27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Neviditelný pes a dezinformace o epidemii

Kolega Vladimír Wagner přišel na to, že server Manipulátoři oprávněně zařadil Neviditelného psa do seznamu webů, které šíří dezinformaci o aktuální pandemii. Dovozuje to z faktu, že na NP vyšly články Ladislava Jakla, Petra Štěpánka, Tomáše Guttmana i Kateřiny Lhotské, vesměs zpochybňující vládní opatření proti pandemii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Spilka 31.10.2020 9:27

Problém webu manipulátoři je v metodě a intenci. Pouze interpretují perspektivy jiných. Jistě, proč ne, ale 1/tvrzení, že jejich perspektiva je "pravdivá" a 2/nekolegialita, jsou zoufale neetické. Ať je jejich "pravda" (interpretace samozřejmě) jakákoli, takové chování je diskredituje.

L. Písařík 26.10.2020 22:07

Četl jsem Křest svatého Vladimíra od KHB.

L. Novák 26.10.2020 18:01

Umíte číst a pochopit smysl psaného textu? Podlesný žvanil o cenzuře... Asi neví, co to je. A vy taky ne?

L. Novák 26.10.2020 17:59

Jasně. Je to jen málo nebezpečná chřipečka a lidi umírají na něco jiného... :-P

J. Sedlář 26.10.2020 9:58

Ten mimoň co to vede se tak maximálně uťal. Ale pravda, dělá čest jménu svého webu. Manipuluje. Ještě by si mohl založit blogísek nebo ústaff. Doporučím Fabulátoři.cz nebo ústav nezávislé manipulace.

J. Sedlář 26.10.2020 9:55

Ale vždyť to má ten chudák Cemper v názvu webu. Manipulátoři. Tak manipuluje.

J. Zeman 25.10.2020 17:45

Tak to zdravím, pozdravujte, už jsem ho neviděl mnoho let. Dal jsem tam do toho emailu polak at arachne cz, ale žádná odpověď nepřišla.

I. Polák 25.10.2020 15:00

proč ten mail neprošel? Nenapsal jste polak namísto pola? Váš odhad s doménou arachne se blíží pravdě, já jsem "chaosův otec".

J. Zeman 25.10.2020 12:38

arachne, to mi něco říká z dob czfreekování, xchaos? mail asi neprošel.

Podle mě pokud ty panikářské předpovědi nevycházejí tak epicky jako ty Flegrovy (už protože si zřejmě plete kvadratický rozvoj s exponenciálním a není viditelně schopen ani jeden v empirické řadě správně detekovat nebo vyloučit...a teď zase plácá lehce vyvratitelné blbosti o rozvoji počtu zemřelých) pak to u části obecenstva naopak prohloubí pochybnosti o smyslu a účelu celé té věci vč. třeba i těch plošných opatření. Která by samozřejmě zásadně postrádala smysl a byla i rozsáhle kontraproduktivní v situaci, kdy rozvoj počtu případů je celkově nanejvýš lineární a počet jen potrvrzených aktivních případů je naopak už v řádu % populace, o těch nepotvrzených ani nemluvě a plošná containment opatření tak nemají dávno už moc smysl -to by měla tak někdy v únoru, ale to většina vlád naopak ještě celou věc zlehčovala a já tehdy byvše ve Španělsku (kam jsem v první polovině února odletěl vybavený krabicí respirátorů, protože jsem to sledoval už od začátku ledna, kdy první zprávy prosákly na stránky falunkungu) opravdu nevycházel z úžasu, jak tam stále můžou povolit karneval -statisíce lidí vč. turistů odevšaď možně pařících v ulicích, v národě, kde se všichni na potkání objímají a pusinkují -koneckonců sám jsem se toho na vícero místech velmi opatrně zúčastnil, tomu se tam prostě nedá uniknout a viděl tak i jak lidi převlečené tam za koronavirus v různých variacích tak i spousty lidí v rouškách, ačkoliv je tam nikdo zatím nenařizoval, všichni asiati je tam nosili, prodávali a často i prostě rozdávali, stejně jako dezinfekci a rukavice, už nejméně měsíc před tím, než se tamní vláda vzbudila -tehdy označovali za panikáře ty asiaty i mě. Dnes nemají smysl tuplem, když vidíme, že smrtnost celosvětově vč. ČR s rozsáhlým testováním rychle klesá, šine se konzistentně do pásma chřipky, ve vícero zemích v něm už zaparkovala, v jedné se dostala už pod něj a v dalších zemích na to zatím ještě ani nikdo neumřel.

L. Písařík 25.10.2020 6:48

Nováku, nezdá se vám ubohé označit každého, který nesouhlasí s vašimi názory za blba? Aby jste se nakonec střelil tak do vlastního kolena.

A. Šír 24.10.2020 20:32

Ovšem pana Neffe, pokud se na vašich stránkách objevují čísla, kolik lidí umírá na COVID-19, tak to skutečně není názor, je to čirý hoax, a byl jste zařazen oprávněně. A s vaším spadlým se střechy, pozitivně testovaným a vykazovaným v zemřelých na virus, jste se pěkně strefil do vlastního kolena. Neboť:"Ministerstvo upozorňuje, že statistika zahrnuje úmrtí všech lidí, kteří byli pozitivně testováni na covid-19, bez ohledu na to, jaké byly příčiny jejich úmrtí."

I. Polák 24.10.2020 15:10

Takže všechny země světa, komunisti, kapitalisti, diktátorské režimy, podlehly covidománii!

BTW, jak víte, jak by vypadala čísla, kdyby Flégr nestrašil? A strašení je jediné co u některých lidí zabere. U některých ani to ne..

což takhle si to psát mailem, tohle už stejně nikdo nečte. pola-arachne-cz .

J. Zeman 24.10.2020 11:26

Samozřejmě se dívám i na počet hospitalizací, ale o tom V.K. nemluvil. Navíc ta data sleduju dlouhodobě, takže vím, že ÚZIS resp. ministerstvo prokazatelně přeháněli v relativně nedávné minulosti počet hospitalizovaných i o více než 100% - viz http://000.sweb.cz/2020-08-16_16-19_ncov-CZ080220.ods.jpg Způsobeno to bylo pravděpodobně velmi pozdním hlášením počtů propuštěných z nemocnic, ale jak to je doopravdy, nevím, protože ÚZIS opakovaně odmítá dané zásadní diskrepance ve svých datech vysvětlit. A protože je těch případů nyní mnohem více, než ve výše sledovaném období, nemám žádnou tendenci věřit, že se kvalita těch dat nějak zásadně zlepšila i už proto, že stále vidím i hlášení počtu tzv. "uzdravených" a z toho vyplývající počet potvrzených aktivních případů, který v současnosti odhaduji být přehnaný už o téměř 25 tisíc - viz http://000.sweb.cz/2020-10-24_11-19_ncov-CZ102120.ods.jpg a prodlení s hlášením odhaduji nyní na 17 dní viz http://000.sweb.cz/2020-10-24_10-42_ncov-CZ102120.ods.jpg Nemám tedy ani žádný důvod se domnívat, že ona každodenní číslice počtu hospitalizovaných je správně. Proto to beru s velkou rezervou. Co mají snad správně, jsou počty nových případů, testů a zemřelých, protože v případě těchto dat není potřeba žádné zpětné hlášení. Ovšem když vidím seznam zemřelých a disclaimer, který k tomu ministerstvo připojuje (tj. že uváděni jsou bez ohledu na příčinu smrti) a zjistím, že průměrný věk těchto zemřelých se konzistentně významně neliší od středního věku dožití v ČR a že tomu tak je i v jiných zemích, pak zásadně pochybuji i o příčině smrti daných jedinců. Sleduji i světová data a tak vidím, že ve vícerých zemích už smrtnost klesla na úroveň v pásmu chřipky a v Singapuru už dokonce hluboko pod něj a vidím zároveň, jaký prostor dostávají vysloveně pomatené osoby typu Flegra, zcela prokazatelně šířící poplašné zprávy. Mám tedy opravdu velmi pádné důvody souhlasit s V.K., že celá tato covidománie vedoucí k nedozírným škodám je nanejvýš podivná.

V. Braun 23.10.2020 21:43

I když, jak o tom přemýšlím, i názor je informace - o názorech autora, o ničem více.

V. Braun 23.10.2020 21:41

Zdá se, že zaměňujete názory za informace.

V. Braun 23.10.2020 21:38

Tak nevím, pane Neff, pokud si stojíte za tím, že na Psu nejsou žádné články zavdávající příčinu být označen za konspirační web nejsou není pak divné, že označujete články svého kritika za manipulativní?

I. Polák 23.10.2020 21:13

Vážený pane. Matematiku znám rozhodně lépe než na středoškolské úrovni, na druhé straně tu práci s těmi případy jako to tvrdíte vy jsem si nedal. Ovšem při prostém pohledu na grafické znázornění nových případů za celé období přemýšlím, jestli koukáme oba na stejné grafy. Ale umíte své vývody výborně prodat :-)

Ovšem více mi vadí omlouvání VK tím, že nemluvil o hospitalizacích ale o celkovém počtu případů. Jenže ta čísla o celkových počtech získaná testováním jsou samozřejmě velmi nepřesná a diskutabilní, což ostatně opakovaně propagují další členové IVK. Takže proč se odmítáte podívat na počty hospitalizovaných a z toho vážných případů? Tahle čísla se rozhodně opírají o podstatně serioznější informace. Nehodlám ovšem dělat diferenciální analýzu, úplně mi stačí, že vidím grafy rostoucí a konvexní.

I. Polák 23.10.2020 20:58

Věcná poznámka: reklama není ani informace, ani dezinformace, ale pseudoinformace. Ale její publikování bez označení že jde o reklamu je snad i trestné? Rozhodně by mělo být.

L. Novák 23.10.2020 20:41

Jasně. Když server ťal do živého, je zle... Nemělo by být zakázáno jej číst? :-P Sláva všem bludům a nesmyslům! Doporučuje se nesmysly a lidskou hloupost oslavovat a kopírovat po Internetu, aby si co nejvíc čtenářů jejich obsah uložilo do paměti!

A dvojčata v New Yorku si Američané 11. září 2001 odstřelili sami! !!

P. Nemec 23.10.2020 20:19

tak já se toho ujmu...je to nekulturní blb :-)

P. Nemec 23.10.2020 20:17

Každý, kdo dopřává sluchu serveru Manipulatori, cituje ho a pomáhá šířit jeho propagandu, si zaslouží hluboké opovržení.

T. Zlesa 23.10.2020 19:42

Pane, většinou máte rozumné názory, pokud se držíte nějakého tématu. Ovšem máte vadu, že to asi moc prožíváte a častujete tu lidi nadávkami. Tím se vyřazujete z kulturní diskuse. :-/ Mohl bych napsat, že jste nekulturní blb, ale nechám to někomu jinému. Čao zase zítra.;-)

M. Pivoda 23.10.2020 19:40

Název článku je "Neviditelný pes a dezinformace o epidemii", určitě není o bateriích Elona Muska.

Ondřej Neff je zkušený novinář. Určitě umí dát nadpis článku, který odpovídá obsahu článku.

J. Novak 23.10.2020 19:39

Každý kdo se nějaký ten pátek pohybuje na Internetu ví, co je entita Cemper zač. Tato nezasluhuje sebemenší pozornost ...

L. Novák 23.10.2020 19:30

Blb se ozval...

L. Novák 23.10.2020 19:27

No a o tom byl právě ten druhý článek, v němž se píše přesný opak, než jste psal vy:

https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/nejnebezpecnejsi-akcie-na-wall-street-ma-podle-analytika-tesla-jejich-cena-je-159krat-nadsazena.A200908_180124_firmy-trhy_tesa

Každopádně Musk jistě dobře ví, že vhodně cílená reklama může cenu jeho akcií (poptávku po nich) zvýšit, a tak dělá všechno proto, aby se zvýšila. Ale i tato bublina jednou praskne...

T. Zlesa 23.10.2020 19:22

Hle, cenzor se klube...Rv

L. Novák 23.10.2020 19:17

No, vidím, že Astonova reakce si vyžaduje příklady, které jsem neuvedl jmenovitě pod minulým článkem pana Wagnera. Tak tedy dva za všechny:

Autor Jiří Payne (viz také komentáře J.Jirka):

https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/koronavirus-nejde-mi-to-do-hlavy.A200524_105313_p_veda_wag

https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/veda-podomacku-usite-rousky-spis-skodi.A200524_163633_p_veda_wag

Takové články nemají v kategorii Věda co dělat, protože obsahují zjevné nesmysly. A o to tady jde. Zjevně dezinformační články s politickým pozadím autora rozhodně nejsou věda, proto si jejich publikováním NP udělal pořádnou ostudu. A že takových podobných bylo až příliš mnoho, je zbytečné připomínat. Zařazení mezi dezinformace je správná. Soudný čtenář jistě ví, že publikovat kdejakou blbost jenom kvůli jakési virtuální "svobodě slova" je nesmysl. Meze byly překročeny...

T. Zlesa 23.10.2020 19:14

Reklama ještě nemusí být nepravda. Živě čtu pravidelně. Tesle se daří, akcie rostou...:-)

L. Novák 23.10.2020 19:04

Pane Podlesný, nedávno jste tady coby šéfredaktor Živě.cz v převleku nakopíroval svůj reklamní blábol týkající se Muskem ohášených akumulátorů, které ještě nikdo nevyrábí a nejspíš ještě dlouho vyrábět nebude. Sám jste tak šířil nepravdy (= reklamní oblbování) a obratem jste dostal odkaz na článek, který vaše nesmysly převzaté z reklamy Tesla uvedl do reality.

Na vašem místě bych se kousl do jazyka a mlčel... :-P