30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
lucinapes 1.2.2010 11:08

Re: Osobně jsem toho názoru,

proč od majitelů nemovitostí? Těm už klesla nezaviněně cena nemovitostí postavením magisitrály, aniž se jich někdo ptal, a ještě by měli platit protihluková opatření? Nejste vy socan? Že vy bydlíte v regulovaném nájmu? Nejmenujete se Křeček?

vicenzo 1.2.2010 18:09

Re: Osobně jsem toho názoru,

Kdyžtak by se měl vybudovaat z mýta, vybranýho od projíždějících řidičů. Však se zeptejte autora, co na to čirá ekonomie :-)

jirka 1.2.2010 5:30

Hloupý článek

Jsem vzděláním autař, řidičák vlastním (a aktivně využívám) od roku 1960. Praxi mám též v oblasti konstrukce a schvalování/homologací automobilů s přiměřeně dlouhodobou povinností studia směrnic EU, předpisů EHK a dalších zemí i v oblasti emisí. Tolik blbostí na tak malé ploše už jsem dlouho neviděl. A taky egoismu. K akustice mohu jenom podotknout, že rozdíl 3dBA se skutečně blíží dvojnásobku. Nejsem ale v tomto oboru specialista (na rozdíl od autora?), takže možná vycházím ze špatných informací, kupodivu z dobrých pramenů. Co se týče emisí hlukových, prachových a ze spalovacích motorů, může si "český voříšek EU" štěkat jak chce. Dokud je členem EU, bude poslouchat, anebo platit pokuty. A že na ty emise směrnice jsou! Tak proč ty hloupé kecy? A ještě ke všemu na pejskovi, případně na Lidové noviny please? Když se vám ale v Praze líbí občas nějaká ta pasivní "nadresistence" (viz zpomalující kolony), určitě to ostatní občané "ocení". Guru Vašeho ražení k tomuhle opravdu patří...

A.S. Pergill 1.2.2010 7:16

Rozdíl se sice blíží dvojnásobku (na měřáku)

ale smyslový rozdíl je zanedbatelný. Smysly intenzitu vjemů přibližně (s malými odchylkami od ideální křivky, dané matematickou funkcí) logaritmují.

Honza42 1.2.2010 9:11

Re: Hloupý článek

Nad krčským údolím jsem bydlel již v době, kdy se jezdilo "jak kdo chtěl". Mokrá silnice měla násobně větší účinky, než pouhá rychlost. Za sucha 90km/h, za mokra 30km/h?? A projíždějící vlak přehlušil vždy automobilový provoz. Gumové kolejnice? Budou? 

M. Roesel 1.2.2010 3:31

Snížení hluku na silnici k letišti

Okolo nejsou domy a přesto je tam cedule omezující rychlost na 50 zdůvodněná snížením hluku. Neměli by pražští moudří omezit rychlost letadel a režim motorů při startu a přistání? Ruší to veverky a krysy.

fox 1.2.2010 8:20

Re: Snížení hluku na silnici k letišti

Logiku nehledejte.Cedule 70 km jsou zatím před mrázovkou,jako cedule o měření rychlosti.Z jedné strany smíchovské nádraží z druhé stráň a opuštěné fabriky.Chodec tam nesmí.Nemá kudy jít.Proč zrovna tam kontrolovat rychlost?Protože  to situace umožňuje,jet rychleji.

Pavel 1.2.2010 3:10

lžeš

"externality vznikající kolem magistrály již byly internalizovány prostřednictvím snížení cen bydlení v okolí."

Takže to odskákali majitelé nemovitostí. Ty nikdo neodškodnil. Myslím, že kdyby se vybírala od každého vozidla tak stovka za průjezd po magistrále problém by se sám vyřešil "tržně". Bohužel to nejde.

Petys 1.2.2010 11:34

Re: lžeš

Myslím si, že by bylo správné odškodnit majitele nemovitostí u magistrály kteří byli majiteli i v době její výstavby. Pokud někdo tuto nemovitost koupil později, věděl co kupuje a proč a na něj stejně jako na pozdější stavitele v okolí by se neměl brát zřetel.

m. cerny 1.2.2010 1:51

Z fyziky za 5 !!!

Vazeny pane, nehodlam s Vami polemizovat ohledne vasich ekonomickych vylevu, ale co tyce technicke kvality vaseho clanku musim reagovat slovy klasika "....a nepiste radeji vubec." Zrejme jste chybel ve skole kdyz se probirala akustika ve fyzice a nejake ty logaritmy v matematice. Jinak byste vedel, ze hlukove hladiny se meri logaritmicky. Tzn. ze souctem dvou stejnych hladin o 30dB dostaneme vysledek 33dB. A naopak plati, ze snizenim hladiny hluku o 3dB doslo fakticky ke snizeni hluku o polovinu jeho intenzity.

Takze vami zminovane "nepatrne" snizeni znamena dosti vyznamne snizeni vnejsi hladiny hluku na polovinu !!!

Priste bych doporucoval vice studovat a mene psat blbosti, pripadne si zkonzultovat fakta o kterych nic nevim.

M. Josífko 1.2.2010 2:46

Re: Z fyziky za 5 !!!

to že autor nepostřehl, že hlučnost v decibelech je logaritmická, ještě neznamená, že nemá pravdu v tom, že v konečném efektu je 50-ka hlučnější než 70-ka

těchňik 1.2.2010 4:46

Re: Z fyziky za 5 !!!

Nechtěl byste ty vypočítané a uvedené hodnoty poněkud zrevidovat? Snížení o 3 dB polovina?! V úrovni hlasitosti? Jak jste na tom byl se známkou z fyziky vy? ;-)

jirkammm 1.2.2010 7:46

Re: Z fyziky za 5 !!!

pane těchňiku, jakou těchňickou školu jste to dělal, že nevíte, že dB je logaritmická veličina (dělana deseti, proto to d)? A pokud si pamatuju, tak logaritmus dvou je asi 0,30103.

J. Ryba 1.2.2010 9:32

Re: Z fyziky za 5 !!!

Zvýšení / snížení úrovně o 3dB skutečně znamená zvýšení výkonu na dvojnásobek nebo jeho snížení na polovinu - jenže ucho vnímá úroveň zvuku logaritmicky, takže snížení úrovně hluku o 3dB je skutečně na hranici postřehnutelnosti. Spolu s dalšími průvodními jevy tohoto opatření to jen krásně demonstruje, že u nás nemáme problémy s umělou inteligencí, ale s přirozenou blbostí.

těchňik 1.2.2010 10:59

Re: Z fyziky za 5 !!!

Říkají vám něco vzorce (zapsány v obecném formátu):

Y = 20 * log (X1/X2)

a

Y = 10 * log (X1/X2)

Jde o to co se to vlastně počítá, a co se to sečítá (to, že dvakrát opakuji to co, je záměr). Mimo jiné - reálné počítání hladin hlukové zátěže není tak jednoduché - sežeňte si příslušné hygienické normy.

Karlos 1.2.2010 1:18

Dobrý článek

Souhlasím. Ještě jste měl dodat, že za těmito nesmyslnými opatřeními stojí zelení zdržovači. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010011201

97 1.2.2010 1:03

ještě větší blbec než jsme čekali...

čili de facto nic se nesmí dělat, protože byste tím měnili cenu... Třeba chtít po městě podporu školek, vytvořit park, nic - vše už bylo internizováno...

tyhle maníky miluju, plnou hubu liberálních keců a pak se nechají živit státem (šéf CEPu a SSO p. Mach) nebo z pro-hazardových "nadací" (CEP)

oak 1.2.2010 0:37

krasne, opravdu krasne

lepsi dukaz stupidity myslenkove nadrzky CEP nelze snad podat. Opet hezky argument proc Macha a jeho melody boys nevolit.

hh 1.2.2010 9:35

Re: krasne, opravdu krasne

No dube, hlavně že ty a soudruzi máte i dnes co říct.

Jindra 1.2.2010 0:35

Ovsem doctl jsem se

ne d-fens, ze bejaka paka protestuji proti tehle hovadine "protestnimi jizdami" v kolone jedoucimi pomalu. Tim jenom prudi dalsi ridice, protoze ti, kteti to rozhodli a maji na svedomi tou dobou lyzuji nekde ve Spindlu.

Ucelnejsi by pravdepodobne bylo obsadit silou treba finske velvyslanectvi a vyslance I s jeho rodinou vzit jako rukojmi. Je v tom stejne nevinne jako ti nebozi ridici zdfzovani protestni jizdou, muze jako oni o tom stejne rozhodovat, ale vec by alespon zaujala media....

A.S. Pergill 1.2.2010 7:20

Re: Ovsem doctl jsem se

Pokud jedou 50, tak nemají koho zdržovat (leda sanitky nebo jiná auta s blikačkami). IMHO motor ve vašších obrátkách (50 do kopce musíte jet s nižším převodovým stupněm než 70/80) vydeává hluku o tolik víc, že rozdíl v hluku vydávaném pneumatikami je proti tomu zanedbatelný.

vicenzo 1.2.2010 11:17

Re: Ovsem doctl jsem se

Jestli vy nejste tenhleten alternativní .. musíte jet buď s nižšim stupněm, nebo v nižších otáčkách, kdybyste jel s nižšim a ještě ve vyššich obrátkách, tak pravděpodobně budete rychlejší než předtim a flastr dostanete zákonitě :-)

Jindra 1.2.2010 12:39

Re: Ovsem doctl jsem se

jeli 30kou...

Proti protestu nic nemam, ale protestovat na mistech, kde protest ma nejaky smysl, a ne prudit uz tak dost nastvany ridice.

Pokud je smyslem mstit se tem lidem v okoli co si ztezovali, navrhnul bych spise pruvod s pistalkami a bubinky v casnych rannich hodinach...

ou 2.2.2010 3:21

Re: Ovsem doctl jsem se

Budou si stěžovat dál a následná měření ukážou, kdo má v dnešní diskuzi pravdu.

 Význam má omezení pruhů ˇ=  méně aut na jednotku plochy. Má-li projet stejné množství vozidel prodlouží se však expozice a množství exhalací. Motoristů, kteří budou volit jinou trasu bude minimum, snad jen z počátku jich to pár zkusí. Vzpomeňme jaké zácpy byli ochotni vytrpět řidiči v jiných velkoměstech.

 Ani okruh nepřinese očekávaný výsledek. Po jeho dokončení se rozhodne o budování dalších průtahů městem, zejména pokud se bude Praha rozrůstat, nebude jiné řešení. Pokud se podmínky zlepší motoristů přibude. Snad nepochybujeme o růstu životní úrovně.

Problém je dnes prakticky neřešitelný, na nějaké futuristické řešení(viz stanici metra na Proseku) už nebudou peníze. Nejdostupnější je výměna oken a čekat, že v blízké budoucnosti budou používat některá auta jiné pohony. Slabší povahy musí počkajt na volný trh s byty.