Úterý 14. 5. 2024Bonifác polojasno10 °C

Diskuse k článku

GLOSA: Naše milé dálnice

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 47
  • Poslední: 11.2. 2008 10:39
  • Řadit dle: času vložení
  • vláken
baltahsar 11.2.2008 0:11

Nojo

Vild je z toho nějakej divokej .. přitom máme svobodu a demokracii, nikdo ho přece nenutí po těch silnicích jezdit .. 8-o

Schumacher 11.2.2008 0:02

Co se divíte ?

Když vláda uzavře smlouvu na výstavbu dálńice s firmou která nemá ani jeden bagr a před tím nepostavila ani metr....

rolandszewczyk 10.2.2008 18:03

-

optimální dan je 100%,pokud něco budete chtít,tak vám uředník přídělí poukazku třeba na chleba,gramáž chleba bude vypočítaná podle kalorického výdeje v práci,a násobena společenskou důležitostí práce danou osobou vykonavánou,např:ůředník -krát 12,policajt-krát 35,dělník-lomeno 7,a pod,tím konečně dosáhneme spravedlnosti!!!

Emil XX 10.2.2008 15:56

Tak mě napadá, co to takhle zadat Němcům, pokud

tedy jsou levnější, než ti u nás.

A zkorumpované úředníky střílet, jako v Číně.

Ladislav N. :-))) 10.2.2008 16:44

Re: Tak mě napadá, co to takhle zadat Němcům, ....

Hehe, to by brzy skončilo jak za totáče: "Nejsou lidi"... ;-D

A. 10.2.2008 11:09

JOd nového roku to bude ještě horší

Naši moudří zákonodárci připravují novelizaci v tom smyslu, že pokud budete vlastnit automobil s vlečným zařízením, které umožňuje připojit těžší vlek, tak že by součet povolených hmotností soupravy přesáhl 3,5 tuny, budete muset na tohle osobní auto platit stejnou známku jako na kamion TIR.  A to i v situaci, kdy žádný vlek netáhnete a dokonce i když žádný vlek nevlastníte. Stačí, že byste jej mohli vlastnit a připojit. Je to jako v tom starém vtipu - máš nástroj, tak jsi vinný.

Co jsme si to, proboha, zvolili za  z m rd y?

kirast 10.2.2008 10:40

Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Nezamotal jste se to toho trochu, autore? Zapomněl jste snad na konkurenci? Mícháte dohromady socialistické a kapitalistické hospodářství a z každého vybíráte to horší. Ale takhle to ve svobodném světě nefunguje. Copak vás nezastihly zprávy o tom, kolik obcí po zavedení mýtného si stěžovalo, že u nich už nelze přejít silnici a vypustit děti, aby si hrály s kamarády venku? No tak to bylo právě proto, že dopravci si snižovali náklady, aby byli ve výhodě před konkurencí. A to že jsme ještě za patnáct let nestihli dostavět nové a opravit staré dálnice, na které již socialismu nestačil dech? My jsme toho ze socialismu zdědili mnohem víc rozbitého než jenom silnice. Taky památky, bytový fond, komunikační sítě, výrobní prostředky... Zdá se vám to málo? Prostě, někdo to zaplatit musí a Němci nebo Francouzi to rozhodně nebudou. Budete to vy, já a další, byť naše vina je v tom minimální, ale zatím nikdo nic geniálnějšího nevymyslel.

Jirka1 10.2.2008 10:44

Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Konkurence bude jezdit po těch samých dálnicích a platit stejné poplatky. Takže dojde k plošnému růstu cen. Nikdo kvůli poplatkům nebude snižovat svůj zisk - je to stejné, jako při zvýšení sazby daně.

Ladislav N. :-))) 10.2.2008 16:49

Re: Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

Ať už budou poplatky jakkoli vysoké, vláda je vždy dokáže nesmyslně prošustrovat a zavést poplatky vyšší nebo nové s odkazem, že je nutno zlepšit stav silnic... ;-P

Vždyť jenom na spotř. dani z paliv a maziv + DPH z ní stát ročně vybere nejmíň 130 miliard Kč. A to ještě socani vládli 8 let na dluh... (-800 mld. Kč)

tom vild 11.2.2008 10:39

Re: Všichni, kdo jezdí po dálnicích za obchodem, si navýší ceny, aby nemuseli na poplatcích za dálnice prodělávat.

mozna byste si mel ten clanek precist znova. zil jsem v obou rezimech a vim dobre jak funguje(val) ktery. nepletu si je. a vy se zkuste pri cteni i zamyslet nad tim co pisu

KulakaSyn (bez VUMLu) 9.2.2008 14:12

Dálnice v CZ - cena a kvalita

Bydlím pár km od D2 a dost musím po ní do Brna.  Ač místy je povrch přebroušen a rovnější, většinou je to stále pomník doby budování světlých zítřků - a na této se vůbec jeden ze slibovaných přínosů dálnic (menší opotřebení vozidel jízdou po kvalitním povrchu) nijak neprojevuje...

Kvalita a životnost povrchů silnic i dálníc v ČR je vůbec podivná - že by to bylo tím, že jsou stavěny cca 2,5x dráž než v Rakousku (a i cca 1,6x dráž než v Norsku)?

Syn je asi 4 roky řidič MKD - a nejezdíl dosud s tahačem starším 4 roky - většinou It., SRN, Fr., i GB a jen několikrát východ (PL,Litva).  Když jsme se bavili o kvalitě dálnic v západ. Evropě (značení, povrch, odpočívky apod.), prohlásil také:

Tati, když se vracím z Německa a blížím se k Rozvadovu, to kafe honem dopíjím!  (mívá ho v nerez šálku na přístr. desce - a řidiči i 3 týdny v kabině si potrpí na čistotu)

O výstavbě komunikací cosi vím (pár let stavbyved. u jednoho velkého nadnárod. podniku na výst. komunikací...) - ale ten nepoměr kvality a ceny za výstavbu chápu (a jen zčásti) jen po přečtení čl. od Ross Hedvicek, kde je toto dominium dost pravdivě označováno českozlodějsko (!)...

Blue Star 9.2.2008 19:52

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Nevim, ale Rozvadovem projizdim cca 50x za rok a rozhodne mi dalnice z Rozvadova na Prahu neprijde spatna. Asi ten vas synek jenom blbe remca a bude stejnej krupan, jako vy.

Dave 9.2.2008 21:45

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

hlavne klid. s tim hrnkem ma pravdu. kolem prechodu (hlavne ze strany D) je ten povrch fakt na nic. jinak je ten kus do plzne slusnej. asi proto, ze je provoz podstatne nizsi nez jinde.

takze si otec se synem moc nerozumeli.

Bohata 9.2.2008 21:48

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Vy strupe 50x projíždějící asi nevíte za jakých podmínek jezdí řidiči kamionů.Mnohdy nemohou kamion opustit ani spát.Mnohdy musí chcát do Pet lahví aby dodrželi svůj jízdní řád daný pány podnikateli a ty lahve vyhazují oknem.Vypadáte na bolševicky kapitalistického překupníka ze kterých je složena mocenská garnitura této českozlodějské republiky.

NM 10.2.2008 10:54

Re: Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Chytráku, kdo brání řidiči, aby si koupil vlastní kamion a nemusel se nechat vykořisťovat pány podnikateli?

Emil XX 10.2.2008 16:22

Nějak se mi to nezdá

Např. Němci hlídají, kolik toho řidič ujel. Ospalý řidič se dopouští porušení předpisů.

nováček 9.2.2008 21:27

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Co se týče kvality, je to věcí těch, co to stavějí a ti mají být stavebním dozorem kontrolováni. Navíc je tuším dosti dlouhá záruky a během ní je povinností stavebníka (zdarma) poškození nebo chybu opravit. Ale otázku cenu vyidím v jediné věci - projekty a platba za ně. Dle mých informací dostane autor projektu za něj určité procento  z ceny vyprojektovaného díla. A pak se divme, co nekdraýšího (nikoli ale nejlepšího) je na dálnice použito a to nemyslím "ciment a písek". Co například naprosto nezdůvodněné super soustavy křižovatek, oblouků, nadjezdů a já nevím čeho. A pak přijde VB a nařídí tam "40". K tomu nepřílš ekonomickému způsobu projektů jen jedna poznámka - kdysi jsem byl v NDR (jinam jsem nesměl) a tam bylo vidět křižovatky, odpočivadla, nájezdy v úplně jiné přešlechtěnosti a myslím, že to také stačilo. Udělejme jiný předpis na cenu projektu a uvidíte, jak klesne výsledná cena dálnice.

Uf, je to román.

PetrM 10.2.2008 5:40

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Je trapné, že na slovenské části D2 opravují bryskně každou menší díru, takže z ní během posledního roku udělali opravdu kvalitní dálnici. Ale na české straně... ;-O může posloužit jako příklad hraniční přechod, kde byl více než rok hotový tankodrom, s nímž si správce komunikace poradil šalamounsky: osadil ji cedulemi "Pozor nerovnost" a "Max. povolená rychlost 80". Sice ji už opravili, ale jednak to bylo v zimě, a druhak to stavební firma udělala naprosto nekvalitně, takže do roka je z toho zase vlnolam.;-€

Bohata 10.2.2008 7:46

Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Slováci věděli proč se chtějí odtrhnout od vlády Prahy.Teď Pražáci serou na Moravu a tak by bylo lépe se nějak autonomizovat.

šrek 10.2.2008 11:40

Re: Re: Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Tolik hrubosti a nadávek! To se skutečně neumíte vyjádřit slušně, na úrovni ?

Pamětník starejch dob 10.2.2008 16:04

Re: Dálnice v CZ - cena a kvalita

Podotýkám, že už před 30 lety se na železničních přejezdech v Německu a ve Francii nemuselo vůbec zpomalovat, ten přejezd totiž nebyl znát.

Pak jsem pochopil, proč, jak mi předtím říkal jeden stopař, že (západní) Němec vjel na náš přejezd stovkou a rozbil si auto. Ono ho chudáka vůbec nenapadlo, jak ty reálně socialistické silnice (první třídy !!) vypadají. Podotýkám, že ve východním Německu byly tehdy okresky spíše horší, než u nás, hlavní byly o něco lepší a Hitlerovy dálnice drncaly ryc, ryc..

Ač jsme se od té doby zlepšili, pořád to stavu v západním Německu před 30 lety neodpovídá.

xxxl 9.2.2008 11:33

hmmm

Milí přispěvatelé, nemám auto, takže nemohu mluvit z vlastní zkušenosti. Ale stav té naší dopravní ucpané "tepny" mne štve. Není den, aby se nepsalo, jak to tam vypadá. Hlavní chybu, která přispěla k žalostnému stavu této komunikace, vidím v tom, že náš stát není schopen vychytávat stovky a tisíce přetížených kamionů s přičmoudlými hloupými řidiči, značky balkán a okolí. A pokud je pustí dál, tak aspoň od nich vybírat tučné poplatky. Jsme moc tolerantní a nemáme na to. Další řešení stavu naší silniční sítě vidím ve věznicích. Povaluje se tam moře silných, namakaných blbečků, tak řetězy na nohy a šup s nimi na stavbu silnic. Aspoň k něčemu budou a společnost je nebude muset živit. A nebudou se povalovat, ani potřebovat posilovnu v lochu, budou mít svaly a ještě přispějí k rozvoji. Za všechny ty sviňárny, které mají na svědomí.;-O

PetrM 10.2.2008 5:43

Re: hmmm

Ale no tak, i vězni mají přece lidská práva ;-D

Milan 9.2.2008 10:49

platit se bude

Jednou to placení příjde, protože není už kde brát na neekonomické chování státu. Co jiného lze ještě zdanit ? Nevím, ale Ti blbečkové kteří, chtějí aby se platilo ještě za dálnice, především chtějí, aby to platili Ti "druzí". Pak budou koukat, že oni musí platit také a budou řvát, že je to nesparvedlivé, že musí platit bohatí,oni musí dostat dávky atd., atd.

H.E. 9.2.2008 9:33

Banánistán

Vítejte!

Ale musím upozornit, že lidi to takhle chtěj.

Asi to je spíš Masochistán.

Jojin 9.2.2008 11:37

Re: Banánistán

Myslím že by bylo dobré ty lidi kteří to chtějí jmenovat...asi to nebude problém,tolik jich zase nebude.Ostatně budu-li hovořit za sebe,dálnice využívám minimálně(z části proto že ve směrech kam jezdím žádné nejsou a také proto že na dálnici je nuda,nic není vidět jenom auta)a tudíž se případné mýto mě dotkne minimálně.

Fišta 9.2.2008 15:42

Re: Re: Banánistán

Ale dotkne, a zdaleka ne minimálně. Ono se počítá i se silnicemi I. třídy, posléze druhé a nakonec se bude platit mýto i za pojíždění po vlastním dvorku. Žijeme v České republice...

Medák 9.2.2008 18:02

Re: Re: Re: Banánistán

taky počítejte s mýtem za vjezd do města.Začnou s tím v Praze,napřed centrum,pak i okraje ( podobně jako parkování) a pak se přidaj ostatní větší města a proč by to teda nezavedli i v menších?No a pak bude mýtná budka v každy vesnici,přes kterou vede silnice

Jirka1 10.2.2008 10:31

Re: Re: Re: Re: Banánistán

Mýtná budka by byl ještě ideální stav. Ale ono to bude satelitní mýtné, takže kromě platby za každý km cesty bude mít stát ještě k dispozici vaši knihu jízd.

Helax 9.2.2008 17:06

Re: Re: Banánistán

Nebyl bych si tak jistý ... budete ho platit při nákupu, akorát nebude na cenovce.