8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Mají ta opatření vůbec nějaký smysl? (3)

Jak já vidím - očima tak nějak poučeného laika (ve srovnání s většinovou populací) a odborně naprostého diletanta (ve srovnání s lidmi, kteří se prací s viry a jejich vlivem na lidi denně živí) to, co tedy nyní rozhodující autority dělají, a proč. A lze to dělat jinak?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 15.10.2020 12:50

1. Mám malinko problémek s tím, aby do 48 hodin byla ČR přešaltována na parametry Tchajwanu. I kdyby to mělo být 48 měsíců.

2. Mám malinko problém s Vašimi čísly a větou "normální chod života se nezastavil".

3. Obecně mám problém něco cizího a hodně zdaleka honem montovat k sobě do domu. To už mě dávno pustilo.

S dalším sumárně souhlas, ale nevybočujeme nikterak z moderního štrasbruselského šílenství, které naznačujete. Dokonce jsme opakovaně káráni, že něco sabotujeme a švejkujeme (to jen Jourovka, ti cizinci moc nečtou).

P. Vychodil 15.10.2020 17:37

souhlas, proč tak vynikající tchajwanský občan Vystrčil nepřivezl návod ?

P. Boublíková 15.10.2020 11:22

Ještě ke hře s testováním: důležitý není absolutní počet pozitivních, ale procento pozitivních testů. Je možné, že tak jednoduchou věc autor nechápe? 8-o

I tento parametr je částečně zkreslený (například tím, že zjara se chodilo testovat hodně bezpříznakových jedinců a teď převažují ti s příznaky, s žádankou od praktika), ale pro hrubý odhad trendu zcela dostačující. Zjara bylo kolem 5 % pozitivních, později 1%, nyní jsme kolem 25 % a tendence je k růstu.

Bezpříznakoví (je jedno, jestli jsou teprve v inkubační době nebo u nich nemoc vůbec nepropukne) jsou nejnebezpečnější přenašeči, protože nemoc sama většinou každého zažene do izolace. To je hlavní význam testování, ale momentálně na něj nejsou již kapacity. Systém je zahlcen nemocnými s příznaky.

Š. Hašek 15.10.2020 11:45

Důležití, určující jsou zemřelí.

To ostatní jsou orientační čísla, jejichž určující význam nezná ani Prymula (tomu je to jedno, on potřebuje co nejvyšší hodnoty, i hodnoty nesmyslů).

Ani jste si nevšimla, že ve dvou odstavcích se vlastně smějete tomu, co jste napsala v odstavci prvním.

Zaujala mě Vaše myšlenka testovat někoho na to, čeho už má ty jasné příznaky. Tím byste to fakt vodhltila.

Až budu něco složitějšího řešit, obrátím se na Vás.

M. Valenta 15.10.2020 11:54

To se ukáže až vydají na jaře statistické úřady ( v Česku i v Německu kolem 15 března) zprávy o vývoji struktury obyvatelstva za rok 2020. Současné údaje o zemřelých jsou zcela irelevantní - aneb každý koná podle vlastních kritérii, jestli tedy vůbec nějaké má.

Š. Hašek 15.10.2020 12:02

Opravdu a bez legrace - jsme tedy minimálně dva, kteří tvrdí, že i údaje o zemřelých jsou značně pohádkové (nikoliv číslo, ale příčiny)!!! Až to srovnají s údaji za posledních třicet let, tak to ututlají. Protože mrtvých na vir bude méně, než na průměrnou chřipku před lety. Cyklicky.

Takže asi jediný kloudný údaj dnes bude ten, kolik občanů je doma v postelích. Ti někde chybějí v práci a cestou k doktorovi a do lékárny mírně (mírně!!!) trousí vira. Pokud neprskají, tak ho netrousí vůbec.

P. Boublíková 15.10.2020 12:11

Kubek mobilizuje ambulantní specialisty k nástupu do nemocnic, české lékaře působící v zahraničí vyzývá k dočasnému návratu do našich nemocnic. Babiš domlouvá v zahraničí lůžka s umělou plicní ventilací pro covidové pacienty. Chystají se provizorní lůžka mimo nemocnice pro lehčí hospitalizované případy (pouze kyslík z masky), již během následujícího víkendu.

A pan Hašek počítá občany doma v postelích.

Š. Hašek 15.10.2020 12:32

U mého praktika jsou denně "šílený fronty" o počtu 1 až 2. Povolá mediky.

Billa byla vymetená, protože všichni jsou na plicním kompresoru. Pokladní maroděj, měl jsem se vodesinfikovat, vybrat zboží, vodesinfikovat se ..... a vypadnout!

Bylo zjistěno, že běžná domácnost o čtyřech lidech, má průměrně pouze 1,95 lůžka. S gaučema to je horší, jen 0,93. Bude třeba postelí i na místě slunečních panelů.

Počítejte, sama, se mnou ne, já bych Vás popletl.

J. Jirka 15.10.2020 14:32

Přístrojů pro UPV je momentálně 50% volných, což je v absolutním čísla 920 kusů a je to přibližně stejné od začátku září až dodnes. To znamená, že buď nám lhali v září, nebo nám lžou teď.

Lůžek jsou desítky tisíc volných, k dispozici (tedy volných) je přes tři tisíce lékařů na ARO+JIP a k ruce jim okamžitě může být skoro 11.000 sester.

Lůžek s kyslíkem, vyčleněných pro COVID pacienty je volných 982 a pro neCOVID pacienty je jich volných 6.400.

To šíříte paniku záměrně, nebo jen opakujete, co vám někdo nakuká?

Š. Hašek 15.10.2020 14:35

Osobně to šacuji na televizně sousedské nakukání.

Tam se nepoužívají moc čísla, procenta, odborné termíny. Tam se kulí voči a všichni si říkají svoje představy.

L. Novák 15.10.2020 15:58

Hehe, dva "znalci" - pacienti MUDr. Chocholouška. ;-D Š. Hašek a J.Jirka vystupující a píšící nesmysly pod přezdívkou Jiří Payne... :-P

J. Jirka 15.10.2020 16:29

Už jste se s tou obsesí Paynem svěřil svému lékaři? Už jednou jsem vás varoval, že pokud si těch vašich pomluv Jiří Payne všimne, můžete mít velké problémy, kterých by vás osvědčení o nepříčetnosti ovšem zbavilo.

L. Novák 15.10.2020 17:22

Ale on si všimnul už dávno. Ale z těchto nesmyslů, co napsal, by se vykroutit nedokázal. Ani Jiří Payne osobně, ani v převleku dychtivý obhájce koronavirových nesmyslů J.Jirka. :-P Tak hurá do toho a začněte "dělat problémy". Oba dva! ;-) Autor Jiří Payne (viz také komentáře J.Jirka):

https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/koronavirus-nejde-mi-to-do-hlavy.A200524_105313_p_veda_wag

https://neviditelnypes.lidovky.cz/veda/veda-podomacku-usite-rousky-spis-skodi.A200524_163633_p_veda_wag

J. Jirka 15.10.2020 18:29

Já vás varoval...

L. Novák 15.10.2020 18:43

Milý Payne, politik, který veřejně hlásá blbosti, nemá žádnou nadstandardní ochranu z označení blb. Je to jeho riziko, které podstupuje dobrovolně, pokud je svéprávný, což vy, pokud je mi známo, zatím jste. Musíte je nést. Hlásání blbosti (viz vaše články) je při vašem papírovém vzdělání přinejmenším zarážející. Zarážející proto, že se v politice pohybujete profesionálně snad už od roku 1990, tedy 30 let. A v předdůchodovém věku byste měl mít trochu rozumu, a ne hlásat nesmysly, které podporují šíření nebezpečné nákazy v populaci.

L. Florner 15.10.2020 14:41

Pokud neprskají, nezpívají, nemluví a nedýchají, to jen pro upřesnění ;). Ale jinak souhlasím - nelze zjistit přesnou příčinu úmrtí. Dostal pacient infarkt kvůli srdci přetíženému pumpováním málo okysličené krve, nebo protože zahlédl, co má sestřička pod sukní? Co napsat do statistik? Ischemickou chorobu srdeční nebo sexuální násilí? Úplně stejné je to s oběťmi chřipky - zemřeli na chřipku, nebo s chřipkou? Ani tahle čísla nemohou sedět, protože přesnou příčinu nikdo nedokáže stanovit, stejně jako u covidu. Nesedí ani čísla obětí dopravních nehod - nezemřeli ti lidé spíše na hypoxii, než na rozsáhlé krvácení? A co když byl viník opilý? Nezemřeli spíše na následky alkoholismu než na následky dopravní nehody? Do které kolonky je zařadit? A lze pokračovat dál. Výsledkem takového přístupu je, že nemůžete použít naprosto žádná čísla. Neohánějte se tedy, prosím, jakýmkoliv skóre chřipky za jakékoliv roky, protože tím lžete sám sobě (ostatní to třeba ani moc nezajímá a já se tím fakt bavím). A to je nemilé. Jediné východisko ze šlamastiky, kterou jste si sám připravil, je raději nemluvit vůbec. Nebo přestat skládat nesouvislé věty a před projevem se zamyslet. Jdelito.

P. Vychodil 15.10.2020 16:08

prosím já se hlásím, už jsme tři:-)

máte pravdu, ty údaje musí zfalšovat, jinak je čeká defenestrace...všimněte si, že Dušek se vůbec v mediich neukazuje, on ví...

P. Brich 15.10.2020 17:42

Dostal náhubek, aby ho nebylo slyšet;-)

P. Boublíková 15.10.2020 11:59

Těch zbývajících 75 % negativních ns covid má příznaky jiných respiračních onemocnění (zánět průdušek třeba).

Co jste zase nepochopil? 8-o

M. Boháček 15.10.2020 12:31

V 1995-om ste mali v Česku 6000 mŕtvych na chrípku a nebehali ste s rúškami na tvárach. Ale nemocnice boli vyťažené, to je fakt. Ale zvládli to.

„v letech 1995 až 96 bylo v průběhu chřipkové epidemie postiženo zhruba 11% obyvatel České republiky. ...

„V roce 1995 tady byla epidemie sezónní chřipky, kde jsme zaznamenali exces, tedy nárůst úmrtí celkový o téměř 6 tisíc případů, čili to byla, myslím si velká epidemie zapříčiněná tehdy virem H3N2,“ řekl v roce 2013 tehdy hlavní hygienik ČR Vladimír Valenta.

zdroj:https://manipulatori.cz/zavadejici-chripka-1995-v-cesku/

No a vo Švédsku (populácia cca 10mil) udávajú úmrtnosť s covidom cca 6000. Samozrejme, nie je koniec roka a porovnávajú sa úmrtia na chrípku s úmrtiami s covidom. (ak majú Švédi metodiku ako ČR, kde sa počítajú úmrtia s covidom - na SK sa počítajú úmrtia na covid - aj preto má Slovensko násobne menej mŕtvych na covid na milión ako Česko).

M. Boháček 15.10.2020 12:34

Alebo:

Během sedmi týdnů bylo hlášeno více než devadesát tisíc komplikací a došlo k více než dvanácti tisícům úmrtí, uvedlo Internetové Informační Středisko o Očkování.

Přesný počet obětí ale není ve skutečnosti znám. Statistický model uvádí, že v důsledku epidemie přibylo více než 6 000 úmrtí a celkem tak za zimní sezonu zemřelo čtyřikrát více lidí než obvykle.

https://zivotvcesku.cz/pred-25-lety-uderila-nejsilnejsi-chripka-v-cesku-umiraly-tisice-lidi-zasazeno-bylo-11-procent-obyvatel/

Š. Hašek 15.10.2020 13:10

Trefné poznámky!

J. Jirka 15.10.2020 16:32

Leč ukazují, že ačkoli se s blbostí musí stále bojovat, nelze nad ní zvítězit.

L. Novák 15.10.2020 19:55

Jo. Vy jste ten "pravej", kterej tady "bojuje proti lidské blbosti". Doufám, že jste začal u sebe... ;-D

O. M. 15.10.2020 21:43

Však kdyby v tom 95. bylo zvykem i kvůli chřipce běhat s rouškama, tak těch mrtvých nebude 6 tisíců, ale jenom 2 - 3.

V. Svoboda 15.10.2020 12:54

Je to ještě složitější. Používané PCR testy detekují i zbytky DNA viru u těch co nemoc prodělali. Proto zdánlivě bizardní rada autora blogu se v tomto světle jeví jako možná. Hlavní význam testování je vydělat na nich. Jinak poněkud sarkasticky. Pokud snížíme počet testů na úroveň březen-duben rázem budeme premianti. Počet nemocných není zas tak drastický a úmrtí jsou stále v předcovidové normě c(ca 300 denně), když maximum 58 pondělí, úterý 22.

Š. Hašek 15.10.2020 13:09

Trefná poznámka!

P. Vychodil 15.10.2020 18:26

jo, ale zkusme tuto pravdu prosadit...

J. Hejna 15.10.2020 11:13

Já bych byl pro variantu druhou.

V. Stichhauer 15.10.2020 10:27

dekuji pekny clanek.vic takovych rozumnych lidi jako vy.:-)