8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

JUSTICE: Soudci, Kristus a Duka

Se soudy to má lidstvo už odnepaměti složité. Bez soudů řídit společnost nelze. Ale oni nejsou „soudci“ jako „soudci“.: Jakmile máte soudce, máte problém s nimi. Což lidstvo pochopilo už od počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 24.5.2021 11:59

Víte, musíte myslet politicky. Politicky, Halík!

Ono s tou uměleckou svobodou je to vodcancáď až posem, přičemž hranice určují kultura, historie a zvyklosti dané společnosti někdy i vtělené do (nedokonalých) zákonů. Dnes navíc pak ještě přes sociální sítě a média všelicí "progresivní" uječení aktivisté a aktivní magoři, pročerní rasisté a podobná pakáž.

Ergo: za Vámi navrženou inscenaci byste byl odsouzen jen by to fiklo. Navíc křiklouny veřejně ukřižován. S rasismem neradno si hrát.

Prošlo by Vám jedině - nikdo by to ani nežaloval - kdybyste stvořil a inscenoval divadelní hru, kde budou běloši ztvárněni jako opice, peroucí se o řekněme jablka. To by zjevně rasismus nebyl, naopak byste byl progresivními kruhy oslaven jako perspektivní tvůrce s velkým potenciálem. Ovšem nesměl byste trvat na tom, aby postavy byly ztvárněny černochy natřenými na bílo - to by byla rasistická urážka černošství!

D. Stirsky 24.5.2021 11:53

Znovu a znovu: Nebudu kritizovat ani obhajovat něco, co jsem nečetl, neviděl. To je základ! Ani autora hry neznám, nemluvil jsem s ním, neviděl jsem jedinou jeho hru, nečetl jsem jediný jeho článek. Ani na netu není moc informací. Skoro každý píše jen o znásilnění Kristem a o vytahování vlajky odkudsi. Třeba obsah hry, o čem hra je, jaký je děj, hlavní postavy, to jsem na internetu nenašel. Přece přesně to dělali komunisté neblahé paměti! Nutili lid obecný odsuzovat Chartu nebo Několik vět, ale text nezveřejnili.Klidně se přiznám, že bych ani tu hru vidět nechtěl. Ale pak se k její kvalitě/nekvalitě, nota bene k autorovi těžko můžu vyjadřovat.

J. Pavelka 24.5.2021 11:50

"Užitečný idiot" je fráze a klišé....

Ś. Svobodová 24.5.2021 11:44

Jednou se cítí uraženi křesťané, jindy cikáni, pak zas muslimové... K soudu bych s tím nelezla.

O. Musil 24.5.2021 11:32

Jo, souhlas. Ale tak už to u exemplárních rozsudků býva, i když jsou samy o sobě z podstaty problematické. Jinak chapíkova druhá věta byla ještě "Dobrá práce!??". Asi mu moc nepomohl ani jeho alias SSMan.

Nicméně tohle je přesně ten případ, kdy se dá do nekonečna diskutovat o svobodě slova. Jenže pak jsme zase oklikou zpět u svobodě umění.

V. Církva 24.5.2021 11:20

Tak na podobné nesmysly už jsem téměř sprostě jednou reagoval, tak už bych tak nebyl originální.

Zkuste si moji reakci na podobnou debilovinu před pár týdny najít. A zamyslete se nad pojmem užitečný idiot. Ano vy!

V. Církva 24.5.2021 11:16

Ano, to je pravda.

V. Církva 24.5.2021 11:11

"zákazu, povinné kristianizaci, vystěhování případně hrozbě zabití vymizel"

Což jsem právě napsal. Ano Judaismus se bohužel svezl taky. O tom jsem nepsal, ten bych v Evropě nechal dožít.

Ano něco jako moderní Svatá Inkvizice je to co je poslední šancí.

J. Vlček 24.5.2021 11:04

Pane Vlku, vyjadřuji naprosté ztotožnění s vaším pohledem, jak na zvrácenost zmíněného "díla", tak na práci naší justice. R^R^R^

Je nasnadě, proč je u lidí tak mizivá důvěra v tuto instituci. Výtvory "umělců", jejichž ukázkou je jmenovaný divadelní paskvil, nepotřebují dalšího komentáře. Je s podivem, že i pro takováto pseudo umělecká "díla" se najdou diváci.

Zatímco panu Dukovi lze vyjádřit sympatie a plnou podporu, tak panu Halíkovi lze jen doporučit, než se tento myslitel začne zamýšlet nad podobnými "veledíly", aby se především zamyslel sám nad sebou. ;-)

V. Církva 24.5.2021 11:03

Ano a přes to všechno tam křesťané stovky let vydrželi. Kdyby jste jen z poloviny udělali totéž co Muslimové, je Islám pryč.

Vyžaduje to ale přesilu. pak už nenaděláte nic a je to jako v Arábii, Afghánistánu (ten původně nebyl Islámský).

Teď do toho navíc hážou vidle američtí černoši, co se přihlašují k Islámu. Kdby za to byli baz dávek, společensky diskriminvaní, Muhamad Alí by nesměl vystupovat, žádné houfy nových Muslimů by se nekonaly.

V. Kuhaj 24.5.2021 11:03

Krakonošovi to myslelo. Takže nanejvýš rádobykrakonoš. ;-)

V. Povolný 24.5.2021 10:54

Omyl. To je Krakonoš.

V. Povolný 24.5.2021 10:53

Soudím, že jste ten článek nečetla, paní Rybnická. Jinak byste nemohla něco takového napsat.

J. Kadeřábek 24.5.2021 10:53

Zkuste si tedy zahrát divadlo a ze své vagíny vytáhněte českou vlajku. Kolik asi budete mít repríz než Vás zavřou Ty umělecká svobodo?

V. Kuhaj 24.5.2021 10:52

Pane Stirský, vy pořád tancujete na tom, kdo hru viděl. Ale doprčic, jestli mi muslimský režisér strká pod nos něco takového, tak se ptám, nakolik jsou sami muslimové připraveni konzumovat tento druh "umění" ovšem recipročně zaměřený na islám. Poslední výstřelek, bohužel doslovný, proběhl ve Francii, kdy karikaturu muslima (asi Mohameda) s bombou v turbanu zaplatilo životem 12 (slovy: dvanáct!) lidí. Takže kultura, která sama nesnese žádnou satiru, vůbec nic, se v tomtéž domáhá naší velkorysosti?! Vám to není divné?

V. Kuhaj 24.5.2021 10:43

Zbytečné, povstal nový bojovník. Podle fotky něco mezi husitou a pračlověkem.

A. Renjascu 24.5.2021 10:42

Oni levičáci vždy měli spoustu řeči o svobodě projevu, pokud se tato svoboda nedotkla jich samotných. Za totáče jste třeba mohl naprosto svobodně kritizovat USA či Německo, ale pro socialistickou tvrz byla povolena pouze "komunální" kritika, třeba řemeslníků. No a takovou uměleckou svobodu má paní Rybnická zřejmě na mysli.

V. Kuhaj 24.5.2021 10:40

No jasně, muslimové vystřílí redakci za zobrazení Mohameda s bombou v turbanu, ale nám tady budou ukazovat "umění" v podobě znásilňujícího Ježíše. Mluvíme o lidech, kteří jsou schopni hrozit podřezáním za "urážku" např. ve smyslu, že Mohamed jedl vepřové, ale paní Rybnická nabádá k hledění do minulosti církve a respektování rozhodnutí soudu. Milá paní, omlouvat co se děje dnes, tím že se cosi podobného dělo jinde před třemi sty lety, je něco tak praštěného, že se to ani vypovědět nedá...!

Ž. Říje 24.5.2021 10:39

Paní Rybnická, nešlo by ubrat z té arogance? To jen proto, abych si vaše příspěvky rád četl i v budoucnu.

M. Koutný 24.5.2021 10:23

Celý ten výrok, připisovaný Churchilovi, zní: "Kdo nebyl v osmnácti komunista, nemá srdce. Kdo jím zůstal ve třiceti, nemá mozek."

M. Koutný 24.5.2021 10:22

Je tedy mou uměleckou svobodou stvořit a inscenovat divadelní hru - například - kde, budou černoši (představovaní pochopitelně bílými, navixovanými herci) ztvárněni jako opice, peroucí se o banány? Nestanul bych před soudem a pokud náhodou ano, byl bych blahoskloně osvobozen? Osvobodila byste mne vy, býti oním soudcem?

H. Rybnická 24.5.2021 10:13

Mnoho povyku, tedy slov o ničem, tedy jednom celkem bezvýznamném divadle pane autore. Příkladné je ovšem rozhodnutí soudu, tedy nezávislé a respektující uměleckou svobodu.Spolu s panem Dukou byste se měli spíše zahledět do historie katolické církve - a možná i do její současnosti.

J. Sedláček 24.5.2021 10:07

jako balzám na duši

D. Stirsky 24.5.2021 10:07

Tedy hru samozřejmě shlédlo více lidí. Ale Halík byl jediný, kdo mně je známý a kdo se pak ke hře vyjádřil.

D. Stirsky 24.5.2021 10:05

Je zde mezi diskutujícími někdo, kdo hru viděl? A viděl ji Duka? Nevím, ptám se. Vím, že jediný, kdo hru shlédl, byl - tuším - Halík. Komentoval to přibližně jako "nic moc, žádná sláva, žádný skvost, ale inkriminované scény trvaly pár sekund a něco k zamyšlení ve hře také bylo..." Skoro všechny diskuse vč. Vlkova článku mně připomínají scénu z F. L. Věka, kdy zámecký aktuár (Somr) kritizuje Voltaira a "Hanse Jakoba" (Rousseau). A když se ho mladý Věk zeptá, co od R. přečetl, opoví: "Já nic číst nepotřebuju. Mně stačí číst noviny."

A. Renjascu 24.5.2021 9:57

Nemusíte číst, čtení na NP je dobrovolné.

M. Valenta 24.5.2021 9:55

Pochopitelně jsem měl na mysli reakci z jejich pozdnějšího období, reakci na to, co za podivnou post-komunistickou slátaninu nebohé Česko v současnosti vede.

P. Pepax 24.5.2021 9:46

Souhlas s autorem, hanba ale padá i na město Brno.

P. Jirkovský 24.5.2021 9:38

"Ve skutečnosti se odporně a hnusně se záměrem pošpinit křesťanství a „bílou civilizaci“ jako takovou předvádělo tzv. moderní divadlo."

Jakou "skutečnost" má pan autor na svý nenávistí chorý mysli? To jen pan Vlk zná skutečnost a ostatní žijou v chimérách? Tyhle slátaniny fakt nemá smysk číst, možná tak psychiatrům či psychologům by to bylo ku prospěchu.

Z. Jiroušek 24.5.2021 9:37

V+W byli přípkladnou ukázkou toho, že kdo v mládí není kmunista (ne legitimací, ale myšlením), nemá sdrce.

Po válce se za mnohá svá díla styděli.