1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

LIDICE: Když létají třísky (1)

„Když se kácí les, létají třísky,“ říkali sovětští soudruzi i sám soudruh Josif Vissarionovič Stalin. Úsloví vlastně znamená, že „při velkých událostech se na malichernosti (drobnosti) nehledí“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Němcová 2.3.2020 17:55

vzhledem k tomu, že atentát, pokud se nemýlím, byl v roce 42. kdežto mezinárodní uznání proběhlo o rok dříve, nesedí vám to.

pravda, je, že bylo třeba zabojovat o oduznání Mnichova s odůvodněním smlouva platná, Hitler ji okupací porušil, ztratila platnost plně.

no, kdyby vy jste stál před popravčí četou aniž byste cokoliv udělal, hřálo by vás, že jste posloužil velké věci....takových hrdinů bývaly plné hospody, dnes diskuze na webech.

J. Hrdlička 2.3.2020 19:52

Jak vy si vlastně představujete, že se mělo skoncovat s nacismem bez toho, aby kdokoliv přišel k úhoně? Zajisté máte nějaký zázračný recept.

M. Němcová 2.3.2020 21:43

někde to píšu? připomeňte mi kde.

J. Hrdlička 3.3.2020 5:10

Kdekoliv, kde kritizuje atentat na H., protože to odnesli nevinní. Tak se ptám, jaký máte recept na porážku nacku bez toho, aby takové oběti nebyly.

M. Němcová 3.3.2020 7:10

takže vy považujete smrt nevinných za předpokládanou a ospravedlnitelnou platbu za konec nácků, podobně smýšlí Krvavá Madla o iráckých dětech... vsadím se však, že ty nevinné idlíbské oběti, jejich strašným osudem jsme krmeni, budou výjimkou ve vaší mysli, jejich smrt je neomluvitelná....zabil je Asad a podporovali jej Rusové

J. Hrdlička 3.3.2020 10:03

Ptám se, jakým způsobem eliminovat nacky, aniž by došlo k civilním obětem.

A co by cekalo Evropu, kdyby nackove zvítězili.

Ocividne jsem měl pravdu, vadí vám to, že atentát byl iniciovan z londýna.

Za oběti z idlibu nesou odpovědnost tamní povstalci, co se upevnili v obydlených místech.

V. Petr 2.3.2020 21:29

Představte si, že byste byla zařazena do sovětské trestné roty a využita k prošlapávání minového pole, aby takto vyčištěným terénem mohli projít další...

Mimochodem, do SS mohl být koncem války německý voják prostě přidělen, třeba jako tankista a přitom se k zajatým esesákům (nejen) sovětští vojáci chovali u vědomí zvěrstev, jaké páchala třeba divize Dirlewanger...

M. Němcová 2.3.2020 21:41

znala jsem dceru vojáka wehrmachtu, milovníka Ruska, který byl k tomuto vyčleněn a do trestné roty byl zařazen proto, že nějaká jeho vzdálená příbuzná bla odhalena jako částečná židovka po babičce a odhalil ji její snoubenec , voják SS, kterému se o ženitby nechtělo.

V. Petr 2.3.2020 14:39

To, že komunisté popravovali "hlavně své," je KOMUNISTICKÁ LEŽ!

Je ale pravda, že ty své také nejdříve rehabilitovali. Často to byli úplně stejné zločinci, kteří se podíleli sami na komunistickém teroru. U nás soudruzi Slánský, Reicin, Šváb a Závodský, v SSSR třeba Jagoda, Ježov a Postyšev. Popraven byl i bývalý šéf ukrajinské Čeky Lacis, autor proslulého výroku "Neptejte se, co kdo udělal či neudělal, ale k jaké patří třídě." Postyšev patřil k hlavním organizátorům Holodomoru na Ukrajině, spolu s Molotovem a Kaganovičem. Postyšev a Lacis byli koncem 50 let rehabilitováni...

Jenže, komunisté zabili v SSSR MILIONY lidí, u nás alespoň tisíce, kteří s komunisty neměli nic společného!

M. Němcová 2.3.2020 18:05

Hladomor na Ukrajině nebyl organizován, vznikl neúrodou, nezvládnutou kolektivizací, odporem sedláků, kteří zadržovali zemědělské komodity a neschopností přiznat problémy hned. Podobný hladomor v SSSR nebyl jen na Ukrajině a nebyl jeden. I mimo SSSR proběhly, třeba ten fajn Churchil směle vyvezl z Indie obilí a jako rasistovi mu na Indech nezáleželo....vzpomínejme všech, nikoliv jen těch, kteří se dnes politicky hodí.

V. Vlk St 2.3.2020 15:23

no, to by chtělo paní Němcová přečíst si dějiny. První stanné právo v protektorátu vyhlásil Heydrich 27.září 1941 a začaly popravy. Druhé stanné právo bylo vyhlášeno po smrti Heydricha 4 června 1942 , čili devět měsíců po prvním stanném právu. V té druhé, věci se také pletete. Komunisté,tedy stalinisté, popravovali nejprve západní odbojáře a pak v rámci záměru zlikvidovat i možné odpůrce či pouze konkurenty z řad místních komunistických stran záměrně vyvolali řadu politických procesů a vražd ( Dimitrov) a představitelé ,komunistů v Albánii, Maďarsku, Polsku, Československu atd. Vy holt máte v hlavě ty učebnice z dob normalizace.

M. Němcová 2.3.2020 18:01

no takže to druhé stanné právo bylo důsledkem atentátu, že.

ano, komunisté vedli řadu falešných politických procesů, některé z nich v podstatě pro utužení kázně, jiné proto, že věřili, že ten který člověk je nepřítel, o nějakou dobu dříve za takovou podvrženou informaci, kterou naivně Stalinovi přinesl Beneš zaplatil životem Tuchačevský

vzbudit nejistotu a podpořit Stalinovu paranoiu se podařilop.

ne. pane Vlku, jen nemám v hlavě překrucování dějin a významu těch či oněch, kterému jsme dnes a denně podrobováni a bohužel, jsou podrobovány i naše děti.

P. Grigar 2.3.2020 15:48

..pane Křešňáku, něco na tom spojení bude, likvidace reichsprotektora(27.5.1942) byla reakcí na jeho činnost ve funkci, kdy během poměrně krátké doby dokázal metodou "cukr a bič" silně utlumit odbojovou činnost na území protektorátu, což pro definitivní uznání postavení čsl.exilové vlády v Londýně nebylo příznivé. Situace se změnila až 18.července, kdy byla oficiálně uznána Brity a následně i Svobodnou Francií 29.září 1942.

P. Krešňák 2.3.2020 12:42

Paní Němcová, jen drobnost (předpokládám, že to bude pro Vás také blábol), osvoboditel přijde, osvobodí a nic za to nechce (ten si zaslouží náš dík a obdiv). Ten který přijde, "osvobodí" a pak si nechá část území "osvobozeného" je lump. Pokud to takto nevidíte tak je mi Vás opravdu líto a můžete klidně nosit třešničky na triku.

M. Němcová 2.3.2020 13:13

podívejte se někdy na dějiny Zakarpatské Ukrajiny a pak si uvědomte, že nikdy nebyla v pravém slova smyslu naším územím, respektive, že stejně tak byla i územím maďarským nebo Rumunským a hlavně slovenským. ale základy na ní Sověti nepostavili, že ne, to tedy je dost od Okinawy a nejen od ní rozdíl.a Sověti odešli, Amíci tam, kam vstoupili zpravidla trčí dodnes.

jestli vás školili , že jsme byli národem zbabělým a kolaborujícícm, pak vás lituju a dost to vede k pochopení toho ublíženého tónu...

P. Staronový 2.3.2020 13:29

Tak popořadě: Není to Zakarpatská Ukrajina (bolševické označení), ale Podkarpatská Rus. Nevrátila se k Maďarsku ani Rumunsku, Sovětský svaz si ji připojil ke své Ukrajině, podobně jako území, urvaná na základě paktu Molotov/Ribbentrop od Polska a Rumunska nebo Pobaltí.

Na Okinawě mají USA základnu, ale Okinawa zůstala (na rozdíl od Kuril) japonská.

Národem zbabělým a kolaborantským nejsme, jen někteří zbabělci odsuzují zabití okupanta Heydricha.

M. Němcová 2.3.2020 13:38

tak za prvé, jmenuje se zakarpatská Ukrajina dodnes.

Okinawa zůstala japonská? jak se to projevuje, když jsou tam lidí s exteritorialitou, kteří jen zcela výjimečně a nedostatečně jsou trestány v případě spáchání trestných čin.... Japonsko válku prohrálo a přišlo o Kurily, Němci přišli o území, které vydali Polsku a my o Zakarpatskou Ukrajinu, která nám nepatřila ani dvacet let...holt život.

a pokud se ještě hodláte pustit do Sověty obsazených bývalých ruských a v době obsazení polských území, raději než na mne se obraťte na země, které z tohoto stavu mají dodnes územní zisk..., třeba by bylo Vilnu jako menšímu polskému okresnímu městu lépe si asi říkáte.

J. Schwarz 2.3.2020 14:52

Drahá paní Němcová, Američani byli s Japonskem ve válce, Japonci je napadli a Američani je porazili, nikoli "osvobodili". Kdyby si Rusové zabrali část Německa, nic proti, jde o právo vítěze. Ale oni zabírali cizí území která údajně osvobodili! Pokud nechápete rozdíl, pak vás lituju.

V. Petr 2.3.2020 16:46

Rusové si opravdu zabrali část Německa, to jen pro pořádek!

Kromě toho si už v rámci paktu Molotov-Ribbentrop zabrali i území, která NIKDY nebyla součástí carského Ruska (Lvov byl polský, pak rakouský a pak opět polský) a ta si ponechali. To jsou dnes části Ukrajiny, hlásící se k Banderovi! Prý "zrádci SSSR" jehož NIKDY nebyl občanem, snad jen ve Stalinově fantasii...

M. Němcová 2.3.2020 18:08

zakarpatská Ukrajina nebyla historickou součástí ani Česka ani Slovenska, a když vás pobuřuje, že si vtělil SSSR, obraťte se na Ukrajinu, ať ji Slovensku vrátí.

V. Kučer 2.3.2020 22:27

Zakarpatská Ukrajina byla součástí Maďarska stejně jako celé Horní Uhry. Pokud by nám jí Stalin po válce nesebral byla by dnes součástí Slovenská nebo samostatná.

M. Němcová 2.3.2020 22:35

Možná se toho dočkáme

M. Němcová 2.3.2020 13:39

jo, já se hlásím k těm, kteří považují atentát na Heydricha za špatné rozhodnutí... co s tím budete,. komiku, dělat?

P. Grigar 2.3.2020 15:54

..bylo to jako většina rozhodnutí v historii 50/50.. někomu prospělo, někomu ne. Akorát to "ne" se týkalo těch, kteří o tom nerozhodovali. Něco jako "dopis 99 pragováků".

H. Lukešová 2.3.2020 16:20

Vy nesouhlasíte s atentátem na Heydricha? Člověka zodpovědného za genocidu Židů a Čechů? A to tvrdíte, že nejste nacistka a přitom Heydricha obhajujete...

M. Němcová 2.3.2020 17:44

vážně? tak předně nebyl zabit za genocidu Židů, vy už z nich blázníte, za druhé toto gesto, které posílilo exilovou vládu znamenalo v reálu smrt stovek lidí, kteří by bývali bez tohoto skutku nezemřeli. a konec války nepřiblížilo ani o vteřinu. takže co dobrého pro Čechy i židy přinesl?

J. Jurax 2.3.2020 18:14

Jojo, máte recht, Emanuel Moravec to taky říkal.

Stejně tak jistě odsuzujete partyzány na moravsko-slovenském pomezí, taky válku nezkrátili ani o vteřinu, ale Němci v odvetu vyvraždili Ploštinu, Javoříčko a povraždili mnoho civilistů. Pravda, tihle byli spjati s komunistickým odbojem a sovětskými výsadky, ale to by nemělo hrát roli, že ...

On podle Vás i dotyčného Moravce ten odboj neměl cenu, byli jsme přece pod ochranou Říše, bylo to jen gesto, co akorát přineslo zbytečné obětí mezi civilním obyvatelstvem.

P. Grigar 2.3.2020 18:44

.. pane Juraxi, teď jste mi vyrazil dech! Není vaším zvykem argumentovat podsouváním myšlenek oponentovi.

P. Grigar 2.3.2020 18:42

..paní Němcová, až po "smrt stovek lidí," s vaší argumentací souhlasím, za tím už ovšem vidím jenom spekulace.

J. Hrdlička 2.3.2020 19:57

To myslíte vážně? Heydrich byl jeden z nejschopnějších lidí v Reichu, jeho likvidace jednoznačným přínosem pro vítězství byla.