5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLEMIKA: Svobodně žít, ale také svobodně zemřít

Na serveru Neviditelný pes publikoval pan Tomáš Procházka článek s týmž názvem. Důvodem bylo nejspíše i to, že si eutanazii vzala jako jedno z témat i potápějící se sociální demokracie. Jak vidno, téma nebylo nijak nosné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Vodvářka 15.10.2021 6:13

Máte naprostou pravdu, pane Vintře. Nicméně problém se týká všech a ne všichni - jak správně říkáte - prožívají či chápou onen universální aspekt žití. Ve svých komentářích se proto Vámi popsanému aspektu úzkostně vyhýbám. Přeji hezký den.

P. Vychodil 15.10.2021 7:07

obecně souhlasím, zároveň podotýkám, že ten nedůstojný závěr života je často způsobovaný moderní lékařkou vědou, přístroji, proti vůli jedince...takové prožitky, které dokážeme způsobit léčbou, asi nebyly v původním božím záměru...

T. Vodvářka 15.10.2021 7:13

Problém je komplikovanější. Mohu Vás ubezpečit, že pokud projevíte přání stran nenasazování léčby či její ukončení, je Vám vyhověno (samozřejmě vše musí být písemně podchyceno se svědky). Nicméně, u nás je tento institut využíván jen sporadicky, většina lidí chce být léčena za každou cenu. A zde se lékař ocitá v prostoru, kde mu hrozí poměrně vysoký postih, pokud by ve Vámi zmíněném závěru života nenasadil veškerou možnou terapii. Příbuzní dokážou být někdy velmi úporní, sledují každý krok a pokud se jim cokoli nezdá, je lékař vystaven ihned sankcím. Historek stran této praxe znám přehršel. Děkuji za přečtení.

P. Vychodil 15.10.2021 10:11

zaujala mne poznámka, že většina lidu chce být léčena "za každou cenu"...asi ano, ovšem neuvědomují si, že léčba pro ně jen bude do výše, kterou pojišťovna hradí ?

ze své vlastní zkušenosti...pojišťovna nehradí následky špatné léčby, v mém případě ochrnutí...možná, vážený mistře Vodvářko, to dokážete okecat...

Ś. Svobodová 15.10.2021 12:55

Tuším že pacienti kteří se chtějí léčit za každou cenu nebudou chtít euthanazii. Ale mám dotaz: když pacient odmítne léčbu a chce pouze opiáty aby netrpěl, dostene je?

J. Vintr 15.10.2021 7:28

Ona je ta péče o umírajícího nejspíš také důležitým prožitekem pro ty, kteří se o něj starají.

P. Dvořák 15.10.2021 8:32

Pane Vintr, věřte si čemu chcete.

Ale nenuťte ostatní, kteří si myslí něco úplně jiného, aby s vámi sdíleli a nebo dokonce "prožívali" vaše smyšlené hypotézy o tom, že " náš život má nějaký vyšší smysl" nebo že "budeme jej možná muset v dalším životě prožít znovu" a podobné christianofilní bláboly.

V co a v koho asi věřili ti pod háknkrajcem, než se v "zemi Goetha a Schillera se rozjelo cosi, co nemělo do té doby obdoby." ?

V. Kuhaj 15.10.2021 9:04

Pane Dvořáku, proč vlastně neodejdete dobrovolně ze života? Já vás k tomu nenabádám, jen vidím, že patříte ke skupině těch, kteří vnímají život jako souhru náhod a důvod k životu spatřují v tom, že když už se narodili, no tak si ten život teda prožijou, no. Ale jestli žádný smysl nemá, proč ho vlastně žít? Proč ho žijete vy?

P. Dvořák 15.10.2021 9:29

Už vám někdo řekl, že žvaníte o něčem jiném, než je authanasie pro těžce nemocné a trpící osoby?

V. Kuhaj 15.10.2021 10:27

Pro nevyléčitelně těžce nemocné osoby založila Svatošová, a nejen ona, hospic, tedy zařízení určené k tomu, aby zde tyto osoby dožily důstojně a bez bolestí. K tomu je tam vyškolený personál a odpovídající léky. Takhle se má doprovázet k umírání a smrti, a ne injekcí od Mengeleho, vy chytráku.

P. Dvořák 15.10.2021 10:49

Nehrajte si na chytráka a naučte se číst. Nikde v článku jsem nenašel nic o injekci od Mengeleho ani nic podobného o něm nebo o jakékoliv souvislosti s ním.

Tušíte aspoň vůbec, kdo to byl a co dělal? Když už tak žvaníte mimo mísu.

V. Kuhaj 15.10.2021 11:59

Místo argumentace jste stále drzejší. Vy budete sluníčkář, co?

R. Langer 15.10.2021 12:50

Sluníčkáři mají k euthsnasii vztah spíše jako vy. :-P

R. Langer 15.10.2021 12:51

Kromě toho, já tam vidím zcela jasné argumenty, na které jste ovšem evidentně záměrně neodpověděl, tak se trapně nevymlouvejte. :-P

P. Dvořák 15.10.2021 14:37

Kuhaj, místo odpovědi, jestli aspoň tušíte, kdo to byl a co dělal Mengele, jste stále užvaněnější. Pochopitelně, že musíte jenom klackem třískat do hh-ov-nna, protože Mengele neměl a nemá nic společného s problematikou euthanasie.

Žvanit a nemít argumenty - typický znak pro sluníčkáře, kteří mají jen svoji zvrácenou víru a život v ní jim vždy zafinancují ti druzí.

R. Langer 15.10.2021 11:10

Kdo vám nakukal, že život pana Dvořáka nemá žádný smysl? Kde se ve vás bere ta nadutost, ta arogance, že zrovna VY to víte? Ta drzost takových jedinců jako vy je neuvěřitelná!

Strčte si laskavě ten svůj "smysl života" do prdele, a neotravujte s ním laskavě ostatní normální lidi, úchyle, který ostatním doporučuje sebevraždu, protože nesdílí jeho svaté přesvědčení.

Z tebe by byl inkvizitor jako vyšitý, soudruhu! ;-€

V. Kuhaj 15.10.2021 12:03

Právě proto jsem tam napsal výslovně, že ho k tomu nenabádám, aby to někdo nevykládal jinak. Prd platný, prostě tam čtete, že ho nabádám k sebevraždě. Proč já vám vlastně pořád vykám, vy magore?

R. Langer 15.10.2021 12:49

Ne, vy k tomu výslovně nenabádáte, vy to jenom doporučujete, protože podle vás stojí život pana Dvořáka úplně za houno, protože nevěří ve váš Svatý grál! Vy to přece VÍTE zcela jasně, za co stojí žít! ;-D

Nezakecávejte to, nadčloveče, čouhá to z vás jako sláma z bot! :-P

V. Kuhaj 15.10.2021 9:00

R^!

Ś. Svobodová 15.10.2021 12:40

Já nevím, jsem k minulým a budoucím životům skeptická. Nejpropracovanější se mi zdá v tomto ohledu budhismus, který ale se vším prastarým věděním (jak se ukazuje i kvantové fyziky) jako cíl označuje nirvánu, což je vševědění bez uvědomění. Každá forma života po svém ukončení o něm zanechá kompletní informace v jakési celkové databázi. To je O.K. Ale karma a opakované životy mi do toho nějak nesedí.

R. Langer 15.10.2021 13:13

Bacha na to, karma funguje!

Co je po smrti, to neřeším, ale ta karma, po křesťansku "boží mlýny" a podobně, to funguje. Ne sice úplně vždycky a zaručeně, tak nefunguje nic, ale co jsem dlouhodobě sledoval, tak mnohem častěji, než by se mohlo na první pohled zdát. Že si to lidé běžně neuvědomují je jiná věc... ;-)

Ś. Svobodová 15.10.2021 17:49

Karma je trochu něco jiného než ty "Boží mlýny". Ale souhlas, často fungují - ať je to co je to.

R. Langer 15.10.2021 18:40

Ne, není, je to pouze jiný název pro totéž. Ovšem kresťanisti s tím zásadně nesouhlasí. Pochopitelně. ;-)

D. Bowman 15.10.2021 0:21

Nechápu proč do toho chtěj tahat doktory (který to stejně dělaj nefiko). A si dotyčnej třeba spolkne jazyk, když ho to nebaví.

R. Langer 15.10.2021 18:43

Tož to zkus. Evidentně tě to nebaví, debílku. :-P

D. Bowman 15.10.2021 22:24

No, no. Bez urážek by se to neobešlo?

Až mě to fakt nebude bavit , tak si jazyk klidně spolknu. Rozhodně nebudu nutit ostatní, aby mě měli na svědomí.