6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 8:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

:-))))  " ....poznatelna je jen dobre kontrolovanym empirickym vyzkumem. " :-))) No to by bylo vskutku naše poznání chudobné :-))

cizinka 5.10.2008 9:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

To mate pravdu, cela zapadni vedecko technicka civilizace, ktera se odvije od empirickeho vztahu k prirode, je docela primitivni a chudobna. Nicmene, mne jste nepresvedcil, ze Vase poznani je o necim lepsi, zatim jsem vubec nepochopila, na cim jinem baziruje se, nez na vasi presvedceni, ze neco je nad slunce jasneji. Mne to jasneji neni, a to je dano tim, ze mam asi trochu sirsi cetbu o porodnictvi nez vy. (sirsi myslim tim, ze jsem zahrnula autory, ktere evidentne neznate)

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 9:08

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

:-))))))))))))))) třeba mendělejev předvídal existenci prvků empicirky, že :-))))

:-)))))))))))Každý známe ty své :-))))))))))))))))))))))))))))

Lesi 4.10.2008 21:22

Re: Re: no to je nadhera

Hehe, takže vy jste fanatik, když vášnivě a nesnášenlivě a zaujatě horujete za hospitalizaci dítěte v nemocnici?

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 7:05

Re: Re: Re: no to je nadhera

měníte si účelově význam slov, nestačí Vám ani předložení výpisu ze slovníku, marné.

Lesi 5.10.2008 9:44

Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

Aha :o) Jak byste tedy nazval situaci, kdy Světová zdravotnická organizace vydá nějaké oficiální doporučení ohledně porodu a nějaký lékař se snaží stále kolem dokola vykřikovat, že toto tvrdí pouze fanatičky... aniž by byl schopen odborně napadnout studie, ze kterých toto tvrzení vychází? Mít jiný názor nepochybně můžete, ale navážet se do Světové zdravotnické organizace, že jsou to "fanatici počítající statistiky"... to je poněkud silné kafe. Zvlášť když  člověk chodí k lékaři právě proto, že lékař léči podle aktuálních vědeckých poznatků (rozuměj - výsledků podložených výzkumy), ptž kdyby chtěl být léčen pouze podle dojmů léčícího, tak jde k léčiteli, kde se návaznost na vědu nevyžaduje.

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 10:14

Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

nevím který lékař kde vykřikuje, že toto tvrdí pouze fanaičky.

Nevím, kdo se naváží do WHO. Já to nejsem. Já jsem se vyjádřil k obskurním interpretacím cizinky.

Lékař že léčí podle aktuálních vědeckých poznatků ? Hm, polovina pravdy, tedy jedna lež.

Lesi 5.10.2008 10:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

nevím který lékař kde vykřikuje, že toto tvrdí pouze fanaičky.

Aha, takže uznáváte, že Světová zdravotnická organizace tvrdí, že porod doma je za určitých podmínek bezpečnou volbou a že toto tedy není pouze tvrzení fanatických sympathizantek, ale studiemi podložený lékařský názor?

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 10:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

vyjádření WHO má jiný obsah, než jak ho tu podsouváte.

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 10:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no to je nadhera

Nepřímá otázka zněla, který lékař co kde vykřikuje. Odpověď ? Nikde. Osočit a stačí, to je vaše technika diskuse.  

už nesympatizantka 5.10.2008 22:14

Re: Re: souhlas

tak nějak Doktore.

A bacha na cizí slintající feny, které náhodou projeví dávku empatie a zájmu a prohlásí něco milého či provedou jakýkoli fyz. kontakt vůči miminku některé ze SUPIC!!!!!

poznámka pod čarou: cizí slintající feny jsou převážně dětské sestry...to je výživný výplod z diskuze Porod doma na Rodina.czRvRvRv

Andrea 7.10.2008 14:30

Re: Re: souhlas

Vážený pane doktore,mě opravdu zdejší sympatizantky nemohou rozčílít ;-) divím se vaší trpělivosti s nima. A nechápu proč mi tu podsouvají, že musí rodit pouze v porodnici, když všichni víme, že nemusí a svým svobodným rozhodnutím porodit doma pak ohrožují sebe i své dítě.....mno ale holt máme svobodu se vším všudy :-/

Raďula 4.10.2008 16:38

Rozhovor s lékařem 8-o

Poslední dny nestíhám a po pravdě jsem nečekala, že tahle diskuze ještě běží, když jsme zjistili jak jsou lékaři netolerantní ke svobodné volbě čehokoli...  Ale díky této větě mi ztuhl úsměv na tváři a nezbývá než doufat, že takto vyjadřující se páni doktoři své zaměstnání brzo opustí a začnou si užívat důchody ;-)

"to se  prvně musíte vyznat v anatomii, histologii, embryologii,

biochemii, fysiologii, patologické fysiologii, patologické anatomii,

farmakologii, resuscitaci a reanimaci, v řadě dalších věcí"

Naprosto běžný typ komunikace lékaře s laikem, místo srozumitelného vysvětlení na něj vyhrkne tohle a pacient z rozhovoru rychle vycouvá, logicky...

Amy 4.10.2008 17:02

Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Hmmm,třeba u pediatra by mě kovanost v histolce dost zajímala,ale třeba se pletu...

MUDr Jiří Kilian 4.10.2008 17:03

Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Hm. vrátila jste se k roji. Stačilo mi.

Kovanost v histolce je snad Vaším puncem ?

Amy 4.10.2008 17:08

Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Ale vůbec ne,nejsem včela...a histologii jsem dávno zapoměla,jen se mi to zdá dost odborná záležitost,aby nebyla jen velmi okrajová pro lékaře jiné specializace,ale jak jsem psala,třeba se mýlím...

Raďula 4.10.2008 18:05

Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Mně by zarazila kovanost v čemkoli u doktora jiného oboru, který se tomu svému věnuje na 100%. Nenapadlo by mě to od něj ani čekat, takoví jsou mi vždy podezřelí. Podle jedné známé knihy jim u nás na oddělení říkáme brouk pytlík ;-) Je zarážející, že jsou to především mladí doktoři hned po škole absolutně bez zkušeností, anebo právě geronti, kteří si to o sobě vážně myslí že rozumí všemu, uf...

Amy 4.10.2008 18:23

Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

No,já bych brala histologii u patologa,stejně tak biochemii u internisty,nebo gastrologa...ale pokud vypadneš ze školy a nepoužíváš to,tak ti v hlavě zůstanou fakt tak mizivé zbytky,že kovanost,nebo i pouhá znalost (pokud se tím nemyslí fakt,že znáš název oboru ;-)) je hodně nadnesené slovo.Ale na druhou stranu opravdu mohou být vyjímky,bedny,které si to dokáží zapamatovat,i když to mnoho let aktivně nedělají...

Raďula 4.10.2008 18:47

Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

To víš, že jsou výjimky. Třeba jeden náš docela úzce specializovaný doktor. Když slouží víkend u nás, tak se vždycky třepe z návštěv u pacientů diagnóz kterým nerozumí do detailů. Ten se obratně dostane od otázky příbuzných které nerozumí jinam a popovídá si s nimi tak hezky, že jsou návštěvy nadšené jak se jim doktor věnoval a kolik toho ví i když není z toho oboru ;-) A on je přitom jen obratný řečník, na druhou stranu v klidu přizná lidem, že víc jim toho neřekne, protože tomu do detailu nerozumí a zkontaktuje je s odborníkem. Obecně je to jeden z našich nejoblíbenějších lékařů R^

No a další od nás, tak ten je přesně ta bedna, která má v hlavě snad vše. Zatím se nám ho nepodařilo nachytat na ničem a to se občas fakt snažíme ;-) Ale je to svobodný starý mládenec, který nedělá nic jiného, než že sedí v knihách a surfuje na netu v novinkách z oboru na celém světě. Na tohle fakt ženatí s dětma tolik času nemají...

Amy 4.10.2008 19:33

Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

JJ,beru a klobouk dolů...já fakt hrozně ocenila toho dr. z JIPky,že se mi snažil pečlivě překládat babiččinu prognozu,o to víc,jaká byla...prostě mluvil jako člověk...ale s tím,že když jsem projevila zájem a přiznala odbornost,tak vysvětlil daleko víc...hmmm,koukám,že se mi to těžko vysvětluje...prostě na laika šel laicky,lidsky...

Taky znám jednoho bednu a taky nešel "nachytat",nicméně to byl (teda určitě ještě je) člověk se smyslem pro humor,a vzácně empatický...a taky sám...

MUDr Jiří Kilian 5.10.2008 7:07

Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

no, hlavně že Vy při své skromnosti při Vašem vzdělání poznáte, kdo co ví a kdo zas ne

už nesympatizantka 5.10.2008 22:24

Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

No vidíš a já si zase nemyslím NIC přeborného  o lidech, kteří homeopatickou léčbu nadřazují nad alopatickou:-P

MUDr Jiří Kilian 4.10.2008 17:02

Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Jste nejsopíš zcela mimo mísu. To, co jsem napsal, má kontext, který jste zmárně nebo z nbeschopnosti sledovat vláko, pominula.  Jen abyste si mohla rýpnout.

Když pohrdáte lékařem, pohrdejte i nemocí.  V co Vám zbývá doufat je ryze Vaše věc a mořná vašeho spolku natvrdlých protektorek porodu doma.  Jste v tom docela ojedinělé a myslím, že kdybyste tu něco takového šířila mezi lidmi, nesetkala byste se s pochopením.  Ale zkuste to.

Přispěvatelka, které jsem odpovídal ( a z té odpovědi jste vyrvala část pro účely peskování ) nebyla nijak omezena v pokračování dialogu, tentokráte písemného.

Amy 4.10.2008 17:09

Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Pane dr.,možná jste to nezaregistroval,ale tato diskutující je též lékařka...

MUDr Jiří Kilian 4.10.2008 17:11

Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

z anonymní presentace se to nepozná a z projevu to také příliš zřejmé není.

Amy 4.10.2008 17:13

Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Třeba z toho,že to o sobě v diskuzi prozradila...mmch,pokud si někdo do nicku napíše JUDr Vomáčková,je jisté,že jde o právnicky vzdělanou osobu,není to úplně stejně anonymní a může se za tím schovávat traktorista Novák z Horní Dolní?

MUDr Jiří Kilian 4.10.2008 17:15

Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Mně to neprozradila.  Pokud je lékařka, pak jistě ví, jak získat informace. Pokud to ví a ptá se, je účel jejích příspěvku zřejmý.

Amy 4.10.2008 17:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

8-o Ona se tu na něco ptala? Já pochopila příspěvek tak,že se tohle děje dost často,tzn že lékař začne chrlit výrazy v latině,místo co by v klidu vysvětlil podrobně o co jde.

Ale jsou i vyjímky,když mi umírala babička,tak se mi ošetřující lékař snažil velmi podrobně popsat situaci a "překládat" a dost se mu ulevilo,když jsem ho vyzvala,že na mě latinsky může...respektive že odborným výrazům rozumím...

JUDr. Vomáčková 4.10.2008 17:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

odborným výrazům rozumím? Umět je zopakovat neznamená rozumět. Dokonce ani definice vysypaná z rukávu to ještě nemusí znamenat.

Amy 4.10.2008 17:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozhovor s lékařem 8-o

Nešlo o definici,šlo o popsaný zdravotní stav,kdy se už nedalo nic dělat...