Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Naše milé dálnice
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Medák 9.2.2008 18:03Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv já někde četl,že 10t náklaďák opotřebí dálnici asi jako 16000 jednotunovejch osobáků |
Medák 9.2.2008 18:02Re: Re: Re: Banánistán taky počítejte s mýtem za vjezd do města.Začnou s tím v Praze,napřed centrum,pak i okraje ( podobně jako parkování) a pak se přidaj ostatní větší města a proč by to teda nezavedli i v menších?No a pak bude mýtná budka v každy vesnici,přes kterou vede silnice |
Helax 9.2.2008 17:06Re: Re: Banánistán Nebyl bych si tak jistý ... budete ho platit při nákupu, akorát nebude na cenovce. |
Fišta 9.2.2008 15:42Re: Re: Banánistán Ale dotkne, a zdaleka ne minimálně. Ono se počítá i se silnicemi I. třídy, posléze druhé a nakonec se bude platit mýto i za pojíždění po vlastním dvorku. Žijeme v České republice... |
KulakaSyn (bez VUMLu) 9.2.2008 14:12Dálnice v CZ - cena a kvalita Bydlím pár km od D2 a dost musím po ní do Brna. Ač místy je povrch přebroušen a rovnější, většinou je to stále pomník doby budování světlých zítřků - a na této se vůbec jeden ze slibovaných přínosů dálnic (menší opotřebení vozidel jízdou po kvalitním povrchu) nijak neprojevuje... Kvalita a životnost povrchů silnic i dálníc v ČR je vůbec podivná - že by to bylo tím, že jsou stavěny cca 2,5x dráž než v Rakousku (a i cca 1,6x dráž než v Norsku)? Syn je asi 4 roky řidič MKD - a nejezdíl dosud s tahačem starším 4 roky - většinou It., SRN, Fr., i GB a jen několikrát východ (PL,Litva). Když jsme se bavili o kvalitě dálnic v západ. Evropě (značení, povrch, odpočívky apod.), prohlásil také: Tati, když se vracím z Německa a blížím se k Rozvadovu, to kafe honem dopíjím! (mívá ho v nerez šálku na přístr. desce - a řidiči i 3 týdny v kabině si potrpí na čistotu) O výstavbě komunikací cosi vím (pár let stavbyved. u jednoho velkého nadnárod. podniku na výst. komunikací...) - ale ten nepoměr kvality a ceny za výstavbu chápu (a jen zčásti) jen po přečtení čl. od Ross Hedvicek, kde je toto dominium dost pravdivě označováno českozlodějsko (!)... |
Jojin 9.2.2008 11:43Re: Absurdní ? Proboha to není o závisti.Copak ty moulo chceš dopadnout tak že budeš mít zdaněno absolutně všechno?Jen si tak vzpomínám že tuším že v Anglii byla daň z okna...a představte si že budete mít i daň z prdu...nechtěl bych být kontrolorem této daně... |
Jojin 9.2.2008 11:37Re: Banánistán Myslím že by bylo dobré ty lidi kteří to chtějí jmenovat...asi to nebude problém,tolik jich zase nebude.Ostatně budu-li hovořit za sebe,dálnice využívám minimálně(z části proto že ve směrech kam jezdím žádné nejsou a také proto že na dálnici je nuda,nic není vidět jenom auta)a tudíž se případné mýto mě dotkne minimálně. |
xxxl 9.2.2008 11:33hmmm Milí přispěvatelé, nemám auto, takže nemohu mluvit z vlastní zkušenosti. Ale stav té naší dopravní ucpané "tepny" mne štve. Není den, aby se nepsalo, jak to tam vypadá. Hlavní chybu, která přispěla k žalostnému stavu této komunikace, vidím v tom, že náš stát není schopen vychytávat stovky a tisíce přetížených kamionů s přičmoudlými hloupými řidiči, značky balkán a okolí. A pokud je pustí dál, tak aspoň od nich vybírat tučné poplatky. Jsme moc tolerantní a nemáme na to. Další řešení stavu naší silniční sítě vidím ve věznicích. Povaluje se tam moře silných, namakaných blbečků, tak řetězy na nohy a šup s nimi na stavbu silnic. Aspoň k něčemu budou a společnost je nebude muset živit. A nebudou se povalovat, ani potřebovat posilovnu v lochu, budou mít svaly a ještě přispějí k rozvoji. Za všechny ty sviňárny, které mají na svědomí. |
Milan 9.2.2008 10:49platit se bude Jednou to placení příjde, protože není už kde brát na neekonomické chování státu. Co jiného lze ještě zdanit ? Nevím, ale Ti blbečkové kteří, chtějí aby se platilo ještě za dálnice, především chtějí, aby to platili Ti "druzí". Pak budou koukat, že oni musí platit také a budou řvát, že je to nesparvedlivé, že musí platit bohatí,oni musí dostat dávky atd., atd. |
H.E. 9.2.2008 9:33Banánistán Vítejte! Ale musím upozornit, že lidi to takhle chtěj. Asi to je spíš Masochistán. |
ulik 9.2.2008 8:53Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv Mate pravdu, ze autor zapomel na to nejdulezitejsi, dan z benzinu. Nekde jsem cetl, te kdyz kamion ujede po dalnici 1km, tak ji poskodi statisticky asi za 1 Kc. Coz je dost. |
chytrý horák 9.2.2008 8:52Re: A to není všechno. To, že politici hrabou pod sebe není zdaleka to nejdražší. Mnohem dražší je společenský úzus o tolerování neodpovědnosti ve státní správě. A dražší než obojí dohromady je permanentní uplácení uplácení levicových voličů, aby to vše těm darebákům v příštích volbách zase umožnili. |
R 9.2.2008 7:51další investice A to ty vybrané peníze ještě nestačí. V nejbližší době bude třeba investovat nějaké desítky miliard do oprav mostů na silnicích. Taky vznikl precent na hluk, pokud se to rozšíří, kolem každé výpadovky z trochu většího města bude třeba dobudovat protihluková opatření, aby lidi bydlící kolem žili konečně v hygienicky přijatelné úrovni hluku. A mohou se ozvat taky myslivci nebo ochránci přírody. Díky rozšíření automobilů je na spoustě silnic i noční provoz takový, že se z nich vytvořila past na probíhající zvěř, takže bude třeba k těm silnicím doplnit ploty, propustky a průchody pro zvěř |
jiří 9.2.2008 6:31Není dálnice ! Dálnice mezi Brnem a Prahou neexistuje!!Za bolševika ji odmítli převzít do evropské sítě dálnic.Je to podle parametrů pouze "silnice pro mezinárodní provoz"! Stoupavost a poloměr oblouků neodpovídají EN!Tak že když slyším termín "D1", zvedá se mně žluč z toho lhaní! |
conqueror 9.2.2008 2:20A to není všechno. Svého času se pokoušeli magorstátní úředníci v Praze zavést poplatek za svádění dešťové vody ze střech do kanálu. Platit ji měl majitel nemovitosti a prý se to platí leckde v Evropě. Odpůrci šetřením zjistili, že podobná daň je jen v Berlíně a to pro právnické osoby. Když se to profláklo, úřadové vycouvali. V Evropě si vymysleli spotřební daň na benzínu( u nás 130 miliard, zhruba 19 Kč z litru). V USA tato daň není. Proto je tam cena benzínu poloviční...Spekuluje se o dani z tučných jídel, prý zájem o zdraví, zvyšuje se stále daň z cigaret(jak je to s alkoholem? Tam taky?) Stát je nenažraný protože jej politici neumějí a ani nechtějí řídit manažersky ale jen hrabou pro sebe, rodiny, příbuzné, kamarády...A od nejvyšší úrovně po komunální jsou těchto lidí statisíce. Oni jsou u nás stát, nikdo jiný. Zavedla se ekologická daň, spotřební daně jsou vyšší, DPH je vyšší a stát stejně NIKDY NEBUDE MÍT PENÍZE. Vsaďte se... |
Ladislav N. :-))) 9.2.2008 0:17Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv ... na což autor "pozapomněl". Roční výběr této daně se pohybuje v řádu 100 miliard Kč a z nich ještě odvedená DPH dalších +19 miliard Kč. A to zdaleka není celá suma vybraná na daních v souvislosti s prodejem paliv a maziv. Mýtné, dálniční známky, silniční daň atd. už jsou jenom pár kapek na přilepšenou. Naši vypečení politici (Klausem počínaje a Paroubkem s Bursíkem konče) budou řvát, že poplatky jsou nízké a že je potřeba je zvýšit... Přitom podle expertů je opotřebení silnic a dálnic osobními automobily zanedbatelné, těžké nákladní automobily poškozují povrch až 50 000 x více. |
strejda 9.2.2008 0:17Absurdní ? Co je na tom absurdního? To je normálka. Platíte za vlastní pozemek, platíte za vodu ve studni. Neplatíte zatím za vzduch. Vyberte si, co je lepší. Asi ty dálnice. A že si někdo namastí kapsu? Vaše závist je nechutná. Udělejte si firmu na stavbu dálnic a mastěte se vy. A lid, co to platí (někdo to opravdu musí zaplatit, jinak to nejde) ? Co je vám do něj, ať platí. K tomu tu je. |