30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Brutální nesmysl

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Medvěd z hor 10.2.2008 11:32

Absolutní předost

Počet úrazů chodců na přechodech se zvýšil. Uvádí se dnes. Na vině jsou řidiči, málokdy chodci. Vždy bude trestán řidič. Pomíjím teď bezohledné řidiče kteří se neumí chovat. Jezdím hodně a dávám maximální pozor před přechody neb mě to děsí.

Ale ruku na srdce, zákon je k ničemu pokud se nevymáhá jeho dodržování. Tudíž si myslím že by měla více policie dohlížet i na samotné chodce. Především na ty zpitomělé kteří lezou jak dobytek popřechodu i když vidí že jedou auta. Prostě vám vlezou před auto a řidiči zastav si jak chceš. Když mě přejedeš, půjdeš do kriminálu Ty! A budeme se po tobě vozit a bít tě celý život. Ale mě nepotrestá Nikdo za to že jsem bezohledně vlezl na přechod.

Měly by se nad sebou zamyslet i sami chodci a policie by měla trestat a kontrolovat i je. Ne jen bít řidiče.. Já osobně mám strach vstoupit na přechod když vidím že jedou auta a mám spoléhat na to že zastaví. Raději si počkám a v klidu přejdu.

chytrý horák 25.1.2008 0:03

Dalo by se to řešit

Podstatou problému je ztráta přirozené opatrnosti, vlastní všem živočichům vyjma zdegenerovaného, otupělého a péčí státu mentálně zlenivělého občana. Tuto přirozenou ostražitost by bylo možno znovu posílit a probudit tzv. Dnem řidičů, kdy by bylo umožněno beztrestné přejíždění nesprávně přecházejících chodců. Jsem si jistý, že alespoň pár týdnů po Dni řidičů by chodci přes ulici hopsali jak veverky a nehodovost by rapidně poklesla.

Krokus 25.1.2008 18:50

Re: Dalo by se to řešit

Extrémní darwinismus = jeden ze zdrojů fašismu: nelze přijmout ani jako žert. Ale nemusí vždy platit řidič = predátor, chodec = lovná zvěř. Situace se může i otočit. Vyzýváte k občanské válce?

Trubač 24.1.2008 18:11

Velmi dobré řešení

Navrhuji zákaz vjezdu pro auta na veškeré komunikace, po nichž vedou tramvajové linky. Situace na přechodech se tak stane velmi přehlednou, chodec tramvaj uvidí už zdaleka, na auta nebude muset brát zřetel - žádná nebudou - tedy pravděpodobnost střetu s tramvají na přechodu bude minimální!

Dědek 24.1.2008 16:07

Přechody!

Proto že naši zákonodárci tramvají nejezdí i když si odsouhlasili že zadarmo by mohli, vědí o MHD velký kulový! Z tohoto prostého důvodu mohou odsouhlasit takovouhle pitomost. Věřím tomu že mnozí ani  nevědí kudy se do trmvaje leze!:-(

xxx Kubeš 24.1.2008 15:55

Zajímalo by mne,

jak je to v jiných státech s podobnou dopravou?

ladik53 24.1.2008 15:51

ještě jednou o brzdách

Jako dynamická brzda se taky chová třeba alternátor v automobilu, tzn. čím víc je zatížen tím je těžší s ním otáčet. Proto třeba svícení zvyšuje spotřebu auta. Z tohoto pohledu je svícení ve dne blbost, ale to už je na jinou diskusi.

cca 24.1.2008 16:16

Re: ještě jednou o brzdách

takže abych ušetřil tak bez rádia, cigareťáku....

JK 24.1.2008 14:44

Třeba ani

nejde o tramvaje, ale je to další v řadě drobných i větších nesmyslů a absurdit, zahlcujících a rozvracejících myšlení i svět – člověk by si je neměl připouštět, natož se jimi zabývat.

xtl 24.1.2008 13:48

Přednost chodců na přechodu

V zákoně žádná přednost chodců není uvedena, zvláště ne absolutní. Tento nesmysl může stát život málo informované lidi. Zákon stanovuje řidiči povinnost umožnit chodci nerušené a bezpečné přejití vozvky přes přechod, přesněji řidič je povinnen  "s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo." Přednost totiž podle definice znamená počínat si tak, aby ten, kdo ji má, nemusel náhle měnit směr nebo rychlost svého pohybu, takže je vidět, že tato definice přednosti se na chodce nehodí. To znamená, že když někdo někoho přinutí sundat nohu z plynu nebo přibrzdit, stále ještě dává přednost.

hloupý Honza 24.1.2008 11:25

No a co ?

To už nejde ani komentovat,neb nápady komise na vylepšení zákona překračují všechny hranice pro stanovení demence.

cipísek 24.1.2008 11:45

Re: No a co ?

Haškova "Strana mírného pokroku v mezích zákona" u nás (sice v hluboké ilegalitě) zřejmě stále žije - alespoň to při pohledu na podobné vážně míněné legislativní ptákoviny tak vypadá..

balthasar 24.1.2008 12:27

Re: No a co ?

Vám přijde požadavek, aby byl paragraf o povinnosti zastavit před přechodem souběžně jedoucí vozidla, doplněn větou že neplatí pro tramvaj, čímž by se konečně dostal do souladu s jinde definovanou předností tramvaje před chodci, až tak dementní? A proč? Dementní reakce, dezinformace  a kampaň médií, to jo, v tom bych s váma souhlasil, ta byla vzorová.

Psí vrah Čumil 24.1.2008 13:36

Re: Re: No a co ?

Můžu se zeptat, Balthasare, jaký vy máte na to názor? Já v tom nějak plachtím...:-)

balthasar 24.1.2008 14:18

Re: Re: Re: No a co ?

Já si myslim že jde oboje, tedy zpřesnit kodifikovanou "nepřednost", jak je údajně ve skutečnym návrhu, tak i zavést specifikovanou "přednost", což z toho udělali média, protože ve skandinávii to jde taky .. mmch tady zase nechápu, jak to tak v těch novinách otočit uměj, tyhle profese má pro mě nějaká zvláštní špecifika. Ono je to asi podobně jak v politice, akorát že jim nehrozí snad ani to nezvolení v dalších volbách ;-)

Milrena 24.1.2008 11:09

Kde žijí?

Jestli ti navrhovatelé nežijí někdy na konci 19. či začátku 20. století. Jinak by takovou ptákovinu o neznalosti tramvají nemohli napsat.!!!!

Psí vrah Čumil 24.1.2008 11:02

Mno, tak se mi zdá, že v tomto konkrétním sporu se jasně ukazuje,

že tramvaj jako taková je cizorodým tělesem v městských ulicích, nemá-li pro sebe vyhrazeno vlastní drážní těleso...

MLOK1 24.1.2008 9:56

NO PROBLEM!

Všichni cestující budou muset používat z moci ouřední samonavíjecí bezpečnostní pásy - bude kontrolováno pásovými revizory - v každém voze budiž jeden pásový revizor! Nepoužití bezpečnostního pásu bude sankcionováno bodovým systemem! Z téhož důvodu budou zrušena místa ku stání a každé sedadlo bude doplněno hlavovým, tělním a kolenním airbagem - bezpečnost nade vše. Elektromagnetická brzda havarijní bude povýšena na brzdu provozní! S okamžitou platností bude zvýšena výroba el.magnetických brzd (zvýšené opotřebování), kolejí i bezpečnostních pásů! V důsledku těchto nutných a nezbytných opatření dojde ke zdražení jednotlivé plnohodnotné jízdenky na 99,99 Kč, což cestující jistě pochopí a uvítají.

       Dále bude zřízeno MINISTERSTVO BEZPEČNÉHO PROVOZU KOLEJOVÝCH VOZIDEL!

        HOWGH

Bubik 24.1.2008 9:55

už jsem to napsal jinam,ale sem to patří taky

ano kocoure, dle dfense komise nic takového nenavrhla, ale

a/ nejvyšší pan dopravní Červíček či jak se jmenuje přednost tramvají obhajoval u Moravce v ČT1 a b/ novináři někde ten nápad museli vzít, takže ho tady někdo prosazuje nátlakem.

Jinak je-li pravdou, že argumentem pro přednost chodců je stav, kdy loňský rok tramvaje v Česku asi stovku lidí porazily, pak se po případném zavedení této voloviny loňského počtu zraněných dosáhne tak asi po dvou měsících - jen nebudou na ulici, ale v těch tramvajích.....

A k těm přechodům - v Německu mají dvě kategorie taky - zebru ( s předností chodce) a tzv. místo pro přecházení, kde se také nesmí chodec ohrozit, ale přednost tam nemá. Těch zeber je fakt jen pár, taky třeba jedna či dvě ve vesnici, míst pro přecházení hafo, je ovšem pravda, že bývají většinou vybaveny semaforem. Dvě zebry padesát metrů za sebe by Němci opravdu neumístili.

Když to jde  v Německu, u nás by to šlo taky. Jenže to by pražské matky a jim podobné spolky nepřežily.....

ELBÍ 24.1.2008 16:34

Re: už jsem to napsal jinam,ale sem to patří taky

K těm přechodům v Německu - věřím, že se k tomu taky dobabráme, tak možná za 10, 20 let. Bude "pár" výrazných přechodů s "absolutní" předností a běžné přechody. Pak už si nikdo nevzpomene jak to u nás celé vzniklo a probíhalo, bude to bezvadný ... Jen těch několik stovek pozůstalých po mrtvých na přechodech bude říkat - proč to proboha nešlo hned!? Vždyť nárůst mrtvých chodců na přechodech za první čtvrtletí v roce zavedení byl 400%!

  

Jura Jurax 24.1.2008 8:53

No jo,

abych parafrázoval klasika - dej blbci (zákonodárnou) moc a vymyslí zákon. Ale blbý.

vajan 24.1.2008 8:40

Geniální.

Jako zástupný problém (my totiž nemáme jinde už co řešit) je to geniálně vymyšleno.

ladik53 24.1.2008 8:08

pro upřesnění

Šalina dokáže zastavit na metru díky kolejovým brzdám(elektromagnety mezi kolama v délce cca 1m, které se zmagnetují na kolejnice), ale ty řidič  použije jenom v případě nejvyšší nouze, protože lidi v šalině to umlátí.

tomáš 24.1.2008 9:07

Re: pro upřesnění

pro vysvětlení - tramvaj (klasická T3 - s tou jsem před 25 lety jezdil, ty nové už neznám, ale předpokládám, že princip je stejný) má tři typy brzd - 1.motorovou - tedy brzdí elektromotory, na každé dvounápravě jeden, 2. čelisťovou - na každé nápravě dvě a 3. kolejovou - na každé dvounápravě dvě. Při běžném provozním brždění je použita pouze brzda motorová, při poklesu rychlosti pod 5km/h se aktivuje brzda čelisťová, která je činná po dobu, kdy tramvaj stojí na místě a uvolní se až při sešlápnutí "plynového" pedálu. Brzda kolejová je nouzová a její účinek je znatelný až při poklesu rychlosti tramvaje pod cca 10 - 15 km/h - pak skutečně tramvaj zastaví doslova na fleku, ale nepřejte si vidět, co to udělá s cestujícími. Abych to shrnul, pokud někdo skutečně navrhnul přednost chodců před tramvajemi (podle příspěvků níže asi ne a je to jen fáma) je to dement a doporučoval bych mu, aby si tu přednost vyzkoušel. Garantuji mu, že ho tramvaj rozmázne jako malinu.

tomáš 24.1.2008 9:15

Re: Re: pro upřesnění

ještě drobnost - plně nacvaknutá tramvajová souprava - tedy dva spojené vozy - váží asi 60tun. Kdo má alespoň základní fyzikální gramotnost, dokáže (nebo spíš nedokáže) si představit, jak takové monstrum zastaví před přechodem, na který, vědom si své absolutní přednosti, vstoupí chodec, jak je v Praze (a nejen tam) dobrým zvykem, tedy zhruba 3 metry před jedoucím vozidlem.

honzak 24.1.2008 9:33

Re: Re: pro upřesnění

jen drobné upřesnění - ta první brzda je "elektrodynamická" a brzdí účinkem vířivých proudů. Proto funguje při vyšších rychlostech / otáčkách.

Jinak 110% souhlas!

medved 24.1.2008 13:37

Re: Re: Re: pro upřesnění

Proč vířivé proudy ?

krmič 24.1.2008 14:17

Re: Re: Re: pro upřesnění

V motoru vířivé proudy nejsou (tedy aspoň konstruktér motoru se jim snažil ze všech sil zabránit). Při brzdění pracuje motor jako generátor a proud protéká spořádaně vinutím a pak rezistory, u modernějších tramvají ho měnič rekuperuje do trolejového vedení. Když se postavíte v tramvaji dopředu, tak ten brzdící proud můžete pozorovat na ampérmetru.

MLOK1 24.1.2008 10:02

Re: Re: pro upřesnění

Tomáši, díky za vysvětlení. Tak nějak technickým citem jsem tušil, jak asi brzdy tramwaye pracují, ale toto je první ucelený, stručný a rozumný popis činnosti brzdového systemu v tramvajích.

Petr Kohout 24.1.2008 7:41

ten druhý "nepřednostní" druh přechodů již existuje.

Poznáte ho podle sníženého obrubníku, často i přisvětlení vlastního přechodu bílým světlem, ale nejsou vyznačeny "přechodové" bílé pruhy a chybí "přechodové" značení pro nevidomé. Říká se mu "místo pro přecházení chodců".