26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 28.1.2006 22:47

Re: K věci

No dneska Janda ani žádný jiný umělec neumírá hladem.
Jinak chování lidí je věc statistická. 
Dokud byla továrně vyrobená zvuková konzerva zhruba stejně drahá nebo í levnější než podobně kvalitní zvuková konzerva vyrobená podomácku, bylo vše v pořádku, protože porušování autorských práv se defakto dopouštěly jen zločinné gangy a ty se daly relativně jednoduše stíhat a jako se zločinci se s nimi běžný člověk neztotožňoval. Jenže nyní se objevily nové technologie, takže doma vyrobená zvuková konzerva je až 100 x levnější než továrně vyrobená zvuková konzerva. Tváří v tvář tomuto obrovskému rozdílu jsou naopak  producenti CD běžnými lidmi považováni za zloděje nebo za debily, kteří neumí to CD dodat levněji  a OSA za jejich ochranku.  Toť asi vše.
A.J.S. 28.1.2006 22:35

Jezevče,

doufám, že máš tak kvalitní štětiny, aby se z nich dala udělat holící štětka, která se z jezevců obvykle dělá. Ale to je na okraj. Tvůj příspěvěk je skvělý a zařazuji ho do své sbírky nejlepších názorů. Jednou za rok si je pak nechávám vyvázat v pravé oslí kůži a dávám je nejblížším  přátelům na Silvestra pro zasmání. Až u nás bude opravdová demokracie a vynutitelné zákony, pak takoví jako jsi ty (nenapravitelní paliči - paraziti) půjdou do lochu na tvrdo - jako třeba ve Švédsku.
pavel 99 28.1.2006 22:29

Re: Re: K věci

na představení zpívají - mělo být
pavel 99 28.1.2006 22:29

Re: K věci

Nuže můžete "k věci" vysvětlit, jak "chudáka" Karla Gotta či Michala Davida okrádají zlotřilé děti, které na představení písně autorké tvorby (text i hudba) pana učitele? (Popřípadě lidovky neznámého autora...) Nebo zlotřilí darebáci, co si drze a CD-čka ukládají (nebo na kopírce kopírují) vlastní diplomovou práci, účetní doklady či firemní smlouvy? Úplně se stydím za takové nehorázné lumpárny, jež tak OKRÁDAJÍ nebohé umělce.
pavel 99 28.1.2006 22:13

Re: proč se tedy legálně prodávájí vypalovačky

proč se prodávají vrtačky? Odvrtávat zámky se přeci také nesmí. Ona ta vypalovačka se dá používat (a řekl bych že velmi často používá) k vypalování "vlastní tvorby" (ať textu, prezentace, zálohy účetnictví....), vždyť CD-čko je dnes levnější než disketa. Stejně tak s kopírkami. Kolik asi procent se kopíruje autorká díla? Jí vidím samé faktury, výsledovky, či nabídky/poptávky - to mají být ta autorská díla?
A.J.S. 28.1.2006 22:11

K věci

V této diskuzi je možno si přečíst neuvěřitelnou snůšku hloupostí, urážek OSA, sprostot a nevědomosti - té je tu asi nejvíce. Diskutující většinou nevědí nic o historii autorského práva, o světě průmyslu populární hudby, ale většina z nich se shoduje v tom, že chtějí něco zadarmo - tedy za pět prstů. Inu  to chce každý zloděj a proto se tu toto slovo objevuje nejčastěji.
V historii byl hudební skladatel odkázán po několik století pouze na svého šlechtického chlebodárce, u stolu sedával se služebnictvem a s kuchtíky a byl rád když dostal najíst i když uměl potěšit panstvo symfonii, hrou na nástroj, dirigováním a řízením orchestru atd. Z tohoto ponížení ho později částečně vysvobozovali hudební nakladatelé, kteří jejich díly tiskli, prodávali a autorovi platili byť jednorázový honorář, většinou směšně malý. Proto také mistři jako Mozart, Beethoven, Schubert ,Chopin a  jiní umírali nuzně v bídě. Franz Schubert neměl ani vlastní pianino a Frederic Chopin byl v okamžiku své smrti chudší něž jeho sluha. Teprve v 18. století se ve Francii z ducha francouzské revoluce zrodila myšlenka autorského práva a myšlenky, že i autor je pracující člověk, který má právo na mzdu za svoji práci jako každý jiný. Tak vznikly autorské ochranné organizace - SACEM (Francie), GEMA (Německo), AKM (Rakousko), SIAE (Italie) ... a další včetně OSA 1919 v Praze. Šíření hudby pouhým tiskem bylo ve dvacátém století bylo záhy rozšířeno o další a další technické možnosti (rozhlas, desky, televize, film, video atd) a ochranné organizace tedy na základě autorských zákonů, které vznikly nejdříve ve Francii a v Anglii začaly pečovat o to aby autoři dostávali z tohoto obchodu svůj spravedlivý dílek, neboť i oni musejí 365 dní v roce jíst. Tak to je dodnes a  meexistuje žádný jiný reálný způsob jak to zařídit jinak. Vy všichni, kteří tu řvete proti právům autorů na odměnu za práci jste opravdu zloději a měli byste přijít o plat abyste to pochopili.
Sysel 28.1.2006 22:08

Úsměvná situace

Já nechápu /jsem technik s ekonomickým vzděláním/, proč má platit můj hoteliér /kde spím na služební cestě nebo o dovolené/ poplatky OSE či komu, když jsem v hotelu  místo doma. V hotelu se dívám občas na večerní program - tak od 21.00 hodin do 22,30 hodin. Pak jdu spát.  Každopádně se ale  v tuto dobu doma na TV nedívám a rozhlas doma neposlouchám, když jsem na služební cestě a  v hotelu. A dívám se tedy v hotelu - a tam tedy za mne hoteliér platí? Proboha proč? Stejné je to s produkcí v hospodě. Buď budu doma nebo na pivu. Koulám se tedy pořád jenom jednou resp. na jednom místě. Jednání OSY či kohokoli podobného mně připadá tak sprosté, že prostě nemám slov.
 
Radka 28.1.2006 22:08

proč se tedy legálně prodávájí vypalovačky

pojďme od základů,vypalovat se nesmí vypalovačka se prodávat smí,dokonce knihy s návody jak vypalovat.Je to takové podivné protiřečení.Je trestné vypalovat,ale prodávat tato zařízení je legální.Nerozumím tomu pokud si mohu koupit legálně vypalovačku tak ji asi budu používat k vypalování tak jak to také dělám.Pokud by mě někdo při vypalování chytil mám se odvolat na prodejce,který mi ji prodal? Pokud si něco koupím chci,aby mi věc přinášela užitek,jinak asi nemá smysl to kupovat.Je to celé postavené na hlavu, jako vše v naší zemi.
R 28.1.2006 21:39

Hudební průmysl se zavedl v době černých gramofonových desek

Tady není co řešit.  V článku to je dobře napsané.
 Hudební průmysl se zavedl v době černých gramofonových desek, které mohl kopírovat v dobré kvalitě jen nějaký gang vybavený továrním zařízením, nikoliv běžný uživatel doma.  Proto vedle autora a inteprerta živil prodej gramofonových desek spoustu lidí přes vydavatelství a jejich právníky,  zvuková studia, výtvarníky obalů, různé sklady a mezisklady až po různé kamenné prodejny. A oni si zvykli prodávat nakonec desky za mnohonásobek výrobní ceny, aby se uživili.  Jenže dneska v době CD lidi vezmou doma za 6 korun prázdné CD a udělají si kopii ve stejné kvalitě jako má originál koupený za 600 Kč. Takže i když se to nemá, tak proč by to nedělali, třeba studenti nebo jiní, co nemají peníze.
Přirozeně každý, kdo se dřív tím živil, nechce přijít o kšeft a proto tlačí na výběr peněz všude, kde to je jen možné.
Třeba přesně opačně se vyvíjí trh s potravinami, masem a zeleninou. To je nyní tak levné, že se nikomu to nevyplácí vyrábět doma. Proto lidi přestávají chovat domácí zvířectvo a likvidují zeleninové zahrádky a ovocné stromy.
Kvetla 28.1.2006 21:05

Konečně zaznělo něco, o tomto oboru, správně pojmenovaného

Jasné, jednoduché, výstižné popsání problému. Ale jak z toho ven ? Řešení ?
tris 28.1.2006 20:24

Re: Re: Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

Až bude existovat rozumná technologie, jak chytit zločince, který spáchal vraždu, tak budeme zavírat lidi, který je spáchali. Do tý doby půjde každý člověk na měsíc do lochu, protože ji "spáchat mohl"....
jtv 28.1.2006 18:54

Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

Tak popořádku, milé zasve, převlečené za skeptika: - co je demagogického upozornit na fakt, že platíme za médium a zařízení, ať už slouží k přehrávání/záznamu autorských děl nebo ne ? - "Lze z toho usoudit ": ne, nelze ! Pokud VY si opravdu myslíte, že co je zdarma, lze ukrást, tak do toho mě netahejte. A pokud máte ve zvyku žrát rohlík ještě před pokladnou, tak já teda rozhodně ne. - ano, v ceně zboží je započtena mj. i reklama (stejně jako mnoho jných nákladů výrobce a prodejce). Proč by mi to mělo vadit ? A pokud by vadilo, tak si to prostě nekoupím. Ovšem jak souvisí reklama s tím, že mě nutíte platit výpalné ?
pavel 99 28.1.2006 18:14

Tak mne napadá,

autorské poplatky se vybírají "ze zákona", tudíž dle některých jedinců je to daň a tudíž dle týchž jedinců má stát právo na kontrolu peněžních toků (popravdě - ví někdo vlastní režii OSA?). No a osvědčenou metodou je "obsazení"/"znárodnění" a nejvhodnějším kandidátem je bezesporu ministr DRRath.
Sch.glosátor 28.1.2006 17:36

Na celém světě ?

O to se kdosi odtamtud pokusil ve Švédsku. Byl upozorněn, že Švédsko je dosud suverénní stát, kde neplatí cizí zákony.
Sch.z Bohnic 28.1.2006 17:28

Mám návrh.

Protože neexistuje technologie, umožňující prokázat zda kdo co a za kolik ukradl, každý za rok povinně odsedí týden ve vězení. Kdo má obzvlášť velké ruce, odsedí dva. Kromě toho všichni muži, pokud neprokáží potvrzení o funkční impotenci, si odsedí i čtrnáct dní za znásilnění.
ilna 28.1.2006 17:25

Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

Kecy.
Sch.glosátor 28.1.2006 17:23

Za potěšení poslechem hudby jsem ochotný zaplatit potěšením z pohledu na mé peníze.

Autorské právo nelze ukrást. Slovo krádež zneužívají autorské svazy k označení skutečného nebo jen domělého porušení autorského práva. Nemám nic proti placení naopak. Jde jen o formu. Za potěšení poslechem hudby jsem ochotný zaplatit potěšením z pohledu na mé peníze.
Sch.glosátor 28.1.2006 17:13

Dotaz

Jaký je rozdíl mezi posoucháním vlastního přijímače a přijímače v hotelovém pokoji ? A jak to je s placením, když si na zařízení hotelového pokoje pustím přinesené cédéčko ? A co vyzváněcí melodie znějící z mého mobilu, není veřejnou produkcí ? Kolik taktů melodie si smím zapískat na ulici ? A když při posezení hospodě zahraju na foukačku svoji oblíbenou melodii a nepošlu výpalné, mám být odveden v železech ?
Pálím všchno co se mi líbí. Pro vlastní potřebu, ovšem. Absolutně nemám sebemenší morální zábrany. Mám totiž předplaceno. Z ceny každého nosiče, z každého zařízení. Někdy dám vypálené jako dárek. Mám totiž přeplaceno. Z ceny cédéčka,  na kterém mám vlastní tvorbu. Jestliže druhá strana považuje za mravné požadovat platbu za nezkonzumovaná práva, já nepovažuji za nemravné si to kompenzovat konzumací práv bez zaplacení. Nelíbí ? Máte nějaký konstruktivní návrh přijatelný pro obě strany ?
J.B.MARCONI 28.1.2006 16:46

Re: Zloděj zůstane zlodějem

NETVAR SE PRAVICOVE, NEBO VAM PSEUDOKULTURNIM TYPKUM SAHNEME NA VSECHNY DOTACE. TO PAK BUDE ZPIVAT JINOU PISNICKU. ZLODEJNA JE I TO CO PRODAM JEDNOU A NECHAM SI ZAPLATIT NEKOLIKRAT POD ZAKONEM STATU. FUJ.
J.B.MARCONI 28.1.2006 16:45

Re: Zloděj zůstane zlodějem

NETVAR SE PRAVICOVE, NEBO VAM PSEUDOKULTURNIM TYPKUM SAHNEME NA VSECHNY DOTACE. TO PAK BUDE SPIVAT JINOU PISNICKU. ZLODEJNA JE I TO CO PRODAM JEDNOU A NECHAM SI ZAPLATIT NEKOLIKRAT POD ZAKONEM STATU. FUJ.
Ladislav N. 28.1.2006 16:34

Re: pokud by nahrané CD byly LEVNĚJŠÍ než kazeta (právě o ty nižší náklady s výrobou), tak by se tolik nepálilo

Představa prodejní ceny nahrávky jako "výrobních nákladů" je poněkud mimo realitu. Tržní cena je dána částkou, kterou je zákazník v daném prostoru a čase ochoten za nabízené zboží zaplatit. Proto taky atraktivní hudební novinky mohou být x-násobně dražší, než nahrávky staré 10 či 20 a více let. Řetězec nabalený na umělce chce vydělat a snaha maximalizovat výdělky vede k alternativnímu šíření hudby. Naprostou většinu nahrávek, které jsem si kdy vyslechl či stáhnul odněkud z Internetu, bych nebyl ochoten si koupit za peníze v obchodě. V tom je také problematičnost škod "vyčíslených" jako ztráty vzniklé přepalováním či elektronickou výměnou nahrávek přes Internet.
joj 28.1.2006 16:19

Dělám Kino

a můj vedoucí(říkejme mu majitel)je absolvent konzervatoře.Má tedy hudební vzdělání,diriguje,pořádá koncerty atd.Pochopitelně přišla "OSA"a "zaplať ševče!"Jenže ji čekal tvrdý náraz,dostala"H..."!A proč?Vedoucí si se svou kapelou nahrál skladby které už nepodléhají poplatkům a bylo vymalováno.Ještě to zkoušeli s přepadovou kontrolou ale zase měli smůlu,poslali pokutu ale jaksi zapoměli že o každém přestupku musí být protokol a ten jaksi se nekonal,dostaly napodruhé"H...".
Jojin 28.1.2006 16:08

Re: Zloděj zůstane zlodějem

Ty blbečku,přečti si ten článek aspoň pětkrát!To že si raději přepálím něco od kamaráda je právě ta reakce trhu,protože aby někdo měl cca 600% zisk už není kapitalizmus ale naopak....
jezevec 28.1.2006 15:58

Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

pokud máte pravdu, že technologie přesného sledování konzmace autorských děl nexistuje (domnívám se že se mýlíte, ale to nebudiž meritem sporu) - paxou jen dvě možnosti:
buď budeme platit poplatek za každou byť hypotetickou možnost přijít někde nějak do styku s nějakým autorským dílem, a skupině vyvolených "zastoupených" budeme bůhvíproč platit i za veřejnou produkci "nezastoupených".  
a nebo budeme platit jen za to, kde se zřetelně a prokazatelně použije nějaké autorské dílo k výdělečným účelům (teda asi ne za to, že v hospodě hraje rádio, nebo že si děti zpívaj u táboráku).
míním že obě varianty poplatku za použití autorského díla jsou legitimní, a v extrémních případech mohou obě poškodit jednu nebu druhou skupinu.
jezevec 28.1.2006 15:47

Re: Re: Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

rozumim.
takže dokud neexistuje "technologie přesného sledování poslechu hudby" - musím platit nějakému osa za to co jsem nezkonzumoval. majitel hotelu musí platit za veřejnou produkci autorských děl, i když nic nereprodukuje a už vůbec ne veřejně. pak je tedy otázka, kdo je zloděj.
jinak technologie přesného sledování použití vypalovačky existuje. bohužel o ní osa nemá zájem. radši poplatky  i z toho že si doma vypálím fotky z dovolené, či jednou za týden zazálohuji server.  pak je tedy otázka, kdo je zloděj.
víte já nemám nic proti tomu, platit za POUŽITÍ díla. problém je právě v tom, že OSA hledá způsoby, jak zkasírovat peníze za nic, jak zkasírovat za reprodukci nezastoupeních autorů, jak zkasírovat apriorní poplatky z xeroxu a prázdné placky, jak inkasovat paušální poplatky za vlastnictví přístrojů které nikdo nepoužívá k reprodukci chráněných děl, případně jen z vlastnictví těchto přístrojů.
za použití díla rád zaplatím. pokud mně někdo preventivně okrade - vypaluji zcela beze studu. mám předplaceno.
jepice 28.1.2006 15:45

Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

A co byste poradil autorovi, který nechce být zastupován takovýmto způsobem, ale zákon ho k tomu nutí?
Hariet 28.1.2006 15:33

Kdyby

Kdyby nebyly hudební nosiče tak drahé, nevypalovaly by se. Každý by si raději koupil originál než kopii. OSA chrání hlavně sebe, aby dlouho vydržela a vydělávala na občanech...
Kryštof 28.1.2006 14:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Předražená díla - filmy a hudba - DVD, CD

Jéžíš...já uznávám, že jsou CD kvalitnější! A trvanlivější a já nevím co ještě. A jejich užitná hodnota je vyšší .Já jen říkám, že poplatky autorům jsou stejné na kazetě i CD a výrobní cena CD, distribuční náklady asi také a  výroroba je dokonce možná levnější a přeasto jsou CD mnohem dražší. Ergo kladívko to znamená vyšší zisk. A myslím si 9nikomu ten názor nevnucuji), že pokud by nahrané CD byly LEVNĚJŠÍ než kazeta (právě o ty nižší náklady s výrobou), tak by se tolik nepálilo a autoři a interpreti by dostali více peněz na tandiémách. Takže odpověď na otázku Kdo okrádá autory není tak úplně zřejmá.
Ladislav N. 28.1.2006 14:20

Re: Re: Re: Re: Re: Předražená díla - filmy a hudba - DVD, CD

Pokud nerozeznáte kvalitativní rozdíl mezi CD a zvukovou kazetou s analogovým záznamem, kupujte si kazety. Ti, kteří rozdíl ocení, kupují CD a DVD... ;-)
pavel 99 28.1.2006 14:11

Re: Re: Re: Zloděj zůstane zlodějem

můžete vysvětlit co komu krade pěvecký soubor, jež zpívá skladby autorů, jež OSA nezastupuje? A jak to "nejde zkontrolovat", když je jeden z OSy přímo na místě produkce?