30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lukas B. 1.2.2010 19:24

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

myslím, že podřazujete zbytečně brzo. ovšem je to jenom moje domněnka, protože netuším, jaké auto máte, jestli je motor továrně nastavený nebo s nějakou děsuplnou pseudozávodnickou úpravou a jaký pro motor máte cit. samozřejmě se vystavuji riziku, že o tom víte tak desetkrát více než já. nebo i možná naopak. v tom vidím zásadní půvab internetových diskusí bez registrace.

RomanL 1.2.2010 10:17

Jenom technická

- snížení hluku o 3 dB je snížení o polovinu, aby bylo jasno. Mám takový pocit, že si to tady málokdo uvědomuje... ;-)

portwyn 1.2.2010 10:22

Subjektivně vs. objektivně

Ano, opravdu jde snížení hluku o polovinu z fyzikálního hlediska. Faktem ale je, že ucho je naštěstí "nastavené" tak, že citlivost se s rostoucí intenzitou hluku snižuje.

Další věc je ale to, jak tohle působí na lidi (podprahově). Tam si nejsem jist, nechtěl by někdo hodit něco do diskuze? Díky předem.

občan 1.2.2010 10:33

Re: Subjektivně vs. objektivně

můj názor na ušiska a zkušenost muzikanta je taková, jak píšete. U zmíněných opatření na Legerově bohužel IMHO převáží negativní dopady podřazení na nižší stupeň a práce motorů v nevýhodných otáčkách. Prognozuji zvýšení hladiny hluku, přesun ve frekvenčním spektru zvuků ( asi odprahově nepříjmeně pociťován) a zvýšení emisí.

portwyn 1.2.2010 13:18

Re: Subjektivně vs. objektivně

Jasně, na 50 km/h 25600 ot./min, na 70 km/h jen 2200...aspoň u mého auta to tak je. A tím pádem na 3 pod plynem místo na 4 skoro bez plynu...

Glosator 1.2.2010 10:25

Re: Jenom technická

To hodně lidí ví, ale také ví, že sluchový vjem téhož je velmi malý.

JaS 1.2.2010 13:37

Re: Jenom technická

Pokles o 3 dB je na hranici rozeznatelnosti. Proto se taky regulace hlasitosti přepínačem, která měla nahradit chrastící potenciomtery, dělala ve stupních po 3 dB. Aby byl pokles hluku znatelný, musel by být aspoň 20 dB.

007karel 1.2.2010 9:25

Obecný omyl

Že vyměnily cedule kvůli hluku ? Obecný omyl. Je přece krize a v kasičkách chybí peníze. Víte kolik se tam vybere na pokutách, když zaplatíte jméně 1.000 Kč, častěji však 2.000 ?

portwyn 1.2.2010 10:10

Jaké pokuty?

Pražští řidiči přece jezdí podle předpisů. To, že skoro každý, kdo jezdí jako prase, má značku s Áčkem, je jen hnusná pomluva :o)

Upozorňuji, že 50-ku na magistrále nehodnotím, místní situaci neznám. Klidně nadávejte na rozhodnutí "shora" a snažte se ho změnit, to je plně pochopitelné a legitimní. Tvrdím ale, že pokutě se dá vyhnout sundáním nohy z plynu.

Radion Peresám 1.2.2010 12:36

Re: Jaké pokuty?

Jsem tam jel letos poprvé tuhle sobotu. Neskutečný opruz. Ano sundání nohy z plynu pomůže, taky podřadit není špatný nápad. Pak se dá vrátit ta noha zpátky, aby jeden nedostal křeč.

m. 1.2.2010 9:22

Myslím si,

že snížení rychlosti na 50km/hod přinese jen vyšší příjem zu pokuty.  Hluk zůstane stejný a opravdu se zvýší emise.

Nesouhlasím s autorem v tom, že sociálně slabší občané by měli bydlet v lokalitách, které jim poškozují zdraví.

Jinak všude se staví protihlukové stěny. Hluk také sníží plastová okna a odborníci jistě znají i další opatření.

Honza42 1.2.2010 9:33

Re: Myslím si,

Lokality, kde jsou lidé vystaveni nebezpečí poškození zdraví jsou a vždy budou. Teď už jen zajistit, aby tam bydleli ty nejbohatší.

Kvalitní okno je schopno hluk ulice prakticky eliminovat. Ale to je skutečné řešení problémů a o to tady přece nejde.

Michal 1.2.2010 10:29

Re: Myslím si,

Švýcaři používají na dálnicích okolo měst hladký asfalt na kterém jsou výrazně míň slyšet i gumy SUVčka (rychlost omezena na 100). Sám jsem byl v šoku, když mi auto "poprvé" ztichlo!

lucinapes 1.2.2010 11:02

Re: Myslím si,

Plastová okna nepovolují památkáři - a to v celé Praze. To, že někde jsou, je proto, že na to lidi kašlou.

vltava 1.2.2010 18:59

Re: Myslím si,

Kde by kdo měl bydlet - no ať si každý bydlí, kde chce. Někomu to vadí, že lokalita může poškozovat zdraví, jinému to nevadí. (Obdoba kouření - to také poškozuje zdraví, nekomu to vadí a nekouří, jinému to nevadí a kouří).

Pokud někdo bydlí tam, kde je vysoký hluk, tak je to jenom jeho rozhodnutí. Já jsem také bydlel u silnice 1. třídy, když jsem z okna vystrčil ruku se smetáčkem, tak jsem mohl z kamiónů smetat pavučiny. Sklenice mi zvonily v šifonéru. Nelíbilo se mi to, tak jsem se odstěhoval jinam, do ticha.

BOMBON 1.2.2010 7:58

laisses faire

myslim, ze je nesmyslne argumentovat laisses faire v pripade, ze v dane veci nefunguji ani trh, ani ochrana vlastnictvi, a vlastnikem silnice je subjekt verejne spravy.

Honza42 1.2.2010 9:14

Re: laisses faire

Přesto je dožadování se v centru Prahy ticha lesní samoty čin poněkud úchylný. Já na své lesní samotě také nepožaduji stanici metra a Národní divadlo.

portwyn 1.2.2010 10:15

Re: laisses faire

Nejlepší na tom je, že máte pravdu oba.

Já osobně bych do Prahy bydlet nešel za zlaté prase - je tam prostě moc aut a moc lidí. Jiní mají jiné priority... Zákonitě mimo Prahu nepožaduji metro atd. Argumentovat "není to podle Laissez-Faire" je opravdu hloupé. Proti Laissez-Faire je leccos, třeba i zákaz odstřelit pana autora jen proto, že se mi nelíbí jeho článek.

lucinapes 1.2.2010 11:05

Re: laisses faire

Ono tam přijatelné ticho bývalo, a kdyby vám u samoty postavili dálnici, taky byste byl nerad, a domeček by vám klesl na ceně tak, že byste si za to jiný jinde nepořídil a hraběcí rady by vám tak akorát hnuly žlučí.

Radion Peresám 1.2.2010 12:38

Re: laisses faire

Kdypa tam naposledy bývalo ticho? Jsem poměrně prošedivělý, leč nepamatuji.

t 1.2.2010 13:02

Re: laisses faire

My jsme se kdysi nastěhovali do domu, kde nebyla ani "ulice" (ve smyslu toho, že by tam byla vůbec silnice), natož nějaká průjezdní komunikace. Během doby se z toho stala jedna z nejhlučnějších ulic v ČR (objektivně - změřeno hygienou a prezentováno na hlukových mapách). A co jsem s tím mohli dělat?

tymětaky 1.2.2010 11:29

Re: laisses faire

Argument Honzy42 je naprosto výstižný,mám stejný názor.Bydlení ve velkoměstě má své výhody i nevýhody,tak jako bydlení na venkově.

Carlos 1.2.2010 7:28

autor je idiot

A ignorant - 3 dB je nepatrné snížení? A že pomalejší rychlost zvyšuje zácpy? Zpátky do 6 třídy ZŠ!!

hh 1.2.2010 9:38

Re: autor je idiot

Pěkně jste se zhodnotil ;).

MLOK 1.2.2010 10:16

Re: autor je idiot

3 dB!!!

Každý, kdo někdy byť jen okrajově měl co do činění se "zvukařinou" by potvrdil, že snížení hlučnosti o POUHÉ  3 dB JE LIDSKÝM SLUCHEM prakticky NEPOZOROVATELNÉ!!!

RomanL 1.2.2010 10:57

Re: autor je idiot

Tak s tím bych si dovolil nesouhlasit. Tedy když jsme to experimentálně na škole zkoušeli, tak rozdíl při poklesu hlasitosti zvuku o 3db (tedy o polovinu) určitě slyšitelný byl. Určitě to platí alespoň při nižších hladinách zvuku.

těchňik 1.2.2010 12:51

Re: autor je idiot

Tak si udělejte jednoduchý experiment - jestli máte ještě doma nějaký přístroj, který má trosku seriózní ukazatel úrovně s cejchováním v dB - nejlepší a nejdostupnější by byl kazetový magnetofon - tak na něm. Např. u toho magnetofonu zapnout nahrávání, příposlechem poslouchat a pak potenciometrem nahrávací úrovně snížit podle rafik/barů měřiče o 3dB. Při skokovém snížení to zjevné vcelku je, ale bez přímého srovnání už o dost hůře. Nejlepší by to bylo měřit nějakým signálem se stejnou úrovní (existují i různá měřící CDčka), případně přímo nahrávkou hlukové uliční kulisy (to ale asi běžně nebude k mání, já jsem si takovou nahrávku z důvodů důkazních i experimentování pořídil svépomocí).

O.M. 1.2.2010 12:42

Re: autor je idiot

Není pravda. Zkuste si u nějaké skladby její část ztišit o 3 dB a určitě to poznáte. Sesadíte-li úseky 2 různých záběrů skladby, je slyšet i odchylka 0,5 dB! (tedy, jak kdo, jsou tací, kteří by možná nepostřehli ani ty 3 dB).

Ovšem v případě magistrály nejde ze strany magistrátu ani tak o lidi hlukem postižené, jako o splnění hlukových limitů. Věřte, že kdyby limity nebyly překročeny, ti postižení nevysoudí zhola nic. A pro magistrát je několikařádově levnější umístit pár plechových značek, než se finančně podílet na výměně oken a stavbě PHS. A magistrát zřejmě počítá s tím, že "až bude" vnější okruh, provoz na magistrále klesne a limity budou splněny.

těchňik 1.2.2010 12:57

Re: autor je idiot

V přímém srovnání to patrné je, protože je tam skok, a jak známu ucho je nejvíce citlivé na změny. Ale kdybyste z místnosti odešel a někdo mezitím snížil hlasitost, možná byste to ani při návratu nepostřehnul. Ostatně pro určitou třídu audiotechniky se frekvenční rozsah udává v tolerančním poli právě ty 3 dB, protože to není z hlediska sluchu nějaký zásadní rozdíl. Naopak u řezníka by při vážení salámu asi toleranční pásmo 3 dB dost vadilo: "Paní, je to o 3 dB míň/víc, můžu to tak nechat?" ;-))

A.S. Pergill 1.2.2010 7:22

Osobně jsem toho názoru,

Že by se tam měla vybudovat protihluková bariéra a náklady na ni vybrat od majitelů nemovitostí přirážkou k dani z nemovitosti.