12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

HISTORIE: Vzpomínka na paní Heydrichovou

Vnukům Heydricha se daří dobře – trest za hříchy otců do třetího a čtvrtého pokolení dnes neplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 5.6.2022 11:45

Na to mám odpověď jednoduchou. Kolektivní vina existuje. Němci jsou kolektivně vinni nacismem, černoši lidožroutstvím a nejnověji bílí mužové otrokářstvím.

Tato kolektivní vina absolutně nemá co dělat u soudu lidského, a jak se rád dočítám, ani u soudu božího.

Viny, i té kolektivní, lze osobně litovat a odčiňovat ji dobrými skutky (řekněme pokáním) a získat tak odpuštění.

To už není odpověď, ale líbí se mi přístup údajně budhistický. Podmínkou duševní rovnováhy a správného života vůbec je to, že se člověk živí poctivou prací. CO je poctivá práce, to musí dotyčný člověk vědět sám.

Z. Lapil 5.6.2022 11:28

Já bych to tak rezolutně nebral.

Totiž - v Německu byl jistě po válce stanovený nějaký systém, kdo má nárok na jaký důchod. Asi nemůžete poctivě chtít, aby všechny vdovy po policistech nic nedostaly.

Heydrich/Heydrichová je v tomto systému extrémní případ. Jednak špička, takže testuje něco jako okrajové podmínky, s výsledkem - v tom s vámi nadšeně souhlasím - bohužel morálně naprosto tristním (ale - má se měnit kvůli několika(?) lidem zákon?). Jednak se v (obnoveném) Německu jistě nejednalo o přiznání nového důchodu, ale o odebrání již přiznaného, a v takovém případě jistě přišlo na přetřes, že dotyčný manžel nikdy nebyl souzen ani odsouzen, už proto, že těžko pohnat k soudu člověka několik let mrtvého.

A nevím, jak to tehdy bylo s právní kontinuitou německého státu a jeho závazků. Například těch sociálně důchodových. Asi nějaká byla; kdyby nebyla zrušila by Mnichovskou dohodu a nemuselo se řešit, že by její neplatnost od samého počátku nezrušila platnost záznamů v matrice (knihy, pohřby) za posledních dnes už víc než 80 let.

J. Jurax 5.6.2022 11:21

R^R^

J. Jurax 5.6.2022 11:15

A vy zase bijete černochy ... :-(

Můj táta i maminka to pamatovali - červené plakáty zastřelen s celou rodinou ...

H. Lukešová 5.6.2022 11:13

No vidíte a mně přijde, že se připomíná pouze židovský podíl na smrti Ježíše, zatímco ten římský se jaksi zamlčuje a přitom jistou vinu mají někteří Židé a někteří Římané.

Z. Lapil 5.6.2022 11:12

Jo, dobrá připomínka.

Vlastně mi debata rozšířila výklad přikázání Cti otce svého a matku svou. Ne nutně cti = važ si jich, ale cti = ber je vážně; nelži (si) o nich.

J. Jurax 5.6.2022 11:03

Ehm ... no a?

Víte, jednu obecně známou skutečnost zde připomínáte, kdežto druhá obecně známá skutečnost Vás popouzí až tak, že se proti ni ohrazujete ...

Z. Lapil 5.6.2022 11:02

Teď jsem dočetl knížku Jídlo se nevyhazuje. Tématem je holokaust; spíš - o přeživších holokaust. Autor dochází k poněkud nadnesenému, ale tím spíš šokujícímu závěru. Holokaust prováděli vlastně obyčejní lidé na obyčejných lidech. Holokaust byl tudíž taková obyčejná záležitost. Nejsem schopen to komentovat, jsem z toho jelen: od pohledu je to evidentní pitomost, ale v čem?

Vřele doporučuju. Klidně i na dovolenou, žádná obtížná filozofie, je to psáno lehkým perem a dá se to číst po kouskách. Podle někoho i musí - svěží styl neznamená, že se nepíše o těžko pochopitelných hrůzných věcech.

J. Jurax 5.6.2022 10:58

A ještě - upozornění na historickou skutečnost není libování si a už vůbec ne obviňování, natož proklamace nějaké kolektivní viny. Můj ateismus s tím nemá nic společného.

Nezlobte se, ale nemohu se ubránit dojmu, že jste ve všem, co se týká židovského národa, jeho historie i současnosti etc. poněkud nedůtklivá a nekritická.

H. Lukešová 5.6.2022 10:52

Podle Evangelií zajisté ano. Ale Římané nejsou bez viny, to je smysl a obsah mého sdělení.

J. Jurax 5.6.2022 10:46

No a? Byl odsouzen sanhedrinem nebo ne?

J. Jurax 5.6.2022 10:45

Ehm ... pan prezident otevřeně vyzývá k likvidaci Němců, Němci jsou zbaveni občanských práv, nosí stejné pásky jako jejich dřívější židovští spoluobčané, pravíte.

A zkuste se zamyslet nad tím, proč tak pan prezident činil - jakože k likvidaci Němců ve smyslu, jak to Němci praktikovali na nižších rasách, nevyzýval.

Jestli to třeba nebylo tím, že Němci své Vámi zmíněné židovské spoluobčany úspěšně vyvražďovali ve velkém a nečinilo jim potíže tak činit i občanům nižších ras, ba i vlastním špatně smýšlejícím soukmenovcům. Koneckonců se našim bývalým německým spoluobčanům splnil odvěký sen Heim ins Reich, kvůli němuž nám rozbili republiku a darovali svým německým soukmenovcům vyzbroj pro 40 divizí a neporušené zbrojovky, aby mohli spolu v zájmu získání lebensraumu kvalitněji vraždit po celé Evropě.

A počtěte si, co chystal velký syn německého národa a manžel té milé paní, co bičovala v zámecké oboře své židovské otroky a jíž se tolik zastáváte, českým obyvatelům protektorátu - https://klempera.tripod.com/heydrich.htm; vyhovuje-li Vám lépe německý originál, pak https://klempera.tripod.com/reinhard.htm

H. Lukešová 5.6.2022 10:38

Kušujte si prosím na jiné, ne na mě. Faktem je, že na žádost některých židovských velekněží usmrtili Ježíše Římané. Ježíš byl ukřižován a ne ukamenován, což byl způsob popravy u starověkých Izraelitů.

Ukřižování bylo římským způsobem popravy. A rebel Ježíš vystupoval i proti některým římským prohřeškům, proto se i Římanům náramně hodila smrt Ježíše.

Bývalý papež Benedikt XVI. (Joseph Ratzinger) ve svém díle Ježíš Nazaretský odmítá kolektivní obviňování Židů ze smrti Ježíše. Odpovědnost přisuzuje tzv. "chrámové aristokracii". A že zrovna vy, proklamovaný ateista, jak jste sám sebe zde na diskusním fóru Neviditelného psa mnohokráte prohlásil, si budete libovat v obviňování Židů ze smrti Ježíše.

Z. Lapil 5.6.2022 10:34

"Pokud se tedy ta ženská osobně neprovinila tím, že někomu osobně neublížila není možné zpochybňovat důchodové nároky".

Jo jo, pozabíjet svědky, to je už od dob starých Římanů dobrý způsob, jak obstát u soudu.

Z. Lapil 5.6.2022 10:31

Když jsme u toho práva: vysoký policejní důstojník - budiž. Předpokládám, že za svou činnost coby mrtví nikdy souzen nebyl.

Ale v akci? Cesta na pracoviště NENÍ výkonem práce.

Z. Lapil 5.6.2022 10:21

Taky jsem se všiml a zamrazilo mě, i když spíš než volání po trestu v tom vidím pohoršení nad rychlostí božích mlýnů. Ale nechci se k článku vracet a rozebírat, jak pan autor které slovo myslel.

Jde mi o tohle: můj táta byl komunista, zřejmě dost nadšený. Celkem chápu, jak se to stalo a že to v jeho případě byla přirozená volba. K jeho cti budiž řečeno, že v r. 1968 ze strany vystoupil, ne že - jako mnozí - byl vyloučen. A víte vy co? Já z toho NEMÁM dobrý pocit dodnes.

Nechci to rozebírat. Za A/ to byl táta a nemůžu proti němu jako syn říct křivého slova, naopak, vykonal Velký Čin, za nějž mu nemůžu dost poděkovat (vážně - počítám, že něco takového opravdu nemá v životopise každý; ne, nebylo to nic jako skok do rozbouřené řeky), a za B/ o mrtvých jen dobré.

J. Jurax 5.6.2022 10:11

Ale kuš ... to není předhazování, nýbrž historický fakt. Ježíš co židovský rebel byl odsouzen židovským sanhedrinem a Pontius Pilatus si umyl ruce ...

J. Lukavsky 5.6.2022 9:40

"německé soudy jsou asi prolezlé nácky rovněž." ano a je to prosté, nikdo jiný nebyl. Antinacisti šli v Německu do koncentráků jako první a kdo chtěl přežít a kupř. soudit či úřadovat tak musel alespoň navenek hajlovat. Ale u nás také po Plyšáku nebyl skoro nikdo jiný do funkcí nežli komáři. Ale oni to byli převážně prostě oportunisti, změnili kabát, vyměnili obraz prezidenta nad stolem a "čo bolo, to bolo...". J.L. end

H. Lukešová 5.6.2022 9:40

Pořád dokolečka dokola předhazovat Židům podíl na smrti Ježíše Krista, není správné. Jednak sám byl Žid a ukřižovaný na kříži řekl, "Otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činní"... , toto zlé obvinění z vraždy Ježíše Krista vedlo o ospravedlňování masového vraždění Židů během pogromů a nakonec i holocaustu.

A co říká učení současné katolické církve o umučení Ježíš? 1965 Druhý Vatikánský koncil "Nostra Aetate" 4 B- b 6,9

"To, co se stalo během umučení Ježíše nemůže být dáváno za vinu všem Židům ani v oné době, ani v době dnešní. Dle pojetí církve, které stále platí, podstoupil Kristus svobodně ve své bezmezné lásce své umučení a smrt pro hříchy všech tak, aby všichni mohli dosáhnout spasení. Je tudíž povinností církevního učení prohlašovat Kristův kříž za znamení všeobjímající lásky Boží a jako zdroj, z něhož vyvěrá veškerá milost".

J. Lukavsky 5.6.2022 9:34

"paní Heydrychová měla dostat nějaký chudinský důchod nebo nejlépe žádný" no cosi jsem četl o tom, že když byl německý voják na frontě popraven za vzpouru (odmítl jít bojovat) tak jeho vdova nedostala žádný důchod. Ale vdovy po padlých německých vojácích samozřejmě důchod dostaly. Nevím co je na tom pravdy. J.L. end

J. Lukavsky 5.6.2022 9:31

"nesmyslném srovnání Drážďan se zemí na konci války" cosi jsem o tom četl, že to bylo na přímou žádost Stalina neboť Drážďany byly důležitý železniční uzel kudy jezdily posily a materiál na východní frontu. A ta nesmyslonost byla především na straně Němců, ti ještě i pár dní po podepsání kapitulace vraždili a doufali, že Vůdce není mrtev, ale že vytáhne tu svoji Tajnou zbraň a otočí to. Dneska je každej chytrej jako rádio, ale tenkrát to bylo trošíčku jinačí. J.L. end

J. Lukavsky 5.6.2022 9:20

"Ustí nad Labem, kde se spravedliví čeští občané neštítili hodit do Labe i kojence?" Takových kojenců esesáci naházeli do plynových komor za jejich matkami spousty. Takže problém je, že v Ústí jsme my Češi klesli na úroveň Němců. Zásadní ale je to, zda nejdřív byly plynové komory v Oswietimi a jinde, Lidice, Ležáky aj. a potom se někteří šli mstít. Neznám nikoho, kdo by se tím chlubil, na rozdíl od esesáků, kteří se rádi fotografovali před šibenicemi či hromadným hrobem. A pokud vím tak V.Havel se jako prezident za excesy během odsunů omluvil. Ale jak říkají staří Římané: V míru váží vinu soud, ve válce padají vinní i nevinní vedle sebe". Takže otázka: Kdo tu Druhou sv. válku začal? J.L. end

J. Vlk 5.6.2022 9:19

Jak dlouho tohle ještě bude pokračovat ? Snad 2000 let, jako od časů nevinně popraveného Ježíše Krista na pokyn židovských církevních velmožů.

J. Vlček 5.6.2022 9:18

Plně tomu věřím. Je to potvrzením rčení, "běda mužům, kterým žena vládne".

Jak se ukázalo v koncentrácích, ta běda a peklo od těchto satorií dopadá stejně na muže jako na ženy. ;-€

V. Vlach 5.6.2022 7:25

...výroky soudů řady instancí, tedy české soudy jsou asi prolezlé komoušema rovněž.

R. Langer 5.6.2022 6:11

Vybrat si je nemůže, ale jejich práce se jim klidně líbit může, že?

J. Brei 4.6.2022 22:37

Pochody smrti, paní Rybnická, neorganizovala česká vláda. Proto není namístě, aby tam pan prezident šel za Českou republiku pokládat květiny. Mně osobně se tato zvěrstva hnusí stejně, jako ta, které páchali Němci, z rozhodnutí své demokraticky zvolené vlády po celé Evropě. Ta česká jsou mravně odsouzeníhodná, ale lidsky pochopitelná. Šlo o ubohou pomstu na bezbranných lidech za šest let genocidy a teroru. To samé se dá říci třeba i o nesmyslném srovnání Drážďan se zemí na konci války. Ta německá jsou však nejen mravně odsouzeníhodná, ale i lidsky nepochopitelná. Neexistuje pro ně žádná omluva.

J. Brei 4.6.2022 22:23

Své zločiny, paní Rybnická, uznala i Česká republika. Jen Vy to stále ignorujete.

"Česká strana lituje, že poválečným vyháněním, jakož i nuceným vysídlením sudetských Němců z tehdejšího Československa, vyvlastňováním a odnímáním občanství bylo způsobeno mnoho utrpení a křivd nevinným lidem, a to i s ohledem na kolektivní charakter přisuzování viny. Zejména lituje excesů, které byly v rozporu s elementárními humanitárními zásadami i s tehdy platnými právními normami, a nadto lituje, že bylo na základě zákona č. 115 z 8. května 1946 umožněno nepohlížet na tyto excesy jako na bezprávné a že následkem toho nebyly tyto činy potrestány." (Česko-německá deklarace, článek III)

Německé vládě toto stačí a Vám ne?

J. Brei 4.6.2022 22:18

Za mně, paní Rybnická, patří Vašemu otci čest. Škoda jen, že ve Vašem případě neplatí, že jablko nepadá daleko od stromu.

J. Brei 4.6.2022 22:16

Vy máte stejně zvláštní přístup, paní Rybnická. Místo, abyste prostě lidsky přiznala, že ta karikatura je hnus, tak napíšete, že se o ní dá diskutovat. A hned nezapomenete přihodit, co zase provedli ti zrůdní Češi. To je přece to, co je nutné odsoudit. Kam se hrabe nějaká karikatura ala Der Stürmer.