30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 1.2.2010 14:21

autore, pokud jsme Vás pochopil,

dopravní předpisy jako takové považujete za omezování osobní svobody, protože, jako liberál prosazuji, abuy každý jezdil jak se mu chce a jak to zvládne. žádná byrokratická omezení. ale, bohužel, předpisy dosud existují a uvnitř měst byla obecně stanovena rychlost 50 km/hod. takže také, coby byrokrat se mohu ptát, jak to, že vůbec někdo vyšší rychlost než 50 připustil.

vltava 1.2.2010 16:31

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Pokud městem vede dálnice, tak také 50 km/hod?

čm 1.2.2010 17:04

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

A proč by ne ? Když se to postavilo, celkem to lidem nevadilo. Stejně z těch tehdejších popelnic o moc víc nedostali a při vyšších rychlostech aby si vzal jeden sluchátka na bagr. Celá diskuse je o ničem. Ve skutečnosti lidi obecně  víc ječej, když se jim vezme něco, co kdyby se jim před tím nedalo, ani je nanapadlo to chtít. Tedy zde těch hloupejch 20 km/h.  Někerý jsou kvůli tomu schopni bořit i stát, jak je vidět na 30,-Kč regulačního poplatku.

vicenzo 1.2.2010 18:03

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Nemluvě o tom, že od Kačerova po Prosek to žádná dálnice není. Znáte značky?

A.D. 1.2.2010 18:45

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Značky dálnice tam sice nejsou, ale ta silnice dálniční parametry má - tři proudy v jendom směru, žádné úrovňové křížení, žádné přechody. Vzhledem k tomu, že již vede městem, platívala tam rychlost 80km/h.. později v centrálnějších úsecích 70km/h... nyní 50km/h. Takže mimo špičku se po tříproudé autostrádě ploužíte padesátkou.

Aber 2.2.2010 15:18

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Á pán je asi toho mínění, že přes město musí vést silnice zásadně s jedním pruhem tam a druhým zpátky.  Velkoměsto není venkov.

Bereniké 1.2.2010 23:29

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Pokud se nepletu, tak značka silnice pro motorová vozidla začíná už hned za sjezdem, co je u nemocnice na Bulovce. Takže na Prosek vede silnice pro motorová vozidla, Prosek je až na kopci.

ou 2.2.2010 2:32

Re: autore, pokud jsme Vás pochopil,

Kolik je povoleno přes Vídeň ?

yenda 1.2.2010 13:42

Chápu, že neodborníci vidí v rozdílu naměřených hodnot hliku 3 dB

nepatrný rozdíl, ale budete se divit, je značný rozdíl v subjektivním vnímání hluku. (exponenciální stupnice). Také tvrzení, že obyvatelé žijící v přilehlých domech si mohli vybrat, zda .... je také zavádějící. Zdroj hluku automobilu (osobního) jedoucího 70 km/h bude rozhodujícím způsobem tvořit valící se pneumatika. Změny v konstrukci a rozměrech pneumatik za poslední léta spolu s vyšší hrubostí povrchu vozovek (vše ve jménu vyšší přilnavosti pneumatiky a tudíž bezpečnosti) přináší negativní efekt vyšší hlučnosti. Rovněž se výrazně se navýšil počet automobilů. Uvedený článek považuji za hloupý.

vicenzo 1.2.2010 13:48

Re: Chápu, že neodborníci vidí v rozdílu naměřených hodnot hliku 3 dB

Navíc těch cca 5 dB je akorát rozdíl mezi hlukem měřenym a limitem, k jehož dodržování se tenhle stát vlastní legislativou vůči svým občanům zavázal. Neni myslim o čem diskutovat ..

DRVC 1.2.2010 15:34

Re: Chápu, že neodborníci vidí v rozdílu naměřených hodnot hliku 3 dB

Jenže už neříkáte jak je to s citlivostí ucha - ta je v podstatě logaritmická. Taže subjektivní vjem jde skoro lineárně nahoru s rostoucím hlukem. Jinak by nám totiž při >80 dB asi praskly hlavy...

Honza 1.2.2010 12:59

To není dobrý příspěvek

To není dobrý příspěvek! Je v něm spousta nekméně nepřesností. Snad pro ilustraci dvě:

1/ Hluk projíždějícího vozidla je při dnešním stavu techniky dán zejména rychlostí, resp. hlukem odvalování pneumatik, otáčky motoru jsou zcela nedůležité

2/ Nejvyšší přípustná rycholst v obci je 50 km.h-1. Proč o tom diskutujete? Snad proto, že se v Praze nedodržuje všeobecně?

Závěr: Jsou stanoveny hygienické limity pro venkovní i vnitřní prostory staveb. Ty také platí pro všechny. A je-li nejzávažnějším parametrem pro zvýšení hluku rychlost pohybu vozidel (a to je!), pak jde o opatření správné. Jinak podporuji ODVEDENÍ DOPRAVY MIMO STŘED MĚSTA. 

JaS 1.2.2010 13:32

Re: To není dobrý příspěvek

ad 1: posuzujete hluk vozidla, které plynule jede. To není tento případ. Pokud by hluk byl způsoben jen odvalováním pneumatik, takby to obyvatelům patrně nevadilo. Hluk je způsoben především zastavováním a rozjížděním, tedy neplynulostí provozu.

ad2: jde o úseky, kde byla povolena zvýšená rychlost, protože 50km/hod je z hlediska bezpečnosti provozu zbytečné omezení.

Žádný úřad, ani policie nepronásleduje hovada, která dělají kravál (auta, motorky) jen proto, že jim to dělá dobře.

vicenzo 1.2.2010 13:50

Re: To není dobrý příspěvek

Nevšim jsem si, že by se na Pankráci někdo rozjížděl a zastavoval. Dokonce hluk zastavenýho vozidla je mnohem nižší, než jedoucího.

vltava 1.2.2010 16:42

Re: To není dobrý příspěvek

1) Do cca 35 km/hod převažuje hluk motoru, pak hluk pneumatik. Na hluk pneumatik pak má značný vliv povrch vozovky.

2) Zákon: "na dálnici a silnici pro motorová vozidla

v obci nejvýše

rychlostí 80 km/hod".

vicenzo 1.2.2010 18:05

Re: To není dobrý příspěvek

Že jste to vy, tak ještě jednou a pomaleji .. od Kačerova po Prosek žádná dálnice nevede.

vltava 1.2.2010 18:20

Re: To není dobrý příspěvek

Jestli vede od Kačerova po Prosek dálnice je mi jedno. Reagoval jsem na příspěvek, že "Nejvyšší přípustná rycholst v obci je 50 km.h-1" což jsem citací ze zákona vyvrátil.

Aaron 1.2.2010 11:00

Opravdu nevím,

jakou krkolomnou úvahou došel autor k závěru, že snížení rychlosti způsobí zácpy v dopravě - pokud auta dojíždějí směrem k centru pomaleji, budou se pomaleji tvořit i zácpy - ty se na 5.května tvořily v minulosti a teď značně ubyly.

čm 1.2.2010 12:32

Re: Opravdu nevím,

Zkuste vzít malému dítěti na pískovišti jeho oblíbenou hračku. Jeho reakce Vám o myšlenkových pochodech autora lecos napoví.  

Bobík 1.2.2010 10:44

článek je rádoby učený nesmysl

1. aerodynamický hluk při 70 je mnohem vyšší (autor asi nezaznamenal, že něco takového existuje)

2. ti lidé do pasti "externality" spadli, jsou v ní vcelku nevinně (efekt vařené žáby)

3. hluk je i ekologická záležitost, jeho vliv na zdraví je jednoznačně negativní

Zkrátka článek je rádoby učený nesmysl. Dobrý ekonom by vás u zkoušky vyhodil, autore, lhát se nemá. Ani v ekonomii.

JaS 1.2.2010 13:43

Re: článek je rádoby učený nesmysl

Když se dívám s mostu na dálnici, tak bych řekl, že aerodynamický hluk začíná být výrazný až při rychlostech přes 100 km/hod. Na té magistrále taky patrně dělají největší kravál (kromě náklaďáků) frajeři (například poslanci, ti nemusejí dodržovat předpisy), kteří jedou mnohem rychleji než je 70 km/hod a kličkují mezi proudy.

vltava 1.2.2010 16:51

Re: článek je rádoby učený nesmysl

1) Není mnohem vyšší, ale je vyšší právě o ty 3 dB (viz poslední graf zde http://www.ibesip.cz/Rychlost/Vliv-rychlosti-na-bezpecnost-silnicniho-provozu )

2) Nikdo jim nebrání odstěhovat se jinam. Také jsem bydlel u silnice 1. třídy, kde v bytě při otevřené ventilačce nebylo rozumnět televizi, jedno jak nahlas hrála. Odstěhoval jsem se na samotu. Od té doby žádný problém s hlukem. Ticho a jen ticho.

3) To jistě. Ale opravdu byste byl ochoten se vzdát civilizační vymoženosti - automobilové dopravy - když je tak hlučná?

Renata T. 1.2.2010 10:24

Autore,

můžete věrohodným způsobem doložit snížení nákladů na bydlení v uvedené lokalitě, např. porovnáním cen, za které MČ Praha 4 byty prodávala?

Glosator 1.2.2010 10:23

Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

70 km/hodinu, měl by se podívat na ukazatel okamžité spotřeby, který řada aut má (a může si je případně půjčit v pújčovně, když ho to auto nemá).

A dále, 50 km/h se jezdí na trojku, 70 km/h na čtyřku.

vicenzo 1.2.2010 11:12

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

Jak gdo, já mam 50 na čtyřku a 70 na pětku v poho .. a ty ukazatele pěkně kecaj, si to někdy srovnejte s tankovánim. Nejsou nijak kalibrovaný.

vltava 1.2.2010 16:54

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

Dnešní auta mají zpravidla optimální provoz pri 90 km/hod. To znamená, že snížení rychlosti z 70 na 50 km/hod sice sníží hluk o ty 3 dB, ale za cenu vyšších zplodin.

Lukas B. 1.2.2010 17:52

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

jsem přesvědčen o tom, že se jedná o tradovaný a oblíbený, ale omyl. valivý odpor pneumatik, stejně tak odpory ve vozidle, myslím tím v motoru, převodovce, diferenciálu atd se s rychlostí moc nemění (myslím v rozumném rozsahu, dejmetomu od čtyřicítky po stočtyřicítku). ,. při jízdě ustálenou rychlostí po rovině platí, že ekonomicky (pouze z hlediska spotřeby paliva a opotřebení vozu) nejvýhodnější rychlost je ta, při které auto jede na nejvyšší převodový stupeň bez kuckání, pro felicii je to něco okolo padesátky, pro "běžné manažerské turbodiesely" je to něco okolo šedesátky.

ostatně zkušenosti z ecorallye jsou takové, že nejmenší spotřeba je nejvyšší převodový stupeň bez kuckání, postupné přidání plynu, zrychlení o cca 20 km/h, vyřazení, plachtění na volnoběh a furt dokola  (se starším automobilem bez posilovačů všeho možného navíc vypínání motoru a startování na zařazenou rychlost puštěním spojky). v silnějším provozu neproveditelné.

vltava 1.2.2010 18:48

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

Tak třeba u mého auta na nejvyšší rychlostní stupeň bez kuckání se dá jet tak 80 km/hod, s jistou rezervou tedy těch 90. Takže si nemyslím, že by šlo o omyl.

Lukas B. 1.2.2010 18:56

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

no, poršátko či bugatka není úplně běžný automobil. nebo jsme si nerozuměli, co je to ustálená jízda po rovině bez kuckání. otáčky by měly být tak necelých 1000 u dieselu a 1100 u benzinu. prakticky bez plynu.

ono vás možná mate ten fakt, že absolutně vodorovná silnice je převeliká vzácnost. například nuselský most se na první pohled zdá jako rovina. není. takže do centra to nekucká při padesátce, z centra při sedmdesátce. tedy u pracovního pekáče, kterým tamo jezdím. s domácím pekáčem, který má o převodový stupeň méně, o sedm let více a je o třídu výš je to prakticky stejné.

vltava 1.2.2010 19:07

Re: Pokud si někdo myslí, že při rychlosti 50 km/k je spotřeba menší, než při rychlosti

Porsche nemám.

Nemate. Právě, že absolutně vodorovná silnice je vzácnost, tak ona ekonomická rychlost musí být poněkud vyšší, tak aby se dala dosáhnout i v běžných podmínkách (tedy na tom, co jako rovina jenom vypadá). Jinak asi bych opravdu mohl jet na 5 i pomaleji (třeba 70 nebo i méně), ale jaksi mi to připadá podtočené, takže při 80 podřazuji.