3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ISLAMOFOBIE: Ani rasismus, ani morální prohřešek

Pravděpodobně nejzávažnější provinění, kterého se lidé dopouštějí, je obviňování odpůrců Islámu z rasismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 28.8.2015 10:49

Povinnost mít rád lidi ?

Není člověk jako člověk.  Mám rád svou rodinu, přátele, můj národ, mojí bílou rasu, z Asiatů mám rád hezké, mladé ženy,..... ale z těch všech jen ty inteligentní, vzdělané, poctivé lidi.

Kdyby si můj syn přivedl domů hezkou Číňanku, podobně jako pan Ulč,.... srdečně bych ji přivítal.  S černoškou by přestal být můj syn. Ale žádný strachy, tohle nehrozí.

R. Langer 28.8.2015 10:44

Re: Tó jééé rázizmuz, ty bílá svině!

:-D

K. Křivan 28.8.2015 10:36

Re: Fašizuje se česká společnost?

A i kdyby. Poznal jsem Španělsko, když ještě vládl Franco. Myslím, že bych mu dal přednost před životem v zamuslimené Evropě. Bez váhání.

K. Křivan 28.8.2015 10:31

Re: Článek je trošku mimo.

Neziskovky mají jednu výhodu.  Nemají kolem sebe ochranku.

S. Netzer 28.8.2015 10:31

Re: Přesně tak. Ale levicová multikulti politkorektní sluníčka

"Dokonce někteří němečtí levičáci kvůli saskému odporu k muslimům chtějí Sasy vyloučit ze SRN."

:-)))))

S. Landa 28.8.2015 10:11

Re:

Není překvapivé, že největší odpor k Islámu je v krajích, kde s muslimy téměř nepřišli do styku? Proč nejsou zapalovány ubytovny běženců v Bavorsku?

J. Hanzal 28.8.2015 10:11

Re: Článek je trošku mimo.

Řeknu Vám to jednoduše - neziskovky jeden obrovský vysavač státních, tedy našich daní, jež by se daly využít daleko smysluplněji.

S. Netzer 28.8.2015 10:08

Re: Přesně tak. Ale levicová multikulti politkorektní sluníčka

"... bolest Sasů ..."

:-)))))

O. Zuckerová 28.8.2015 10:05

Re: Národní státy zničeny EU, migrační vlna na pořadu dne.

Ještě k tomu matení pojmů, které autor tak dobře rozebírá (můj názor je, že je samozřejmě úmyslné): ve včerejším čt Interwiew hovořila moderátorka s Jiřím Šedivým o postoji českého obyvatelstva k migrantům. Na obrazovce se objevil neuvěřitelný titulek: (nepamatuji přesně, ale měl tento obsah): Fašizuje se česká společnost? - Tak nad ignorancí takového kalibru zůstává rozum stát. Ví vůbec někdo v ČT, co to je fašismus??!! (odpověď zní: NEVÍ!!!)

D. Stirský 28.8.2015 10:02

Článek je trošku mimo.

1. Zajímalo by mne, kde konkrétně - myslím tím především tento web - jsou nějaké davy "sluníčkářů", "multi-kulti" apod. Je tomu spíš naopak -  zde na NP jsou ve výrazné menšině. A tak se mnozí vlamují do otevřených dveří a jen se vzájemně utvrzují ve svých názorech. Jedinou významnou skupinou jsou ti, kteří podepsali prohlášení vědců (asi 10 tisíc občanů). 2.: Neviděl jsem, že by někdo někoho obviňoval z rasismu, neboť většině z těch, co se k problému vyjadřují, je jasné, že muslim může být černoch černý jako saze nebo běloch bílý jako sůl, o "žlutých" nemluvě. 3. Nikdo ze "sluníčkářů" (pro mne je tento výraz ze stejné žumpy, jako výraz "židomil" za Protektorátu) netvrdí, že bychom měli okamžitě přijmout tisíce a tisíce uprchlíků a zajistit jim od bytu přes bezplatné vzdělání a lékařskou péči až po obstarání práce! To, co jim vadí (a mně také, a to dost) je tón a slovní většiny příspěvků, který - tu více, tu méně - xenofobní a nenávistný je. Mnohé reakce si nezadají - jak již jsem kdysi uvedl - s dosti ohavnými výplody některých lidí za Druhé republiky (tehdejší komentáře typu "tak vidíte, kam jsme to dospěli s tou demokracií a Masarykovým humanismem") či v počátku let 50. a druhé půli let 70. ("kdo jsou ti vědci", "kdo jim dal právo mluvit jménem národa", apod.). 4. Zvláště odporné, avšak bohužel nikloli výjimečné (alespoň na tomto webu) je pak štvaní proti neziskovkám (dojiči státního rozpočtu a dotací z EU, zrušit, zakázat, dovedou jen mlátit hubou).

J. Hanzal 28.8.2015 9:18

Skvělý článek.

Toto má býti předčítáno těm hlupcům co nám tzv. vládnou a ne ty jejich patetické žvásty o ničem.

P. Remeš 28.8.2015 9:09

Re: "Sluníčkáři" si nechtějí

Přesně tak. V naší křesťanské tradici vždy platilo, že pomáhat druhému je "dobrý skutek", nikoliv povinnost, jak nám nyní celá suita západních politiků sugeruje. Pokud by pomáhat druhému byla povinnost, existoval by z druhé strany i nárok na to, aby mně bylo pomoženo. A pokud by tento nárok nebyl splněn, bylo by správné se rozčilovat. Pokud by byl splněn, nebylo by žádného důvodu pociťovat ke komukoliv jakoukoliv vděčnost (vždyť druhý by jen splnil to, co je jeho povinnost).

Tak to ale v naší křesťanské tradici není. Nárok na to, aby mně bylo pomoženo, v křesťanství neexistuje. Pokud mně nebylo pomoženo, mohu si zoufat, ale je neadekvátní mít za to na druhé lidi vztek. A pokud mně pomoženo bylo, je v naší tradici považováno za samozřejmé, že bych měl minimálně poděkovat a ve svém srdci cítit vděk. To je ale všechno to, co v současné imigrantské invazi běžný člověk nějak postrádá ... :o/

K. Janyška 28.8.2015 9:00

Národní státy zničeny EU, migrační vlna na pořadu dne.

To je logické... Dzp.

J. Schwarz 28.8.2015 8:40

"Sluníčkáři" si nechtějí

uvědomit, že neexistuje žádná povinnost "mít rád lidi".  Nikdo není povinen kohokoli zvát k sobě domů a tam se s ním vybavovat a taky nikdo cizí není oprávněn k jinému domů vlézt. Kdo se chce družit, ať jde do hospody. Stejně tak je oprávněné, aby existovaly země otevřené a uzavřené - ty otevřené ať dávají občanství třeba i pštrosům, ale ať nekádrují ty, co cítí jinak a cizinci z Bornea se "obohaceni" necítí.

V. Němec 28.8.2015 8:33

Příděl

prozatím do Česka asi 1500 migrantů. Máme asi 70 okresů, tedy asi 20 do okresu.Zhruba do každé dědiny jeden.Zdá se, že jej ten okres uživí, ale až dostane azyl, bude chtít pozvat svou rodinu. A že tyto rodiny jsou zásadně početnější než ty naše je známé. My kteří zde žjeme rodově staletí jsme natolik nejednotní a rozhádaní, že jen stěží se na něčem většinově trvale zhodneme. A těď další zásadní rozdílnost. Jaká bude asi ta asimilace. Jako s Cikány? Nedej Bože že ještě horěí, nebo nemožná.

M. Koutný 28.8.2015 8:20

V posledním Reflexu

jsem narazil na geniální citát, tuším od B. Franklina.

"Ti, kdo překovali meče v pluhy, končívají zapřaženi v pluzích těch, kteří si meče ponechali."

D. Polanský 28.8.2015 7:42

Opět dobrý článek k expanzi islámu

jenomže stále tentýž problém: ignorace politiků. Ne, že by to, co autor napsal nevěděli, jenomže strach a nechuť se pustit do rozhodného řešení velikého problému. Zdá se, že se schyluje k opravdové nelítostné náboženské válce. Tahle garnitura politiků padne, ono se pak již nějaký novodobý Hitler najde, z čehož radost nemám. Moje babička (zemřela v roce 1963) často pravila: V levé ruce bible v pravé meč, jinak to ty můj broučku nejde. A pohladila mě po vláscích.

K. Wágner 28.8.2015 7:39

kdyby se sám Islám reformoval

Problém je v tom, že "kdyby se sám Islám reformoval", nebyl by to už islám. A o tom to je.

P. Lenc 28.8.2015 7:37

Dík!

Je zbytečné cokoliv dodávat.

Š. Hašek 28.8.2015 7:28

Souhlas.

J. Anděl 28.8.2015 5:43

Re: Islám

Pro ukotvení a srovnání mezi jinými myšlenkovými směry a dalšími jevy lidského života bych ještě dodal, že jistý díl svobody (dělat, co chci a/nebo racionálně uznám za vhodné) a individuality bere člověku každá profese, zaměstnání, sport, oddanost (třeba zdravému) životnímu stylu, sexuální touha a orientace, zamilovanost, hlad a žízeň, záliba, boj za ideály, politická orientace, a dokonce i zdravotní a tělesné dispozice a fyzikální zákony vesmíru.

J. Anděl 28.8.2015 5:31

Islám

Souhlasím s nutností odlišit rasismus a náboženskou netoleranci. Souhlasím i s tím, že kritika islámu není náboženská netolerance.

Náboženství, existující napříč dlouhým časem, podle mě nelze snadno objektivně zhodnotit a dát mu jednoznačnou známku dobré/špatné (pokud nepovažujeme za špatné náboženství apriori, což někteří považují a mají na to právo, nebo pokud za špatnou nepovažujeme každou ideologii či myšlenkový směr apriori, o čemž platí totéž, co u náboženství). Ve všech případech takový myšlenkový směr bere svým ctitelům díl jejich individuality a svobody a dává jim za to odměnou pocit vnitřního naplnění, souladu s ostatními (bratry ve víře či "víře"), směr. Případně i příležitost k nalezení cesty k sobě, k Bohu, k poznání.

Zároveň však má náboženství jistý odkaz a také nějaké vyznění a působení navenek, které se proměňují v čase. Aktuální veřejné působení islámu a jeho vliv na utváření lidských osudů i mimo rámec muslimů podle mého názoru nejsou nijak dobré, protože jsou v nejlepším případě neutrální. Cestu k sobě a/nebo k Bohu v něm jistě lze nalézt i dnes, ale velice subjektivně se domnívám, že existují v tomto směru praktičtější cesty s menším rizikem sklouznutí k fanatismu a z mého pohledu metaforicky řečeno služby ďáblu. Přesto nemohu a nechci Islámu tuto funkci (nalezení cesty k Bohu atd) a tento potenciál zcela a apriori upírat.

Jen na okraj, to poznání a cestu, zdá se mi, nacházejí jedině ti, kteří neztratí sebe, přičemž fanatismus je právě naprostá ztráta sebe.

P. Maleček 28.8.2015 4:26

Tó jééé rázizmuz, ty bílá svině!

Autore tos tomu zas dal! Hodné islamisty jsi označil za bílé, zlé - hlavy řezající za černé. To se zas procigánští aktivisté podělají vzteky. Jako tuhle v pražském metru, kde jednomu z vlaků říkají černá huba, což je procigánisty považováno za hrubou urážku jejich milovaného etnika.

Příště nerozlišovat barvami, ale třeba geometrií. Hodné islamisty označit kroužkem, zlé čtverečkem. To cigány nerozběsní. I proto, že většina z nich kruh od čtverce nerozezná.

D. Šimáček 28.8.2015 2:43

no jde o to

že se musíme dostatečně včas rozhodnout, že ve vztahu k muslům ustoupíme pár desítek let z pseudohumanistického pohledu na svět, nebo nás převálcují a uvrhnou zpět o 14 století

J. Kanioková 28.8.2015 2:21

No.... EU internacionála tlačí Evropu do propasti..

A na Německo je třeba shlížet s "dojetím", protože tam sílí vnitřní pnutí mezi "východoněmeckou formou "xenofóbie" a západoněmeckým nákupem odpustků." (c)

V prvé řadě jde o změnu zákona - dokud Evropa, především Němci a Švédi, to "vlídno a "sociálno" pro migranty nesníží na minimum, není šance to zastavit !

A zároveň - politici jednotlivých zemí NESMÍ podlehnout nátlaku na kvóty !

H. Lukešová 28.8.2015 0:26

Re: Přesně tak. Ale levicová multikulti politkorektní sluníčka

Čímž chraň Bože neschvaluji žhářské útoky na ubytovny běženců, to nemůže schvalovat nikdo, to aby mi někdo nepodsouval teroristické úmysly, nicméně by němečtí politici by se měli vcítit do bolesti Sasů, ne každý saský odpůrce islamizace Německa je žhář. Sasko má právo kritizovat islám a islamizaci.

H. Lukešová 28.8.2015 0:21

Přesně tak. Ale levicová multikulti politkorektní sluníčka

článek "strhají". Odpor proti muslimským běžencům je naprosto oprávněný. Nikdo tady nemůže chtít teroristy, vrahy, násilníky, zloděje, vyžírače sociálního systému a gangstery všeho druhu. Dokonce někteří němečtí levičáci kvůli saskému odporu k muslimům chtějí Sasy vyloučit ze SRN. Islám a muslimové se totiž nesmějí kritizovat? Kam to multikulti spěje?

P. Štěpánek 28.8.2015 0:21

Petre pro koho ten clanek je,

Ti uzitecni idioti v ct nebo v lidovkach to stejne nepochopi ci z financniho hlediska to nechteji chapat a zbytek naroda jsou rasisti a plebs na ktery vsichni z vysoka nentonoc

J. Vintr 28.8.2015 0:18

Pokud existují umírnění muslimové

kteří se nehodlají řídit Koránem, pak to jsou špatní muslimové a neměli by se vůbec k Islámu hlásit. To "dobré" co si údajně z Islámu berou, najdou v kterémkoliv jiném křesťanském náboženství, nebo to můžou páchat i jen tak. Jedině, že by se nechtěli vzdát muslimského ráje s dvaasedmdesáti pannami. Pak to musí být ale strašní blbci, protože odpaňovat každý den 72 panen není nebe, ale ten nejhorší pekelný trest ...