10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sardinka 20.5.2009 17:37

Re: vědecká pitomost

V zásadě souhlasím.

A jako v čem je evoluce užitečná? V tom, že neznabohům umožňuje žít bez vyčítek svědomí? To je pak teorie k nezaplacení!

certik 20.5.2009 17:31

Re: vědecká pitomost

Tohle přesně vůbec není pravda. Teorie existují objektivně jen ve smyslu že objektivně existují knihy ve kterých jsou napsány. Předpovědi těch lepších z nich se často shodují s pozorováním, to je všechno. Evoluční teorii v logickém smyslu naprosto nijak dokázat nemůžete. Pouze můžete ukázat, že je v jistých okamžicích užitečná, to je všechno.

certik 20.5.2009 17:24

Re: vědecká pitomost

Prosimvás to že jsou to jen řádky v knížkách neznamená, že jsou to nesmysly. Lidé je dlouhou dobu ladili tak, aby podle nich tu budoucnost dovedli předpovědět co nejlépe, a ty co se neosvědčily, zahazovali. Ale pořád jsou to jenom řádky v knížkách.

Sardinka 20.5.2009 17:22

Re: vědecká pitomost

Lidé je nevymysleli, ale popsali a to je rozdíl. Experimentálně ověřitelné teorie a zákony, jako ty fyzikální, existují objektivně. Např. gravitační teroie. Samozřejmě je to popis nedokonalý, ale víceméně platný. Evoluční teorii lze dokázat jen na základě logických cvičení (idnukce, dedukce, anylýza, syntéza apod.).

Ludva 20.5.2009 17:21

Re: vědecká pitomost

Jo, a chemický průmysl vyrábí pomocí zaříkávání.

Jenda 20.5.2009 17:17

Re: Bůh ????

Buh se stejne jako jakykoli jiny mem projevuje prostrednictvim infikovanych mozku a jiny ovladanych tel.

certik 20.5.2009 17:16

Re: vědecká pitomost

Pozor pozor, přírodní zákony vymysleli lidé v naději že občas jimi předpoví budoucnost. Jsou to jenom řádky v knížkách.

Sardinka 20.5.2009 17:09

Re: vědecká pitomost

Ale jen v určitém rozsahu (mikroevoluce). V rozsahu v jakém byly naprogramovány.

Sardinka 20.5.2009 17:08

Re: dovolím si Vás, Sardinko, citovat:

Už mizim. Vy sráči.

Sardinka 20.5.2009 17:08

Re: vědecká pitomost

A kde se ty zákony vzaly? Samoorganizací hmoty? Jinak ten příměr s hodinkama je taky dobrej, jen jsem ho vylepšil.

chk 20.5.2009 17:07

Re: vědecká pitomost

Já to četl v příručce Jehovistů a v příkladu bylo použito kladivo na gramofon :-) 

Autoři příručky však zapomněli na známý fakt, že gramofon (notebook, hodinky....) vznikl stvořením (stvořil ho člověk) a tak po zásahu kladivem logicky přestane fungovat a nezmění se třeba v magnetofon. Zato živočichové a rostliny jakožto produkty evoluce jsou schopny zareagovat na změnu podmínek.

žibřid 20.5.2009 17:04

dovolím si Vás, Sardinko, citovat:

"... Vy sráči?"

Zmizte a už se tu neukazujte.

certik 20.5.2009 17:03

Re: vědecká pitomost

Vy zapominate na to, že živé objekty spolu soutěží, a to po velice dlouhou dobu. Existují evoluční počítačové programy, které navrhují roboty soutěžící v nějakém ohledu (řekněme přesun po překážkové dráze se současným soubojem) a podle výsledků je jednoduchým způsobem upravují. Takový program běží jen pár měsíců a na konci jsou ti roboti už naprosto vzdálení jakýmkoliv původním představám lidí co celý tenhle pokus vymysleli.

Ludva 20.5.2009 17:02

Re: vědecká pitomost

Příteli, když vezmete chemické prvky a nastavíte určité reakční podmínky, tak Vám zreagují vždycky stejně, nikoliv pokaždé jinak. Říká se tomu přírodní zákony. Život nevznikl z libovolných sloučenin, ale pouze z uhlíkatých, protože mají (za pozemských podmínek) nejlepší reakční schopnosti. Ty notebooky jste opsal ze známého příkladu kreacionistů o hodinkách na poli.

Jenda 20.5.2009 16:51

Re: certiku,

Tohle je dost nebezpecny argument. Nekdo by se mu to mohl pokusit dokazat. Staci dodat dostatecne velkeho dravce ...

Sardinka 20.5.2009 16:49

vědecká pitomost

Nevím mě ta evoluční terorie přijde opravdu jako víra v to, že notebooky vznikají výbuchy v továrně na notebooky. Prostě když se vezme to správné proudění vzuchu, pak nějaké záření atd. tak tu máme hardware a ten se pak sám naprogramoval a je tu i software. A pak že je to nějaká záhada! Jen pro staré báby! A už byly publikovány tisíce článků které to tak nějak vědecky dokazují, takže je to vědecky potvrzené i kdyby to byla jinak pitomost.

Jenda 20.5.2009 16:48

Re: Peptullixi,

Jestli ony to nebyly dve vsemocne bytosti co se pohadaly a ta jedna do toho poradne triskla ;-)

Ludva 20.5.2009 16:48

Re: tak odkud člověk vlasně pochází

Ano, kozy jsou pro mimina důležité.;-D

Jenda 20.5.2009 16:47

Re: cb,

Kdyz se dostatecne snazite tak najdete cokoli v cemkoli.

Ludva 20.5.2009 16:46

Re: Bůh ????

To, co existuje se obvykle nějak projevuje. Jak se projevuje Bůh ? Kromě toho, že zajišťuje obživu církevním pracovníkům.

Ludva 20.5.2009 16:44

Re: Když víra, tak v co ?

Špatně jsem se vyjádřil. Pro muslimy je Korán absolutně neomylný, co je tam napsáno je věčně platné, nelze o tom pochybovat .

Jenda 20.5.2009 16:43

Re: Proti sobě stojí dvě představy:

Cetl jste vubec na co reagujete?

? 20.5.2009 16:39

Možná by, pane Semíne, nebylo od věci, kdyby se pan Hájek se svými věroučnými prohlášeními napříště prezentoval mezi věřícími -

tj. na nějakém náboženském shromáždění, nikoli na snad vědecké konferenci o Darwinovi. Ačkoli, co my víme, čemu v CEPu říkají věda... :-)

Jenda 20.5.2009 16:38

Re: Jakmile nekdo pouzije termin jsoucno je jasne, ze neni potreba cist dal

Kdyby se to nechalo na filozofech a nabozenskych blouznivcich tak bychom vedeli jeste mnohem min a stacilo by to na pohodlny zivot prave tak pro ty filozofy a dostatecne vyrecne blouznivce.

PeTe 20.5.2009 16:22

Re: Co Cech to hrdy vedecky ateista!

To je zvláštní jak všichni pámbíčkáři argumentují marxismem-leninismem jako typickým vědeckým světovým názorem. Přitom od doby ustavení dogmat (1918-1924) byl marxismus-leninismus jednoznačně náboženstvím i když antiteistickým. Rozhodně se o něm nedá psát jako o příkladu kritického myšlení.

Nemo 20.5.2009 16:13

Re: Boží mravní požadavky

Žádné nepovedené mezičlánky? Většina části těl a orgánů všech živočichů obsahuje mnoho nedostatků. Tedy jsou přesně taková, jaká bychom očekávali, pokud vznikla vývojem z náhodných mutací protříděných přírodním výběrem (tj. evolucí). Ta nedokonalost  živých organismů je výsledkem chybějícího cíle v průběhu evoluce, která funguje nahromaděním šťastných náhod.

vita 20.5.2009 16:12

Re: Vy jste, pane, ten Hájkův pamflet nečetl,

TVRDÍ kreacionisti.

Ti poctivější SI přiznají, že lžou. Ti méně poctiví lžou i sobě.

PeTe 20.5.2009 16:12

Re: Cimrmanovsky ukrok stranou

Tomu říkám Occamova antibřitva. ;-D Ale je to správná ukázka náboženské argumentace. Nekonečná výroba předpokladů z předpokladů vede jen k nekonečné dabatě o ničem. Proto také ve vědě existuje pouze teorie kterou lze napadnout a potvrdit nebo vyvrátit ovšem jen tehdy, když je k tomu důvod. Ten jaksi oběma pánům - autorovi článku i panu Hájkovi chybí. Zatímco teorii evoluce zatím důkazy spíše potvrzují.

vita 20.5.2009 16:10

Re: Boží mravní požadavky

To je snad první vaše tvrzení, s ním mohu sopuhlsit - ano, ta nenávist z vás přímo stříká!

Ale vy jí možná říkáte "láska křesťanská".

Zvonku se to blbě pozná, svíčkový dědku.

dino 20.5.2009 16:07

Re: racionalita vs Bůh

Měl jsem za to, že diskutuju s člověkem, který se chce dobrat pravdy. Vidím, že to tak není takže nebudu ztrácet čas s fanatickým hulvátem (abych použil Vaši rétoriku: věřím, že jím jste-tudíž to samo o sobě je důkazem, že to tak je) a uvedu jen pár bodů, které jste ve své zaslepené svaté válce (křižácké?) nějak nepostřehl:

- Nemám nic proti víře. Sám věřím, že prvotní příčina (tohoto světa, abych to upřesnil), které říkáte Bůh, existuje. Nicméně církev nebo náboženství chcete-li, nemá s nezištnou vírou  v Boha zas tolik společného, jak se možná domníváte a fanatické lpění na nefunkčních církevních dogmatech popírajících moderní poznatky lidské společnosti je jí bohužel stále vlastní. Jistě patříte mezi ty lidi, kteří věří, že když Ježíš řekl: "Tohle čiňte na moji památku," tak tím myslel 'lámejte chleba a rozlívejte víno' ve variantě 'polykejte hostie a pijte víno', místo 'podělte se s bližním svým o to, co máte'.

- Z Vašich reakcí (nejen na mou, měl jsem za to, že věcnou odpověď na jednu z Vašich otázek) jsem usoudil, že si buď z lidí jen zvráceně a uboze utahujete, nebo jste opravdu naprostý ignorant a jakákoliv další věcná debata s Vámi je vyloučena. V každém případě to je moje poslední reakce na Vás.

- A jeden pro Vás určitě hloupý dotaz, na nějž mi jistě poskytnete odpověď: Jak mohl Bůh 1. den vytvořit den a noc, když klenba nebeská byla stvořena až 2. den, něřku-li, že slunce až den 4.? Dnes se počítá den jako jedna otočka Země kolem vlastní osy. Jak to měřil Bůh tenkrát. Nota bene když ještě na začátku 17. století křesťané popírali vesmírnou mechaniku, kterou dnes, Bůh ví proč uznávají. Věřím, že za pár století to bude podobné s evoluční teorií...