Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Naše milé dálnice
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R 9.2.2008 7:51další investice A to ty vybrané peníze ještě nestačí. V nejbližší době bude třeba investovat nějaké desítky miliard do oprav mostů na silnicích. Taky vznikl precent na hluk, pokud se to rozšíří, kolem každé výpadovky z trochu většího města bude třeba dobudovat protihluková opatření, aby lidi bydlící kolem žili konečně v hygienicky přijatelné úrovni hluku. A mohou se ozvat taky myslivci nebo ochránci přírody. Díky rozšíření automobilů je na spoustě silnic i noční provoz takový, že se z nich vytvořila past na probíhající zvěř, takže bude třeba k těm silnicím doplnit ploty, propustky a průchody pro zvěř |
jiří 9.2.2008 6:31Není dálnice ! Dálnice mezi Brnem a Prahou neexistuje!!Za bolševika ji odmítli převzít do evropské sítě dálnic.Je to podle parametrů pouze "silnice pro mezinárodní provoz"! Stoupavost a poloměr oblouků neodpovídají EN!Tak že když slyším termín "D1", zvedá se mně žluč z toho lhaní! |
Jirka1 10.2.2008 10:26Re: Není dálnice ! A jakým normám neodpovídá? Univerzální evropské normy pro dálnice neexistují. A pokud by existovaly, nepatřily by mezi dálnice ani ty německé, postavené ještě za Hitlera. |
conqueror 9.2.2008 2:20A to není všechno. Svého času se pokoušeli magorstátní úředníci v Praze zavést poplatek za svádění dešťové vody ze střech do kanálu. Platit ji měl majitel nemovitosti a prý se to platí leckde v Evropě. Odpůrci šetřením zjistili, že podobná daň je jen v Berlíně a to pro právnické osoby. Když se to profláklo, úřadové vycouvali. V Evropě si vymysleli spotřební daň na benzínu( u nás 130 miliard, zhruba 19 Kč z litru). V USA tato daň není. Proto je tam cena benzínu poloviční...Spekuluje se o dani z tučných jídel, prý zájem o zdraví, zvyšuje se stále daň z cigaret(jak je to s alkoholem? Tam taky?) Stát je nenažraný protože jej politici neumějí a ani nechtějí řídit manažersky ale jen hrabou pro sebe, rodiny, příbuzné, kamarády...A od nejvyšší úrovně po komunální jsou těchto lidí statisíce. Oni jsou u nás stát, nikdo jiný. Zavedla se ekologická daň, spotřební daně jsou vyšší, DPH je vyšší a stát stejně NIKDY NEBUDE MÍT PENÍZE. Vsaďte se... |
chytrý horák 9.2.2008 8:52Re: A to není všechno. To, že politici hrabou pod sebe není zdaleka to nejdražší. Mnohem dražší je společenský úzus o tolerování neodpovědnosti ve státní správě. A dražší než obojí dohromady je permanentní uplácení uplácení levicových voličů, aby to vše těm darebákům v příštích volbách zase umožnili. |
Hawk 9.2.2008 18:45Re: Re: A to není všechno. permanentní uplácení uplácení levicových voličů, aby to vše těm darebákům v příštích volbách zase umožnili. Nějak mi to hlava nebere- kraje jsou (až na jednu výjimku) v rukou ODS. Větší města taky, i když tam vládnou většinou koalice ODS + někdo, vláda také není levicová. Jak je to tedy s těmi "uplácenými levicovými voliči", kteří tam ty darebáky navolili? Míníte snad uplácením levicových voličů snížení porodného, zmenšení % rodin, které dosáhnou na přídavky na děti, nahrazení příspěvku na živobytí podstatně nižším existenčním minimem pro velkou část dlouhodobě nezaměstnaných, první 3 dny nemoci zadarmo a další dárečky podobného typu z rukou Nečasova ministerstva? |
tse tse 10.2.2008 7:30Re: Re: Re: A to není všechno. myslí tím nezamčené popelnice a volně přístupné skládky |
Rad 10.2.2008 9:53Re: Re: Re: A to není všechno. no on tím míní, že před tím to bylo strašně moc, a teď po tech úpravách co píšete už je to jenom moc. A globálně má pravdu. |
Emil XX 10.2.2008 16:20No, např. České dráhy zaměstnávají o moc víc lidí, než je k provozu potřeba. Města neurčují sociální dávky ani většinu daní. Ono by stačilo výplatu dávek vázat na povinnost účasti na veřejně prospěšných pracech. A pak by mohly být i o něco vyšší, než dnes. Pokud jde o reformu zdravotnictví, jsou Julínek a Rath jeden za 18 a druhý za 20 bez dvou. Oni totiž nedělají reformy pro pacienty, ale pro doktory, aby jím stouply příjmy. Je se liší v tom, jak toho dosáhnout. Julínek zavádí poplatky, zatím co Rath šetřil na těžce nemocných, jejichž léčba je hodně drahá. |
Hawk 10.2.2008 16:50Re: No, např. České dráhy zaměstnávají o moc víc lidí, než je Českým drahám narozdíl od Vás nerozumím, k počtu zaměstnanců se vyjadřovat nebudu. S tím, že není v pořádku přerozdělení daní mezi obcemi a SR souhlasím. S tím, že by výši dávek určovaly obce naopak velmi nesouhlasím. S vazbou dávek na VPP nesouhlasím. Pokud tihle lidé budou uklízet v obcích, přijdou o práci zase zaměstnanci místních technických služeb nebo městem nasmlouvaných úklidových firem. Navíc v obci někdo musí VPP organizovat , zajišťovat. Malé obce na to lidi ani finance nemají a radní i starostové VPP odmítají. Větší města na to budou muset nějakého dalšího ouřadu zaměstnat. Určitě to nebude za minimální mzdu. Čili celkový finanční přínos VPP bude v mínusu. Kromě buzerace, ta bude v plusu, silně. Má-li mít nějaké opatření jako jediný efekt buzeraci, je někde něco veelmi špatně.
|
Jirka1 10.2.2008 10:35Re: Re: A to není všechno. Když je to pouze levicový jev, tak mi vysvětlete, jak to funguje v Praze. Pamatuji si dobu, kdy na celostátní úrovni ODS prosazovala zákon o vyrovnaném rozpočtu. V Praze vládne ODS kontinuálně 17 let. A Praha, ač má největší příjmy, je zadlužená. Přitom výplatu naprosté většiny "levicových" dávek zajišťuje stát, nikoliv město. |
Ladislav N. :-))) 9.2.2008 0:17Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv ... na což autor "pozapomněl". Roční výběr této daně se pohybuje v řádu 100 miliard Kč a z nich ještě odvedená DPH dalších +19 miliard Kč. A to zdaleka není celá suma vybraná na daních v souvislosti s prodejem paliv a maziv. Mýtné, dálniční známky, silniční daň atd. už jsou jenom pár kapek na přilepšenou. Naši vypečení politici (Klausem počínaje a Paroubkem s Bursíkem konče) budou řvát, že poplatky jsou nízké a že je potřeba je zvýšit... Přitom podle expertů je opotřebení silnic a dálnic osobními automobily zanedbatelné, těžké nákladní automobily poškozují povrch až 50 000 x více. |
ulik 9.2.2008 8:53Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv Mate pravdu, ze autor zapomel na to nejdulezitejsi, dan z benzinu. Nekde jsem cetl, te kdyz kamion ujede po dalnici 1km, tak ji poskodi statisticky asi za 1 Kc. Coz je dost. |
Medák 9.2.2008 18:03Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv já někde četl,že 10t náklaďák opotřebí dálnici asi jako 16000 jednotunovejch osobáků |
Emil XX 10.2.2008 16:24Re: Největší sumu peněz ze silniční dopravy netvoří mýto a poplatky, ale SPOTŘEBNÍ DAŇ z paliv a maziv |
strejda 9.2.2008 0:17Absurdní ? Co je na tom absurdního? To je normálka. Platíte za vlastní pozemek, platíte za vodu ve studni. Neplatíte zatím za vzduch. Vyberte si, co je lepší. Asi ty dálnice. A že si někdo namastí kapsu? Vaše závist je nechutná. Udělejte si firmu na stavbu dálnic a mastěte se vy. A lid, co to platí (někdo to opravdu musí zaplatit, jinak to nejde) ? Co je vám do něj, ať platí. K tomu tu je. |
Jojin 9.2.2008 11:43Re: Absurdní ? Proboha to není o závisti.Copak ty moulo chceš dopadnout tak že budeš mít zdaněno absolutně všechno?Jen si tak vzpomínám že tuším že v Anglii byla daň z okna...a představte si že budete mít i daň z prdu...nechtěl bych být kontrolorem této daně... |