28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

MÉDIA: Komu to má sloužit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hrouda 27.8.2007 11:50

Kolik lidí, kteří nechtějí jít do práce

nebude obětovat pár korun na lékaře? Už vidím toho nemakačenka jak uvažuje: "Hmmm, těch 30Kč nedám, raději půjdu do práce."

Michal Slánička 27.8.2007 11:55

Re: Kolik lidí, kteří nechtějí jít do práce

Jestliže nebude mít první tři dny placené, jako tomu bylo doposud, a ještě dá 30 Kč, tak věřte, že si to řada těchto lidí rozmyslí. Ale finský systém, který je sociálně velmi štědrý mimochodem, by ho nechal devět dní bez koruny.

hrouda 27.8.2007 12:06

Já jsem reagoval pouze na poplatek u lékaře

ten nemakačnky nezastaví. Tam budou motivací ty 3 dny. Faktem ale je, že nechápu, proč mají poplatek platit i děti, v Německu se platí až od 18 let.

Michal Slánička 27.8.2007 14:34

Re: Já jsem reagoval pouze na poplatek u lékaře

Věřte, že to takové ty "flákače" (s odpuštěním) odradí.

krmič 27.8.2007 13:00

Re: Re: Spíš mě překvapilo,

Nějaký seriozní odkaz by nebyl, kolik lidí přesáhne těch 5000 Kč? Nebyl, že. V tom je právě ten vtip, že skoro nikdo. Ale těsně pod jich bude spousta.

Michal Slánička 27.8.2007 14:32

Re: Re: Re: Spíš mě překvapilo,

Ale je jich spousta, jenomže ve starší věkové kategorii, než jste dozajista Vy. Já jsem debatoval s důchodci v pečovatelském domě, jen pro příklad. Více než polovina už teď připlácela více než 500 Kč jen za léky. Ano, solidarita tedy bude především s těmi, co jsou těžce a vážně nemocní. Je to tedy solidarita zdravých s nemocnými, co je na tom špatně? A že rostou náklady na léky, které jsou modernější, účinější, ale také dražší, je prostě fakt. Asi nemáte moc představu, kolik stojí morfinové náplasti pro osobu s pokročilým stádiem rakoviny. Nebojím se připlácet, a rád si připlatím, bude-li to znamenat zlepšení našeho zdravotnictví.

Eva 27.8.2007 14:34

Re: Re: Spíš mě překvapilo,

Pane, jenom Vám v  r ozboru chybí,jakým způsobem  se bude těch 5000,-Kč konstruovat. Snad už víte, že se bude týkyt pouze léků, které nyní hraní platí pojišťovna více jak z poloviny.

Pokud Vám pojišťovna hradí méně, do limitu se lék nezapočítá.

Dále je také kouzelné, že se budou do limitu počítat pouze doplatky nejlevnějšího léku a to ještě jakési fiktivní doplatek, protože to nebude v konkrétní lékárně,ale v jakési normované.

Nepouštějte se na tenký led, při seriozní dikuzi byste se ztrapnil.

Topolánkovu reformu nezaplatí celá společnost,jak by měla, protože se na schodcích podílela, ale ve smyslu přísloví "Čert s*re na velkou hromadu jenom ti chudí".A není pravda, že jenom černí pasažéři.

Michal Slánička 27.8.2007 14:59

Re: Re: Re: Spíš mě překvapilo,

Ano, a také mi v rozboru chybí, že do onoho součtu k zastropování se započítavají ony platby za recept i lékaře. Zároveň bych měl podotknout, že ceny drahých léčiv se sníží.

Miloš Zfrantišku 27.8.2007 10:49

Je naivní hledat

v našich médiích a v TV Nova především nezkreslené či hrubě nezjednodušené zpravodajství. 

Michal 27.8.2007 10:33

Místo zpravodajství manipulace a šedá propaganda.

Nad manipulativním "zpravodajstvím" v českých médiích se nemá cenu pozastavovat. Takových případů jsou spousty. Začíná to naprosto neprofesionálním otrockým přebíráním zpráv od agentur, které jsou všechno možné, jen ne nezávislé a končí to různě "upraveným" vlastním zpravodajstvím.

To co popisujete je šedá propaganda jak vyšitá: ze zprávy vynechám jen malý kousek - a už je všechno úplně jinak.

Michal Slánička 27.8.2007 10:43

Re: Místo zpravodajství manipulace a šedá propaganda.

Plně souhlasím.

Alergik 27.8.2007 10:22

Jo jo taky mi schází korektní vyhodnocení od ODS

Neboť ať nejsem nizkopříjmový tak když spočítám o co přijdu v rámci nižších odpočtů na hypotéky + penzijko + společné zdanění tak jsem  mínusu. To nepočítám s nárůstem DPH.

Takže vítězství Kalouska resp. ministerstva financí = zvýšení daně (pro puntičkáře - snížení celkového čistého ročního příjmu;-)) a snad alespoň snížení alespoň schodku státního rozpočtu bez nutnosti úspor na ministerstvech a ve státní aparátu že. To skutečně ODS chtěla?

PS: Hledám skutečně pravicovou stranu nevíte někdo o nějaké??? (kritériem je skutečné snížení velikosti státního aparátu, zjednodušení provozu státu, snížení přerozdělování a přesunutí zodpovědnosti na lidi, usnadnění podnikání....)

Michal Slánička 27.8.2007 10:54

Re: Jo jo taky mi schází korektní vyhodnocení od ODS

Já si také dokáži představit reformu více podle volebního materiálu ODS, ovšem díky deformaci, která je způsobená koaličními kompromisy, není možné splnit vše, co si ODS předsevzala, i kdyby sebevíce chtěla. U společného zdanění manželů paradoxně musím tleskat, poněvadž lidé si neuvědomují jednu věc. Ano, rodina ušetří, ovšem výpadek se projeví té rodině hned vedle, tj. v rospočtu obce, tudíž obec musí buď šetřit nebo škrtat. Uvedu příklad - obec 1500 obyvatel - výpadek činí cca 500 000 Kč z 12 mil. Kč. Některé obce se díky společnému zdanění dostaly do vážných problémů. Reforma obsahuje negativa i pozitiva, ale pozitiva stále převažují (oblast podnikání, omezení bujarých soc. dávek, atd.).

Nemohu Vám radit, kterou stranu volit. To je věc čistě Vašich názorů a postojů.

čtenář zdrojů 27.8.2007 11:02

Alergiku

já platím měsíčně 20 tisíc hypotéku. Mám penzijní připojištění. Ročně jsem díky tomu měl daňovou úlevu okolo 40 tisíc. Tohle mi ODS vezme. Nevadilo by mi to, kdybych na rovné dani dostal zpět těch 40 táců, o které příjdu. Jenže nedostanu. Plátci hypoték se budou divit, až si spočítají, co jim ODS s Kalouskem nachystala.

Michal Slánička 27.8.2007 11:28

Re: Alergiku

I já mám spočítané dopady reformy na mou peněženku, ale nejsem jen "já", "teď" a "tady". Jsou zde i potomci, kterým nechci zanechat dluhy. Pravda - nešlo by o dluh rodinný, nýbrž by byl státní, který bych stejně platil. Nepotřebuji žít v blahobytu, a vědět, že dceři, neteři, vnučce zanechám dluh. A věřte mi, že mám již ze své podstaty silné soc. cítění.

Alergik 27.8.2007 14:04

Re: Re: Alergiku

Jasně, že jde i o to, aby se snížil státní dluh a vůbec bych nebyl proti, kdyby se to takhle i řeklo. Nesnáším, když mě někdo oblbuje s tím, jak na něčem vydělám, a pak vezmu kalkulačku a zjistím, že prodělám (a i 99% lidí z mého okolí). To je podle mě normální oblbování, naprosto lživý marketing nebo podvod (dle vašeho výběru).

Klidně budu platit x let vyšší daně pokud bude jednoznačně garantováno, že se to neprožere (a je mi jedno za čí vlády), ale peníze půjdou na úhradu dluhu = neporoste dále zadlužení ze schodku státního rozpočtu. Taky se nebráním odbourání spousty vyjímek a vyjímek z vyjímek v daních, ale ani to se v rámci reformy nestalo. Nedochází ani k zeštíhlení státní správy.

PS Nepotřebuji pomoct vybrat stranu. Potřebuju, aby někdo, kdo chce být polik, koho to baví a zabývá se tím, konečně založil pravicovou stranu nebo z nějaké existující strany, pravicovou udělal (ne podle řečí, ale podle výsledků).

Michal Slánička 27.8.2007 14:50

Re: Re: Re: Alergiku

Topolánek se nikdy netajil slovy, že každá reforma bude bolet a bude bolet všechny, jde jen o to, aby ta bolest byla únosná. ODS Vám nelhala, jde tím směrem, který slibovala ve volebním programu, jenomže náš volební systém zkrátka neumožní opsat sliby vítězné strany do vládního prohlášení, pokud nezíská nadpoloviční věčinu hlasů v parlamentu, přesněji ve Sněmovně, jenomže to je u nás vyloučené. Jediná cesta je koalice a již zde máme ony deformace volebních slibů. Pokud by vládla pouze ODS, pak by naplnila Vaše očekávání.

loula 27.8.2007 15:19

Re: Re: Re: Re: Alergiku

Topolánek v úterý ráno, při zahajovacím vystoupení ke druhému čtení, řekl doslova, že na reformě vydělají všichni mimo čených pasažérů. Toto tvrdil již Tlustý v předvolebním období, když byla publikována modrá kalkulačka. Tehdy mě vyšlo - výpočty na té Modré kalkulačce - že propad rozpočtu na výběru daní bude asi 100 mld za rok.  Ptal jsem se volebního štábu ODS, jak tento propad bude eliminován. Odpovědí byly pouze fráze.

Michal Slánička 27.8.2007 15:28

Re: Re: Re: Re: Re: Alergiku

Obávám se, že Váš výpočet bude poněkud přemrštěný. Myslím, že úředníci z Ministerstva financí ČR určitě nejsou blázni, aby v klidu nechali zaseknout takový výpadek.Pokud jste v neděli sledoval Partii, jde o snižování v oblasti trendů, nebylo řečeno, že deficitní rozpočet zmizíz roku na rok, to prostě není možné. Nechme debatu o výsledcích na pozdější dobu, až budeme mít v rukou seriózní čísla.

loula 27.8.2007 18:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alergiku

Obávám se, že nebyl přemrštěný, to by mě štáb ODS pravděpodobně vytkl. Ten výpočet vycházel z modré kalkulačky, která neobsahovala pouze dan z příjmu podle návrhu, ale i dopad změn DPH do spotřebního koše. Cili obsahovala hospodaření jednotlivce nebop rodiny. Provedl jsem si propočty pro různé situace a prointegroval přes příjmovou křivku, tedy jsem vesměs použil údaje publikované v otevřených zdrojích. Upozornuji, že nešlo o současný stav, ale o návrhy Tlustého v dokumentu Modrá šance, které samozřejmě dneska přijaty nejsou. Jinak souhlas, účinnost této vlády budeme hodnotit za tři roky, nejchme ji, at vládne.

hrouda 27.8.2007 8:56

Také vám nadpis článku připomíná

předlistopadové Rudé Právo? Autorovo rozhořčení nad zpravodajstvím (resp. jedním příspěvkem) TV Nova je k smíchu. Skoro to vypadá, že několik let žil někde u tučňáků a s českými médii nemá zkušenosti. Zpravodajství všech TV (tedy a lespoň o reformě) je imunní vůči všem názorům, zvláště vůči kriticky zaměženým. Dobře se bavím nad komentáři odborníků-ekonomů, kteří většinou říkají, že schválený baťoh vlastně vůbec nic neřeší, ale je to krok dobrým směrem. V tu chvíli mám dojem, že to nejsou ekonomové, ale diplomaté.

čtenář zdrojů 27.8.2007 9:11

Odborníci-ekonomové

oni ti odborníci ekonomové většinou nikdy žádnou firmu neřídili, takže pindají jen o tom, co se naučili na školeních. Pletou si mzdové náklady s progresivní daní. Netuší, že rovná daň pro právnické osoby platí už od roku 1993 atd... No a pak tihle ekonomičtí komsomolci s drzým čelem vlezou do TV myslí si, že spasí svými kecy svět.

jirka.s. 27.8.2007 18:36

Re: "No a pak tihle ekonomičtí komsomolci s drzým čelem vlezou do TV myslí si, že spasí svými kecy svět.

No, to je dobře, že sis vzpomněl na soudruha Homera Sobotku!

ziriorange 27.8.2007 9:23

Re: Také vám nadpis článku připomíná

Já si myslím, že by ODS také měla založit svůj tiskový orgán a vydávat denník, mohlo by se to jmenovat třeba MODRÉ PRÁVO. Úplně vidím tu titulní stránku s napisem: "KOMU TO MÁ SLOUŽIT". Pod článkem by samozřejmě nomohlo chybět několik dopisů čtenářů spravedlivě rozhořčených chováním redaktorů novy a také třeba odhalení nějakého protistátního centra, keré za tím stojí.Prostě bolševici akorát naruby.;-P

Michal Slánička 27.8.2007 10:42

Re: Re: Také vám nadpis článku připomíná

Obávám se, že jste mne nepochopil. I kdyby ODS měla vlastní tiskovinu, jakéhokoliv názvu, pak zpravodajství musí být nestranné. Jde jen o předložení faktů. Maximálně za fakt může označit takové médium své seriózní propočty, zdůrazňuji seriózní, nikoliv žádné odhady. Budu vždy hájit nadstranickost zpravodajství klasického typu, komentáře jsou jiná kategorie. Ale chci také podotknout, že deníky s politickou orientací, jako jsou třeba běžné seriózní deníky na Západě, není nic špatného. Nic to však nemění na tom, že ani takové médium nesmí zkreslovat fakta vypuštěním jedné části.

čtenář zdrojů 27.8.2007 11:06

Pane Sláničko,

a proč jste se probudil až teď? Když v minulých letech podobným způsobem média prezentovala vládu socanů, mlčel jste.

Michal Slánička 27.8.2007 11:24

Re: Pane Sláničko,

Mohl byste si třeba všimnout, že jsem nepsal ani za doby vlád ČSSD, ale nepsal jsem ani za doby první Topolánkovy vlády či zrodu koalice. K publikační činnosti jsem byl de facto vyzván, zvažoval jsem, zda tak mám učinit, a rozhodnutí padlo až letos v létě. Nic jiného v tom nehledejte. V naší lokalitě publikuji již pět let.

Lájoš B. 27.8.2007 13:01

Re: Také vám nadpis článku připomíná

No mě nadpis článku nic nepřipomíná, zato postoj ČSSDKSČM - není potřeba žádné reformy dělat mě vystrašil hodně.

F.VÍZEK 27.8.2007 8:43

Chytrému napověz...

IP.88.100.57:   Stačí zalistovat v předvolebních materiálech ODS, vzpomenout na billboardy s velkými fotografiemi různých profesí a ještě s většími částkami v korunách , stačí se vrátit na cestu "Společně po modré"  - a každému je jasné,  že ODS plus a nikdy jinak a že sociálně demokratické ODS mínus byl žert a kachna a manipulace.  Tak to je...

ll 27.8.2007 6:51

Manipuluje jen Nova? Ale jděte.

Co činnost zpravodajství a aktuální publicistiky? A nejen v tématu "reformy", ale např. i "životního prostředí" či "globálního oteplování". O jejich postoji ke Klausovi je zbytečné psát. Vždyť jde o tvrdé jádro rebelů, kterým prošlo něco, za co by je jinde okamžitě vyhodili.