29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

MÉDIA: Ty naše oslavy, to je síla

Mediální masáž k výročí 17. listopadu a následujícím událostem je obludná. Čekal jsem to, 30 let je holt 30 let, to se nedá svítit, ale že až tak?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Heidlerová 30.11.2019 16:01

Literaturu tohoto typu kupuju, čtu a vyhodnocuju. Děkuju za informaci o Volyni, to mi nějak uniklo. Ale něco tam bude jistě o polsko-ukrajinsko-židovsko-národně menšinovské vzájemné nenávisti, kterou nemohu pochopit, jedině v souvislosti s národnostní politikou SSSR a naprosto šílenou atmosférou panující v SSSR i Rusku. Děkuju.

J. Kanioková 30.11.2019 15:31

Přesně ! To vyhořely kterési papírny, myslím, že na severu Čech..

J. Vavrochová 30.11.2019 14:33

R^R^R^

J. Laurin 30.11.2019 14:19

Kolik obětí mělo v historii křesťanství? Počítejte!!!!

J. Vlček 30.11.2019 13:22

Pane Holásku, díky. Dokážete se trefit snad pokaždé. R^R^R^

J. Vlček 30.11.2019 13:18

Přesně. R^

F. Král 30.11.2019 13:13

Po čas "oslav 30 let od velvetu" jsem se záměrně vyhýbal sledování médií. Tím počinem jsem byl ušetřen zhnusení, které bych zákonitě pociťoval, byv "do zblbnutí" masírován tendenčním, až manipulativním "výkladem" novodobých dějin našeho bývalého i současného státu. ;-€

V. Církva 30.11.2019 13:06

Přečtěte si to znova a popřemýšlejte. Možná Vám to v na demagog.cz nebo na manipulátorech podávají víc polopatisticky, ale Holásek to napsal dobře.

V. Církva 30.11.2019 13:02

Ne ten toaleťák to pravda. Někdy v roce 1988 došlo k výpadku a i na toaletní papír byly fronty. No nebyla to taková hrůza, že bychom se třeba celý rok utírali novinami, a většinu normalizace toaletní papír byl, ale skutečně se to stalo.

V. Mokrý 30.11.2019 12:29

Jak to mají chápat mladí, když to nechápou mnozí politici a téměř všichni pisálkové a mluvící hlavy. A to nemluvím o jejich dvojím metru.

M. Pivoda 30.11.2019 12:13

Mne v článku zaujal jen jeden jediný údaj, cituji: "KSČ v listopadu 1989 měla 1,7 milionu členů ..."

Upřesním zde, že "člen KSČ" neznamená "komunista".

Takže, pokud chcete poučovat dnes mladou generaci o minulosti, doporučuji: nezapomeňte zdůraznit jim právě tuto informaci: "člen KSČ" neznamená "komunista"!

Když mladí pochopí ten výše zmíněný sémantický rozdíl, pochopí i mnohé další užitečné historické souvislosti, bez nutnosti vašeho pracného vysvětlování.

M. Pecina 30.11.2019 12:08

Komunistickou stranu nemělo a nemá smysl zakazovat, protože by se přejmenovali na nějaké to béčko tzv. sociálních demokratů a škodili by vesele dál. To co má smysl zakázat, je socialismus.

J. Vaníček 30.11.2019 11:55

Bože, to je "diskuze". Číší z ní pirátství až na malé výjimky. Jinak článek bych podepsal. Jenom zapomenul na hrdinný čin toho Kocába, co odsud vyhnal Rusáky. Také si říkám, že všeho moc škodí. Zažil jsem to a je úsměvné, jak nám to dnešní mládež vykládá. JInak za komoušů toaletní papír byl, kdo říká že ne, tak kecá. Ale byl blbý, ale levný. Auta byla blbá, ale drahá. V osmdesátých letech, když někdo navštívil hospodu, tak dobře věděl jak se tam běžně šilo do komunistů a nic.

P. Grigar 30.11.2019 11:37

..pane Humle, vsadíte boty na to, že na Letné žádný komunista nebyl? Argument ad ignorantiam.

Kupříkladu způsob vaší argumentace útokem, urážkou je pro komunisty typický. Také ho často používají osoby, neschopné své tvrzení podložit čímkoli jiným než právě svým tvrzením.

P. Grigar 30.11.2019 11:29

..pane Stirský, váš diskusní příspěvek je ukázkovou sbírkou diskusních faulů. Útočíte na autora, neopomente odbočit a kopnout si do presidenta a ve finále se ještě pokoušíte vzbudit soucit.

R. Tesařík 30.11.2019 11:21

Nejste dyslektik?

P. Grigar 30.11.2019 11:18

..ale tímto způsobem přece dosáhneme požadovaného cíle - nacpat lidem do hlavy tu naši pravdu, tu nejvyšší. Komunistická teorie v praxi.

Probatum est.

P. Grigar 30.11.2019 11:15

..paníHeidlerová, zkuste tu televizi na hodinku vypnout a v rámci kondiční vycházky zajděte do knihovny, nedávno vyšla zajímavá publikace Stalinistické čistky (Lynne Violová) nebo Volyň 1943(Grzegorz Motyka).

Občas i slepé kuře najde zrno. © naše babi

J. Schwarz 30.11.2019 11:05

Nešlo o to komunisty zakázat, ale usilovat o to! A Havel o zákaz KSČ neusiloval, naopak byl proti takové možnosti. Stejně je otázkou co by bylo lepší, nechat název komunistická nebo po zákazu založit novou "stranu sociální spravedlnosti" či co. Konec konců argumentuje se také tak, že dnešní KSČM je demokratickou stranou splňující požadavky ústavy ČSR. Problém je v symbolech. Bylo by snyd možné založit stranu s názvem "Národně socialistická dělnická strana Česka" s hákenkrajcem jako znakem, pokud by měla program jako TOPka? Asi sotva. Komunistické metály a znaky jsou ale stále košer, vraždy nevraždy, genocida negenocida. Nejspíš proto, že komunisti vraždili jen "reakcionáře" a těm to patří...

P. Zinga 30.11.2019 11:03

Heil!dlerová, opět nezklamala. Indokrinace pravdy! To vymyslela sama nebo to má od Jandy!

Co říká wikipedie?

Indoktrinace (z lat. doctrina, nauka) znamená úsilí zaměřené k slepému a odevzdanému přijetí určité doktríny, názorů či postojů, které nepřipouští diskusi ani kritiku. Někdy je provázeno nátlakem nebo hrozbami.

R. Brzák 30.11.2019 9:50

umíte číst? Tak si přečtěte, že podle autora toto Havlovi nevyčítá.

R. Brzák 30.11.2019 9:49

Indoktrinovat je VŽDY ŠPATNĚ. Informace o zločinech komunismu lze snadno dohledávát - je spousta dobrých dokumentů (i špatných dokumentů). Takže potřeba je učit děti kritickému myšlení a chápání základní hodnoty - svobody a odpovědnosti jedince - jako naprosto nepřekročitelné, bez které je i demokracie jen cestou k totalitě. A to je podstat článku.

J. Fridrich 30.11.2019 9:32

Souhlas. Velmi mnoho našich občanů si dodnes mylně myslí, že fašismus měl více obětí než komunismus...

Já připomínat zločiny komunistů na naší planetě jmenovitě všechny ty počty uvádět nebudu ( je v přiloženém linku níže...), ono stačí na jasnou " porážku " Hitlerova Německa v počtu zavražděných nevinných lidí uvést jen dvě komunistické země z těch mnoha dalších - v Rusku dle otce jejich vodíkové pumy Andreje Sacharova to bylo cca 2O milionů VLASTNÍCH občanů a v " lidové " Číně cca 65 milionů občanů... O Ruských přesných počtech těch zamordovaných nevinných občanů se " nedochovaly " seznamy - možná ano, ale jsou " dobře uloženy " v Kremlu a KGB-NKVD-FSB...

https://maryska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=210361

V. Mokrý 30.11.2019 9:28

No, Havel měl dost zastánců, obdivovatelů, co byli ochotni udělat vše, co mu na očích viděli. Zákaz komunistů tam nebyl.

V. Mokrý 30.11.2019 9:26

R^ :-)

V. Církva 30.11.2019 9:03

Jo 17.listopad 1989 - to je to, jak se Kocáb opásal granáty a vrhl se pod sovětský tank se slovy za stranu, za lidi. Anebo to bylo jinak a on řval za..aný náledí.

V. Heidlerová 30.11.2019 8:57

Lépe je indoktrinovat znalostí pravdivé historie nežli neustále a opakovaně vysílat pořady o hrozném Hitlerovi, zatímco zločiny komunismu zdaleka tak nejsou zveřeňovány. Znám medailony jednotlivých nacistů, ale nedozvíme se, kdo byl Dzeržinskij, Trockij atd. Zaplať pánbůh, že se aspoň něco málo uchytí v hlavách i mladých posluchačů, kteří ostatně masově protestují, takže asi jsou informováni. Komunisté se totiž mimo jiné prohřešili tím, že provedli masakr na lidských duších, tak je třeba to lidem vysvětlovat. Ostatně, jak mi všichni radí, mohou přepnout na jinou TV stanici. Mám dojem, že ten masakr zasáhl také vás, pane autore.

I. Schlägel 30.11.2019 8:31

Jako že bez EU, pouze s EHS by byla v Evropě válka? I Vy kulišmáku.

D. Vitek 30.11.2019 8:29

Aha. Mohl byste své tvrzení něčím (konkrétním) doložit? Jsem jedno velké ucho.

I. Schlägel 30.11.2019 8:29

Pane Holásku, Havel nemohl komunisty zakázat, i kdyby chtěl. Neměl k dispozici legislativní nástroj. Jiní politici, kteří o tento nástroj v podobě zákona v parlamentu usilovali, neuspěli. Tak že Havlovi vyčítat nemáte co.