11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

FEJETON: Dvě pitomé teorie

Vzpomínkovou procházku po Národní třídě jsem letos vynechal. Zařekl jsem se, že nebudu tahat čerta za ocas a že nepolezu ven, pokud to nebude opravdu nutné. Půjdu zase až napřesrok? Ani tím si nejsem jistý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Boháček 20.11.2020 7:37

Takže od septembra do februára, bez opatrení, sa voľne šíril populáciou, pandémiu nespôsobil a potom ju začal spôsobovať?

Tak to je aj 12 mesiačikov málo, aby túto záhadu vysvetlili. ;-D

K. Salajka 19.11.2020 19:08

Proto teď přichází všude lock downy. Až přijdou celková čísla úmrtí a žádná řádová odchylka nebude, vysvětlí nám soudruzi , že zabrala jejich opatření.

Matovič právě ohlásil nové testování - doma si myslíme, že je to pomsta těm úterním demonstrantům.

R. Benýšek 19.11.2020 9:22

Je to o teorii množin. Všichni filantropní vítači migrantů jsou zároveň i zodpovědní rouškaři. Ale ne všichni zodpovědní rouškaři jsou zároveň i naivní vítači migrantů (Aston budiž důkazem).

Proč by hypotéza, že viry (podobnější více počítačovým programům nežli živým organismům) sem přišly z vesmíru (a možná i cíleně?), měla bý méně pravděpodobná nežli ta, že se evolučně spontánně (a tak náhodně) vyvinuli na Zemi?

Z. Lapil 19.11.2020 11:08

Je pravda, že vesmír je mnohem větší, než Země, takže je mnohem větší pravděpodobnost, že se život, byť jen virový, vyvinul tam než tady. Na druhou stranu viz Fermiho paradox: kde tedy sakra jsou?

Protože pokud vím, mimo Zemi nikdy nikdo žádný náznak života neviděl, snad kromě kanálů na Marsu a nějakých těch aminokyselin leckde; kosmonauty vynechávám :-). Ale od aminokyselin je pěkně daleko i k bílkovinám, neřkuli k životu, byť pochybnému.

J. Nevrkla 19.11.2020 8:35

Vytrhnout Klausovu větu z kontextu je ubohé. Na základě vlastní zkušenosti bych taky řekl, že existuje rozpoznatelna korelace mezi souhrne pokrokari a rouskari. Klaus dává kůži na trh se svým oprávněným odporem k často nesmyslným restrikcim. Jsem zcela přesvědčený, že se dříve či později lidé vzbouri. Neff si v klidu a teple domova počká, jak to dopadne. To je ten rozdíl mezi odvaznymi lidry a bojacnymi prizdisraci.

J. Lukavsky 19.11.2020 8:57

"oprávněným odporem k často nesmyslným restrikcim." doufejme, že mu ten odpor vydrží i když mu na JIP budou strkat do nosu hadičku s kyslíkem. Pak se uvidí jak pevné, ale opravdu pevné jsou jeho postoje. J.L. end

J. Nevrkla 19.11.2020 9:20

To si jako myslíte, že si jako téměř osmdesatnik není těchto rizik vědom? Samozřejmě je, stejně jako třeba Trump. Přesto má odvahu do toho jít. Odvážný chlap, oprávněně prezident. Víc takových.

R. Vacek 19.11.2020 9:31

Já bych řekl, že to spíš souvisí s exhibicionismem. Oba jsou totiž kvůli tomu, aby se o nich psalo, ochotni udělat i hodně velkou hloupost.

J. Nevrkla 19.11.2020 9:40

To nikdy nedělal, jde mu o věc, kterou považuje za správnou. Přestože si je vědom, jak po něm všechna média a pokrokari půjdou. Dělal to tak vždy. Drát se na výsluní hloupymi řečmi, za které budou adorovani, to dělali a dělají úplně jiní lidé s úplně jiným charakterem.

R. Langer 19.11.2020 9:43

Jasně, pan prezident Václav Klaus se vyznačoval ve svém životě především tím, že dělal samé hlouposti. Zato vy jste evidentně sežral Šalamounovo houno, panikáři. ;-D

R. Vacek 19.11.2020 9:47

??? Snad nějakou hloupost Klausovi přiznáte - klidně jednu přikládám :-):

https://youtu.be/zpe4T0lXZcE?t=11

J. Dostál 19.11.2020 9:42

Není odvážný, protože nejspíš propaguje něco, co sám dodržet nechce. Odvážný by byl, kdyby se rozhodl a dodržel, že v případě onemocnění kovidem nebude mít žádnou lékařskou péči. Teprve tento postup z toho onemocnění udělá chřipečku a nezahltí nemocnice. Krematoria se stadiony by to časem zvládla.

R. Langer 19.11.2020 9:44

Jasně, a co kdybyste se rozhodl odepřít si zdravotní péči, když si vlastní blbostí zlomíte nohu. To je úplně stejný případ. Jdete do toho? :-P

J. Dostál 19.11.2020 10:19

Není to stejný případ a pokud to nechápete je to těžké. Nemohu to dále vysvětlovat, protože bychom se dostali na stejnou úroveň.

J. Nevrkla 19.11.2020 10:08

Počet lidí v nemocnicích klesá, JIP a ARO jsou ze čtvrtiny volné, polní nemocnice úplně. Kdo je proti hloupým restrikcim, nezaslouží si žádnou lékařskou péči? To jsme to dopracovali. Stydět by se měli úplně jiní lidé než Klaus. Je to bída.

V. Kolman 19.11.2020 20:16

Pan Klaus je inteligentní a logicky uvažující člověk, jehož názory se obvykle ukáží (někdy až časem) jako správné a předvídavé. Ovšem nikdo, ani pan Klaus není neomylný a čas od času se omylu může dopustit.

R. Langer 19.11.2020 9:41

A až ji tam budou strkat vám, tak za to bude moct kdo? Taky Klaus? :-P

R. Benýšek 19.11.2020 9:45

Vystihnul jste to dobře. Tedy ten rozdíl mezi Václavem Klausem a Ondřejem Neffem v této věci. Obávám se ale, že nemáte pravdu s tím vzbouřením. Kdo se vzbouří a proti čemu? Když se nikdo nevzbouřil ani proti zákazu nočního (resp. již večerního) vycházení a rouškám zase i venku (a ve městech dodržovat 2m odstupy bez roušky dost dobře nejde, jelikož rouškaři všude lezou a nikomu se nevyhýbají).

J. Nevrkla 19.11.2020 10:11

Při trasovani kontaktů přes e roušku jsou sledovany blízké kontakty s nemocnými lidmi v trvání minimálně 10 minut, ty jsou chápány jako rizikové. To se vám na ulici těžko stane.

R. Benýšek 19.11.2020 10:47

Já nenosím roušku na ulici nikdy (je mi to tak mnohem příjemnější, a taky chci zůstat zdráv :-). Ale zkouším se vyhýbat lidem s rouškou, zvlášť, když leckteří vypadají vystrašeně (mohu to ale vidět jen v očích, jak více z obličeje jim pod rouškou vidět nelze). Ale někdy to, na poslední chvíli anebo v úzkém prostoru, nejde, protože rouškaři (a ani ti, co vypadají, že se mne, člověka bez roušky, bojí), se mi nikdy první nevyhnou.

J. Nevrkla 19.11.2020 10:50

R^:-)

Z. Lapil 19.11.2020 11:17

Haló, tady vzbouřenec! Na zdravotní vycházku vyrážím zásadně ve 21:05. Ale asi to ještě o půl hodiny posunu, to už je většina psů zavřenejch a neruší mě tak v meditaci.

Pravda, trochu jsem si zapřeháněl, ale opravdu občas takhle večer vyrazím.

Z. Lapil 19.11.2020 11:13

Dovolím si doporučit, abyste se - než začnete používat ošklivá slova - podíval na statistiku úmrtí na covid v souvislosti věkem. Třeba byste si všiml, že naprostá(!!!) většina mrtvých byla a je starších 65 let.

J. Nevrkla 19.11.2020 12:22

Teď jsem nepochopil souvislost s mým názorem.

Z. Lapil 19.11.2020 15:01

Nemám rád, když se opatrnost nazývá přizdisráčstvím.

J. Nevrkla 19.11.2020 15:07

Jsou situace, id, v zájmu svobody je třeba projevit odvahu, dost lidí za to i položilo život. Ano, opak někdo může nazývat opatrnosti. Já spíše srabactvim.

Z. Lapil 19.11.2020 20:25

Takhle souhlas. Je ale srabáctví, když je člověk na sebe opatrný, aniž by tím někomu škodil? Například když si v zimě vezme zimní bundu, přestože si někteří myslí - třeba i právem - že "národ by se měl otužovat"?

Schválně se vyhýbám pojmu předběžná opatrnost. To by nás mohlo strhnout k ekologii a klimatu a já opravdu nechci řešit, jestli jsou klimaskeptici ti stateční a klimaalarmisté ti srabi. Přijde mi to totiž jako zcestná otázka.

J. Nevrkla 19.11.2020 22:16

O osobní opatrnosti diskuze není, každý podle svého vkusu. Tady šlo o obviňováni Klause z nezodpovednosti, pokud je proti restrikcim a omezování svobody..V situaci, kdy efekt nařízení a restrikci podle jeho i mého názoru neodpovídá způsobeným škodám. A dnes i ti klimaskeptici přicházejí o práci, pokud neslapou brazdu. Vědci musí vidět nesmyslnost, srabi se podřídi, odvazni, zvláště po odchodu do důchodu, se odváží protestovat. Nic nového, takhle to chodí v totalite.

Z. Lapil 19.11.2020 23:31

O osobní opatrnosti diskuse je: nazval jste přizdisráčem starého muže jen proto, že se snaží vyhnout nákaze specializované na staré lidi. Jestli jste to tak nemyslel, jsem jen rád, ale ozvat jsem se musel.

Ad absurdum dovedeno: když mám sklon k závratím, nebudu se motat u kraje propasti jen proto, že moji svobodu spáchat sebevraždu omezili zábradlím.

A to i když ta propast není extra hluboká, takže naprostá většina lidí pád přežije a dokonce i nohy si polámou jen někteří.

J. Nevrkla 20.11.2020 7:31

Nazval jsem ho tak pouze proto, že kritizoval Klause, který proti málo účinným a škodlivý restrikcim bojuje. Klaus jistě nikoho nekritizuje, že se sám z obav zavřel doma. To je přece osobní věc, individuální svobodné rozhodnutí.