5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

MÉDIA: Kulidakis šíří euromýty

Thomas Kulidakis ve svém článku Andrej Babiš, milovník členství v Evropské unii (Novinky.cz, 29/8/2018) vysvětloval, proč je členství v EU pro Česko nezbytné. Jelikož britské zastánce odchodu z EU obvinil z použití „sady lží“, je obzvláště zarážející, když sám používá zavádějící a přímo nepravdivé argumenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zahrádka 3.9.2018 14:04

Re: Staňme se tedy Norskem

Ach jo. Ten pocit zmaru, když věční diskutéři reagují i s argumentem, který byl v diskutovaném článku zmíněn... "Prakticky stejné povinnosti" jsou dány právními akty. Těch Norsko přejalo z EU legislativy tuším asi 13 %. V článku zmiňuji Island (který je ve stejném právním režimu), a který přejal 10 %, a zmiňuji též Norsko.

Boris Johnson se svým přístupem u Mayové bohužel neuspěl, proto z kabinetu odešel. Mayová se rozhodla pro jinou alternativu, než kterou Johnson prosazoval.

Ony výhody může ČR prosazovat silou 2,8 % hlasů, což samozřejmě znamená efektivní nulu. Ale jako propagandistická floskule eurofilů to zjevně funguje, lidé nepřemýšlí, jen přejímají.

Dokázat nevýhody členství v EU nebyl můj bezprostřední záměr. Tím bylo upozornění na nesmysly, které použil Kulidakis ve svém textu, a za které by se snad červenal i Goebbels.

V. Braun 3.9.2018 14:37

Re: Staňme se tedy Norskem

Hledal jsem na internetu informace o tom procentu legislativy a nenašel, zajisté se tedy podělíte o zdroje, ze kterých jste čerpal. Norsko a Island musí dodoržocat všechnu legislativu týkající se čtyř pilířů, zajímalo by mne tedy, čeho se týká těch zbývajících 90%, které uvádíte.

Jinak k té váze hlasů - zajisté víte, že většina rozhodování se děje v Evropské radě, kde hlasují hlavy států. Blokační menšina jsou nejméně čtyři státy, bez ohledu na velikost, takže vašich 2,8% nějak neodpovídá realitě, resp. odpovídá jen parlamentu, který ovšem proti Evropské radě, kde jsou přímo zastoupené národní státy, má relativně malé rozhodovací pravomoci.

Škoda, že ti euroskeptici často jen přejímají a málo přemýšlejí, nebo že by to selektivní informování byl záměr?

J. Zahrádka 3.9.2018 16:16

Re: Staňme se tedy Norskem

https://icelandmonitor.mbl.is/news/politics_and_society/2015/10/21/iceland_has_adopted_10_prosent_of_eu_laws/

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

Ustanovení o blokační menšině jste špatně pochopil - ony čtyři státy nejsou uvedeny bez ohledu na velikost. Je to podmínka nepřijetí návrhu, pokud pro něj hlasují státy, které mají méně než 65 % populace. Tzn., že státy, představující 35 % populace mohou návrh zablokovat, ale pouze v případě, že takové státy jsou alespoň 4.

Ona 2,8 % odpovídají počtu europoslanců, jenže stěžejním legislativním orgánem je právě Rada (nikoli Evropská rada), ve které rozhoduje váha populace. ČR má 2,07 %...

S ohledem na vaše zjevné tápání v tématu nepovažuji můj komentář k vaší závěrečné výtce za potřebný.

J. Kanioková 3.9.2018 21:00

Kruciš, proč lidi nezkracujete odkazy ?

J. Zahrádka 3.9.2018 23:20

Re: Kruciš, proč lidi nezkracujete odkazy ?

Bojoval jsem s tím, ale níže jsem to napsal bez odkazu :-).

L. Novák 3.9.2018 23:42

Re: Kruciš, proč lidi nezkracujete odkazy ?

www.jdem.cz

V. Braun 3.9.2018 14:57

Re: Staňme se tedy Norskem

Ješte k té poznámce o přístup Borise Johnsona, ,se kterým neuspěl. Budu vám vděčen za informaci, kde se něco mohu dozvědět o konkrétních návrzích Borise Johnsona, s důrazem na slouvu konkrétních, ohledně budoucího uspořádání vztahů EU-Británie. Osobně jsem zatím nic takového neviděl, spíše jen ne zcela podloženou krittiku, jak před referendem tak teď před finální fází jednání.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:23

Re: Staňme se tedy Norskem

Nevím o konkrétním materiálu, který by zpracoval. O jeho přístupu svědčí jeho výroky, "uniklé" z nedávné schůzky v soukromém klubu. A asi také jeho dnešní článek v Telegraphu, na který tady někdo dával link.

Nejen on kritizuje přílišné ústupky Mayové. Johnson například zastával názor, že tzv. "Irish backstop" by se měl vyřešit technologicky a připomenul, že jako londýnský starosta měl přehled o majitelích karty, která je snad obdobou pražské Lítačky.

R. Brzák 3.9.2018 15:32

Re: Staňme se tedy Norskem

Jakožto autor článku máte zodpovědnost - a tak neshazujte svou serióznost (jak jste učinil svou první větou).

Jinak máte můj souhlas.

S. Sidlichovsky 3.9.2018 16:44

Re: Staňme se tedy Norskem

Pane Zahrádko, pohybuji se především na britském Telegraphu a vždycky jsem lépe hodnotil ty autory, kteří v diskusi odpovídají přímo na argumenty přispěvatelů. Moc prima zvyk, díky veliké.

J. Zahrádka 3.9.2018 17:19

Re: Staňme se tedy Norskem

Taktéž díky :-)!

J. Zahrádka 3.9.2018 16:31

Odpověď panu Braunovi I.

Nevím, proč se mi odpověď nezobrazuje normálně, tak to zkouším dát sem, znovu:

https://icelandmonitor.mbl.is/news/politics_and_society/2015/10/21/iceland_has_adopted_10_prosent_of_eu_laws/

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:33

Re: Odpověď panu Braunovi I.

Tak to stejně nejde, link to asi ruší, snad to tam když tak najdete sám. Tož aspoň zbytek první části odpovědi:

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

J. Kanioková 3.9.2018 21:06

Re: Odpověď panu Braunovi I.

Island a EU - https://icelandmonitor.mbl.is/news/news-topic/icelands_eu_application/

J. Kanioková 3.9.2018 21:09

Při zadání vaší části odkazu se mi zobrazilo toto -

Tato stránka zřejmě neexistuje

J. Zahrádka 3.9.2018 23:24

Re: Při zadání vaší části odkazu se mi zobrazilo toto -

Nevím, proč to tak blbne. Ale zkopírujte ten můj osekaný text, ve kterém je vidět jen část odkazu, a vložte ho do wordu nebo mailu - outlooku apod. Text se kupodivu zobrazí celý, vč. celého linku. Ten je pak možné použít na zobrazení článku.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:32

Odpověď panu Braunovi II.

Ustanovení o blokační menšině jste špatně pochopil - ony čtyři státy nejsou uvedeny bez ohledu na velikost. Je to podmínka nepřijetí návrhu, pokud pro něj hlasují státy, které mají méně než 65 % populace. Tzn., že státy, představující 35 % populace mohou návrh zablokovat, ale pouze v případě, že takové státy jsou alespoň 4.

Ona 2,8 % odpovídají počtu europoslanců, jenže stěžejním legislativním orgánem je právě Rada (nikoli Evropská rada), ve které rozhoduje váha populace. ČR má 2,07 %...

S ohledem na vaše zjevné tápání v tématu nepovažuji můj komentář k vaší závěrečné výtce za zbytečný.

J. Zahrádka 3.9.2018 17:21

Re: Odpověď panu Braunovi II.

oprava: "...nepovažuji komentář za nutný..."

V. Braun 3.9.2018 18:16

Re: Odpověď panu Braunovi II.

pane Zahrádko, i když jsem zřejmě neshodneme v pohledu na EU, tak přesto nebo právě proto děkuji za solidní odpovědi.

J. Zahrádka 3.9.2018 18:42

Re: Odpověď panu Braunovi II.

Také děkuji!

J. Jurax 3.9.2018 22:06

" a navíc z pozice řádného člena mohou hlasováním směřování EU přímo ovlivnit"

Ovlivnit mohou kulové. Právo veta (téměř) není a přehlasováni můžeme být kdykoliv. Takže nic svého si sami neprosadíme a ničemu se sami neubráníme.

A. Alda 3.9.2018 12:09

Nevím, kdo je Kulidakis.

Ale Vaše argumentace je správná.

M. Prokop 3.9.2018 10:58

Kulidakis je klasický EUroHujer.

Nic víc v tom není, ti lžou všichni.

J. Svoboda 3.9.2018 11:40

Re: Kulidakis je klasický EUroHujer.

Můžete ty údajné lži vyvrátit nebo zas jen flušete na člověka?

Pěkný den.

J. Chaloupka 3.9.2018 13:51

Kulidakis je Řek. Tím je řečeno vše.

.

S. Sidlichovsky 3.9.2018 10:11

Kulidakis lže

Už se opakuji, ale nedá se nic dělat, dokud ty bláboly o lžích "brexitářů" budou prezentovány.

Tak jen George Osborne - tehdejší britský min. financí toho nalhal, přímo nepřekonatelně:

"Pokud zvítězí stoupenci Brexitu bude třeba okamžitě zvýšit daně o 15 miliard, škrtnout služby za 15 miliard, nemovitostní trh se zhroutí, během 2 let Británie ztratí 800 000 pracovních míst, od 4.. čtvrtletí 2016 Británii postihne recese a tak bych mohl ještě dlouho pokračovat.

Co se týče těch 350 mil. do britského zdravotnictví, tak Boris Johnson publikoval v DT kalkulaci, že jde o docela reálné číslo.

Četl p. Kulidakis "Adults in the Room" svého krajana Yanise Varoufakise? Jak odporně s ním ten eurogang zacházel. (pod článkem p. Kohouta jsem dnes převyprávěl jednu epizodku z té knihy).

M. Prokop 3.9.2018 11:02

Re: Kulidakis lže

Řecko nasekalo dluhy, podvádělo ve statistikách, aby se dostalo do Eurozony, která mu vůbec nesvědčí a teď by chtělo ty dluhy odpustit. Mně to nepřipadá jako nějaký podvod na Řecko, ani na levičáka Varoufakise.

S. Sidlichovsky 3.9.2018 12:10

Re: Kulidakis lže

enomže to všechno se vědělo (včetně EU) a přesto je se slávou je přijali. (Juncker: "nechceme vidět jak Plato hraje v 2. divizi") EU s tichým souhlasem a ostatně bylo to "otevřené tajemství" - "vařili účetní knihy"za pomoci nevětších světových bank. Specifickou kapitolou je ta německá a EU terapie - z více než 80 000 průmyslových podniků jich zbylo 55 000 a HDP kleslo o více než čtvrtinu. IMF v té zkáze vydatnně pomáhla až jejich vlastní "Evaluation Office" řekl, celá ta terapie nadělala více škod než užitku.

S. Sidlichovsky 3.9.2018 12:13

Re: Kulidakis lže

Samostatnou kapitolou je levičáčtví Varoufakise. Je velkým obdivovatelem Margarethy Thatcher. CCa před 1,5 - 2 roky měl dlouhý článek v Guardianu, tam popisoval řecké pováečné dějiny na osudech vlastní rodiny. Nic levicového v tom nebylo, zrovna tak jako v "Adults in the Room".

Jen pro zajímavost - psal např. jak jeho strých byl dlouhá léta generálním ředitelem zastoupení Siemens v Řecku. Funkci vykonával až do chvíle, kdy z ústředí přišel příkaz "uplácejte, korumpujte"

Po něm nastoupil Řek, který měl pro výkon funkce dokonce genetické předpokady - už jeho otce Řekové po válce soudii pro kolaboraci, když ty obrovské rozkrádačky Recka praskly, úspěšně se mu podařilo zdrhnout do Německa a na přání řecké prokuratory o vydání, že si s ním chtějí popovídat, Němci nereagují. V Německu byl také odsouzen - na 1 rok kriminálu - odseděl si celých 28 dní.

Dopručuji pozornoosti tu zprávu IMF "Evaluation Office" - o žádnou pomoc Řecku nikdy nešlo.

J. Svoboda 3.9.2018 11:42

Re: Kulidakis lže

Proč ale všichni hlavní brexitáři už vzali kramle od zodpovědnosti?

Pěkný den.