16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

FEJETON: Nadstandard

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Doktor 5.2.2006 12:36

Re: Pacient totiž má rozsáhlé možnosti jak svoji léčbu kontrolovat. To že o nich neví a že ne nevyužívá

Kverulant nevyužívá , ale zneužívá.
Pan Olejár si navíc osobuje práva, která nemá.
Valentina 5.2.2006 12:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Jezdím s autem do autorizovaného servisu a ještě jsem se nepo.rala.
Konkurence vám 16 let po plyšáku neříká nic, že?
Doktor 5.2.2006 12:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Ha ha ha ha ha ha!!!!!
To si myslíte, že když se dohodli advokáti a nasadili ceny, že by se nedohodli doktoři. To by k sjednocení stavu došlo hodně rychle!!!
jonáš 5.2.2006 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Valentina 5.2.2006 12:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

koukám že konkurence už jo, ale opatření proti kartelovým dohodám a monopolnímu postavení na trhu ještě ne.
bara 5.2.2006 13:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Když to tak čtu, nedá mi to a svou story s "nadstandardní" zubařkou, kterou to všechno začalo, dopíšu do konce. Ať si Doktor udělá představu. Během těch 10 let bezvýsledné léčby bolesti zubů jsem na radu té odbornice utratila spoustu peněz za nesmyslné kartáčky, vodičky atd. připadajíc si při každé návštěvě ordinace jako prase, které si snad ani neumí vyčistit zuby. Když mě ta ženská navrhla, že začne tahat z bolavých zubů nervy a tím že tu bolest odstraní, vyskočila jsem z křesla a řekla:  "Dost, prosím o přesun ke specialistovi". Poslala mě za svým známým. Od jeho úplné nedůvěry k mé osobě mě zachránil jen fakt, že mě objednal až za měsíc, já tam došla a on na vlastní oči viděl, že jsem odmítla trhat nerv ze zdravého zubu. Dokonce pokýval i hlavou nad mou teorií, že si myslím, že mě ta huba bolí proto, že se mě tam nevlezou osmičky a odeslal mě do nemocnice. Tam jsem ke vší smůle narazila na další "odbornici", která prohlásila, že nejdříve je nutno vyléčit záněty (pečlivým čištěním speciálníma kartáčkama - nabídla mi krásně barevný leták) a osmičky odmítla trhat s oddůvodněním, že by nebylo v budoucnu na co přidělat protézu! Nebýt mé odmítavé reakce a postarší sestřičky, která už v životě leccos viděla a podpořila mě, nedostala bych se do další ordinace, kde mě během 15 minut vytrhli dvě osmičky, za týden během 10 minut  další dvě a mám klid. Podotýkám, že vytržení bylo zdarma, dívali se na mě jak na "vola" a nedokázali pochopit, že se ,odcházejíc s hubou plnou fáčku, chechtám. Kdo to totiž nezažil, neví, že ten tlak přestane OKAMŽITĚ, jakmile zmizí to, co ho vyvolává.  
Doktore, ze 6 "odborníků", byl jen jeden ochoten se se mnou  o možné příčině vůbec bavit ! Když uvážím, že se "de facto" jedná o moje zaměstnance, musím konstatovat, že je to hrůza.  Empiricky zjištěné procento má pro mě větší váhu, než obecné bláboly o "několika černých ovcích".  
 
bara 5.2.2006 13:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Dovedu si to představit docela dobře.  Operace břicha koně s následnou pooperační péčí (zákrok před 25 lety u nás nepředstavitelný) přijde na nějakých 60-70 tisíc Kč. Když uvážím, že všech léčiv je potřeba na koně přibližně desetkrát víc, než na člověka a fakt, že udržet sterilitu u zvířete v pooperačním boxu je mnohonásobně obtížnější a pracnější, než u lidí, tak se mě občas zdá, že si doktoři ceny určitých úkonů  hodně předražují. Nebo snad chcete tvrdit, že se u nás veterinární zákroky dotují ? 
Honza ze Žižkova 5.2.2006 17:18

Už mám jasno o cenách

U nepojištěných 724,- x 3 = 2124,-. To za mne si můj zaměstnavatel troufne říct nejvýš 1950,-. To až zas budete s pány Pafkem, Rathem a dalšími křičet nad oceněním práce.
irenak 5.2.2006 18:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Pane doktore, ve fakultní nemocnici pracuji, takže mám představu, jaká je skutečnost. I když informovat pacienta je lékařova povinnost, jenom část lékařů ji plní. Sama jsem mnohokrát byla v roli pacienta, jsem poměrně dobře orientovaná v problematice. Pokud se aktivně neptám (protože mám představu na co se ptát a jaká je povinnost lékaře), informací se mi příliš nedostane. Chápu, že vy máte zkušenost jinou - pokud onemocníte, vždy vás ošetřuje kolega, nebo je vám někdo doporučen - vy máte nadstandardní přístup jaksi automaticky. Nám se o něm může jen zdát. Přiznejte si, že mnohdy je vaše velké časové zaneprázdnění způsebeno i tím, že není na pracovišti ideální organizace práce, rozdělení činností mezi jednotlivé lékaře. V nemocnici pracuji přes 30 let a vím, o čem mluvím.
MUDr Jiří Kilian 5.2.2006 14:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Kdo pohrdá lékařem, ať pohrdá i nemocí.
 
srdečně kili
Andy 5.2.2006 15:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

není snad nikdo, kdo by pohrdal LÉKAŘEM.  Ne každý absolvent medicíny je ale lékař, i když to má napsané v občance.
A první si to musí uvědomit právě lékaři.
Cech byl i proto, aby hlídal kvalitu práce svých členů, rozvíjel ji. Pak  byli mistři právem hrdí a měli respekt.
O respekt se připraví každý sám.
Kdo pohrdá lidmi, ať pohrdá i penězi.
MUDr Jiří Kilian 5.2.2006 20:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Vaše vyjádření , milá Andy,  jsou vyjádřeními zloby.  Vaše parafrátze předchozího mnou citovaného rčení v mém vidění světa nenachází oporu. Řekl bych, že kdo nepohrdá lidmi, ať pohrdá penězi.  Nicméně byste to nejspíše nepochopila.
 
 
Andy 5.2.2006 20:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

opravdu se mýlíte.
Zaprvé nejde o zlobu. Jde o pohled na problematiku odlišný od vašeho. Vaším viděním světa se řídit zaplaťpánbu nemusím.
Zadruhé, co chápu či ne, to neřešte. Vaše pýcha nemá žádné opodstatnění.
MUDr Jiří Kilian 5.2.2006 20:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Věříte v Boha, Andy ?
Andy 5.2.2006 11:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

doktore, s první částí vašeho příspěvku bezvýhradně souhlasím. Až po tu větu o slušných, co podporují Rathovy kroky a Kubka.
Jen tak mimochodem, ve zdravotnictví jsem pracovala včetně školy dvacet let, Ratha, Kubka, Bojara a další znám osobně ( s Bojarem byl problém, že nepředpokládal a priori nedostatek morálních zábran svých kolegů) a o zdravotnictví a ekonomice toho vím opravdu hodně. Lékař nejsem, ale co se týče úrovně vzdělání, to mé je zcela na stejné výši jako vaše. V současné chvíli, co se odbornosti v této debatě týče, na vyšší .
Co se týče ZJEVNĚ psychiatricky ( sic? co to je za výraz? odborný? ) nemocného pana Olejára, víte, chápu, že váš štve. No, mne zase štvete vy, s vašimi směšnými poznámkami o slušných, co podporují Ratha - a také se o vás nevyjadřuji jako o duševně chorém.
 
O Rathovi také ne- to je totiž jen a pouze nesmírný hajzl . Jeho působení v medicíně je od začátku až dodnes jedna dlouhá, nepřerušovaná řada lží, podfuků , zlodějniček, demagogií a křiváren. 
A to i zde píšu už deset let, to nemá s ČSSD nic společného. Ten blb by vlezl i Mengelemu do zadku, kdyby z toho koukala frčka a příděl navíc.
No a nakonec- i kdybych opravdu nevěděla o zdravotnictví ani to, co se za nehet vejde, tak si laskavě uvědomte, že v tomhle jste vy obsluha  a já platící klient a tudíž nelze odmítnout nějaké názory jen proto, že se ausgerechnet vám nehodí do krámu.
 
Zajímavé je, že vždycky  na obranu toho zpraseného systému, který si sami vyřvali, prskají ti z lékařů, kteří jsou proslaveni svou snahou - jak jste to napsal - velmi rychle vydojit z prostředků ohromné sumy. 
 
Ti opravdu slušní a dobří machři - no, z Ratha v žádné extázi nejsou. Jsou to totiž lékaři, ne zaměstnanci zdravotnictví.  A ti si zaslouží úctu. Vaše Nadutost mezi ně evidentně nepatří.
Doktor 5.2.2006 11:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

1.Andy, pokud vy jste pracovala ve zdravotnictví, tak jste určitě nedělala medicinu. Možná pokusy o řízení (no a vidíme jak to dopadlo).  Takových sekretářek tajemníka poradce se všude pohybuje mraky.
2. Zkoušku z psychiatrie jsem dělal dávno, ale psychosa provázená hlavně kverulatnstvím se mezi diagmosami tuším vyskytuje - k případu pana Olejára.
3.Ratha podporuje třeba prof. Pafko - chcete říci, že to není slušný člověk a že není vrcholný odborník. To jen tak namátkou.
4. K povahovým rysům a vystupování dr. Ratha můžu mít výhrady, ale nic to nemění na skutečnosti, že jako první začal tvrdě prosazovat fuknční a ne asociální model zdravotnictví. Tak to prostě je, a i kdyby se modroptáci posr.. tak s tím nic nenadělají.
Ale tím že reagujete na jméno Rath jako býk na červený šátek, dáváte jasně najevo, že jste buď nervově labilní, nebo patříte ke skupince která má navrhovanou reformou co ztratit. V prvním případě doporučuji pro začátek Neurol 1 mg denně a pak ev. kontaktovat příslušného odborníka. V případě druhém mi vás vůbec líto není.
Andy 5.2.2006 12:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

je mi líto, ale v tomhle vás podporovat nebudu - jste už jen směšný. Sekretářky tajemníků poradců si strčte za operační čepičku.
 
Svoje diagnosy si nechte od cesty, co se týče vašich úvah- ano, patřím ke skupince, která má navrhovanou " reformou" co ztratit.  Jsem totiž občan tohoto státu, platící pojištěnec.  My jsme ta skupinka, která má co ztratit.  A ztrácí to. Důvěru v lékařský stav, jistotu, že o její zdraví bude pečovat ten, pro kterého je to nejen příležitost k obživě ( což není nic špatného, pokud nepřevýší touha po penězích touhu dělat " medicínu") , ale i stavovská čest na výkony, ne postavení.
Že vás takoví lidé nezajímají, to jste tu dal celkem dost okatě najevo.
 
Prof. Pafko je výborný operatér a velmi schopný lékař. Jestli je slušný člověk, to věru nevím. Podle způsobu, jakým zlikvidoval spolu s Hochem v Motole celé jedno funkční oddělení, bych řekla, že o jeho slušnosti by se dalo s úspěchem pochybovat.
No a fakt, že ho podporuje- to je spíš taková komická scénka, ondyno nám to tu předváděl se svými tetičkami. Je zajímavé, že to jste se nepohoršovali, že blbne, jako Doležal se svou prostatou.
No nic, s člověkem, který zneužívá svého vzdělání k tomu, aby z člověka, který se snaží pomoci tam, kde selhala základní lidská slušnost, dělá psychotika a kverulanta, nemá význam vůbec hovořit.
Nulový kecací kredit, doktore. Škoda, pořád jsem doufala, že zájmem všech je funkční, kooperativní model, ne válka doktoři versus pojištěnci. 
Howgh.
irenak 5.2.2006 18:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Andy, jak jsem již výše napsala, plně s vámi souhlasím. Jsem na tom zřejmě profesně i kvalifikací podobně jako vy, k mnohým lékařům pyšnícím se titulem MUDr. za dlouhá léta mé praxe skutečně nemohu mít důvěru, úctu ani respekt.
MUDr Jiří Kilian 5.2.2006 20:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Jde i o to, kdo se tu válku snaží rozpoutat.
divák 5.2.2006 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Pafko,Pafko....není to ten,kdo zmrcasil nedávno tu operaci a pak se to všelijak uhlazovalo ? Něco o něm bylo v televizi.
Andy 5.2.2006 13:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

jo, ještě jedna věc. Píšete z Bulovky . Jste ten starší doktor z ambulance, který ani nezvedne hlavu od stolu, když přijde pacient, neodpoví na pozdrav, neodpoví na dotaz, nemeje si ruce, než sáhne na pacienta, ač zrovna žere bagetu k večeři,  takový tlustý, rozcuchaný, usmolený chlápek ?
Nebo jste ten skvělý mladý  anesteziolog, co pacientovi- hypertonikovi  před operací nezměří ani krevní tlak , neboť popletená sestra zapomněla na jednoho operovaného a musí se znova otvírat sál, což doktora velmi naštve, byl už chlapec na odchodu,  takže aniž by vůbec přečetl chorobopis nebo si ověřil jméno pacienta, uspí ho ?  
 
Který z těch dvou skvělých odborníků jste ?
Doktor 5.2.2006 14:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Z Bulovky. Ha ha ha.
Andy, vy se děláte chytrou, ale jste s promuinutím hloupá jako troky!
Andy 5.2.2006 15:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

když myslíte... ono je zcela jedno, odkud jste. Jak se chováte, to už jste předvedl, ti dva, které jsem zmínila, to jsou jen prototypy toho, co tu obhajujete, až se vám od pláště práší.
Vy si myslíte, že jsem hloupá, já si myslím, že jste hloupý -  co s tím uděláme ?
Pravděpodobně to necháme plavat, vy si budete dál užívat s Rathem svých pět minut vítězství  a já to budu dál platit.
 To bude asi nejlepší.
 
MImochodem, na to, aby se někdo dělal chytrým, je třeba si například do nicku nacpat něco hodně nobl, třeba titul, nebo trousit diagnosy, nebo všem vysvětlovat, že jen on ví, co a jak a kdo nesouhlasí, je blázen.  To je tady dnes spíš vaše parketa.
 
Honza ze Žižkova 5.2.2006 16:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Takže nejspíš Královský Vinohrady.
MUDr Jiří Kilian 5.2.2006 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Šelomo : Neodpovídej bláznu podle bláznovství jeho...
 
srdečně kili
Honza ze Žižkova 5.2.2006 14:46

Diagnosa na internetu

Jestli jste opravdu lékař, tak to s tou etikou nepřeháníte. Napsat veřejně diagnosu, i když střelenou od boku... Není to náhodou nejen neetické, ale i nezákonné?
Andy 5.2.2006 15:17

Re: Diagnosa na internetu

je to pravděpodobně sanitář. Ten může plácat co chce:)
Honza ze Žižkova 5.2.2006 16:45

Re: Re: Diagnosa na internetu

Já myslím, že ani sanitář ne. Ve věcech zdravotních jsem vážně laik, v právu taky, ale na tohle téma jsem zachytil kdysi jednu velmi zajímavou diskusi. A šlo právě o duševní poruchy.
Vlkysh 5.2.2006 11:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Doktore, já žasnu. Že se Rath po 15 letech snaží zavést pořádek ? Takový bordel co zavedl tu nebyl celých 30 let, co jsem pediatrem. Rath zvedl nesmyslně cenu preventivních výkonů na dvojnásobek a současně určil, že jejich hodnota nesmí překročit 103% loňského roku. Čili jich lze provést cca polovinu, přičemž přesně dané zákonem jsou u dětí všechny. Totéž očkování. Že zvýšil ohodnocení lékařské práce je sprostá lež. Je to, jako byste zaměstnaci co dosud bral 9000 Kč měsíčně zvýšil plat na 30 000, a současně mu dal podepsat dodatek, že výplata nesmí být vyšší, než měsíční průměr loňského roku ...
Doktor 5.2.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nadstandard

Teď ale dost kecáte - na preventivní prohlídky se regulace nevztahuje - to ministr zcela jednoznačně řekl - třeba na sjezdu ČLK.
Cena práce se zvedla - podívejte se do sazebníku. Ale myslíte si, že mě šel nahoru plat? To víte že ne.  Jenom teď na stejný objem jako loni stačí provést méně výkonů. To znamená zamyslet se nad tím, zda někde neléčím zbytečně. 
Regulace nebudou na věky. Pokud nepřežijete rok s příjmy na úrovni 103% loňska tak nevím.