1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

GLOSA: Výměna manželek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JM 26.4.2006 15:54

Co nám brání mít je tedy denně v televizi?

zkusím odpovědět: malé procento koprofilů v populaci oproti obyč. voyeurům a z toho vyplývající pravděpodobnosti na sledovanost?

highway 26.4.2006 10:56

Mit vase problemy a plat prezidenta

Kdyz vam to vadi, proc se na takove veci divate?

Karel Smola 26.4.2006 10:50

Úplný nesmysl

Podle mě, každý kdo se rozhodne pro účast v takovéto reality show strašně riskuje. Že přijde o intimitu a soukromí svého vztahu s člověkem kterého miluje. A je úplně jedno, jestli je věřící nebo nevěřící. Intimita a soukromí je zkutečně vzácnost, poklad o který se necháváme dobrovolně oloupit. Senzace a ziskuchtivou reality show...

Wenkovan 26.4.2006 10:24

A co feministky?

Od té doby, co se tento pořad objevil, marně čekám na odsuzující kampaň feministek. Vždyť oni ty manželky čenžují jako služky! To je neponižuje? Tak co se děje, soudružky feministky?

dulcibelka 26.4.2006 10:29

Re: A co feministky?

Asi se na takový kraviny nekoukaj...:-D

ptakopysk 26.4.2006 10:51

Re: Re: A co feministky?

feministky koukají zejména na ptákoviny. Kraviny a peachoviny je nezajímají, těch mají doma dost :o)

dulcibelka 26.4.2006 10:59

Re: Re: Re: A co feministky?

Na PODŘADNÉ ptákoviny, no fuj, to určitě!;-D

ptakopysk 26.4.2006 11:22

Re: Re: Re: Re: A co feministky?

samozřejmě že mají raději kvalitní ptákoviny, které hodně vydrží. Ale když je nouze, věřím že i podřadné ptákoviny dojdou milosti :o)

LJG 26.4.2006 13:55

Re: Re: Re: Re: Re: A co feministky?

Feministky už řvaly, když to začínalo...ale nikdo si jich nevšímal...teď ještě si nevšímat reality show, aby  taky zmizely a bude to zase dobrý...

BTW Reality show má i veřejnoprávní ČT,  jmenuje se to Pošta pro tebe je je to stejný umělý fujtajbl jako na komerčních televizích.

Tomas 26.4.2006 10:09

Představte si, že by se pořad jmenoval "Výměna dětí"

Šlo by plus mínus o to samé - děti se s jedním z rodičů přestěhují do bytu jiného "reality" manželského páru. Neumím si představit, že by nějaká televize dokázala takový - jak oni říkají - formát, vysílat. Jak by byli pohoršeni všichni od RRTV po spolky na ochranu dětí - možná by byl vzrušen i pan premiér...? Přitom právě děti jsou tím, co dělá pořad atraktivní. Na to, jak se manželka z Frydku přestěhuje na týden k frajerovi do Prahy a naopak by se sotva díval srovnatelný počet diváků...  Právě bezprostřednost dětí, nevypočitatelnost jejich reakcí je podstatou, které dospělí tvoří jen nutnou stafáž...

Ještě poznámku k té "realitě" - odhlédneme-li od toho, že na obrazovce nevidíme nikdy "realitu", ale naopak exterémní situace (kdy se v běžném životě nastěhuje ze dne na den do rodiny  jiná maminka?) připadá mi zhola nepravděpodobné, že vidíme skutečné reakce a skutečné emoce dospělých, kteří zapomenou prostě na kamery. Mnohem blíže pravdě bude, že každý prostě hraje určitou roli - svou představu o tom, jak by měl v dané situaci reagovat - jde tedy o amatérské herce v nekonečném televizním seriálu "Nová maminka".

AAA 26.4.2006 9:54

Vymena manzelek - idealni porad pro "jinou" televizi

Manzer rozvoje rozvoje budouci Febio TV sam priznal, ze o licenci na Vymenu manzelek jednali sami, coz jim ovsem nevyslo protoze tehdy jeste nemeli jasno kdy a jestli bude licence

text

jakubs 26.4.2006 9:50

krestane a ateiste

Samotna postata krestanstvi vychazi z toho, ze clovek je od podstaty zly tvor. Ateista, krestan, mohamedan, marxista.... vsichni stejne. Jediny rozdil z pohledu biblickeho noveho zakona, je ten, ze tomu z nich, ktery cini pokani je odpusteno. Krestane jsou uplne stejni lide jako ostatni, se stejnymi sklony. Chyba krestanu je v tom, ze na sebe nakladaji neco co neunesou, ze se delaji svatejsimi nez jsou a pak se divi, ze jejich zvest neni duveryhodna. Sam Jezis o tom mluvi kdyz vypravi podobenstvi o dluzniku. Dluznik dluzi tak moc, ze nemuze zaplatit a veritel mu to ve sve nekonecne dobrote odpousti. A pak ten omilostneny dluznik (ten svaty krestan) jde a hrdli se clovekme, ktery mu dluzi 2 koruny. Jaky rozdil mezi krestanstvim a krestany, mezi teorii a praxi :-(

Petr 26.4.2006 11:37

Re: krestane a ateiste

No toto?

Rpuť 26.4.2006 9:47

maYdo

Byla to psycho-sociální sonda do podivného světa umanutého primitivismu, kam se většina z nás nikdy normálně nedostane. Tady opravdu nejde o kritiku víry, ale o vědomí, že to je to, co mají primitivní společenství ovládaná jakoukoli ideologií společné - jakási tupost v chápání čehokoli jiného ve spojení s vyčůraností, jak toho jiného pro sebe využít. Je to velmi odpudivé. A navíc tušíme, že tady jsou kořeny nenávisti k nám, sebevražedných atentátů a touhy nás vyhladit. Bojíme se takových lidí, protože není možné se s nimi domluvit. Nejsou toho schopni.

Banckroft 26.4.2006 9:35

Jak jsou si náboženští fanatici podobní s komunisty

Oni jsou přesvědčeni o svých pravdách a nechápou, že my to nevidíme. Chtějí pro nás jen dobro a spásu a nedají pokoj, dokud nás nezachrání. A chtějí to udělat proti naší vůli a třebas násilím. Pořád a pořád dokola, nikdy to neskončí.

* 26.4.2006 9:37

..všichni fanatici si jsou podobní..

Aaron.Alf 26.4.2006 9:23

Tady je zase můj názor

A napsal jsem to dříve než Gentleman :-)

http://alfoviny.blogspot.com/2006/04/veer-pln-tygk-ttek.html

Ludva 26.4.2006 9:18

Obviňovat někoho z pokrytectví,

je trochu nefér. Chlap, který má 10 dni v bytě "poněkud" atraktivnější ženskou a nic nepodnikne, ani nenaznačí, musí být teplík nebo impotent.

Saša 26.4.2006 9:17

Mne by vůbec nenapadlo se na něco takového dívat,

natož se toho účastnit. Normální lidé se něčeho takového zúčastnit nemohou a proto ti, kdož se na to dívají, nemohou vyvozovat z toho co vidí žádné obecné závěry. Z výjimek prostě nelze vyvozovat pravidla jiná než to, že výjimky výjimečně i existují.

Ale že se na to někdo vůbec dívá, tomu vážně nerozumím. Mnohem snáz pochopím duševní pochody narkomana nebo zlodějě než sledovače takových podivností.

grrrrr 26.4.2006 10:13

Re: Mne by vůbec nenapadlo se na něco takového dívat,

Koukám, že jste taky trochu stižen jinobytím. My "svobodní" lidé můžeme dívat i nedívat, dát si panáka i si ho nedat, jít se kouknout na modlení druhých i odmítnout, prostě to je svoboda jedince v otevřené společnosti. Kdo vede mravokárné řeči nad pitím, nemodlením, nevařením...je podezřelej, že má s tou svobodou konání jistý problém on sám a druhým by ho rád řešil. No ale je to vaše svaté právo námi čumily pohrdat. Já tyhle dokumentární filmy sleduju s oblibou a je mi jedno, jestli se dává zrovna Třeštíková, Sommerová nebo Výměna manželek.

Saša 26.4.2006 10:27

Já o tom nevedu mravokárné řeči.

Prohlašuji, že to nechápu. Chápete? Nechápu to. Neodsuzuji to jako špatné, ale spatřuji v tom pro mne naprosto nepochopitelný projev obzvláštní tuposti. Když rybář sedí u řeky a čučí na splávek, tak to chápu. Sice to nedělám, nechválím, neodsuzuji - ale chápu to. Stejně jako když někdo tráví svůj volný čas v hospodě. Nebo si sedne do koutku s knížkou. Či oblézá galerie. Ale když někdo svůj volný čas promarní čuměním na druhé lidi, jak oni žijí a co dělají, to nechápu. Na babě vyhlížející na ulici zpoza záclony aspoň cosi pochopitelného je, ale na čumiči na amatéry tvářící se před obrazovkou, že žijí svůj život, není pochopitelného vůbec nic.

A vystavit se sám na té obrazovce - to nemůže nebýt projev duševní poruchy. Ne morální, ale duševní.

grrrrr 26.4.2006 10:35

Re: Já o tom nevedu mravokárné řeči.

Zjevně nechápete nic. Dle Darwina jsme z opice, ty sedí v houfu a pozorují ostatní opice. Když tohle opice nezažije, nedokáže se ani postarat o mládě, mnohdy ani zabřeznout. Tak to jen pokud jde o původ toho pudu člověka čumět na druhé. Chodit stádně do kostela, do hospody, na fotbal, to je všechno podobného ražení: někdo tam blbne, ostatní se přidají, nebo jen pozorují, komunikují, manipulují, jsou manipulováni.... No a televize je pro ty, kdo to chtějí vidět bez pachů a bez přemisťování, sdílet v ústraní, je to i o zvědavosti, jak vypadají cizí příběhy, ano jsou to instantní emoce po zapnutí čudlíku. Ale televize není cizí božstvo, pane, je to sice náhražka vlastního úsilí lézt k někomu na návštěvu, ale proč ne? Zdar čumilům.

krmič 26.4.2006 12:06

Re: Re: Já o tom nevedu mravokárné řeči.

Saša vyjádřil naprosto přesně i můj názor! Mimochodem, proflákám u televize dost času, ale dívám se na zcela jiné pořady ve zcela jiných hodinách. A nechci předstírat, že jen na "hodnotné", "umělecké" (i když někdy i takové), nebo jen dokumentární filmy. Ale RS by mě prostě nenapadlo si pustit.

maYda 26.4.2006 9:14

rputi, ono nejde o víru, ale spíš o to, co vůbec obnáší podobné pořady. Připravovaná " Chůva v akci" , to bude ještě větší úlet - a nebezpečnější. Možná víc později u Šumaváka, tady mi funguje jen nadpius a teď musím jít pracovat.

ptakopysk 26.4.2006 9:26

Re: rputi, ono nejde o víru, ale spíš o to, co vůbec obnáší podobné pořady. Připravovaná " Chůva v akci" , to bude ještě větší úlet - a nebezpečnější. Možná víc později u Šumaváka, tady mi funguje jen nadpius a teď musím jít pracovat.

musíte pro tuto stránku vypnout javu a javaskripty pak vám to jakeš takeš bude fungovat.

grr 26.4.2006 9:00

sociologická sonda do manipulace

Každý podobný dokument je velmi cenný: ukazuje, co si lidé nechají líbit za pár korun a čeho jsou schopni kvůli sebeprezentaci v televizi. Jen houšť, nechť se ukazuje, jak lidé neumí zacházet s dětmi, s partnerem, se sebou samým, s Bohem.... A že my ostatní jsme voyeuři? Jsme. No a? Postřehy: ta adventistka byla militantní hysterka, nejen že ihned ječela v hezkém čistém bytě, jak se jí chce zvracet, zároveň štkala jak zjednaná, když se jí nepodařilo zmanipulovat půjčeného manžela. Ta mladá neřekla ani jednou, že kráva smrdí a domácnost je divně zařízená, chovala se vstřícně, zvídavě, chytře, dřela jak najatá, dokonce i u příbuzných. Přemoudřelý adventista se chytil do vlastní pasti a vypadal na konci značně zmokle. Tak o co jde, gentlemane, pohádka dopadla výborně. A my se zasmáli. Jen tak dál.  A  děti? To snad chcete, aby se všechno, co se jim děje běžně v domácnostech, tajilo? Proč?

Rpuť 26.4.2006 8:42

MaYdo máte pravdu, že o víru tu nejde, spíše o praktické provozování.

O tomto pořadu se mluví HLAVNĚ proto, že to vzkutku byla ESENCE toho, jak víra vypadat nemá. Otřes byl tím větší, že většina z nás se na tyhle programy normálně nedívá, takže nečekaného bylo až příliš.

R 26.4.2006 8:41

Hranice

Jinak náboženští fanatici jsou lidi, kteří se zřekli odpovědnosti za svůj vlastní názor na svět, tuto odpovědnost přenesli na někoho jiného, na svou víru, svého boha atd a jelikož tuto odpovědnost oni sami nemají, chovají se podle toho.

Je otázka, kde je ona hranice mezi běžným věřícím, který tuto odpovědnost má, který sice věří ve svou víru, která mu pomáhá žít a jinak ale žije v podstatě na "svůj účet" a fanatikem, který veškeré svoje činy pokládá na oltář své víry.

R 26.4.2006 8:33

Dramaturgie moc tlačí na pilu

No, v každém takovém podobném pořadu se dá buď  tlačit na pilu, aby byl co nejdivočejší a zvýšil sledovanost nebo se takový pořad dá naopak udělat jako neslaný nemastný, pak nejspíš nebude nikoho lákat.   Já se na to občas dívám, někdy je velice zajímavé vidět, jak se lidi vytržení 10 dnů  ze svého obvyklého prostředí dokáží chovat. Někdy je mi trochu líto těch malých dětí, když se to nezvládne.

Tady tento díl jsem neviděl, ale vypadá to, že pokud budou i další takhle konfrontační, přestanu se tento pořad dívat úplně.  Na druhé straně hodnotím poklesek onoho věřícího manžela jako  důležité odhalení podstaty takhle zaslepeně fanaticky věřících lidí, kteří i když je jim něco přímo řečeno po lopatě, i nadále tomu odmítají uvěřit. Je to důležité pochopení toho, jak třeba fungují islámští fanatici. 

R 26.4.2006 8:34

Re: Dramaturgie moc tlačí na pilu

 Nebo třeba v prvním dílu Angeliky, jak D Peyrak ukazuje tomu katolickému mnichovi, jak vyrábí své zlato - loužením zlatonosného písku rtutí se zlato do rtuti rozpustí a následně odpařením rtuti se získá čisté zlato. Onen mnich evidentně nedotčený klasickým  dneska obvyklým i chemickým vzděláním i nadále, přestože to má před očima, považuje Peyrakovo zlato za darované od ďábla.