28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

GLOSA: Naše milé dálnice

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tom vild 11.2.2008 10:39

Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

mozna byste si mel ten clanek precist znova. zil jsem v obou rezimech a vim dobre jak funguje(val) ktery. nepletu si je. a vy se zkuste pri cteni i zamyslet nad tim co pisu

baltahsar 11.2.2008 0:11

Nojo

Vild je z toho nějakej divokej .. přitom máme svobodu a demokracii, nikdo ho přece nenutí po těch silnicích jezdit .. 8-o

Schumacher 11.2.2008 0:02

Co se divíte ?

Když vláda uzavře smlouvu na výstavbu dálńice s firmou která nemá ani jeden bagr a před tím nepostavila ani metr....

rolandszewczyk 10.2.2008 18:03

-

optimální dan je 100%,pokud něco budete chtít,tak vám uředník přídělí poukazku třeba na chleba,gramáž chleba bude vypočítaná podle kalorického výdeje v práci,a násobena společenskou důležitostí práce danou osobou vykonavánou,např:ůředník -krát 12,policajt-krát 35,dělník-lomeno 7,a pod,tím konečně dosáhneme spravedlnosti!!!

Hawk 10.2.2008 16:50

Re: No, např. České dráhy zaměstnávají o moc víc lidí, než je

Českým drahám narozdíl od Vás nerozumím, k počtu zaměstnanců se vyjadřovat nebudu. S tím, že není v pořádku přerozdělení daní mezi obcemi a SR souhlasím. S tím, že by výši dávek určovaly obce naopak velmi  nesouhlasím.

S vazbou dávek na VPP nesouhlasím. Pokud tihle lidé budou uklízet v obcích, přijdou o práci zase zaměstnanci místních technických služeb nebo městem nasmlouvaných úklidových firem. Navíc v obci někdo musí VPP organizovat , zajišťovat. Malé obce na to lidi ani finance nemají a radní i starostové VPP odmítají. Větší města na to budou muset nějakého dalšího ouřadu zaměstnat. Určitě to nebude za minimální mzdu. Čili celkový finanční přínos VPP bude v mínusu. Kromě buzerace, ta bude v plusu, silně. Má-li mít nějaké opatření jako jediný efekt buzeraci, je někde něco veelmi špatně.

 

Ladislav N. :-))) 10.2.2008 16:49

Re: Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Ať už budou poplatky jakkoli vysoké, vláda je vždy dokáže nesmyslně prošustrovat a zavést poplatky vyšší nebo nové s odkazem, že je nutno zlepšit stav silnic... ;-P

Vždyť jenom na spotř. dani z paliv a maziv + DPH z ní stát ročně vybere nejmíň 130 miliard Kč. A to ještě socani vládli 8 let na dluh... (-800 mld. Kč)

Ladislav N. :-))) 10.2.2008 16:44

Re: Tak mě napadá, co to takhle zadat Němcům, ....

Hehe, to by brzy skončilo jak za totáče: "Nejsou lidi"... ;-D

Emil XX 10.2.2008 16:24

Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv

R^R^R^R^

Emil XX 10.2.2008 16:22

Nějak se mi to nezdá

Např. Němci hlídají, kolik toho řidič ujel. Ospalý řidič se dopouští porušení předpisů.

Emil XX 10.2.2008 16:20

No, např. České dráhy zaměstnávají o moc víc lidí, než je

k provozu potřeba. Města neurčují sociální dávky ani většinu daní.

Ono by stačilo výplatu dávek vázat na povinnost účasti na veřejně prospěšných pracech. A pak by mohly být i o něco vyšší, než dnes.

Pokud jde o reformu zdravotnictví, jsou Julínek a Rath jeden za 18 a druhý za 20 bez dvou. Oni totiž nedělají reformy pro pacienty, ale pro doktory, aby jím stouply příjmy. Je se liší v tom, jak toho dosáhnout. Julínek zavádí poplatky, zatím co Rath šetřil na těžce nemocných, jejichž léčba je hodně drahá.

Pamětník starejch dob 10.2.2008 16:04

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Podotýkám, že už před 30 lety se na železničních přejezdech v Německu a ve Francii nemuselo vůbec zpomalovat, ten přejezd totiž nebyl znát.

Pak jsem pochopil, proč, jak mi předtím říkal jeden stopař, že (západní) Němec vjel na náš přejezd stovkou a rozbil si auto. Ono ho chudáka vůbec nenapadlo, jak ty reálně socialistické silnice (první třídy !!) vypadají. Podotýkám, že ve východním Německu byly tehdy okresky spíše horší, než u nás, hlavní byly o něco lepší a Hitlerovy dálnice drncaly ryc, ryc..

Ač jsme se od té doby zlepšili, pořád to stavu v západním Německu před 30 lety neodpovídá.

Emil XX 10.2.2008 15:56

Tak mě napadá, co to takhle zadat Němcům, pokud

tedy jsou levnější, než ti u nás.

A zkorumpované úředníky střílet, jako v Číně.

šrek 10.2.2008 11:40

Re: Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Tolik hrubosti a nadávek! To se skutečně neumíte vyjádřit slušně, na úrovni ?

A. 10.2.2008 11:09

JOd nového roku to bude ještě horší

Naši moudří zákonodárci připravují novelizaci v tom smyslu, že pokud budete vlastnit automobil s vlečným zařízením, které umožňuje připojit těžší vlek, tak že by součet povolených hmotností soupravy přesáhl 3,5 tuny, budete muset na tohle osobní auto platit stejnou známku jako na kamion TIR.  A to i v situaci, kdy žádný vlek netáhnete a dokonce i když žádný vlek nevlastníte. Stačí, že byste jej mohli vlastnit a připojit. Je to jako v tom starém vtipu - máš nástroj, tak jsi vinný.

Co jsme si to, proboha, zvolili za  z m rd y?

NM 10.2.2008 10:54

Re: Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Chytráku, kdo brání řidiči, aby si koupil vlastní kamion a nemusel se nechat vykořisťovat pány podnikateli?

Jirka1 10.2.2008 10:44

Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Konkurence bude jezdit po těch samých dálnicích a platit stejné poplatky. Takže dojde k plošnému růstu cen. Nikdo kvůli poplatkům nebude snižovat svůj zisk - je to stejné, jako při zvýšení sazby daně.

kirast 10.2.2008 10:40

Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Nezamotal jste se to toho trochu, autore? Zapomněl jste snad na konkurenci? Mícháte dohromady socialistické a kapitalistické hospodářství a z každého vybíráte to horší. Ale takhle to ve svobodném světě nefunguje. Copak vás nezastihly zprávy o tom, kolik obcí po zavedení mýtného si stěžovalo, že u nich už nelze přejít silnici a vypustit děti, aby si hrály s kamarády venku? No tak to bylo právě proto, že dopravci si snižovali náklady, aby byli ve výhodě před konkurencí. A to že jsme ještě za patnáct let nestihli dostavět nové a opravit staré dálnice, na které již socialismu nestačil dech? My jsme toho ze socialismu zdědili mnohem víc rozbitého než jenom silnice. Taky památky, bytový fond, komunikační sítě, výrobní prostředky... Zdá se vám to málo? Prostě, někdo to zaplatit musí a Němci nebo Francouzi to rozhodně nebudou. Budete to vy, já a další, byť naše vina je v tom minimální, ale zatím nikdo nic geniálnějšího nevymyslel.

Jirka1 10.2.2008 10:35

Re: Re: A to není všechno.

Když je to pouze levicový jev, tak mi vysvětlete, jak to funguje v Praze. Pamatuji si dobu, kdy na celostátní úrovni ODS prosazovala zákon o vyrovnaném rozpočtu. V Praze vládne ODS kontinuálně 17 let. A Praha, ač má největší příjmy, je zadlužená. Přitom výplatu naprosté většiny "levicových" dávek zajišťuje stát, nikoliv město.

Jirka1 10.2.2008 10:31

Re: Re: Re: Re: Banánistán

Mýtná budka by byl ještě ideální stav. Ale ono to bude satelitní mýtné, takže kromě platby za každý km cesty bude mít stát ještě k dispozici vaši knihu jízd.

Jirka1 10.2.2008 10:26

Re: Není dálnice !

A jakým normám neodpovídá? Univerzální evropské normy pro dálnice neexistují. A pokud by existovaly, nepatřily by mezi dálnice ani ty německé, postavené ještě za Hitlera.

Rad 10.2.2008 9:53

Re: Re: Re: A to není všechno.

no on tím míní, že před tím to bylo strašně moc, a teď po tech úpravách co píšete už je to jenom moc. A globálně má pravdu.

Bohata 10.2.2008 7:46

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Slováci věděli proč se chtějí odtrhnout od vlády Prahy.Teď Pražáci serou na Moravu a tak by bylo lépe se nějak autonomizovat.

tse tse 10.2.2008 7:30

Re: Re: Re: A to není všechno.

myslí tím nezamčené popelnice a volně přístupné skládky

PetrM 10.2.2008 5:43

Re: hmmm

Ale no tak, i vězni mají přece lidská práva ;-D

PetrM 10.2.2008 5:40

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Je trapné, že na slovenské části D2 opravují bryskně každou menší díru, takže z ní během posledního roku udělali opravdu kvalitní dálnici. Ale na české straně... ;-O může posloužit jako příklad hraniční přechod, kde byl více než rok hotový tankodrom, s nímž si správce komunikace poradil šalamounsky: osadil ji cedulemi "Pozor nerovnost" a "Max. povolená rychlost 80". Sice ji už opravili, ale jednak to bylo v zimě, a druhak to stavební firma udělala naprosto nekvalitně, takže do roka je z toho zase vlnolam.;-€

Bohata 9.2.2008 21:48

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Vy strupe 50x projíždějící asi nevíte za jakých podmínek jezdí řidiči kamionů.Mnohdy nemohou kamion opustit ani spát.Mnohdy musí chcát do Pet lahví aby dodrželi svůj jízdní řád daný pány podnikateli a ty lahve vyhazují oknem.Vypadáte na bolševicky kapitalistického překupníka ze kterých je složena mocenská garnitura této českozlodějské republiky.

Dave 9.2.2008 21:45

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

hlavne klid. s tim hrnkem ma pravdu. kolem prechodu (hlavne ze strany D) je ten povrch fakt na nic. jinak je ten kus do plzne slusnej. asi proto, ze je provoz podstatne nizsi nez jinde.

takze si otec se synem moc nerozumeli.

nováček 9.2.2008 21:27

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Co se týče kvality, je to věcí těch, co to stavějí a ti mají být stavebním dozorem kontrolováni. Navíc je tuším dosti dlouhá záruky a během ní je povinností stavebníka (zdarma) poškození nebo chybu opravit. Ale otázku cenu vyidím v jediné věci - projekty a platba za ně. Dle mých informací dostane autor projektu za něj určité procento  z ceny vyprojektovaného díla. A pak se divme, co nekdraýšího (nikoli ale nejlepšího) je na dálnice použito a to nemyslím "ciment a písek". Co například naprosto nezdůvodněné super soustavy křižovatek, oblouků, nadjezdů a já nevím čeho. A pak přijde VB a nařídí tam "40". K tomu nepřílš ekonomickému způsobu projektů jen jedna poznámka - kdysi jsem byl v NDR (jinam jsem nesměl) a tam bylo vidět křižovatky, odpočivadla, nájezdy v úplně jiné přešlechtěnosti a myslím, že to také stačilo. Udělejme jiný předpis na cenu projektu a uvidíte, jak klesne výsledná cena dálnice.

Uf, je to román.

Blue Star 9.2.2008 19:52

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Nevim, ale Rozvadovem projizdim cca 50x za rok a rozhodne mi dalnice z Rozvadova na Prahu neprijde spatna. Asi ten vas synek jenom blbe remca a bude stejnej krupan, jako vy.

Hawk 9.2.2008 18:45

Re: Re: A to není všechno.

permanentní uplácení uplácení levicových voličů, aby to vše těm darebákům v příštích volbách zase umožnili.

Nějak mi to hlava nebere- kraje jsou (až na jednu výjimku) v rukou ODS. Větší města taky, i když tam vládnou většinou koalice ODS + někdo, vláda také není levicová. Jak je to tedy s těmi "uplácenými levicovými voliči", kteří tam ty darebáky  navolili?

Míníte snad uplácením levicových voličů snížení porodného, zmenšení % rodin, které dosáhnou na přídavky na děti, nahrazení příspěvku na živobytí podstatně nižším existenčním minimem pro velkou část dlouhodobě nezaměstnaných, první 3 dny nemoci zadarmo a další dárečky podobného typu z rukou Nečasova ministerstva?