1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

PETICE: Žádáme změnu příslušných zákonů

Žádáme změnu příslušných zákonů tak, aby již nebylo možné setkat se v lese s ozbrojenými myslivci, kteří i přes možný úbytek duševních sil a snížené smyslové vnímání mají zbrojní průkaz a platný lovecký lístek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 11.3.2023 6:33

Psa je mně líto, ale není to nic proti tomu, jak před lety debil myslivec zastřelil v noci v poli čundráka v domnění, že se tam hrabe divočák. Tma na poli, tma v palici, bum, prásk a bylo po klukovi.

Pro mě jako pro laika jsou pravidla kolem myslivosti záhada, no možná je to moje chyba, že jsem je podrobně nestudovala. Nicméně vím že pytláctví, tedy lov zvířat neoprávněnou osobou je trestné. Ale když takové zvířátko, konkrétně divočák nebo srna, zničí plot, zničí na zahradě co se zničit dá, myslivecké sdružení s tím nemá nic společného, neboť podle příslušného zákona divoká zvířata nikomu nepatří.

R. Tesařík 11.3.2023 7:55

V Krkonoších je vlastní Krakonoš. V Brně? Nevím.

P. Dvořák 11.3.2023 9:35

Proč by zrovna v Brně někdo musel vlastnit všechna brněnská divoká zvířata? Vlastní všechna pražská divoká zvířata snad někdo v Praze? Ostravská v Ostravě atd?

Kdo divoká zvířata vlastní ve vaší obci?

J. Jurax 11.3.2023 13:02

No však jo. Leda v Krkonoších je to jasné a vyřešené ... :-)

P. Dvořák 11.3.2023 19:30

Jenže v Krkonoších, když jdete do lesa, jsou tam cedule "Tady je Krakonošovo." Ale když jedu šmirglem na rolu nebo do štatlu, nikde žádné takové cedule nejsou :-)

R. Polášek 11.3.2023 10:01

To by mělo být všechno závaznými mysliveckými předpisy vyřešeno.

Jenomže mezi těmi 100 tisíci myslivci se občas najde nějaký hlupák, který si myslí, že se mysliveckými předpisy řídit nemusí nebo nějaký myslivec, co zestárne a zesenilní.

J. Svarda 11.3.2023 6:32

Ta petiční manie je nesmyslný aktivismus. Lovci a myslivci byli i za normalizace. Jenom je nutná abstinence pokud mají zbraň u sebe.

R. Langer 11.3.2023 6:38

No, tak takovému debilovi by ji měli sebrat! ;-€

T. Hamet 11.3.2023 6:46

To je standard, dávají jim i dýchat. Nevím teda, jestli vždycky, všem a všude. Chlastá se až po lovu. Nejsem myslivec, ale mám jich hodně kolem sebe.

T. Hamet 11.3.2023 5:42

Asi takhle, petiční debilové: Pokud se pohybuju v honitbě se psem a nemám ho na vodítku, jedná se o vědomou euthanasii psa. Záběry jsem viděl, bordel kolie z větší vzdálenosti za mizerných světelných podmínek opravdu hodně připomínala lišku. To vím jistě, vídám lišky prakticky obden.

Možná ji ten myslivec opravdu prásknul schválně, to já nevím. Ale vím, že kdyby majitelka dodržela pravidla, tak by se to nestalo.

Takže netřeba měnit předpisy, stačí dodržovat ty stávající.

A ne, nejsem starej polodementní myslivec a nikdy jsem nelovil.

R. Langer 11.3.2023 6:41

Ti jako myslivci běžně střílí podél cyklostezek, kde jsou lidi? Cca 10 m? Aha, tak to jsem asi něco nepochopil. U vás je to tak normální? 8-o

P. Boublíková 11.3.2023 6:53

No, taky mám z celé té příhody pocit, že majitelka psa měla velké štěstí, když nedala psa na vodítko. Už mohla být po smrti místo psa.

T. Hamet 11.3.2023 6:58

Nesmysl.

R. Langer 11.3.2023 6:59

A to jako proč? 8-o

T. Hamet 11.3.2023 7:06

Ty vole, protože by ji ten myslivec v puškohledu viděl a nestřílel by. Verstehen??

M. Kanda 11.3.2023 7:32

Já si myslím, že by střílel právě proto že by jí viděl. Podle popisu situace to musel být naprostý dement.

Rozumný člověk nestřílí, když neví o co jde. Pokud lovec nevidí na co střílí, tak má odevzdat zbraň i s příslušným oprávněním. Doživotně.

T. Hamet 11.3.2023 23:26

Podle týhle reakce jste kandidát na dementa Vy.

R. Langer 11.3.2023 7:34

Evidentně viděl leda tak velký houno, a střílel! :-P

R. Tesařík 11.3.2023 7:57

Evidentně viděl a střílel naschvál.

R. Langer 11.3.2023 13:46

TÍM HŮŘ! ;-€

T. Hamet 11.3.2023 6:57

Zjistěte si, co je honitba. Má určitej územní rámec a platí pro ni konkrétní pravidla. Ta by měla být na obecní vývěsce nebo na stránkách obce. Místní zkrátka vědí. Pokud jim do existující honitby někdo vrazí bez uvážení cyklostezku, může vzniknout velkej problém. A pokud je někde posed, může v něm sedět myslivec. To si musí vyřešit obec nebo vyšší správní orgán.

R. Langer 11.3.2023 7:02

Pes údajně padl 10 m od cyklostezky (netvrdím, že to nutně musí být pravda). Tam je nějaká honitba? Jo aha, když je tam honitba, a vede tam cyklostezka, tak mají problém cyklisti, a ne myslivci. Aha. Tak to chápu. Jak říkám, pár broků do prdele by to určitě spravilo. ;-€

T. Hamet 11.3.2023 7:09

Problém má obec. A protože jste poněkud otravně únavnej-nebo možná naopak-jdu spát.

P. Boublíková 11.3.2023 7:24

Jasně, lišky a jiná lesní zvířata se zásadně producírují po cestách a po cyklostezkách. Nejlepší je proto číhat na ně u cesty :-P

R. Langer 11.3.2023 7:37

Přesně tak!

To je stejné, jako když podobný dement zastřelil kotě 10 m od plotu vedle baráku, kde si na zahradě hráli děti. Střílel SMĚREM K DOMU, podél plotu. Mimochodem, přestože bylo podáno trestní oznámení, nic se neřešilo.

Já proti myslivcům nic nemám, ale s takovými dementy by si měli udělat pořádek.

Z. Lapil 11.3.2023 11:06

No... je holou skutečností, že jsem, už je to nějaký čas, málem sundal svou sedící na silnici. Nevím, co to bylo, výr asi ne, ale žádné mrně to nebylo, původně jsem myslel, že je to kočka. Pak to ulítlo.

T. Hamet 11.3.2023 23:33

Jak už jsem psal-u mě v práci se běžně pohybujou po vyasfaltovaných cestách. Jednoho lišáka vídám i z okna doma, vybírá odpadkový koše. Bydlím na sídlišti.

Víte o tom starou belu, ale komentovat holt musíte.

L. Písařík 11.3.2023 14:32

A není třeba ke stavbě posedu, nota bene na cizím pozemku, mít stavební povolení? Jinak jsou to všechno černé stavby a je třeba nařídit odstranění.

T. Hamet 11.3.2023 23:36

To nevím, nejsem myslivec. Ale nějaký pravidla pro to určitě existujou.

P. Dvořák 11.3.2023 6:55

"To vím jistě, vídám lišky prakticky obden." Tak to asi pracujete v nějakém liščím útulku, protože já se pohybuji po lese několik hodin denně, ale zahlédnout lišku, to je vzácnost. V lednu - únoru je často cítím, jak kaňkují.

Splést si lišku s border kolií, je ve stejné rovině, jako si splést ovci s prasetem. I to je možné.