18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ji 16.3.2006 14:50

Re: Re: Re: Re: Re: Opakuji pro ty, kteří nechápou

Tom má pravdu,určitý sortiment léčiv se opravdu může volně prodávat.Samozřejmě za určitých podmínek.Ale téměř nikde volně prodejné léky nenajdete – ty podmínky jsou totiž vcelku nevyhovující – státem omezená cena (jako v lékárnách),skladování,proškolený personál…
strejda 16.3.2006 19:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opakuji pro ty, kteří nechápou

Je to možné, fakt ale je, že jsem to nikde neviděl. Je mnoho zboží s pevnou marží danou výrobcem, nebo velkoobchodem a nic se neděje. Když se to někomu nelíbí ať to neprodává a živí se jinak.
Ladislav N. 16.3.2006 21:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opakuji pro ty, kteří nechápou

Jste negramotný trouba, který vyvolává svou neznalostí a lpěním na ní nesmyslné diskuze. I díky blbům jako Vízek s Rathem, kteří vám budou donekonečna vykládat, jaký je to super kšeft vydávat léky na recept a mít na ně celostátně regulovanou výši marže i pro volný prodej. Volný prodej máte, tak nakupujte mimo lékárny, ať se ti "zatracení lékárníci" musejí trochu snažit! :-D Ukažte mi, hlupáku jeden, v jakém oboru platí, co jste napsal: "...Je mnoho zboží s pevnou marží danou výrobcem, nebo velkoobchodem a nic se neděje..." Který je to obor? Uveďte alespoň pět z "mnoha".
strejda 16.3.2006 23:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opakuji pro ty, kteří nechápou

Milý inteligente s kvalitním slovníkem. Asi brzy budete potřebovat doktora Chocholouška pokud dříve neprasknete. Podívejte se na knihy, různé přístroje, programy a podobně. Napište zase vy, jak se vede vašemu obchodu. Mému se vede dobře, nebrečím ale makám.
Ladislav N. 17.3.2006 0:17

Re: Opakuji pro ty, kteří nechápou

Žádný výrobce ani velkoobchod v tomto státě (a myslím, že ani v civilizovaném světě) nemá právo dalším obchodníkům stanovovat výši marží. Pokud se tak děje, lze proti podobným postupům uplatnit protikartelové právo, kde pachateli hrozí vysoké postihy. Vy obchodníkem určitě nejste, takovéto základní věci byste musel znát. Neznáte z obchodu nic - a svou neznalost jenom dále odhalujete. Proto jsem vás nazval hlupákem a na tomto oslovení nadále trvám.
Milda 15.3.2006 22:57

chudí lékárníci

    Dnešní lékárník to je pouze prodejce co nejdražšího preparátu. Tak když chtějí ještě
   rychleji bohatnout tak holt musejí jít dělat něco jiného. Můžu já toto dělat ve fabrice?
   Tyto "chudé vrstvy" které pořád chtějí stávkovat by bylo nejlépe zákonem zrušit, a ať
   si vydělají peníze slušněji.
  
  
   
Tom 16.3.2006 12:52

Re: chudí lékárníci

Drahý Mildo asi nevíš,že léky předepisuje lékař nikoli lékárník!!! A jestli jsi tak hloupý a bohatý a kupuješ vše co je nejdražší tak si běž raději naleštit svého Rols-royse a nepiš sprosté nesmysly!
ehad 15.3.2006 21:21

Puvodni Ladislave N.

Vam nekdo ukradl nick?
Ladislav N. 16.3.2006 6:55

Re: Puvodni Ladislave N.

Ne. Proč se ptáte? ;-)
H.K. 15.3.2006 21:09

Lékárny nejsou to hlavní

Vládním představitelům se podařilo vnutit téma zdravotnictví veřejnosti. V průběhu dvou volebních období nebyl nikdo schopný předložit solidní koncepci zdravotní péče. Systém se dostává opakovaně do dluhů a aždycky se najde nějaký oslík, který se otřepe, spadne pár miliard je je chvilku klid. MUDr Rath vybojoval stálé zvyšování platů lékařů a tím se značnou měrou zasloužil o stav, který momentálně je.
   Pár měsíců před volbami je potřeba u veřejnosti vzbudit dojem, že se něco děje. Najdou se "milionáři" lékárníci, kterým se něco s velkým povykem sebere a lékařům ve státních nemocnicích se v klidu bubnování přidá.
    Problém lékáren a léků je důležitý, ale přece jenom v rámci celého systému marginální. Je to jenom kouřová clona a humbuk před volbami, že se něco děje. Neděje se nic. Chce to systémové řešení v zájmu těch, kteří platí, ne v zájmu různých lobistických skupin a mocí chorých jedinců.
strejda 15.3.2006 21:17

Re: Lékárny nejsou to hlavní

Nejsou to špatné nápady. Jen bych dodal, že na vše musí být minimálně dva. I na ten humbuk. Patrně se hodí několika zainteresovaným subjektům. Uvidíme, co z toho vyleze. V Karlových Varech museli vyhodit ředitele nemocnice, profesora z Vídně, který se v Rakousku ukecnul, že nemocnici připravuje na lukrativní prodej, jako vynikající investici. Před tím sloučili nemocnice v Chebu, Sokolově a K.arech do jedné. Po prodeji by v kraji zbyla jen jedna nesoukromá nemocnice v Ostrově. Pod pokličkou to vře a já vzpomínám na privatizaci Vagonky Studénka a Aera Vodochody.
H.K. 15.3.2006 21:41

Re: Re: Lékárny nejsou to hlavní

Lékovou politiku není možné vyjmout z celého systému a hovořit o 3% marži jako o záchraně zdravotnictví. Celý systém funguje po socialisticku. Lidé platí zdravotní daŇ. Je to mnoho desítek miliard korun o které se rvou různé zájmové skupiny. Je potřeba systém změnit aby respektoval zejména zájmy těch, kteří platí a ne lobistických skupin.
strejda 15.3.2006 22:07

Re: Re: Re: Lékárny nejsou to hlavní

Myslím, že se shodneme. Samozřejmě marže nic nezachrání, jsou jedním elementem o kterém se hodně mluví a tím se leccos jiného zastírá. Domnívám se ale, že dnes je málo přehledný pohyb v celém zdravotnictví. Nakoli to prospěje uvidíme, až se to trochu usadí. Máte pravdu, že dnes jsou vidět a slyšet různé lobistické skupiny, které se snaží pro sebe utrhnout co nejvíce.
H.K. 15.3.2006 23:03

Re: Re: Re: Re: Lékárny nejsou to hlavní

Mám za to, že dnešní systém se nemůže usadit. Nemá nic co ho mohlo stabilizovat.
    Politici dluží politické zadání rozsahu péče pro pacienta, který je momentálně ufinancovatelný. Když říkají, že každý má nárok na péči na úrovni dnešních vědeckých poznatků, tak nemluví pravdu. Není to možné nikde na světě. Někdo musí rozhodnout jestli i doprava, jídlo, ubytování jsou součásti zdravotní péče.
    Pacienti musí vědět kolik péče stojí a musí být zainteresovaní na rozsahu čerpání péče. Musí být mantinely pro pacienty i pokytovatele služby. Je nutná určitá konkurence jak u poskytovatelů služby tak u dodavatelů léčiv a zdravotního materiálu. Není možné, aby nějaký úředník určoval, který lék bude hrazen z pojištění a který nebude. Je potřeba minimalizovat možnosti korupce. Jedná se o velké peníze občanů, které jsou pod správou úřadu a tam jsou vždycky zájmy dostat je na vlastní účet. Je toho mnoho a není to jednoduché. Ale jsem přesvědčen, že to není možné dělat po kouskách.
   
strejda 16.3.2006 11:12

Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny nejsou to hlavní

Souhlasím s vámi. Každou věc ale můžete posuzovat po kouskách. Je to i určitá taktika boje, těch kterým to nevyhovuje. Je to legitimní způsob. Nejhorší je, že veřejné mínění je hodně manipulovatelné a tak jde často, i když třeba jen dočasně,  proti svým tájmům.
Ladislav N. 15.3.2006 20:39

VÍZKOVI a jeho RUDÉ spol. s r.o. ("Vzpomínky na budoucnost")

"...Ale oni svou existencí a popularitou mají nemalý vliv! ... ... Žádnej z nás nebere takový platy... prostě jako berou oni. No, a dostávám jednou ročně výpis těch uměl... seznam těch umělců, který dostávají nad těch 100.000 korun platu, tedy vydělaj si nad 100 000 korun... No tak, řekněme paní Zagorová, je to milá holka! Všechno... No ale ona už tři roky po sobě bere 600 000 každý rok! No, a další, ne 600, milion, dva miliony berou, Jandové a jiní... každý rok! Ti náhodou neprotestovali, ale mnozí z těch, kteří se takhle dobře mají, protestovali. A když s nima mluví nakonec, tak se neví ani proč to podepsali a co vlastně podepsali... prostě co vlastně podepsali. Tedy my musíme pracovat s těmito lidmi, my musíme pracovat, my to podceňujem, nevšímáme si je, ale oni svou existencí a svou popularitou mají nemalý vliv, zejména na naši mládež. A proto se musíme o to zajímat! Nám nemůže být nic, co stojí mimo náš zájem...
Taraszátaras 15.3.2006 21:00

Re: VÍZKOVI a jeho RUDÉ spol. s r.o. ("Vzpomínky na budoucnost")

Vy buďto někde něco nevhodně opisujete, nebo nadáváte diskutujícím do komunistů. Původní myšlenku jsem od Vás nečetl. Buďto jste nemocný, nebo hloupý. Třetí možnost bohužel není.
František Vízek 15.3.2006 23:00

Re: Ladislav N.

Jste schopný, Ladislave N., výjimečně i odpovědět odpovědět aspoň na jednu jedinou otázku, kterou pokládám v závěru svého textu?
Když v našem okresním městě (Jablonec nad Nisou) dlouhá desetiletí stačily čtyři lékárny a nyní jich je dvanáct, dokazuje to úpadkovou až zhoubnou situaci na lékárnickém hřišti?
 
Miloš Kopecký jako dr. Štrosmajer by nad Vašimi reakcemi jistě řekl něco hlouposti a holubičce... Přemýšlejte o tom a aspoň někdy reagujte na problém věcně. 
Ladislav N. 16.3.2006 0:47

Re: Re: Ladislav N.

Vízku, bláboly o lékárnách, které tady hlásáte vy a vaše rudé bratrstvo, už jsem spolu s dalšími diskutujícími vyvrátil v rozsahu a míře dostatečné, aby problém pochopili i lidé s průměrným IQ. K vašim propagandistickým aktivitám dodám ještě toto: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Vízku, za vlády vaší rodné partaje mělo komunistické Československo jedno smutné světové prvenství, tutlané komunisty. NEJVYŠŠÍ POČET SEBEVRAŽD NA SVĚTĚ k počtu obyvatel. Po pádu komunistického režimu počet sebevražd prudce poklesl. V posledních letech se údajně na přední místo ve světovém žebříčku vracíme. Jsem přesvědčen o tom, že lidé jako vy mají na tomto vývoji svůj LVÍ PODÍL. Místo toho, abyste v klidu a míru udržoval svou zahradu (máte-li jakou), vymýšlíte způsoby, jak okrást a zdanit ty, co se mají líp, než vy. Podle mě jste obyčejný zloděj, ikdyž pouhé šíření myšlenky někoho okrást vysokými daněmi není krádeží ve smyslu trestního zákona.
strejda 15.3.2006 19:18

ekonomika

Množství lékáren je jen pouhý ukazatel o prosperitě, jde spolu s tím. Dalším ukazatelem je počet zase uzavřených lékáren, které nevydržely konkurenci. Podle počtu lékáren je vidět, že se jedná o dobrý bussines. Proto spoupá počet lékáren, vstupuje do nich kapitál očekávající zisk,  až se nadprůměrná výnosnost srovná na průměrnou. Hranicí je tam možná marže. Proto je marže významná pro počet lékáren. nakonec se stav ustálí a zisky lékárníků budou odpovídat průměru. To, že se otvírají nové lékárny znamená, že marže je nadprůměrná. Nic víc.
huhu 15.3.2006 19:44

Re: ekonomika

to že je více lékáren vůbec nemusí svědčit tomu, že je "marže" nadprůměrná, ale tomu, že vzhledem k velkému prodeji je nenasycená poptávka.
strejda 15.3.2006 20:00

Re: Re: ekonomika

V běžné ekonomice by to tak platilo. Zdravotnictví je něco jiného. Zde neexistuje odložená poptávka. Koupit a používat se musí hned. V současnosti není problém jít lékárny a lék dostat.  Nelze proto mluvit o nenasycené poptávce, ale o volném prostoru pro vhodnou investici. Je výhodná i proto, že stát garantuje platby, možná pozdě, ale garantuje. To v jiných oborech není.
Pavel 15.3.2006 23:22

Re: Re: Re: ekonomika

S Vaší logikou jsou tedy prodejny potravin na tom hůře, protože jim stát nic negarantuje a oni "nevýhodně" prodávají keš.
Ladislav N. 16.3.2006 0:56

Re: Re: Re: Re: ekonomika

Nevnucujte nikomu vlastní "logiku". Potravinářské obchody (a také drtivá většina ostatních) mají marže vyšší, než lékárníci. O existenci rozhoduje VÝHRADNĚ zájem zákazníků kupovat zboží za požadované ceny, stát pak (svými byrokratickými požadavky a nařízeními) podstatně méně, než u lékáren.
Tom 16.3.2006 13:22

Re: ekonomika

Pokud množství provozoven je ukazatelem prosperity obch.odvětví,proč tedy hypermarkety rostou jak houby po dešti?-že by měli tak obrovské marže? - a když tedy mají tak obrovské marže proč např.takové nadnárodní řetězce jako Carrefour odcházejí?! Zřejmě proto,že nechtějí klesnout na úroveň Lidlů,Kauflandů a pod. Z toho lze vyvodit,že bychom mohli prodávat léky na trhu nebo v garáži a možná?? by byli o 10% levnější?! Kolik si vážíte svého zdraví?! Zvažte si každý sám!
strejda 16.3.2006 21:21

Re: Re: ekonomika

Ve světě probíhá koncentrace velkých obchodních řetězců. Carefour, Meinl, Aral atd. odchází z ČR, aby uvolnil investice na posílení svého postavení jinde. Lídl a Kaufland (mají jednoho vlastníka) mají jinou obchodní strategii a Carefouru vážně nekonkurují. Musíme si zvyknout na rychlé a masívní přesuny kapitálu a nedivit se tomu. Nemyslím si, že mé zdraví závisí na výši marže lékáren, to opravdu ne.
NoName 15.3.2006 18:45

Jo a jinak, pane T.

 Evropa je úplně někde jinde, než kam se nás snaží manévrovat vrtošivý stařík, proto se mu tak hnusí. S Vašimi kecy, pane bezejmený, by Vás v té Evropě vynesli v zubech.
Já jsem úplně stejný Evropan jako kterýkoliv jiný Evropan. Tak se laskavě neodvolávejte na nějaké jiné, certifikovanější Evropany, kteří formulují a zastávají ty nejsprávnější evropské názory na všechno, včetně lékáren samozřejmě.
Taraszátaras 15.3.2006 20:36

Re: Jo a jinak, pane T.

Nejste stejný Evropan, jste poznamenaný izolací od Evropy a zkažený systémem, který Vašim rodičům a Vám umožnil z peněz jiných daňových poplatníků (a také mých), abyste dostal do života standard (vzdělání, lékařskou péči, přídavky a úlevy Vašim rodičům) v hodnotě několika milionů. Ono se to nezdá. Sotva jste slezl z nočníku, tak vytrubujete do světa, že se každý má o sebe postarat sám. A do hlavy Vám to vtlouká ten vrtošivý stařík, protože ta standardní Evropa se mu zdá příliš socialistická.
Ladislav N. 15.3.2006 20:42

Re: Re: Jo a jinak, pane T.

Jisté je, že vy jste myšlením komunista jak řemen. I s potřebným příslušenstvím a patřičnou drzostí.
Taraszátaras 15.3.2006 20:53

Re: Re: Re: Jo a jinak, pane T.

Opakuji otázku: Když napíšete KOMUNISTA, tak máte erekci?