2.7.2024 | Svátek má Patricie


Diskuse k článku

IDEOLOGIE: Slovo pravdy v pořadu Jany Bobošíkové

Dostávám do emailové pošty, stejně jako bezpochyby mnozí z vás, nevyžádané materiály. Většinu, přiznám se, nečtu, nicméně i v této korespondenci se občas najdou užitečné informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 31.7.2023 19:27

Já se ve volných chvílích věnují hlavně mé manželce, protože mám čím.

Vy už se můžete věnovat jen těm pokusům o přemýšlení . V tom ostatním nemáte čím

T. Vodvářka 31.7.2023 21:41

No, to je mi ji líto. Protože nechápu, jak najdete volnou chvilku mezi rejděním po netu, abyste našel kohokoliv, komu objasníte, že je debil, protože má lehce odlišný názor od toho vašeho.

S. Komik 31.7.2023 9:29

Když musí všichni souhlasit, musí něco nesouhlasit, napsal kdysi polský aforista Stanislav Jezy Lec.

T. Vodvářka 31.7.2023 8:22

Jako jeden z administrátorů serveru www.blogosfera.cz musím na článek pana Stejskala reagovat a to se smutkem, neboť jsem měl za to, že jsme si v přátelské rovině vše vyjasnili. Jak se zdá, rána v duši pana Stejskala je prostě hlubší.

Považuji pana Stejskala za velmi dobrého blogera, pokud píše o situaci na Předním východě. Jak jsem vyrozuměl z jeho článků na Blogosféře, nevadí mu samotná existence homosexuálních jedinců. Co mu vadí, je jejich sexuální styk, přičemž se vždy zaštiťuje citacemi z Písma, kde se o tomto jednání píše jako o hříchu. Nechci zde - pro malý prostor - rozvádět, co všechno by se dnes nesmělo dělat, pokud bychom striktně dodržovali přesnou dikci Písma, které je aspoň pro mne inspirací a nikoli seznamem co ano a co ne. Pan Stejskal v několika článcích důsledně trval na svém výše uvedeném postoji, za což sklízel poměrně drsnou kritiku. Nutno uvést, že i on si nebral servítky vůči svým názorovým oponentům. Ve snaze o zklidnění atmosféry na Blogosféře jsem jej poždal, aby toto téma už neotvíral, neboť nebylo možné najít ani náznak průsečíku dohody. Pan Stejskal však po krátkém čase umíněně trval na svém a opět napsal další "díl". Byl požádán, aby článek stáhl a on reagoval tím, že chce být z Blogosféry vymazán, v čemž mu bylo vyhověno.

Není účelem této reakce apologeze postoje Blogosféry a jejich autorů. Nicméně bych rád citoval slova farářky husitské církve paní Šilerové, jež kdysi prohlásila, že "nikdo, ani církev či jiná instituce nemá právo lézt lidem do postele". S tímto názorem se plně ztotožňuji.

Je mi lidsky líto, že pan Stejskal nezkousnul svůj fakticky dobrovolný odchod z Blogosféry (byl předtím vyloučen i z blogu idnes). Jeho dnešní článek o tom svědčí.

R. Langer 31.7.2023 8:27

No, o čem to svědčí je opravdu celkem bezpochyby jasné. :-P

D. Krajíček 31.7.2023 8:37

Naprostý souhlas - hned mě to také napadlo.

Ať žije názorová pluralita v režimu Cancel Culture.

F. Navrátil 31.7.2023 8:43

Nět čelověka, nět problema, prohlásil Josif Vissarionovič Džugašvili. Nět blogera, nět problema, prohlásil koncesovaný liberální demokrat Vodvářka.

C. Berka 31.7.2023 11:59

R^

M. Vlasák 31.7.2023 8:46

Ano, do postele nikdo nemá nikomu lézt, s tím souhlasím. S čím však souhlasit nemohu, je postupné omezování svobody slova, pod ušlechtilým úmyslem bránit svět proti lži. Je to cesta do pekel, dlážděná dobrými úmysly, jak to často bývá. Svoboda slova buď je a nebo není. Pamatuji jak komunisté říkali "...komu to slouží?...". Podezření na lež se má vyvracet argumenty a ne zákazy. Při zákazech nakonec jde o to, kdo je tím soudcem, který oddělí zrno pravdy od plevele lží. Takže cenzura, oslazená představou nějakých zasvěcených moudrých, kteří mají takovou praxi provádět. A to už je čirá gnose.

T. Vodvářka 31.7.2023 9:09

Vážený pane kolego. Použil jste slovo cenzura. Musím s Vámi v jistém směru souhlasit. Blogosféra byla od samého začátku koncipována tak, aby z ní nebyl klon Neviditelného psa či Novinek.cz apod. Jak je možné vidět i z reakcí na můj příspěvek, ihned se objeví jedinci, jejichž smyslem života je spílat autorům za jejich názory a sprostě nadávat. Možná i Vy sám uznáte, že tato svoboda slova, o níž píšete, je poněkud za hranou. Z tohoto důvodu se na BS nedostane podobný pool "komentátorů" a rovněž je tam pečlivý výběr autorů. Pokud to kdokoli vnímá jako cenzuru, je to jeho věc. Jakožto majitel BS mám plné právo rozhodnout, jak bude tento server vypadat. Nechci se denně brodit slovními splašky, jako je tomu například zde. Pokud si přesně přečete to, co jsem napsal, nešlo o to, kdo má pravdu. Já prostě nebudu psát na stránky kovaných veganů cosi o tom, jak jsem strávil báječné odpoledně při opékání vepříka s křenem a pivem. Pan Stejskal při své nepochybné inteligenci mohl tušit, že toto téma není třeba na BS neustále zmiňovat. Těch článků na předmětné téma napsal několik a mohl tušit, že prostor BS není tím pravým, kde se o tom dá polemizovat. Měl mnoho jiných prostorů, kde mohl své názory ventilovat. Dokonce jsem měl i neurčitý pocit, že mu ten odpor diskutérů dělá tak trochu dobře v rámci jistého "trpitelství", ale to je jen můj dojem. Přeji Vám hezký týden a třeba zaskočte na BS. Je tam rozhodně větší klid a pestrost.

J. Vlček 31.7.2023 9:18

Mnoho z nás by jistě uvítalo, kdybyste se svými názory, pane Vodvářko, zůstal ve své blogosféře, a neotravoval ovzduší zde na NP. ;-D

P. Khail 31.7.2023 11:33

O tom snad rozhoduje administrátor NP a ne vy. Rv

J. Vlček 31.7.2023 12:30

Já snad o něčem rozhoduji? Ne, rozhoduje pan Vodvářka. Já jen uvádím, co bych uvítal.

Dokážete v tom najít rozdíl, pane starosto? ;-D

L. Stejskal 31.7.2023 10:58

PRO P. VODVÁŘKU---Vážený Tome, je mi líto, ale musím zareagovat. Píšete: „Nechci se denně brodit slovními splašky, jako je tomu například zde.“ Ano, to byl Váš původní a chvályhodný záměr, ale ten, žel, nevyšel. Pokud v diskusním fóru tolerujete tak netolerantní osobu, jako je RK (nehodnotím ji jako autorku, ale přispěvatelku do diskusí), jejíž osobní ataky místy překračují i to, čeho jsme svědky zde na NP (jeden z jejích „argumentů“: „Držte už konečně h..u!“), pak se v BS brodíme slovními splašky až po kolena. Sama administrátorka mi sdělila, že jí její (paní RK) vyjadřování vadí, myslím, že Vy máte stejný názor – a co jste s tím udělali? Mně jste zakázali na dané téma psát a přiměli mě ke smazání ideologicky nevhodného článku, přičemž jsem se nedopustil ničeho jiného, než že jsem informoval o dění v jisté konzervativní komunitě. Ano, nechcete na BS kvůli její orientaci taková témata mít, máte na to plné právo, jsem tedy pryč. Logicky se ovšem ptám: vy (tj. oba administrátoři) se snad chcete brodit ve slovních splašcích v diskusi? Píšete, že ne. Tak proč neřešíte stejně kategoricky zdroj těch slovních splašků?---K záležitosti „vegani vs opékání vepříka“: součástí Vašeho pozvání k mému působení na BS nebylo ani v náznaku upozornění, že by mělo jít o – obrazně – „veganský“ prostor a že psát o „rožnění selátka“ je nepatřičné; předpokládal jsem, že BS je svobodný prostor tematicky otevřený jednomu i druhému. Inu, zmýlil jsem se.

M. Šejna 31.7.2023 8:46

Klasická Vodvářkova prolhaná agitka, kdy jiným vkládá do úst své myšlenky o nich.

Pokud panu Stejskalovi nevadí homosexuálové, nemůže mu vadit ani jejich sexuální styk.

Pokud pana Stejskala dobře chápu, tak mu vadí právní postavení homosexuálních párů na úroveň párů heterosexuálních.

V. Šťastný 31.7.2023 9:12

R^

J. Vrška 31.7.2023 9:03

Byl požádán, aby článek stáhl... To vysvětluje naprosto všechno, Vodvářko

J. Vlček 31.7.2023 9:08

Pane Vodvářko, vy jste natolik dobře znám svými články zde na NP, že vás má zde většina čtenářů správně zařazeného mezi novodobé inkvizitory a šiřitele těch jediných správných názorů.

Už jen vaše angažmá v blogosféře, coby administrátora, dává každému jasno, co je blogosféra zač, což potažmo platí i o idnes.

Přesně takoví koniášové jako jste vy a třeba Jiří Pospíšil, kteří nám bdí nad ideově čistou kulturou, nám například místo špičkového operního umění servírují takové kulturně zábavné podniky, jako je například duhový Prague Pride.

Docela si vás živě dovedu představit jak kráčíte s Jiřím P. v čele takovéhoto průvodu. ;-D

V. Šťastný 31.7.2023 9:12

R^:-)

M. Marek 31.7.2023 9:17

Vy jste také velmi dobrý bloger jen když píšete o medicíně.

M. Šejna 31.7.2023 9:25

Což se stává málokdy.

Vodvářka je expert na Babiše a Zemana, medicínu neřeší.

P. Forgáč 31.7.2023 9:46

Vodvářka, zrovna TY jako ŽID by jsi měl něco vědět o TOLERANCI, když už tvoji souputníci všude budují MUZEA TOLERANCE. Styď se, až do pátého kolena!

M. Šejna 31.7.2023 9:56

Pan Vodvářka není Žid. Pokud se nepletu, tak jen konvertoval k židovskému náboženství .

P. Forgáč 31.7.2023 10:25

...něco o hodinkách a holínkách. Osobně se mi velmi příčí přetvářka, pokrytectví a hypokrytectví.

F. Navrátil 31.7.2023 8:07

Ale trvalo to dost dlouho, než jste pane Stejskale došel ke správnému názoru, že potlačování, pronásledování a trestání názorů je pro civilizaci zhoubné. Ještě nedávno to tak při vašich exkurzích do české politiky nevypadalo.

L. Stejskal 31.7.2023 11:15

Pro p. Navrátila---Není to optický klam? Já že bych podporoval "potlačování, pronásledování a trestání názorů"? Jak jste na něco takového, co se mi bytostně příčí, vůbec přišel? Buď si mě s někým pletete, nebo nesprávně interpretujete mé texty, nebo víte víc než já.

F. Navrátil 31.7.2023 11:29

Pane Stejskale, pokud píšete o židovské problematice nebo křesťanských zásadách, jste objektivní pan Stejskal, kterého si vážím. Pokud píšete o vnitřní politice, jste spíše Vodvářka.

C. Berka 31.7.2023 12:04

R^

J. Vlček 31.7.2023 13:29

R^ Ano, musím vám dát za pravdu, pane Navrátile.

J. Vlček 31.7.2023 13:43

Už jenom to, jak si jeden druhého váží, (pokud se ovšem nepřetvařují), tak jsou oba stejní, pouze se poškorpili kvůli rozdílnému pohledu na věc. Nakonec si budou zase notovat a dělat si vzájemně komplimenty. ;-D