29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

MÉDIA: Komu to má sloužit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hrouda 27.8.2007 15:56

Tomu nevěřím, že by ideový guru ODS Topolánek

něco nevěděl? Tak to jedině proto, že s ním nebyl Dalíček.

Michal Slánička 27.8.2007 16:09

Re: Tomu nevěřím, že by ideový guru ODS Topolánek

Ideového guru zkuste hledat v jiné straně. ;-)

jirka.s. 27.8.2007 18:09

Re: Tomu nevěřím, že by ideový guru ODS Topolánek

Ježíšikriste, ty jsi magor jak vymalovaný oranžovou! Zkus už konečně něco jiného! I když, to bude asi nesplnitelné přání, viď?

Starý J. 27.8.2007 17:58

Re: Mě zase včera překvapil premiér Topolánek svojí neznalostí

....Kromě toho se chlubil, že pod jeho vedením vyhrála ODS několikeré volby.....

Ano, pod jeho vedením vyhrála ODS několikeré volby! Vy máte jiné informace? Přesně jak to řekl, tak to platí a Vy se můžete tak akorát jít bodnout.

Pod Paroubkovým vedením ČSSD žádné volby nevyhrála. To platí také!

Vy si o tom můžete myslet co je Vám libo, ale to je tak asi všechno, co proti tomu faktu můžete udělat! Věřím, že je to pro Vás značně deprimující, ale nezbývá Vám, než se s tím smířit.

Psí vrah Čumil 27.8.2007 13:50

Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Stěžujte se na Housku u jeho zaměstnavatelů. Ovšemže je hrubá manipulace, že na reformě vydělají jen vysokopříjmové skupiny. Daleko přesnější by bylo, kdyby Houska řekl pravdu: Drtivá VĚTŠINA občanů na právě schválených KOALIČNÍCH reformách PRODĚLÁ.  Jen se mi zdá, že takový výrok, ač nesporně pravdivý, by se vám  taky nelíbil.

AndyO 27.8.2007 14:01

Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

a proč  by si tu nestěžoval ? Vy tady neustále prudíte s Čunkem, místo abyste si šel na něj stěžovat do Strakovky.

Eva D. 27.8.2007 14:05

Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Vy jste si udělal podrobnou analýzu, Čumile? A mluvíte o krátkodobé, střednědobé či dlouhodobé perspektivě? Doposud vydělávali všichni? Státní dluh zaplatí svatý Petr?

Doteď jsem si myslela, že patent na rozum mají učitelé, ale ne jsou to ( alespoň někteří) novináři. Dokonce i na "pravdivé výroky". 8-o

Alergik 27.8.2007 14:34

Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Já a statisticky nevýznamný vzorek populace (20lidí různých příjmů) jsme si anylýzu udělali a bohužel nevydělá 19 ba naopak prodělá, jeden je tak +-0. Období s kterým počítáme jsou následují 2 roky cca do dalších voleb. Čert ví co a kdo bude po nich.;-D (myslím, že žádný vizionář si netroufne odhadnout výsledky dalších voleb a tím i vývoj daní...)

Psí vrah Čumil 27.8.2007 16:39

Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Žádný svatý Petr, milá Evo D, ale uvědomělí občané. Například i vy. Doufám, že jste na to hrdá...;-D

Michal Slánička 27.8.2007 16:46

Re: Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Vážený pane, věřte, že mám právo se pozastavit se na zpravodajstvím TV Nova stejně, jako Vy máte právo pozastavit se nad mým pozastavením. Zkrátka oba jen vyjadřujeme názory.

Psí vrah Čumil 27.8.2007 17:21

Re: Re: Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Milý pane, je tu drobný rozdíl - mluvím pouze za sebe - na rozdíl od vás.:-)

Michal Slánička 27.8.2007 17:50

Re: Re: Re: Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Ale já také mluvím za sebe, je to pouhý komentář, je tedy na Vaší svobodné vůli, zda si přečtete názor jednotlivce. Ve svém komentáři jsem neřekl, že mluvím za ODS, koalici, atd., je to jen můj soukromý postřeh a názor. I přesto Vám za Váš názor děkuji.:-)

Psí vrah Čumil 27.8.2007 18:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

V tom případě byste měl zamezit matoucímu dodatku o svém předsednictví MS ODS v Brandýse na Orlicí. Takto nás, nepříliš vzdálen Kamilu Houskovi, manipulujete k dojmu, že váš článek je názorem MS ODS v Brandýse. Rádo se stalo.:-)

Michal Slánička 27.8.2007 20:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Nerad bych něco čtenáři zatajil, vzápětí bych to mohl schytat z druhé strany, že jsem zatajil své členství v ODS. Myslím, že přiznáním barvy i stavu svého postavení v této straně, nic nezkazím.

vládík 27.8.2007 16:53

Re: Hm, pane autore, co se rozčilujete tady?

Kdo a o kolik. Uveďte čísla. Mé výpočty (obdobně, jako výpočty komentátorů novin). o ničem takovém nesvědčí.

Takže kdo prodělá? Snad jen koalice ve volbách, protože těch, kdo neumí počítet, zato umí opakovat hlouposti Paroubka a jeho poskoků.

hrouda 27.8.2007 11:33

Před příštími volbami se od Topolánka dovíme:

Země byla ve velice špatném stavu, ba ještě horším, než jsme čekali. Koaliční kompromisy nám však zabránili realizovat Modrou šanci. Vzhledem k obstrukcím a malému nadšení opozice se nám podařilo prosadit jen málo reforem. Proto dnes předstupuji před občany ČR s výzvou k mobilizaci a s varováním před rudým nebezpečím. A teď vám Vlasta Tlustý ukáže návrh naší ekonomické reformy, na které všichni občané zaručeně vydělají.

Michal Slánička 27.8.2007 11:52

Re: Před příštími volbami se od Topolánka dovíme:

Předpokládám, že víte o varování ze strany EU v oblasti schodků veřejných financí, totéž zaznělo i ve zprávách jiných světových organizací. Asi tedy nebylo vše tak úplně v pořádku po vládách ČSSD. A myslíte si, že Zelení či KDU-ČSL budou hovořit jinak? Každá strana poukáže na to, že více prosadit nepohla, poněvadž narazila na nesouhlas koaličních partnerů. Ano, i ODS si představovala jiné reformy, ovšem jde prosadit jen kompromisní variantu, to je výsledek našeho volebního systému.

hrouda 27.8.2007 12:04

Předpokládám, že víte

že se před volbami na zvýšení schodku významě podílela i ODS. Stejně tak předpokládám, že víte, že i ČSSD si je vědoma nutnosti změn, jen tomu velikášsky neříká reforma (zřejmě z politických důvodů). O tom, že levice a pravice mají jiné metody řešení, snad nemusím mluvit. Jen nechápu, proč se ODS vymlouvá na koalici, když si ty podmínky (včetně postu ministra financí) vyjednala sama.

Michal Slánička 27.8.2007 12:35

Re: Předpokládám, že víte

Ano, ODS se podílela na zvýšení některých mandatorních výdajů, chybu uznala a musela učinit nápravu. U pana Paroubka jsem zaregistroval nejdříve také přiznání této chyby, ovšem o několik málo měsíců později už mluvil jinak. To se týká třeba porodného. Nejdříve se nebránil snížení, ale jestliže se snižovalo bez něj, už to označil za chybu.

Ano, jiné metody řešení respektuji je. Netvrdím, že pravice musí mít ve všem pravdu, jen očekávám stejný přístup od levice. Zatím jsem jej nezaregistroval. Jinak diskuse a jiné návrhy jsou vždy vítány, kdyby ČSSD byla opravdu konstruktivní opozicí, předkládala by své pozměňovací návrhy ve druhém čtení. Neznám jejich návrhy, žádné konkrétní nepředkládají, jen krituzují a říkají, co zruší, ale nic jiného.

ODS neměla zas tak úžasnou pozici při vyjednávání o koaliční smlouvě. Ani jeden z nás u toho vyjednávání nebyl, tudíž nemůžeme ani jeden tvrdit, že si to vyjednala sama. Byl to zkrátka koaliční kompromis. Mimochodem "vyděračský" potenciál obou menších koaličních stran je tím větší, čím nižší je počet poslanců přes potřebnou většinu.

Alergik 27.8.2007 14:22

Re: Re: Předpokládám, že víte

Bohužel ODS dělá opět chybu. Zahraju si tak trochu na věštírnu jak to bude vypadat před příštími volbami.

Reforma, která vám ubrala peníze a nic nevyřešila = ODS (to bude voda na mlýn ČSSD, jak se jim budou pěkně ukazovat ty výpočty a předčítat předvolební sliby ODS x realita)

Kdo udržel schodek rozpočtu v rozpočtu popř. ho snížil = Kalousek+KDU/ČSL (jasně že budou v další koalici, která zase zavede daně z nesuperhrubé mzdy a pokud možno je zase trošku zvýší- co se dá dělat, že jo..)

Michal Slánička 27.8.2007 14:39

Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Nelze hodnotit celé volební období či splnění volebních slibů, dokud se neblížíme alespoň konci volebního období. Nyní je to neseriózní. Ale levice vyhrady bude mít, což je její demokratické právo, poněvadž vidí řešení jinak.

loula 27.8.2007 15:13

Re: Re: Předpokládám, že víte

Pouze poznámku k tomu předkládání pozměnovacích návrhů do druhého čtení.

1. V pátek večer, kdy se zahajovala serie nočních jednání vedoucí k jednomu pozměnovacímu návrhu koalice pro úterní druhé čtení, prohlásil Topolánek, že cílem tohoto jednání mj. je zavázat všechny koaliční poslance, aby zamítli jakýkoliv pozměnovací návrh oposice. Potom pochopitelně podávání pozměnovacích návrhů ztrácí smysl. Ostatně KSCM jich 10 podala, všechny byly zamítnuty.

2. Výsledkem té serie nočních jednání bylo, mimo jiné, že pět stránek týkající se zdravotnictví v prvním čtení bylo nahraženo 30 stranami jinými a dále tam byl vsunut 17ti stránkový dokument, který nikdy na zdravotním výboru projednáván nebyl - důvod vzpoury Hovorky. Poslancům byl materiál předán doslova na poslední chvíli. Pokud se tímto stylem připravuje nejdůležitější zákon roku, tak k tomu dávat pozměnovací návrhy dost dobře nejde.

Michal Slánička 27.8.2007 15:22

Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Vaše výhrady bych byl ochotný i přijmout, ovšem ČSSD rezignovala na jakékoliv protinávrhy, a to konstruktivní opozice nedělá. Kdyby se třeba ve Velké Británii chovala opozice stejně v podobných případech, mysely by být poslanecké lavice opozice stále prázdné. I když nemám sílu nic prosadit, musím se snažit o změny v parlamentu, nebo aspoň předestřít své návrhy řešení. Musíte uznat, že v minulém volebním období, kdy byla ODS v opozici, předkládali její poslanci alternativní návrhy zákonů i pozměňovací zákony k normám, se kterými nesouhlasili. ČSSD se v tomto případě u reformy ze všeho vyzula, odpusťe mi ten výraz.

loula 27.8.2007 15:41

Re: Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Ano, a současně řekla, že se bude různými návrhy zákonů snažit takto přijatou reformu pozměnovat. Jinak samozřejmě beru, že ne tento batoh - to není reforma - ale očekávané reformy v sociálním, zdravotním a  důchodovém systému, budou vyžadovat spolupráci těchto stran, protože jde ve všech zmíněných případech o "běh na dlouhou vzdálenost" daleko přesahujícví volební období. A přijmout např koncepci důchodového systému stylem, jakým byl připraven a projednán tento batoh, by byla katastrofa. Na druhou stranu za stávajícího antagonismu Topolánek - Paroubek si nedovedu představit, že by se tyto dvě partaje dovedli domluvit na něčem koncepčním.

Michal Slánička 27.8.2007 16:14

Re: Re: Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

A to je základ problému, tudíž jste si odpověděl, proč současná koalice jde prosazovat zákony takovým způsobem, jakým se to provedlo nyní. V řadách opozice není s kým jednat, myslím u ČSSD. Je paradoxem, že vstřícnější ke konstruktivnímu jednání o zákonech jsou více i komunisté.

loula 27.8.2007 17:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předpokládám, že víte

Není toto všechno ještě pozůstatek Kubiceho zprávy? Co se týče způsobu prosazování současného batohu, nevadilo mě, že byl prosazen, ale velice mě vadil způsob, jak byl předkládán. U nejdůležitějšího zákonu roku bych předpokládal, že do prvního čtení jej koalice předloží projednaný v klubech. Zatím to vypadalo tak, že jednáním koalice v podstatě nebylo do posledního okamžiku jasné, co se bude vlastně schvalovat. Takovýto styl přípravy zákona o reformě bych odmítl. Jinak si opravdu myslím, že reforma je nezbytná. A čekal jsem, že premier popravdě řekne, že splácení dluhu znamená, že to prostě budeme muset zaplatit, někdo více, někdo méně. Ale do poslední chvíle jak premier, tak ministr financí tvrdili, že na tom všichni vydělají. To je ovšem perpetum mobile.

Lájoš B. 27.8.2007 13:09

Re: Předpokládám, že víte

jo, ČSSDKSČM vyzývají k reformě typu slovy, není třeba nic měnit. A Paroubek ? Jeho legendární řeč na téma schodků st. rozpočtu s vývodem, že stát přece dluhy neplatí mě stačil. Stejně jako Špidlovo - zdroje jsou. Když jsou, tak šup s nima důchodcům a dětem u lékaře. Stačí, když nám levičáci ukážou kde jsou a když nám prozradí, proč je už dávno nevyužili ke prospěchu všech.

ŽA 27.8.2007 14:18

Re: Před příštími volbami se od Topolánka dovíme:

Vážerný pane Hroudo, volil jsem ODS, věřím panu Topolánkovi a stále so točím Tlustým kolečkem s čtu se i ve smlouvě, kterou se mnou uzavřela ODS a NETAJÍM SE TÍM.....V okolí mne mají za zvláštního..nevíte proč?  

krmič 27.8.2007 11:26

Spíš mě překvapilo,

že žádný ze sdělovacích prostředků se nezmínil, že na reformě prodělají především důchodci. Tedy že tato skupina obyvatel ji vlastně zaplatí. Zvýšením cen a platbami u lékaře. Ono tu reformu opravdu asi někdo zaplatit musí, ale proč se to nikde neuvádí? Asi proto, že je to příliš jednoduché a každý na to přijde sám. ;-€

Michal Slánička 27.8.2007 11:38

Re: Spíš mě překvapilo,

Myslím, že mě o situaci důchodců příliš vykládat nemusíte. V rodině máme člověka, který platí 900 Kč měsíčně, což je 10 800 za rok. Je-li strop 5000 Kč, pak mi zkuste vysvětlit tu prodělečnost. Vydělte si, 5000 dvanácti a zjistíte, že této částky dosahuje, nebou spíše přesahuje velká spousta důchodců. A za poplatky u lékaře bohužel vděčíme spíše těm spoluobčanům, kteří si pletou smysl lékaře, a chodí si pro neschopenky bez nemoci. O DPH ani nemluvím, vždyť se ODS sama dopustila omylu v této věci, což paradoxně nyní nahrává v její prospěch. Když přesouvala ČSSD řadu položek z 5% do 19% sazby, ODS říkala, že se zdraží o onen rozdíl, nestalo se tak, a v drtivé věčině potravin se tak nestane ani tentokrát, poněvadž marže obchodníků jsou stále dost vysoké a konkurence bude tlačit.