22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

FEJETON: Pendolino

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mysch 28.1.2006 23:42

hm

tak vloni jsem se parkrat s cd svez. a mohu prohlasit, ze se zlepsilý neporovnatelne. daleko cistejsi a dochvilnejsi a pruvodci i pokladni prijemni. ta pokladni se vzdy ptala kdy, jak, kam a koli, zda taky zpeta, a vzdy to bylo za opravdu levnejsi nez autem.
jonáš 29.1.2006 17:25

Re: hm

Nojo, když ty máš moc náročný auto. Správnej českej pepik má takový, co už je účetně odepsaný, nemá gumy a nepotřebuje volej -- a ještě mu kámoš prodává ze známosti nezdaněnou naftu za třiadvacet.
jonáš 29.1.2006 17:51

Re: Re: hm

A abych nezapomněl -- svuj čas strávenej za volantem si cení na 0 Kč 0 hal za libovolnou časovou jednotku --
Mysch 29.1.2006 18:12

a to auto stejne uz maji.

Lucius Malfoy 30.1.2006 10:57

Re: Re: Re: hm

Prima, odvezte mi vlakem z Horních Míseček manželku do práce v Semilech a dvě děti do školy v Jilemnici ...
Mysch 30.1.2006 21:38

proc ne,

kdyz mne narebans autem odvezete z dover na helgoland.
Lucius Malfoy 30.1.2006 11:07

Čas, ztrávený za volantem ?

Tak pro porovnání, trasa Jilemnice-Semily
Autem 15 minut za nějakých stovku při započítání opravdu všech nákladů a amortizace (hodně nadsazeno)
Vlakem 62 minut  za 46 korun ...
Komentář je zbytečný, tím autem jezdí tři lidi.
jonáš 30.1.2006 21:32

Re: Čas, ztrávený za volantem ?

Však netrvám na tom, abyste vlakem jezdil i tam kde nevedou koleje -- kdybyste to vzal autem přes Jičín, tak se vám to taky nerentuje.
jonáš 30.1.2006 21:33

Re: Re: Čas, ztrávený za volantem ?

A ostatně, jestli v tomhle terénu a počasí vážně zajedete průměr osmdesát, tak hlavně doufám, že se s váma na silnici nikdy nepotkám.
Lucius Malfoy 31.1.2006 11:19

Re: Re: Re: Čas, ztrávený za volantem ?

Sedmnáct kilometrů za čtvrt hodiny je průměr 80 ? A jak do Jilemnice, tak do Semil koleje vedou ...  
AeroKarel 28.1.2006 22:17

Ale kdepak blbí, Plzáku,

"Naši politici a jimi dosazení správci státního majetku jsou tak blbí, že se nechají převézt každým třetiřadým zahraničním managerem."
Oni moc dobře vědí za kolik se nechali převézt .........
AeroKarel 28.1.2006 22:11

kapitáne,

"
Asi je o hodně JEDNODUŠŠÍ podnikat s jedním a více autobusem, než si koupit vlakovou soupravu s nádražím. "
Můžete mi sdělit, proč by k vlakové soupravě bylo třeba koupit nádraží?
K autobusu si ho také kupujete?
cassul 28.1.2006 23:14

Re: kapitáne,

Zajímavé je to, že kde po strašidelných obstrukcích získaly místní trati nezávislé firmy (mám osobně zkušenost s Jindřichohradeckými místními drahami), tak to funguje naprosto perfektně, na nádražíčkách je pořádek, vlaky jezdí načas, lidé jsou ochotní a vstřícní. Dokonce i vláčky, převzaté od ČD a značně letité jsou opravené a čisté. Uznávám, že nelze srovnávat molocha ČD s firmičkou, provozující pár vláčků na úzkorozchodné trati s deseti nádražíčky, ale ten rozdíl je tak neuvěřitelně výrazný, že to musím napsat.
klptrfw 28.1.2006 19:36

Proč

Jezdím přes budovaný IV. železniční koridor. Jak postupují práce a vznikají nové prosklené zastávky a protihlukové stěny, za dělníky nastupují sprejeři a devastují to, co se za naše těžké iliardy staví. Proč je tento stát tak neskutečně bezzubý, že není schopen eliminovat jednu dvě party a zabránit tak ničení?
R 28.1.2006 17:36

úroveň vlaků se změnila(trochu)

Za socíku jsem v 80 letech 5 let jezdil vlakem do školy ze severní Moravy do Pardubic. Nyní jezdím vlakem ročně tak 2000 kilometrů a musím napsat, že autor nemá pravdu o tom, že úroveň vlaků se nezměnila. Změnila se o dost. Tehdy třeba víceméně nemělo smysl jít na nádraží do Pardubic přesně. Vlaky, které většinou začínaly v Praze, měly už v Pardubicích tak hodinu a půl zpoždění. Je zajímavé, že opačně od Ostravy i ty ze Slovenska jely většinou přesně. Dneska jezdí přesně všude. Vlaky byly tak špinavé, že jedna cesta vlakem znamenala nutnost vyprat oblečení. Dneska je to tak 10 cest vlakem. Hajzlíky byly tehdy tak špinavé, že evidentně nebyly v průměru týden čištěné. Dneska to vypadá, že se čistí a doplňují ručníky jednou za den na výchozí stanici. I přesto je některá prasata stihnou zasvinit a papírové ručníky ukrást. V pátek a v neděli byly vlaky tak beznadějně nacpané, že kupé byla plná, na chodbě stála jedna řada lidí u okna, druhá řada za nimi a mezi nimi se prodírali další, kteří hledali trochu víc místa. Průvodčí se v takových vlacích neobjevovala, protože přes lidi neprošla. Dneska si sednu v kupé téměř vždy, lidi stojí na chodbě výjimečně, průvodčí chodí co druhou stanici.
Myslím, že to je tak vrchol, co se dá nyní v osobních vlacích za tuto cenu a za dnešní organizace a existence duškových odborů dosáhnout.   Trošku by to vylepšilo uvolnění kolejí pro soukromé přepravce.  Ale hodně bude záležet na tom, jaká bude požadovaná úroveň vlaků.  Třeba ve Švýcarsku mají být osobní vlaky velice kvalitní a čisté, ale taky mnohem dražší než cesta autem. U nás by to znamenalo třeba vlaky co 5 hodin na hodinu odstavit a kompletně uklidit a vydrhnout a to by se muselo projevit v ceně. Určitě by se to hodilo někomu, kdo cestuje z Ostravy do Prahy nebo turistům.  Na druhé straně , kdo jezdí denně půl hodiny do práce, tak mu vyhoví ten levnější a tudíž špinavější vlak.
Tess 29.1.2006 15:21

Re: úroveň vlaků se změnila(trochu)

pardon o tom Svycarsku. Auto vas prijde na 400.- az 1000.- svycarskych prachu mesicne , predplane na vsechny vlaky , jizda kamkoliv, kdykoliv 100x denne prijde 280,- svycarskych prachu mesicne.
R 29.1.2006 17:40

Re: Re: úroveň vlaků se změnila(trochu)

Tady musím říct, že jsem vycházel z článků pár turistů, kteří ve Švýcarsku jeli vlakem a z jakéhosu turistického průvodce, který právě cestování vlakem nedoporučoval z důvodu vysoké ceny a zmiňoval se i o vysoké kvalitě. Ale je možné, že to je tam podobně jako u našich dráh, kdy sice normální jízdné je relativně dost drahé, ale kdo se vyzná v mnoha různých slevách a splňuje podmínky, srazí jízdné až téměř k polovině původní ceny.
janci 28.1.2006 12:58

Dtrobna oprava-

ministr zdravotnictvi chce zvednout platy lekarum na stejnou uroven platoveho zebricku jako v Evrope, cili ne absolutne na stejnou uroven jako v Evrope.... Jinak Cesko vydava na zdravotnictvi tusim zhruba polovinu toho co Portugalsko..BTW. Uroven je rozhodne prinejmensim stejna.
kapitán 28.1.2006 13:14

Re: PORTUGALSKO

Čím to je, že při polovičních vídajích máme stejnou úroveň zdravotnictví ?
Jen ty nižšší NÁKLADY ?  - platy zdravotníků
janci 28.1.2006 13:16

Re: Re: PORTUGALSKO

jo, mimo jine i platy..
jezevec 28.1.2006 13:35

Re: Re: PORTUGALSKO

to bude nejsíše tím, že experti, kteří by tento stav měli ambice vylepšovat, dělají brutální hrubky typu vídaje, které slušným člověkem otřesou.
kapitán 28.1.2006 14:25

Re: Re: Re: PORTUGALSKO

Já žádný EXPERT na zdravotnictví nejsem
a za to MNĚKKÉ se fakt stydím, já radši TVRDÉ.
(právě degustuji barikovaný PINOT NOIR, ročník 2000 z Hodonínska, tak snad je to polehčující okolnost)
janci 28.1.2006 14:51

Re: Re: Re: Re: PORTUGALSKO

Pokud ten barik z toho moc netrci, tak je to polehcujici okolnost... Jinak dobre vino je skoda kazit barikem...
stoural 28.1.2006 15:17

Re: Re: Re: Re: Re: PORTUGALSKO

Zjisti si co u vína znamená přívlastek Barrique. Nebo radši ochutnej, stojí to za to... :)
janci 28.1.2006 16:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PORTUGALSKO

neboj, vim moc dobre, co to je, prave proto nejsem prilis pro tuto modni zalezitost - driv to bylo povazovano u vina za chybu. Ted to frci a vetsina barikovanych vin je delana velmi nesetrne a necitlive. Kvalitni vino se tim da pokaziz a spatne se tim nespravi.. Jiste se daji najit dobra barikovana vina, ale je jich zatracene malo. 
jonáš 29.1.2006 17:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PORTUGALSKO

Holt někde si ani ty bukový piliny nevybíraj, a sypou do těch nerezovejch tanků co jim z pily přivezou --
šoumen 29.1.2006 13:24

Re: Re: Re: PORTUGALSKO

To je úroveň mladších generací, naši dřívější učitelé měli snahu nás pravopis naučit, ale dnešní: Ti chtějí jen větší platy ale výuka - bordel.
bara 29.1.2006 16:54

Re: Re: Re: Re: PORTUGALSKO

Tak tak. Měli bychom se vrátit k obvyklému standardu:  platit podle odvedené práce. Nikoliv podle toho, kolik kdo nažvaní, jak je v současné době běžné.
hloupej magor 28.1.2006 12:08

Nebyla v tom korupce, ŽE NE?!?

Takto "supervýhodné" smlouvy by snad nepodepsal ani obecní B L B ! Kolik asi kapříků v českejch na stole nebo i v ojro připlavalo do příslušných soukromých rybníčků bývalých ma(na)gorů? Zavřel bych ty Z M R D Y a po propuštění bych jim nechal životní minimum, všivákům zasra.nejm! A politikům jakbysmet. (Lobbysty zavírat preventivně.)
kapitán 28.1.2006 13:15

Re: Nebyla v tom korupce, ŽE NE?!?

Ani nemusela být.
Jak jsem pochopil z výpovědi současného ředitele ČD, tak původní smlouva byla se státním podnikem ČKD ( a obsahovala měkké sankce).
Ti Italové v tom jen (přes dodatek) pokračovali