22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
takyinspirator 30.4.2008 11:21

Re: Re: Knihovna na Letné

Obdivuji Vasi nevinu. Bohuzel, tzv. "superkorupcni zeme" jsou nejatraktivnejsi. Vsak jak ty investice dnes u nas huci, koruna leti do nebes, fantasticke ! Alespon dokud se to nepolozi.

Take Vam asi uniklo, ze mezi tema "kramari" je i pan Jezek. Tohle letenske divadelko je jenom bokem (holt chtel prihrat kamaradovi a nejak se to rozprsklo). Jezkuv hlavni ukol, pro ktery byl do knihovny dosazen (jeho odbornost neznam, ale knihovnictvi to neni) je vyklidit Klementinum, aby se tento jeste zbyvajici medved mohl radne rozporcovat.

Vsimnete si. Vsichni se zabyvaji Letnou, pak pankrackym lidojemem, ale o Klementinu ani slovo. Pritom, po vystehovani Technicke knihovny do Dejvic by Klementinum vystacilo. Obzvlaste, kdyby povinne drzeni vseho nikdy nevyzadovaneho smejdu (90%+) se odstehovalo nekam do velkoskladu, na "zelenou louku". Get it ? ;-P

Hans 30.4.2008 11:20

Re: Re: Pan Hvížďala tvrdí, že

Moderni maliri neumi malovat ani kreslit, sochari neumi sochat. Umi jen provokovat, to je zivi.

Hans 30.4.2008 11:18

Nezapomente

ze se na to budou divat nejen odbornici. Co si muze dovolit malir, spisovatel nebo hudebnik, to nemuze architekt.

Hans 30.4.2008 11:16

Predstavte si

ze si najmete architekta, aby vam navrhl domecek za 2M Kc. Nasledne mistr architekt prijde s vizi zlateho krtince, ve kterem jsou loznice a obyvak novatorsky presunuty pod zem.  Pote z  neho vypadne, ze to sice bude stat 2M, ale mozna 3M nebo spis 4M. Kdyz ho s tim vyhodite, tak vas zacne v mistnim tisku oznacovat za nekulturniho barbara.

takyinspirator 30.4.2008 10:57

Re: "Architekta Kaplickeho inspiruji zenske krivky"

Honziku, zabruslete na www.archiweb.cz/news a tam, v clanku "Architekta Kaplickeho inspiruji zenske krivky" (24.04.08) uvidite pravy zdroj jeho inspirace, pro to letenske knihovno. ;-)

ok 30.4.2008 10:54

Re: Re: Re: O knihovnu jde až na posledním místě.

z čeho usuzujete, že mi hotel nevadí? ;-D nenapsal jsem o něm ani slovo. A také jsem neviděl žádný návrh. Pokud bude dvoupatrový jako izraelská ambasáda a malý a elegantní jako secesní domy na okolních baštách, nebudu s ním mít problém. Pokud to bude věž, je to stejný problém jako blábol-chobotnice - symbol státu je prostě nevhodné zastiňovat.

takyodbornik 30.4.2008 10:48

Kde pan Hvizdala zije?

Ze smyslu pro "fair play" jsem se prinutil docisti cely clanek. Takze nyni jsem patricne poucen:

"..protože by stavba lákala turisty stejně jako Atomium v Bruselu či Pompidou Centre v Paříži.."

A Praha, kde patrne neni nic k videni, stale jeste ceka ?!? Na co ? Na turisty ? Hvizdala, get real !

JJ 30.4.2008 10:43

Me se ten navrh knihovny libi a myslim, ze by Praze prospel

Jde ovsem o subjektivni nazor, ktery do vecne diskuze nepatri.

Ale je krasne videt, jak nasi "demokrati" nedokazi akceptovat, ze jiny, nez jejich nazor prevazil a vyhral.

Hans 30.4.2008 10:37

Blob

mi pripomina lidske vykaly po tydenni konzumaci spenatu.  Odtud taky asi pochazi mistrova inspirace. Uz se vyresilo, jak se to bude cistit, az se to po mesici existence zaserre destem s popilkem? Mozna by se to cele melo prisypat hlinou a zatravnit, at si aspon deti maji kde hrat.

Karkul 30.4.2008 10:29

Re: Pan Hvížďala tvrdí, že

Amorfní útvar to rozhodně není, vždyť je to naprosto realistická čepička trpaslíka, která se dle "odborníků" bude za naše daně výborně vyjímat nad stověžatou matičkou. Co chcete po architektech? I jiná umění nás takto obšťastnují. Divadla hrazená z našich daní také hrají jen sprosťárny( což je prý umění). Nekoukatelné filmy z našich daní s rertoárem stále stejných údajných herců a héreček zobrazují snad realitu a sprosťárny asi z Marsu, no zkrátka také velké umění. Ostatně  některé výtvarné galerie jsou lepší jak dávidlo. Prostě současné pseudoumění  je třeba i korunovat stejnou pseudoarchitekturou. Znalci si mohou předponu pseudo- zaměnit za porno- , smysl je stejný.

takyodbornik 30.4.2008 10:28

Panu Hvizdalovi to nejak uniklo

"je víc než pravděpodobné, že našich soutěží by se řada špičkových architektů mohla odmítnout účastnit ze solidarity."

Panu Hvizdalovi zrejme unikla skutecnost, ze teto mezinarodni "souteze" se mimo jejiho viteze nezucastnil ani jeden z pozvanych zahranicnich architektu. Z pozvanych domacich architektu se (nejspise omylem?) zucastnil toliko jeden architekt, jehoz navrrh byl (pro jistotu?) vyrazen ihned pri uplnrm zacatku hodnoceni, presto ze prevysoval vetsinu zaslanych praci.

Panem Jezkem kyzeny vysledek byl zrejme verejnym tajemstvim v profesnich kruzich, proto asi ta tak do oci bijici neucast pozvanych "spicek". Jak jeji prubeh tak i konecny vysledek teto souteze jenom potvrdil spravnost jejich rozhodnuti.

Takze to odmitnuti rady "spickovych architektu" se jiz zde konalo. A da se rici, ze i solidarne. U tech zahranicnich, pomineme-li pana Kaplickeho, do jednoho ;-)

Ondon 30.4.2008 10:27

Re: je zajímavé

Taky mě to zaujalo, hlavně ta druhá půlka, která je ostatně pro p.prezidenta typická. Vzhledem k tomu, že to má i na svých stránkách (http://www.vaclavklaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=Vm6euJaOGDia), tak bude těžké to omlouvat tím, že to zas někdo úplně překroutil.

Leni 30.4.2008 10:25

Re: Re: Re: Proti blobu

Mně by stačila knihovna ve tvaru kvádříku. Když by to bylo důstojně a prakticky vyřešené, účelu by to posloužilo.... Pokud chce někdo umělecký předmět ve tvaru blobu (tzn. vhodný pouze k pohledu - stačila by velikost klíčenky), ať ho klidně má, ale ať mi nikdo neříká, že je to účelně využitelný prostor pro knihovnu.

M. Gebauer 30.4.2008 10:08

Re: Pan Hvížďala tvrdí, že

Článek p. Hvížďaly je naprosto výstižný a vy, pane, či paní O. T., vy nevíte nic o onom hradním strašidle, které má patent na vše? Že se nestydíte, takto se rouhat!

venca 30.4.2008 10:05

Re: Knihovna na Letné

Pekny prispevek a plne s nim souhlasim;-)

Jan 30.4.2008 10:00

Re: Pan Hvížďala tvrdí, že

R^ Asi tak nějak.

Bubik 30.4.2008 9:56

hm, takže Hvížďalovi a Ježkovi (a taky jiným) se blob líbí,

Klausovi a Bémovi (a taky jiným) se nelíbí. To je vcelku normální. Kdyby se jednalo o soukromou investici za peníze soukromé firmy, tak tady může diskuse skončit. Jenže blob se měl (má) stavět z veřejných peněz. Pan Ježek na to chtěl původně 2 miliardy (které měl částečně přislíbené), teď už pan Kaplický připouští, že to bude stát miliardy čtyři až pět (které nikdo nepřislíbil).

Kdo má peníze, ten poroučí, tak to prostě všude ve světě je - a pan Ježek i pan Kaplický by to měli vzít na vědomí......

Čímž nijak nechci obhajovat podivné tanečky Béma a spol.....

optimistický skeptik 30.4.2008 9:50

Re: Re: Re: Re: Proti blobu

Samozrejme, psal jsem totiž o CENĚ, víme?

O.T. 30.4.2008 9:44

Pan Hvížďala tvrdí, že

Umění, ať je to román, hudební dílo nebo architektura, je posuzováno odborníky vždy podle toho, do jaké míry je inovativní, jak bourá stará klišé, jak neopakuje to, co již bylo řečeno, zkomponováno nebo postaveno, ať jde o Flaubertovu paní Bovaryovou, Janáčkovu Jenúfu nebo Kaplického Blob či Tančící dům pánů Gehryho a Miluniče.

K tomu je nutno dodat: Neexistují odborníci, kteří mají patent na poznání, co je skutečné umělecké dílo. Odborníci na umění jsou vždy chytří až se zpětnou platností. Rozpoznání nového uměleckého díla není věda, která se učí na vysokých školách. V minulosti se ti, kteří se považovali za odborníky, zpravidla mýlili. Umělecké dílo se nepozná podle toho, jestli "bourá stará klišé". Stará klišé bourá i módní kýč. Nejhorší klíšé současnosti, charakteristické pro současný úpadek kultury, je představa, že umění nemá žádný jiný smysl, než že musí být za každou cenu "inovativní", což je chápáno tak, že musí provokovat. 

Pokud se týče Kaplického návrhu knihovny: Ještě nikdo nedokázal srozumitelnými slovy vysvětlit, v čem spočívají jeho umělecké hodnoty. Jeho obhájci se pouze odvolávají na mínění odborníků, na jakousi shodu zasvěcenců. Jeho stoupenci jsou motivováni politicky nebo se obávají, aby nebyli za zaostalé, nekulturní, nechápající umění. Kaplického návrh je naprosto amorfní útvar mimo jakákoliv estetická kritéria a mimo jakýkoliv řád. Nemá "lidské" rozměry, je výrazem opovržení člověkem a přírodou, evropskou tradicí, je velký, ale není monumentální.

Michal 30.4.2008 9:35

Re: Tak proč jste se o tom tak rozepsal?

a proč sem píšete Vy? Mě Váš názor taky nemusí zajímat. Stejně jako Vás můj... = svoboda slova. Nazdar bazar 8-o

miroslavb 30.4.2008 9:34

Re: a co knihy

kam by se davaly? zdigitalizujeme je a pak spalime! jsme prece kulturni pokrokovy narod!

westík 30.4.2008 9:27

Re: Re: Knihovna na Letné

no, spíše než trouba je Trachta bl(o)b !:-P

miroslavb 30.4.2008 9:25

Re: Kvíčalo.Kvíčalo

lordpavka: pan redaktor nic nevycita, pouze konstatuje, vy ubozaku!

westík 30.4.2008 9:23

Re: Re: Re: Proti blobu

když po KNIHOVNĚ tolik toužíte, tak si ji,skeptiku, kupte !

Michal 30.4.2008 9:22

Re: Knihovna na Letné

R^R^

miroslavb 30.4.2008 9:22

Re: Knihovna na Letné

pan hvizdala + inspektor trachta: souhlasim. ovsem realita je jina. je jiste, ze mezinarodni komise nas budou povazovat za nezajimave, dokonce silne ztratove, ceska republika jako jine superkorupcni zeme musi byt pro ne odpuzujici predtsvou. na letnou prece patri motoristicky okruh jako v brne, k tomu fotbalovy stadion, pripadne najezd na dalnici. male sportovni letiste pro vip osoby (klaus, bem - zde jiz predzvest olympiady -, kocka, reditel narodni galerie, kostal a dalsi kramari) povazuji za ucelne vyuziti tohoto jinak nudneho prostoru. hanba vam, vyse zmineni dva "politici"!

lordpavka 30.4.2008 9:21

Re: Knihovna na Letné

Jseš pěkně velkej trouba! 8-o8-o8-o

westík 30.4.2008 9:20

Re: Knihovna na Letné

když se Vám, Trachto, blob líbí, tak si ho (za své) postavte na zahradě ( a můžete se k němu  bez námahy upoutávat řetězy denně). Možná, že byste mohl vybírat i vstupné :-/

Michal 30.4.2008 9:20

Re: zničila by panorama Pražského hradu

To co říkáte je nesmysl. Panorama pražského hradu nebude narušeno natož zničeno - přečtěte si vyjádření hodně konzervativních pražských pamatkářů.

A za druhé  - co je špatné na tunelu a křižovatce, který ani nebudou vidět? Podívejte se na dopravní situaci v praze, dyt to neni normální.

lordpavka 30.4.2008 9:17

Kvíčalo.Kvíčalo

už zase? Vyčítáte druhému jiný názor,ale jiný než svůj považujete za směšný! Tak o čem to svědčí? Tu hrůzu ať si pan světový postaví za své na dvorečku!!! ;-D;-D;-D