22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
brána 30.4.2008 13:45

Re: Smyslem

 Taktak, syn boha našeho náboženství je mrtev, i existence jeho otce je veřejně zpochybněna.  A  umění, nám vznešeným, furt nastrkuje zrcadlo naší všeobecné nedostatečnosti.  Ach tenhle chaot Flobéér. 

Ferdinand 30.4.2008 13:44

vypište novou soutěž

  Nevím ,v čem je problém. Vypište tu soutěž znova a jmenujte novou komisi. Uvidíme?Jsem účastník této soutěže a netrpím žádným odporem k blobu,ale porušení zadání mne nemůže nechat lhostejným.

Libor 30.4.2008 13:40

Re: Pravidla hry

Ano, tak nějak to vidím i já: na začátku byl nerovný přístup k návrhům a "líbí-nelíbí" se připojilo až dodatečně. P.S.-Zelený blob se mi vůbec nelíbil, v nově představené zlaté je to přece jen lepší.

brána 30.4.2008 13:28

Přesvědčivost obhajoby Blobu trochu trpí mj sekvencí Flaubert-Janáček-Kaplický

 Umění, ať je to román, hudební dílo nebo architektura, je posuzováno odborníky vždy podle toho, do jaké míry je inovativní, jak bourá stará klišé, jak neopakuje to, co již bylo řečeno, zkomponováno nebo postaveno, ať jde o Flaubertovu paní Bovaryovou, Janáčkovu Jenúfu nebo Kaplického Blob  Nesouhlasím, že návrh je  jen vyjímečný a neopakovatelný místní manýrismus, ale již dnes jej označovat za doklad zlomu kulturních epoch ? cojemoctojemoc 

R. 30.4.2008 13:08

Ferovy mistr Jen

Zastanci pana Kaplickeho vidi zpolitizovani kauzy, zakulisni praktiky, machinace...a maji jiste pravdu. Jenze Kaplickeho fan-club pouziva stejne zbrane!! "Ferove vyhodnoceni" souteze, oznacovani jakehokoliv odpurce stavby za zapskleho zavistivce, cenzura umirnene a vecne kritiky z pera pana Martiska atd. atd. At tahnou ;-O

JK 30.4.2008 13:04

Smyslem

 umění v původním slova smyslu nebylo bourat stará klišé, ale přiblížit božskou harmonii a dokonalost lidem. Ti, kteří se nesnaží jít touto vznešenou cestou, kteří ani netuší, že existuje a přesto tvoří, jsou zajímavý objekt k pozorování. Někteří z nich jsou opravdoví a připomínají to starověké tele, blbé a nechápavé, radostně poskakující po louce. Cestou mnoha ostatních je rozvrat a chaos a paní Bovaryová je jeden z kroků na této cestě. Co se týče letenského monstra, každý člověk se schopností základní technické úvahy může posoudit, oč jde a zpolitisování věci podtrhuje obludnost akce. Komercialisace Klementina ale za to stojí.

R. 30.4.2008 13:01

technologie

"s technologiemi, s kterými pracuje pan Kaplický, tyto firmy nemají žádné zkušenosti" Chcete mi tvrdit, ze se ma stavet velka narodni knihovna pomoci super-narocnych technlogiii a pritom se vlezeme do rozpoctu 2-3Giga Kc??? OMFG!

inspektor Trachta 30.4.2008 12:57

Re: Docela obyčejná soutěž.

Výsledek docela běžné soutěže byl (mimo jíné) předhozen k posouzení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Když tento konstatoval, že s udělenou vyjímkou souhlasil a nemá na tom co dále zkoumat, bylo mu to předhozeno znovu k rozhodnutí...kdo to tedy zpolitizoval a kdo se snaží ten výsledek soutěže zvrátit trochu podivným způsobem za každou cenu?

Problém je v tom, že se chobotnice řadě lidí nelíbí...kdyby se nelíbila jen Vám nebo mě, nic by se pravděpodobně nestalo...ale protože je mezi odpůrci stavby i pan prezident, postavila se celá pražská ODS na zadní a začala hledat důvody proč to nepostavit. Nyní sledujeme tragikomické kabaretní vystoupení pod taktovkou primátora Béma...kdyby to nebylo k pláči, bylo by to i k smíchu...;-(

optimistický skeptik 30.4.2008 12:55

Re: Pane optimistický skeptiku

Znovu opakuji, že jde o peníze. Tedy:

1. Máme na to?

2. Měli na to Australané? A kdo to vlastně platil?

3. Kdybyste se jich ptal, nehodily by se ty peníze třeba na něco jiného?

abc 30.4.2008 12:48

Byl jsem v Atomiu

Rezavý děs. Teď jej snad opravili, ale znovu opakuji, děs. A to nemluvím o interiéru.

inspektor Trachta 30.4.2008 12:48

Re: Re: Knihovna na Letné

Tak domluveno...já si to postavím trochu zmenšené na zahradě a vy se k tomu pak budete snažit připoutat...je to dost oblý, takže to nebude jednoduchý a zřejmě to vyústí v nějakou zajímavou exhibici ;-D o vybrané peníze se pak (po zdanění samozřejmě) rozdělíme, platí? ;-D

tony 30.4.2008 12:45

Re: Blob

Výborně, další pubescent.

sci 30.4.2008 12:43

Re: Predstavte si

R^

tony 30.4.2008 12:41

Re: pane Hvížďalo , spisovateli a redaktore a vševěde

Mám zcela opačný názor než mmf, ale nemusím se vyžívat v pubertálním slovníku. A k prezentaci blobu - většina je z ptačí perspektivy. Ale nikdo ho tak  neuvidí, pokud nepoletí balonem.

Rudolph 30.4.2008 12:41

Jo, Hvížďalo :)

Ano, pane Hvížďalo, kopnul jste je rovnou do koulí ;-D Zasvěcení dobře vědí o čem mluvím, že ;-)

Libor.w 30.4.2008 12:32

Docela obyčejná soutěž.

Výsledek docela běžné soutěže byl těžce zpolitizován ke škodě věci samé.Po záporné reakci prezidenta republiky se všech jeho protivníků zmocnilo svaté nadšení pro stavbu podle návrhu arch.Kaplického.Je nám tvrzeno že nerealizace projektu poškodí ČR ve světě a Praha pocítí nezájem turistů.Určitě to přežijeme bez nějaké ůjmy.Nebo se projekt zrealizuje a přežijeme to taky .Tak věc jen méně politizovat,zvážit pro a proti a v klidu rozhodnout.Jistě existují objektivní měřítka,aby výsledek byl spravedlivý.

Sherudan 30.4.2008 12:32

Pravidla hry

Jestli se někomu "blob" líbí nebo nelíbí, to je skutečně subjektivní. Diskutabilní jsou i tvrzení o neekonomickém provozu takové budovy. Ale jedno je neoddiskutovatelné: pan Kaplický porušil striktní pravidla soutěže, když umístil knižní fondy pod zem. Četl jsem vyjádření několika účastníků, kteří se na tento bod dotazovali komise a bylo jim řečeno, že nadzemní umístění je nepřekročitelnou podmínkou. Proto měl být Kaplického projekt diskvalifikován a basta. To je jako by ve finále Wimbledonu jednomu hráči nalajnovali menší dvorec. I kdyby hrál sebekrásněji, je to nefér a vyhrát by měl soupeř.

fix 30.4.2008 12:31

Re: zasetachobotnice

slečno, i paneláky svého času bouraly zažitá klišé o tom, jak má vypadat obytný dům. Jak správně poukazujete, nebylo to zrovna šťastné. Vnímání estetična (či neestetična, jak chcete) je věcí velmi subjektivní - někomu se líbi Picasso, někomu Rembrandt. Prohlásit o jednom z nich, že nemá vkus, může skutečně jenom trouba.

inspektor Trachta 30.4.2008 12:24

Re: Re: Knihovna na Letné

Argumety by nebyly? ;-P

beata 30.4.2008 12:13

zasetachobotnice

Když čtu ty příspěvky,tak mi tane na mysli,jak by to asi vypadalo,kdyby se dalo na lidový konzervativní vkus.Šeď a nuda.Raděj paneláky a další bedny.Jen ne něco osobitého co tu ještě nebylo.Když v Praze začínal kubismus probíhalo něco podobného.A takových příkladů by se daly uvést stovky.Takže shrnuto:Praha by mohla být docela dobře dřevěná vesnice a nebo jak chtěli naši soudruzi moderní velkoměsto alla Bukurešť.Snad by pak ti estéti byli spokojení. Hlavně,že jsou spokojení a nekritizují ty další krychle a kvádry co tak rachle vyrostly.Ale to jsou asi jediné tvary,kterým rozumějí a jejich vybroušený vkus a estetické cítění dokáže pochopit.

Hans 30.4.2008 12:10

Uz se Hvizdala

omluvil za ty lzi, co psal o Bushove pusobeni v narodni garde?

Bruno 30.4.2008 12:01

Re: Pane Hvížďalo,

Vy to máte v hlavě hodně pomotané.

drak 30.4.2008 12:00

Není to vše až tak jednoduché a černobílé

Dovolím si s autorem nesouhlasit, neboť snaha vypsat mezinárodní soutěž namísto klasické veřejné české mi v tomto případě připadne tak trochu divná. Přinejmenším to navozuje otázku proč se někdo chtěl vyhnout našim domácím pravidlům a použít nějaká jiná. Také se přímo nabízí otázka, proč byl vybrán projekt, který pravidla soutěže porušil a také proč se zrovna pan Ježek a další angažovali v jeho prospěch. Divné mi to připadne především proto, že to má být naše národní knihovna, která bude stát v Praze. Tak jako se mi nechce kafrat Londýňanům či Pařížanům do toho, co má stát v jejich městě, ocenil bych reciproční přístup z jejich strany vůči Praze. Představoval bych si tedy, že by se soutěže měli účastnit především čeští architekti. Té mezinárodní se sice mohou zúčastnit také ale s ohledem na složení poroty asi s mnohem menší šancí na úspěch. Přesto, že celá ta věc je mediálně dosti známá, netroufnu si ani naznačit jak by se celá ta záležitost měla nakonec vyřešit, protože informace jsou dosti protichůdné a já osobně mám kolem toho všeho mnohem více otázek, nežli odpovědí.

Otázku zda se projekt pana Kaplického někomu líbí či ne přenechám vkusu každého jednotlivce, je to každého osobní věc. Nicméně rozhodně by se při tom líbí či nelíbí mělo brát v potaz i místo, kde knihovna bude stát a právě k místu, kde by Kaplického knihovna stát měla mi knihovna samotná moc neladí.

Bohužel se kolem tohoto projektu stalo to, co se stalo a tak, jak se to stalo. S tím už nic nenaděláme. Současné pokusy jak vše vyřešit také nevyznívají příliš elegantně. Nezbývá tedy než doufat, že zúčastnění přijdou k rozumu a celou záležitost nakonec korektně vyřeší i když tomu, že by se to vyřešilo v dohledné době a navíc ještě rozumně a slušně moc nevěřím.

mmf 30.4.2008 11:59

pane Hvížďalo , spisovateli a redaktore a vševěde

S tím , že akce zelenožlutý flusanec byla "podchycena" zájmovými skupinami již před vypsáním následně ZCELA ZMANIPULOVANÉ SOUTĚŽE ( z mnoha řvoucích důkazů - předsedkyní poroty je bývalá milenka "vítěze soutěže" ...!!) lze jistě souhlasit , otázkou zůstává , jaké částky byly dosud doručeny spíše než v igelitkách , v obálkách -? Na hlavní mnohonásobné chody  úplatků bylo teprve políčeno ...

Jisté je , že někdo se cítil dotčen tím , že v první etapě byla jeho obálka příliš tenká , nebo také žádná a z toho důvodu prozřel i pidimužik Bém a otočil na obrtlíku jsa před tím nakopnut do kotníku od pružinského ....

Ale zpět k Vám , soudruhu Hvížďalo , pokud chcete vyjadřovat nekompromisní soudy o tom , jaké je veškrnovo Odcházení , jak to slušelo na slavíkovi Zaňákové a podobně , čiňte se a pyšte do všech Blesků a Šípů i amorových , nic proti tomu . 

Proboha ale vynechte cokoli , co jen vzdáleně předpokládá nějakou povědomost o architektuře a všem , co s ní souvisí . Když na věže sv.Víta přivážete vzducholoď ve tvaru prezervativu , I TEHDY ZESÍLÍ PROUDY JAPONSKÝCH TURISTŮ DO ČECH , i když i je spíše zajímají levné hospody a české děvky , než trapárny s hleny .                 Všechny  vládnoucí garnitury v Čechách , původem i z lampárny na nádraží a později v livreji premyjéra , znají onačejší metody jak z holých (Y) udělat multimilionáře . V tom ostatně nikdo nemůže trumfnout ODSS . Ale vy , pane HVÍŽĎALO , TEMATA S ARCHITEKTUROU I ORGASTICKOU  NECHTE SKUTEČNÝM ZNALCŮM , vy můžete zde psát jen o té korupci . POKUD by korupce dopomohla , aby blb blob DEFINITIVNĚ OPUSTIL ČESKOU BAŽINU A ODLÉTL I TŘEBA DO ŘÍMA , vyjímečně zatlekám i babičce korupci . Za Váš článek jen vytahat za uši . Rv

3směsi 30.4.2008 11:40

Pane Hvížďalo,

děkuji za článek, stavba se mi zdá úžasná, tak bych ji moc chtěla. Líbila se mi Vaše slova o tom, že v případě konání spartakiády by museli úředníci z pražského magistrátu, v čele s vedoucím úředníkem panem Bémem vypisovat mezinárodní soutěže (jak by asi byly věrohodné pro ty event.účastníky a jestli by se vůbec hlásili) a jako třešinka na dortu Váš dotaz, co by kdyby  něco z toho vyhrál Jan Kaplický ( s nímž budou ti úředníci v té době podle mého názoru u různých soudů).

JH 30.4.2008 11:37

Pane optimistický skeptiku

zkuste tuto svoji myšlenku předložit obyvatelům Sydney. Schválně: kolik by jich bylo pro 100x levnější Operu ve tvaru krychle?

JH 30.4.2008 11:33

westíku, nevyjadřujte se prosím ke skutečnostem

o kterých nemáte dost informací! Vaše tvrzení -kdyby  povinné výtisky "skladovala " v elektronické podobě- je administrativně utopické.

a23 30.4.2008 11:30

Re: Re: Re: O knihovnu jde až na posledním místě.

No jo, no - všude samé úmyslné manipulace a zkreslování...je to holt asi celosvětové spiknutí proti panoramatu ;-)

es: 30.4.2008 11:28

knihovna

 Nechci se vmesovat do diskuze postavit ci nepostavit, tam ci nekde jinde - novou knihovnu.

Jen chci panu architektovi a jinym pripomenout ze ta budova by mela byt za prve pro knihy (atd), pro zametnance kteri tam pracuji a pro navstevniky (ctenare). To casto avantgardni architektura/architekti zapomina/ji.

Mohu vam pripomenout nekolik knihoven sveta ktere dostaly ruzne ceny za architekturu a pracovat se v nich neda (vetsinou horko) a knihy skladovat take ne (neni spravne prostredi a spravna kontola vzduchu), coz se pak muselo insatlovat az po "oterveni" knihoven...  

takykonzervator 30.4.2008 11:26

Re: Re: zničila by panorama Pražského hradu

"hodně konzervativních pražských pamatkářů"

Tim predevsim myslite pana Knezinka. Nicht war ? ;-)