3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

GLOSA: Výměna manželek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 26.4.2006 6:07

P.S. - Já se na to např. koukala, neb jsem šla kolem zapnuté televize

a zahlédla právě tu anonci, kdy říkali,...."hluboce věřící, která se chce snažit zprostředkovat poznání víry i ve své nové rodině". Okamžitě jsem nadskočila a rozhodla se podívat aspoň na začátek. Nakonec jsem to vydržela celé, protože to vzkutku byla síla, jaká se hned tak nevidí.

Mablung 26.4.2006 8:21

Re: Re: Výměna manželek je zhovadilost jako každá reality show.

Reality show mají VYSOKOU sledovanost. Proto se jich vyrojilo jak much na *****

Nu co, já uvidím televizi v létě, až budou dávam mistrovství světa. Do to doby ....

Kodiak 26.4.2006 1:42

Adventisté

Adventisté sedmého dne jsou nebezpečná sekta, nepatří mezi křesťany, i když se k němu hlásí. Jejich pojetí víry je zcela odlišné od pojetí víry, jaké známe od klasických křesťanských směrů (katolictví, protestantismus, paravoslaví). Je podobné jako u skalních komunistů. Jejich myšlení je ryze sektářské, velký prostor tam má psychická manipulace, je tam řízené myšlení, řízené cítění. Tito lidé nemají svůj názor, ale vždy se podřizují názorům svého vůdce.  Žijí od zákazu k zákazu. Mohou jíst jen potraviny, které určí sekta za povolené. Víno tam např. nepatří, i když Kristus pil taky víno. Často jsou přesvědčeni o své svatosti a dokonalosti. Libují si v růzých předpovědích, kdy se stane to či ono, ale zatím se nic z toho nesplnilo, ale jim to nevadí.  Člověka žijícího v takové komunitě to musí evidentně poznamenat. Někteří lidé se s tímto dobře vyrovnají, jiné to poznamená. Doprovodným jevem je přetvářka, úsměv na povel, mají někoho rádi jen pro to, že s něho mají prospěch. Často to může vyústit i v rodinné krize a domácí násilí. Jejich kladnou vlastností je nadšení a píle. Členy sekty nejsou špatní lidé, jsou to lidé v jádru poctiví a dobří, ale své úsilí obrátili ne příliš štastným směrem. Zase na druhou stranu je to lepší, než aby se stali alokoholiky, narkomany, komunisty nebo nacisty. Je to sice smutné, ale militantní ateiské jsou na tom daleko hůře. Trochu tomu napoháhá společnost, protože je dnes moderní být trvrdým ateistou, nebo členem nejaké exotické sekty, ale klasické náboženské směry jsou špatné a nudné.

Vlasta.on 26.4.2006 1:59

Re: Adventisté

No, už jsem se skoro leknul, že nás ateisty, vy se svou milou povahou, vstřícností, porozuměním, schopností odpouštět, skromností, pracovitostí, charitativností, atd., atd., nebudete chtít upálit.

Ale chcete! Ó jak milé.

Vlastík 26.4.2006 16:02

Re: Re: Adventisté

Ach Bože, někteří ateisté, například tento Vlasta, jsou vskutku zabednění jako ti svědci Jehovovi či Adventisti. Upalovat ateisty je marné i nemožné, špatně hoří!!!!

Kryštof 26.4.2006 4:40

Re: Adventisté

Mýlíte se Gentlemane velmi. Píšete "Že šlo o adventisty sedmého dne není asi podstatné." Je a velmi. Pracoval jsem několik let s jedním adventistou a souhlasím s Kodiakem. Je to sekta, která má šíření své víry jako jeden z hlavních cílů. Že jsou přitom nevybíraví, dotěrní a falešní, ví už mnohý z nás. Nejsem věřící, ale militantním ateistou také ne. Zastávám názor, že křesťansko-židovským kořenům vděčí 'bílá'nebo chcete-li euroamerická, civilizace za mnoho. Proto bych nechtěl, aby bigotní rodina byla vydávána jako příklad 'prohnilosti křesťanství'. Že kulturní střet mezi výrazně až přehnaně venkovským stylem života bigotní rodiny a rodiny městské, pragmatické a snad i možná příliš 'světské' (viz pravidelné popíjení doma, které není typické ani pro moderní rodinu z velkoměsta)přinese dramatiské situace, bylo zřejmé v prvních minutách pořadu. Patrně je to i záměr dramaturgie pořadu, protože výměna v 'kompatibilních' rodinách by nezajistila sledovanost pořadu. Nemyslím si, že by 2 týdny odlišné výchovy měly na děti nějaký destruktivní vliv. Jen nechápu, jak někdo kvůli 50.000 Kč riskuje ostudu před celým národem a to nejen ostudu svojí, ale i svých nezletilých dětí. Nechtěl bych být 12-13 letý a poslouchat od svých spolužáků několik měsíců vtípky na svou rodinu po shlédnutí takového pořadu.

eMil 26.4.2006 6:46

Re: Adventisté

Milý Kodiaku, stalo se Ti to, co mnohým lidem. Popletl sis trochu Adventisty a Svědky Jehovovy. Ti druzí mají striktní sektářské řízení a nevyplněné předpovědi, ti první jen své zásady.Oni prostě jen berou vážně některé věci z Bible, které ostatní křesťané chápou jinak. Je tohle sektářství? A čím chceš v křesťanství sektu měřit? Většinovým církevním názorem? Rozhodnutím církevních papalášů jiného společenství? Nebo raději Biblí? Pokud tím posledním, pak buď opatrný, protože na tomhle poli bys to s Adventisty tak jednoduché neměl. Ono něco jiného je uplivnout si a něco jiného je podepřít svá tvrzení. Krásný den, bratře! ;-)

Eva 26.4.2006 6:58

Re: Re: Adventisté

Nevím, nakolik vážně berou adventisté Bibli, ale vypěnila jsem, když si můj syn přinesl od adventistického spolužáka brožuru, která označovala rockovou hudbu za nástroj ďábla a dokládala to četnými příklady typu: "když natáčeli Rolling Stones tu a tu desku, na stěnu studia začala psát neviditelná ruka hořící nápis". Spolužák se syna vážně snažil zachraňovat a bylo to otravné. Vysvětlete sedmnáctiletému dvoumetrovému klackovi, že má tolerovat cizí víru a nemá dát dotyčnému pár facek, když máte chuť udělat totéž. Jehovisté, které mezi známými máme taky s námi alespoň o hudbě nikdy nediskutovali (ti se zase navážejí do Darwina). Ať jsou adventisté sekta nebo ne, jsou otravní a agresivní už od dětství.

Jalian 26.4.2006 9:25

Re: Re: Re: Adventisté

jéé, tu knížku mi na gymplu dal jeden spolužák (hluboce věřící) taky přečíst, protože jsme měli studentskou rockovoou kapelu. Hrozně mne to nadchlo, hlavně ty pasáže o tom, že John Lennon zaprodal svou duši ďáblu, aby Beatles byli slavní a že když si pustíte nějakou písničku tuším od Led Zeppelin pozpátku, že je tam vzývání ďábla a spousta dalších jasných a nezvratných důkazů o tom, že rocková hudba je ďáblův nástroj. Knížka se jmenuje "Chceme jen tvoji duši" a já jsem si ji schoval na památku, protože takovou kravinu aby jeden pohledal. Do dneška přemýšlím, kdo vlastně tu mojí duši chce;-)...

scurra 26.4.2006 20:16

Re: Re: Re: Adventisté

Doufám že se nepletu, ale knihu Ulricha Bäumera "Cheme jen tvoji duši", o které zřejmě mluvíte, nevydala ani nedistribuovala církev adventistů sedmého dne. Mě zase jednu dobu zásoboval různými náboženskými spisy známý - fanatický katolík - a přesto si nedovoluji označit katolickou církav za sektu.

Kodiak 26.4.2006 8:28

Re: Re: Adventisté

Nic jsem si nepopletl. Přečetl jsem mnoho jejich literatury,  diskutoval z adventistama a jehovistama. Jehovisté a adventisté mají stejný základ, pouze se liší několika drobnostmi. Jehovisté mají méně zákazů. Jehovisté odmítají Božství Ježíše Krista, adventisté ho odmítají a zároveň připouštějí. Styl výkladu Bible je podobný. Co není v souladu s věroukou sekty je podpořeno komentářem, který vše obrací naruby. Práce s lidma je naprosto stejná. Jak de pozná sekta? Podle práce s lidmi. V sektě dochází kpsychické manipulaci, je tam řízemé myšlení, cítění, lidé nemají svůj vlastní názor. I v klasických církvích se mohou vyskytnout malé společenství typu sekta, ale většinou i tam daná církev udělá pořádek. Ale u adventistů se jedná o jev globální. Co se týče nevyplněných předpovědí, stačí přečíst něco od zakladatelů sekty W. Milera a E. Whiteové. Nebo například konec světa v roce 1844. No , komunisté taky předpovídali světovou revoluci a nástup komunismu.  

eMil 26.4.2006 9:10

Re: Re: Re: Adventisté

Z Tvého příspěvku jde cítit docela zaujatost, takže nemá smysl se pokoušet o diskuzi a nastolení objektivity. Já jsem - na rozdíl asi od Tebe - byl členem této církve téměř 20 let (podstatnou část z tohoto času ne jen řadovým). I když jsem se z osobních důvodů nakonec rozhodl odejít, v rámci objektivity musím říci, že nemáš pravdu. Ani v tom co píšeš o výkladu Bible, ani v tvrzení o cílené manipulaci lidí. Že má malé společenství svá specifika, je nasnadě. Stejné ujetosti jako jsem viděl u Adventistů, jsem např. viděl taky u evangelikálů. To ale souvisí s psychologickými důvody, ne s nějakým cíleným záměrem. U Adventistů si můžeš spolehlivě být jist dvěma věcmi: 1) nepůjdou do politiky, aby mocensky prosazovali své učení pro celou společnost (jak dělají členové největších církví v rámci programu nějaké politické strany - viz potraty, ustanovení svých náboženských svátků povinně pro celý národ,a pod.); 2) nebudou Tě z daní stát ani halíř, protože se financují sami. To jsou dost velké důvody k toleranci. Jestli máš i přesto svrbění na jazyku, pak máš nějaký osobní problém a nejspíš Ti ve Tvém okolí vadí kde kdo s jiným názorem a pohledem na život. ;-)

scurra 26.4.2006 8:46

Re: Adventisté

Pokud vím, adventisté jedí ne tak, jak jim to povolila "sekta", ale jak je to uvedeno v Bibli (Lv 11). Když se nad jejich jídelníčkem zamyslíte, je to vlastně stravování podle posledních trendů "moderní výživy".

jakubs 26.4.2006 11:52

Re: Re: Adventisté

pokud vim, tak svedkove jehovovi jsou take statem uznana cirkev a presto malo z nas pochybuje o tom, ze je to sekta.

l 26.4.2006 1:29

nebyl to ten

díl,kde za ní lezl i v noci?

zdeněk 26.4.2006 0:37

Mě připadá taková výměna neetická.

Proto jsem neviděl zatím ani minutu tohoto pořadu a o ději se dozvídám jen z NP. Je vidět že jsem o nic nepřišel.

Náhodný 26.4.2006 12:12

Re: Mě připadá taková výměna neetická.

Naopak, pane Zdeňku, přišel jste o zajímavou studii nekompatibility dvou světonázorů. Zatímco se ateistka empaticky, tolerantně a sympaticky přizpůsobila, adventistka s vymytým mozkem nebyla schopna myšlenkově vybočit z naindoktrinovaných mantinelů a byla nešťastná. Pokus o infikování dětí (které si ještě nemohou svůj světonázor rozumově zvolit), byl zvlášť odporný... Mně osobně to jen ujistilo, že můj názor na náboženství je správný: omezuje myšlení.

anyway 26.4.2006 0:36

Skvely prispevek , Gentlemane

sam jsem byl vychovavan  verici matkou a do svych 19 jsem "povinne " musel do kostela,muzu srovnavat oba brehy. Diky. T.

MF 26.4.2006 7:13

Re: Skvely prispevek , Gentlemane

Do kostela chodí běžní katolíci a ty lze považovat za úplně normální lidi. Zmiňované sekty jsou něco trochu jiného.

scurra 26.4.2006 8:34

Re: Re: Skvely prispevek , Gentlemane

Adventisté sedmého dne jsou státem uznanou církví, nikoli sektou.

jakubs 26.4.2006 11:54

Re: Re: Re: Skvely prispevek , Gentlemane

pokud vim, tak svedkove jehovovi jsou take statem uznana cirkev a presto malo z nas pochybuje o tom, ze je to sekta.

scurra 26.4.2006 15:06

Re: Re: Re: Re: Skvely prispevek , Gentlemane

Málo z nás? Z koho? Mluvte výhradně za sebe.

olaf 26.4.2006 16:22

jůů, budeme hlasovat?

a nebo zas ne :(

Andy 26.4.2006 0:28

Gentlemoune,

viděl jste pořad. Ale nepochopil jste moc. Skoro nic. Cpete do toho víru stylem, který sice je "jednoduchý", ale zcela chybný. Nezhodnotil jste správně osoby a obsazení a ač jste se díval, neviděl jste.

Viděla jsem tento pořad podruhé v životě a je to opravdu síla. Dětičky to přežijou, o ty v tomto případě zas tak moc nejde.

Rozhodně to bylo velmi zajímavé a jednoznačně nejmoudřejší a nejživotaschopnější se ukázala ta zdánlivě jednoduchá ateistka- možná že není extrémně chytrá, to těžko posoudit, bylo to takové nekonfliktní řehtadlo, ale pro život je vybavená skvěle.

Ti adventisti, nabití potlačovanou sexualitou jak jitrnice prejtem, jen jen puknout, s vtíravou agresivitou- no, zaplaťpánbu, že jsou někde v horách, kde je pravděpodobně do smrti nepotkám.

conqueror 26.4.2006 1:03

Re: Gentlemoune,

Potkal jsem, nikomu nepřeji, je to vlezlý a zbytečný zážitek. A ve výmeně manželek je mi líto všech účinkujících. Jsou to oběti divných pokusů na lidech.

Andy 26.4.2006 1:09

Re: Re: Gentlemoune,

já myslela ty dva bodré moravany.

Adventisté měli ve vedlejší ulici modlitebnu, sami si ji postavili a byla výjimečná. Nic proti nim nemám, vždy jsem se s nimi shodla. ¨

Ti dva vyměnění by mi lezli krkem, i kdyby to byl rabín a jeho vyvolená. Byli neskutečně falešní a to divadýlko hráli s takovou vervou, že jsem se těšila na Vítr z hor.

olaf 26.4.2006 16:20

Re: Gentlemoune,

no tak to fakt nechápu, vy v zásadě nemáte výhrady, ale autora neumíte ani slušně oslovit. Co se vám tedy tak nelíbilo, že musíte "prznit" nick autora?

kocour 26.4.2006 0:23

Zahlédl jsem kousek,

když jsem si šel kolem televize pro další dávku kafe, zrovna tam ta tlustá paní vykládala, jak se jí chce z toho svinčíku zvracet, tak jsem zbystřil. Vydržel jsem to asi tři minuty a měl jsem dost. Ale proč to píšu: Jen mne tak napadá, jestli tento druh pořadu nějakým způsobem nepoškozuje práva dítěte. Ale nechce se mi teď hledat a listovat příslušnou Úmluvou, č. 104/1990 Sb. tuším, navíc by to stejně bylo k ničemu. Když tak ať si tu práci dá někdo jiný, až se tu zítra objeví.

Andy 26.4.2006 1:23

Re: Zahlédl jsem kousek,

ale no tak:)))

já například bych tu paní tak na čtrnáct dní doma potřebovala, okna, žehlení....pěkná kupa práce by tu byla. A s Paboukem by si užila, až by se společně místo modlení koukali na ligové zápasy z Jižní Ameriky a až by ji učil, jak se správně rovnaj košile:)))

A pubertoše bych jí tu na tejden taky nechala. Jedna bábovka denně, deset knedlíků k svíčkový, neomezeně ovoce a  12 hodin denně hodně, ale hodně tvrdý muziky:))

No a její manžel by zatím mohl o samotě rozjímat, kde udělal chybu. Zatím bych si švihla dva týdny lázní.

a 29.4.2006 22:10

b

věckočkacikánčinnostnic nedělánic nedělálovna venkově je občas loví psyna venkově občas loví psychovánínezná hranice (leze pod ploty)nezná hranice (leze přes ploty)stravováníčeká až dostane nažratčeká až dostane sociální dávkydodateknají se i z cizí miskynají se i z cizího nákupuspánekspí přes den, v noci se rvou a bývají hlučníspí přes den, v noci se rvou a bývají hluční