:41

Re: bláboly

Nesmysl. Žádné investice do gigantických sportovišť s extrémně drahým provozem nepotřebujeme. Na co?

gerontusinza 28.3.2007 8:41

.. a jistě zcela reálný. Jde zcela jistě o boom v realitách. Re: Re: Olympiádu v Praze nechtějí ani autoři návrhu....

Aleš P. 28.3.2007 8:39

K článku

Na Olympiádě v Praze vydělájí především stavební gigantické firmy.Páni radní sedící v těchto firmách mají zájem na zisku jejich firem.Kdo to zaplatí je vůbec nezajímá.Už jen debata o olympiádě je komická na dotaz jak se budou hry financovat ,odpoví ekonomický náměstek města ,že tím se ještě nezabývali.To může být jen u nás.Takže v ČR propustí 20.tisíc učitelů ze škol,ale budeme tu mít Olympiádu za 135 mld a dalších za 500mld investics tím spojených  do infrastruktury.Dále je už dnes zřejmé ,že další města v kterých by se olympiáda pořádala nemají na to peníze.Ani to ovšem pánům Béhmům nevadí.Straníkům ODS navadí totiž nic,hlavně že jejich firmy budou profitovat.

gerontusinza 28.3.2007 8:37

Olympiáda v ČR? a proč? Že by dobrý kšeft?

Jistě pro pár soukromých firem. Stát a daňoví poplatníci to rádi-neradi zaplatí. Jestli někdo něco chce pro rozvoj sportu něco udělat, je lépe stavět malá písková hřiště pro sport dětí i dospělých bez tak obrovských nákladů a umožnit pronájmy školních  tělocvičen veřejnosti. Toto by měl být základní kámen umožnění sportu. Sportování na osadách lze provozovat jen o víkendech a v praze chcíp pro děti pes, nebo je to přeorganizované. Olympiádu? Sakra proč, každý má pořádat jen to na co má. A my nemáme. Praha tyje z toho, že je hlavním městem a má specielní dotace, které na venkov nedosáhnou a ČR není jen Praha.

TOM 28.3.2007 8:10

Re: V úvahách máte zásadní chybu,

protože ten největší zisk nebudou mít stavební firmy atd., ale Radní a lidé okolo nich.

Žulový Aston 28.3.2007 8:09

Es kommt der Tag

und Olympiade wird in Prag,

Topolánek hat gesag´

hufv 28.3.2007 8:06

zvýšení HDP je neoddiskutovatelné

je mi dost jedno, jestli v ČR někdy bude olympiáda nebo ne - i pokud ano, tak se toho pravděpodobně nedožiju. Jedno je ale jisté - pokud by se olymiáda zde pořádala, pak to bude znamenat skutečně velký impuls pro rozvoj a obrovské investice do infrastruktury se prostě vrátí. Tyto investice je stejně potřeba udělat a jestli prvotní impulz bude olympiáda nebo ne je v podstatě jedno.

Náklady na vlastní pořádání se zaplatí sami. Náklady na investice do rozvoje by ale byly rozhodně lépe vynaloženy, než miliardy dotací jedné jediné firmě na postavení nějaké montovny, vrátily by se totiž v podobě daní z turistického ruchu a obecně ze sektoru služeb (zatímco montovna má daňové prázdniny).

Haui1 28.3.2007 8:04

Já bych to viděl tak

a opravte mne, jestli se mýlím, že by se napakovala Praha a pár větších, převážně českých měst, zatímco zbytek republiky a hlavně Morava by utřeli hubu. A na dlouhou dobu po olympiádě by nebyly peníze na sebemenší investice, protože by se splácely dluhy. Ale hodně lidí by si pak stěžovalo, že na severní Moravě vítězí oranžová.

Jan 28.3.2007 8:02

To je jasne, ze se olympiada nevyplati. Mysleno Ceske republice nebo mestu Praha.

Ale vyplati se takovemu Bemovi a prazskym radnim ("kupodivu" vetsinou z ODS) a spriznenym firmam.

tojuska 28.3.2007 7:59

Re: Olympiádu v Praze nechtějí ani autoři návrhu....

Přesně totéž už mě taky napadlo. Jak jsem četl u nějakého klasika, nemusí být důležitý cíl, ale už jen samotná cesta k němu může být cílem.

Žulový Aston 28.3.2007 7:57

Re: Re: Navrhuji osobní odpovědnost a ručení celým majetkem organizátorů a jejich rodin toho monstr podvodu

R^

tojuska 28.3.2007 7:56

Re: V Praze vládnou hlupáci, když připustí tak absurdní myšlenku, že...

Pan Bém rozhodně hlupák není. Spíše ho vidím jako bezohledného vyžírku a kariéristu lobujícího za soukromé firmy. Umím si ho představit v budoucnu jako předsedu správní rady nějaké z nich.

Anděla 28.3.2007 7:45

Re: Re: Problematické srovnání

A zamést a umejt ty plivance.

Veselý 28.3.2007 7:34

Re: Problematické srovnání

Posouvat nádraží o pár set metrů za miliardy je hovadina. Pokud je třeba nové nádraží, ať se udělá pár kilometrů od toho starého, může se řešit velkoryseji. Propojení například rychlou tramvají (metrem). To prosazované řešení je pro mne pochybné.

orim 28.3.2007 7:24

Re: Navrhuji osobní odpovědnost a ručení celým majetkem organizátorů a jejich rodin toho monstr podvodu

plně souhlasím