26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Kdybych umřel před rokem, dvěma...

... mohli nad hrobem vzpomínat na přesvědčeného antikomunistu, vděčného přítele USA, který ještě dávno před Reaganem považoval Rusko (SSSR) za říši zla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. P 16.8.2014 19:21

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Víte, pane Matuško, imperialistické choutky má každá velmoc. Pro nás, jako malou zemi, je podstatné, že když u nás chtěli vojenskou základnu Američané , tak se nejdřív slušně zeptali. A když jsme váhali, tak to odpískali. Kdežto Rusové, když měli dojem, že je dost neposloucháme, nás prostě v noci přepadli. A případ Ukrajiny ukazuje, že se nezměnili.

J. Navrátil 16.8.2014 19:18

Re: To není jen otázka posledních dvou let

S argumenty paní Varadinkové podle mého názoru souhlasí mnoho občanů. K jejich naplnění by musela přispšt zejména změna v zahraniční a současně i ve vntřní politice státu.

Základem by mělo být sbližování s blokem neutrálních států - Rakouskem a Švýcarskem -zejména ve vojenské oblasti. Pro tuto politiku by snad bylo možné získat i Slovensko a Maďarsko. V první fázi. Tento blok by měl rozvinout vlastní obranný průmysl. To ale předpokládá i opatrné rozvolňování svazků s NATO. Ve vnitřní politice je třeba aktivizovat státní i soukromý český kapitál k získání kontrolního balíku v alespoň jedné velké bance a v několika ziskových firmách

jejichž zaměstnanci by v krátké době dosáhli mzdové úrovně Rakouska či Německa. Dále ať každý použije vlastní -český mozek.

V. P 16.8.2014 19:01

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Viděl. Dobře to vysvětluje, proč se právě takoví poctiví pravičáci, jako pan Havránek, stávají kořistí ruské propagandistické diverze.

J. Hejna 16.8.2014 19:00

Re: Ano, západ už není

Přečtěte si, co jste napsal:

"Ta slepota, která brání vidět kágébáka Putina jako jednoho z těch, kteří rozkládali Západ".

Takže se potěšte sám.

F. Lesniak 16.8.2014 18:50

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Obávám se, že pitomce stejně nepřesvědčíte. Oni ve svých flašinetech mají stále ty stejné ohrané válečky a pochybuji, že je někdy vymění.

J. Václavíková 16.8.2014 18:01

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

A ještě tohle dost vypovídá o evropské pravici:

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/putinuv-zdarily-vidensky-valcik-a-bruselu-zubu-skripeni_311188.html#.U6vO3rGNEfw

J. Václavíková 16.8.2014 17:41

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

A tohle jste viděl?

http://ceskapozice.lidovky.cz/jak-rusko-infiltruje-zapad-ddd-/tema.aspx?c=A140703_140749_pozice-tema_lube

B. Pauk 16.8.2014 17:10

A to ještě netušíte, že Vám hrob nikdo nezaplatí a skončíte

„Nepartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.Nepomůže nic jiného, než úplná obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník TGM).

Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:

http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-volby

J. Matuška 16.8.2014 16:03

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Vladimíre P, při pohledu na mapu, kde jsou označny US vojenské základny a základny RF, tak  začínám být nejistý, kdo má v současné době imperialistické choutky ovládnout svět. A taky se více začínám zajímat, co to je vlastně ideologie NWO... Nebýt událostí na "Ukrajině", tak bych se nepozastavoval např. na US vojenské základně v Kosovu - Camp Bondsteel - se 7tis. vojáky apod.

To, že souhlasím s názory např.Tomáše Haase mě uklidňuje. Jsem na té správné lodi... /Nakonec mám dobrou průpravu jako "klausovec"./ Bunga bunga!

V. P 16.8.2014 15:35

Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Tak, jako se v osmdesátých letech ruské propagandě povedlo přesvědčit zástupy levičáků na Západě, že SSSR je záštitou světového míru, tak se teď zase povedlo přesvědčit spoustu pravičáků, že Rusko je baštou konzervativních hodnot.

Tak, jako jsem žasnul nad zástupy pochodující na protest proti americkým raketám, a nikoliv proti těm sovětským, žasnu dnes nad některými pravicovými přáteli Ruska, kterým vadí demagogie a "účelové lži" jenom u západních politiků, nikoliv však u Putina.

Levičáci, kteří se tenkrát snažili narušit jednotu Západu ohledně rozmístění amerických raket v Evropě, konali pro ruský imperialismus přesně tu službu, jakou dnes konají ti echt pravičáci, kteří se snaží narušit jednotu Západu ohledně protiruských sankcí.

J. Matuška 16.8.2014 14:59

Re: Dokud lide citi potrebu

Pane Václavíku, zmínil jste se zajímavým způsobem o Havlovi. Před časem jsem si přečetl jeho esej Moc bezmocných. Podivil jsem se, ale o tržní ekonomice tam nepadlo ani slovo - a že ten esej je "kláda". Ano, Havel byl srdcem socialista. Proto se s Klausem ve vidění světa tak míjeli.

Komentář Mileny Varadinkové se mi líbil mimo jiné proto, že zdůrazňuje potřebu nelézt pořád někomu do zadku. Nejde přeci o tom, abychom se chovali příchylně jednou k Východu, po druhé k Západu. Nestyďme se sledovat zájmy občanů ČR. Tedy ne zájmy Moskvy, Washingtonu, Berlína/Paříže/Bruselu, ALE PRAHY!!!

Vycházím z /pro mě/ axiomu, že RF NENÍ SSSR!!!

V. Vaclavik 16.8.2014 14:36

Dokud lide citi potrebu

kvalifikovat sve pro-ruske citeni vyctem vyhrad proti Rusku, potazmo proti jeho vudci, jsme na tom jen zpuli spatne. Horsi bude, az prijde cas, a ten prijde, kdy lide ten pocit potreby distancovat se od Ruska zcela ztrati a za tu prichylnost k nemu se jiz vubec nebudou muset stydet. Je to naprosto presne, jako kdyz nekdy pocatkem devadesatych let Havel v rozhovoru pro Mlady svet rekl, ze vnitrnim citenim je socialista, ale ze si tak otevrene nerika, protoze verejnost by si to spatne vykladala. Tenkrat se socialismus jeste nenosil, nosil se kapitalismus, ale to se vse zmenilo a dnes by s tim Havel mohl 'vyjit ven', jako treba sveho casu vysli homosexualove.

Mam pro autora a ostatni prohlednuvsi Cechy novinu - prakticky cele minule stoleti bylo v Americe postupnym prznenim svobody, a sedesata leta a kvetinove deti byly 'coming outem' pro mlade lidi, kteri jiz prestali citit potrebu sve levicove presvedceni skryvat a vysli ven jako dnes vychazi homosexualove na jejich gay parady. To v padesatych letech jeste nebylo mozne, stejne jako jeste nebylo mozne napriklad dokoncit odlouceni dolaru od zlateho standardu - to mohlo prijit az zacatkem sedmdesatych let, az k tomu byla vyslapana cesta... Napodobne plne objeti Ruska, jeho pritisknuti na nase prsa a pocelovani se s nim jeste teprve prijde, az se vice osmelime, az si uvedomime, jak jsme byli ke svemu opravdovemu citeni slepi.

Putin a jeho zdrave konzervativni nazory - on Hitler, jako jeden z prikladu, taky mel sve dobre nazory a ciny, jez netreba zde uvadet. Jenze nelze si takto vybirat kladne veci, jako rozinky z dortu. S temi rozinkami totiz prichazi i ten dort, ktery se po tom pocatecni vyzobavani stava denni realitou a byva notne nechutny.

S EU a Amerikou je to prave naopak, rozinky ktere jsou na povrchu muzou byt nechutne, ale dort, tedy to  hlavni, ten zaklad, ten je porad jeste dobry a je na nas si to uvedomit, jestlize nam jde o tu denni realitu v delsim behu.

J. Matuška 16.8.2014 14:23

Re: To není jen otázka posledních dvou let

Mileno, snad se na mě nebudete hněvat, ale Váš komentář jsem na Virtually přepastoval celý a ještě jsem pár slov napsal velkými písmeny, tak se mi líbily... Zdravím na Moravu!

J. Matuška 16.8.2014 14:06

Re: To není jen otázka posledních dvou let

Mileno, mohu Vás tak oslovovat? Tak jsme na tom stejně už tři: Varadinková, Havránek, Matuška. Škoda, že "moudrý" Gardnes to na Virtually nemůže pochopit... Ironizuje mě jako Amerikánofila. Přitom jsem jím stále a bez toho "á". Dnešní neokonservativní americká elita své zemi jenom škodí. Bunga bunga!

J. Matuška 16.8.2014 13:59

Američtí NEOKONI, co nám to děláte? Jděte do háje!

Pane Havránku, děkuji za tenhle blog. Jsem na tom do puntíku stejně. Takže ve dvou se to lépe táhne. Bunga bunga! /Na Virtually jsem podstatnou část přepastoval a pár těchto slov jsem tam přidal./

V. Kusý 16.8.2014 10:39

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Ano, pitomci jsou na obou, či lépe všech stranách.

V. Kusý 16.8.2014 10:05

Re: Ano, západ už není

Proč by se měl angažovat on, když  něj udělali jiní.Cožpak z nedávné minulosti neznáte příklady absolventů prestižních amerických a anglických universit, kteří prováděli špionáž pro CCCP ?A těch, kteří alespoň ovlivňovali a ovlivňují veřejné mínění je málo? Přečtěte si něco od pana Ulče, o ovzduší na školách v Americe, kde politická korektnost a levičáctví slaví úspěchy non plus ulra.Takže to koště potěš asi Vás.

J. Hejna 16.8.2014 10:03

Re: Děkuji vám za tuto odvahu pane Havránku!

Takže se raději utopíte v zahnojeném rybníku než v močůvce.

To je jistě vaše právo.

V. Kusý 16.8.2014 9:59

Re: Casy sa zmenili

Pane Terene, to, že je někdo na žebračence je známkou toho že nemůže, či nechce pracovat? Možná byste to mohl blíže osvětlit.Myslíte si, že ti, s nimiž s nelze domluvit aglicky přišli do USA za prací, či za sociálními výhodami? Rovněž by stálo za hlubší rozbor.Jinak jsou Vaše slova jen výkřiky do tmy.

M. Varadinková 16.8.2014 9:58

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Mesiášským komplexem trpí především všichni ti, kdo zvenčí podporovali Majdan. Tedy pravdoláskaři.

J. Hejna 16.8.2014 9:55

Re: Ano, západ už není

Takže, podle vás, Putin zavedl socialistické způsoby na Západě.

No, potěš koště.

M. Varadinková 16.8.2014 9:38

To není jen otázka posledních dvou let

Moje rozčarování nastalo už tehdy, kdy chtěl Západ mocí mermo bombardovat Jugoslávii. V té době jsem podporovala náš vstup do NATO, jenže nakonec nás tam nahonem vzali hlavně proto, že potřebovali náš vzdušný prostor pro přelety bombardérů. Létalo mi tehdy nad hlavou jedno letadlo za druhým a já jsem pociťovala obrovské rozčarování a stud, že tohoto zvěrstva, zvaného pokrytecky "humanitární bombardování" jsem se i já stala součástí. A to rozčarování od té doby jenom dál narůstá s každou další válkou, kterou NATO rozpoutá, a s každou další hloupou, průhlednou a demagogickou lží, kterou slyším z úst západních politiků.

Západ prostě těmi válkami postupně poztrácel svůj morální kredit. Není už tím svobodným světem, ke kterému jsme vzhlíželi v dobách komunismu. A to nejen proto, že se v EU i USA stále víc rozmáhá nám důvěrně známý socialismus (který my jsme odvrhli jako nefunkční, ale oni našim zkušenostem nevěří a tak si to zřejmě potřebují vyzkoušet na vlastní kůži), ale i pro agresivní napadání zemí, které je neohrožují, podporu násilných převratů v těchto zemích, vytváření chaosu a zbytečného utrpení obyvatelstva, a rozpoutávání zbytečných válek.

Jen primitiv, který permanentně potřebuje být vlezený v něčím zadku, může ale tuto kritiku chování Západu automaticky považovat za příchylnost k Rusku. Nemáme přece zapotřebí ani lézt nikomu do zadku, ani na nikoho poštěkávat jako na nepřítele a zavádět sankce jen proto, že nám tak velí nějaký náš "páníček", kterého slepě posloucháme.

Vycházejme v míru se všemi, nepomáhejme nikomu rozdmychávat nenávist a studenou válku, obchodujme se všemi, ale do toho, jak si oni uspořádají své vnitřní záležitosti, se jim nemontujme. Tak jako si nepřejeme, aby se do toho oni montovali nám.

S. Ševeček 16.8.2014 9:38

Re: Děkuji vám za tuto odvahu pane Havránku!

Aha - menší zlo jo?

F. Svoboda 16.8.2014 9:28

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Díky za váš výstižný příspěvek ! ! !

V. Kusý 16.8.2014 9:08

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Pane Hlosto, při vší úctě k Vašim názorům, netřeba mne posílat tam, kde jsem byl.Od volantu kamionu a při nakládkách a vykládkách jsem poznal víc, nežli při slunění na Jaltě.A byl jsem mnohem dál, než sto kilometrů od Moskvy.Nic proti Rusům nemám nevadí mi jejich odlišnosti krom jediné, kterou stále zdůrazňuji.Mesiášský komplex, který dovede posleního ožralu u cesty k brilantnímu výkladu toho, proč je povolán právě on a jeho druhové k tomu, aby osvobodil svět.Neví od čeho a je mu jedno, zda se vám to líbí, či ne.Prostě je povolán a on to ví.A zažil jsem to tolikrát, že ten strach už je ve mně navždy.Na závěr, vzhledem k tomu, že o mně nic nevíte, tak Vám chci jen sdělit, že Vaše nařčení z mého obdivu ke konzumu je naprosto liché.Sice nenatírám svůj domek ani nevyřezávám plot, ale záliby mám a pochopení pro ně víc než hluboké.

K. Janyška 16.8.2014 9:05

Západ zachvátil socialismus.

V tom to je... Dzp.

V. Kusý 16.8.2014 8:53

Re: Ano, západ už není

Ač Vás budou za Vaše slova kaceřovat mnozí, můj souhlas, pane Schwarzi máte.Ta slepota, která brání vidět kágébáka Putina jako jednoho z těch, kteří rozkládali  Západ, nýbrž z něj dělá rytíře v lesklé zbroji, hájícího konzervativní hodnoty, je obdivuhodná.Jeho pragmatismus je pragmatismem stejným, jako u V.K který se dnes v lesku jeho brnění vidí, jak v zrcadle.Jen směr jeho (Putinova) dalšího pohybu, ač se zdá nejasný je jistý.Sviňárny.Ale pragmatické !

P. Hlosta 16.8.2014 8:50

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Z pohledu konzumního, je Rusko dost zaostalé. Otázkou ale je, zda si konzumem neovlivněný člověk považuje víc osobní svobody a nebo zda touží po otročení k získání finančních hotovostí k zakoupení toho, co v podstatě nepotřebuje. Proto já vám doporučuji vřele, abyste napříště vešel ve styk s občany Ruska sto kilometrů od Moskvy a požil mezi nimi a tím poznal, jaké hodnoty života vyznávají. Patrně nebudete spokojen s úrovní svého ubytování a prostotou jejich chování k vám. Nejspíš ale budou preferovat zábavu při rozptýlení po práci, která jim nemusí být celodenní a vyčerpávající všechny síly a náladu. Možná jim budete k smíchu, že vám vadí obyčejné bytí naplněné krom nezbytné práce také přirozenou zábavou. Ta přirozená zábava může být i třeba malování barvičkami na svůj dřevěný domek, nebo vyřezání si ornamentů na plotě, prostě jen tak pro zkrášlení.

Vodku mají jistě rádi a pijí patrně nezdravě. Po odchodu komunistické ideologie jsou rádi, že mají klid k životu. Blíže k oné Moskvě to pochopitelně už takové není. Už za cara a i dříve, se prostí lidé dokázali radovat ze života. To jen VY chcete zkonzumovat co nejvíc, v domnění, že co nejvíc narvaný ranec se životem dobře nese. Vaše duše trpí a vy to chcete ordinovat jiným.

V. Ondys 16.8.2014 8:40

:)))) Nejste sám, pane Havránku, taky jenom valím oči

Po pádu železné opony jsem se těšil na svobodný svět, který nás zbaví nevolnictví v zájmu bezohledných vykuků obrněných státem, ale došlo k opačnému jevu, na všechny strany se rozlila vlna pokleslosti a absurdního neomarxismu s Havlem na vrcholu, táta mi vždy neúprosně tvrdil, že jeden mazaný darebák pokřiví deset jiných, ale deset poctivých nenarovná jediného křiváka, hrubě se mi to v mládí nelíbilo, na základě svých životních zkušeností mi bral naději, že to budu mít snadnější, ale měl pravdu. Snad alespoň umřu dřív, než na vlastní kůži poznám, jak se lidi vzájemně i společensky příkladně dovedou trhat na kusy, tatík měl tu smůlu, že si při tom krvelačném běsnění vysloužil válečný kříž, aby jako mladík přežil.

Tohle se mi jeví jako mimořádně trefné: "Neřekl bych, že se pro mne kdysi to tolik nenáviděné Rusko až tolik polepšilo, spíše mi přijde, že cosi hodně špatného se událo s mými dřívějšími idoly. Tomu jejich současnému počínání přestávám rozumět, a to tak, že vůbec..."

J. Schwarz 16.8.2014 8:35

Ano, západ už není

co býval / nebo není tím, za co jsem jej považoval když jsem tam nesměl /. Rusku a jeho KGB se podařilo pomocí podpory nejrůznějších "mírových hnutí" západ demoralizovat a rozložit a teď ho mám obdivovat a čekat od něj spásu jen proto, že se v Moskvě /zatím/ nepořádají "gay prides", politici nezaštiťují "akce LGBT komunity" a Róm tam nedostane za vybydlený byt obratem nový? Jak nám Rusko pomůže proti levičácké "mediální frontě" co dokáže z blbosti či za peníze zlikvidovat každého kdo nezapadá do bruselské politické linie? Jsme prostě líní, furt "nejsme jako oni" a jako jsme pardonovali bolševiky / kteří si zprivatizovali a rozkradli co se dalo a pak to nazvali "kapitalismem" / tak dnes volíme Dienstbiery, Marxové-Tominové a přebíráme kdejakou politkorektní pitomost z bruselu. Je na nás říct DOST, Rusko nám v tom nepomůže. To se Putin spíš domluví s Německem a zavede "politickou korektnost" i doma, když mu západ přestane vrtat do "blízkého pohraničí" a uzná mu nárok tato území ovládat.