19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

FEJETON: Čekání na vakcínu

Vakcínu pro očkování proti koronaviru ještě nemáme. Když všechno dopadne jinak než dosud, totiž když to dopadne dobře a jako na drátkách, očkovat se začne v únoru. Emoce kolem očkování stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novák 3.12.2020 18:17

Ne, asi jsem se "uklepl". To mělo být na p. Boháčka. I když celkem chápu zbytečnost mého příspěvku.

Jinak díky a já se nechám očkovat také. Už proto že jaké lékař k těm lidem občas jezdím a pak se dozvím i jejich konce. :-(

V. Klepetko 3.12.2020 19:15

Držím palce!

Doktoři a sestřičky si dnes zaslouží naši velkou úctu a podporu.

J. Jirka 3.12.2020 15:46

Skládal jste podobné argumenty v době chřipkových epidemií, kdy pan Prymula úpěnlivě prosil občany, aby se nechali očkovat a oni ne a ne?

J. Novák 3.12.2020 20:30

Pokud je to na mě tak neskládal. Ale očkování proti chřipce jsem absolvoval. Do levého ramene, konkrétně. Ani mě to nebolelo. ;-)

I. Schlägel 3.12.2020 15:02

Smrtnost v desetinách procenta?;-D

J. Kadeřábek 3.12.2020 14:35

Hm. Za předpokladu, že účinnost vakcín není jen propagandistické prodej podporující prohlášení. Když o účinnosti vakcín (které jsou vyvíjeny na stejném principu) pochybuje na základě vlastních testů ředitel věhlasného Pasteurova institutu nebude asi vše tak sluníčkově zářné. Ovšem jedná se o tak grandiozní kšeft, že pochybovači budou jistě účinně eliminováni.

V. Klepetko 3.12.2020 15:36

Naštěstí tu máme velmi silnou konkurenci.

A to je něco jako účinná externí kontrola...

P. Vychodil 3.12.2020 16:09

nemám jinou reakci na váš blábol, než se řadíte do šiku fašistů, eugeniků, Mengele by z vás měl radost !

V. Klepetko 3.12.2020 17:08

Můžete se vztekat jak chcete. Bez covid - pasu budou Vaše možnosti, jak šířit nakažlivou chorobu a prodlužovat tam různá drakonická vládní opatření, a krást si tak svobodu ostatních, výrazně omezena.

Můžete klidně vzývat Mengeleho, ale dá-li Bůh, do té hospody Vás nepustí. Ani do civilizovaných evropských zemí.

Třeba změníte názor a osvobodíte se od ignorantství a dáte se naočkovat:-)

P. Vychodil 3.12.2020 17:23

klepetko, mohu vás ubezpečit, že nikdy ! zároveň, všimněte si, nepředpokládám, že se osvobodíte od vlastní blbosti...

V. Klepetko 3.12.2020 17:52

Vy nechcete být očipován? No toto... :-)

Ale kam se schováte před smrtícím účinkem radiace G5 sítí? A co kysličník uhličitý, ten Vám nevadí? Placatá Země je v ohrožení! Zlá vláda Vám bere Svobodu! Nebo ilumináti? Už jste dnes mluvil se svým maršálem Neyem, pane Vychodile? ;-D

P. Vychodil 4.12.2020 0:48

CO2 mi fakt nevadí, radiace G5, no já už si jí moc neužiju, to spíše ti mladší...taky mi nevadí globální oteplování...chřipečka mi taky nevadí...zvláštní, že ?

J. Jurax 3.12.2020 23:47

Jste očkován proti tetanu? ;-D

P. Vychodil 4.12.2020 0:57

asi už ne...až půjdu někdy za doktorem, tak se ho zeptám...

V. Kain 3.12.2020 16:13

Jako první by se měli očkovat takoví zvěrozvěsti jako je Prymula,Kubek,Flegr a další kteří když budou zdraví,tak do nás budou moci hustit ta svoje moudra.

V. Klepetko 3.12.2020 17:10

Souhlasím.

P. Boublíková 3.12.2020 11:20

Vůbec jsem z této diskuze nepochopila, co vlastně odpůrci proticovidové vakcíny žádají.

Aby se ani ostatní neočkovali?

Aby, když už se očkují, se očkovali tajně, bez záznamu do očkovacího průkazu? ;-D

Aby bojovali proti jakýmsi hypotetickým sankcím, které i kdyby nastaly, tak se jich týkat nebudou?

A nechcete toho po nás, kteří jsme ochotni riskovat vakcínu a tím zkrátit dobu epidemie se všemi důsledky (zdravotní, ekonomické) - každý chybějící cíl pro virus se počítá - náhodou trochu moc? 8-o8-o8-o

M. Boháček 3.12.2020 11:44

Tak to nechcete pochopiť úmyselne.

Žeby ste bola súčasť platenej covid vakcinačnej propagandy? Alebo fakt nie ste spôsobilá pochopiť (nie súhlasiť) iný názor a iné videnie sveta? 8-o

https://www.extraplus.sk/clanok/firma-ktora-vyvija-vakcinu-pre-europsky-trh-odmieta-zodpovednost-za-vedlajsie-ucinky

P. Boublíková 3.12.2020 11:57

Už jsem to pochopila!

Vy, odmítači vakcíny, máte starost o nás, pošetilé! Abychom si neublížili! My bychom bez vás vůbec nevěděli, že je kromě covidu také očkování riziko! Snažíte se nám nerozumným zachránit zdraví a životy.

Jak ušlechtilé od vás...

M. Boháček 3.12.2020 12:00

Reagujete hlúpo. A vôbec nie k veci. A nikdy som nič také netvrdil, skôr naopak, čo je aj v tejto diskusii vidno. Takže zasa nepravda od vás.

P. Boublíková 3.12.2020 12:09

Takže k věci doufám je, že i každý bezmozog ví o rizicích očkování.

Nebo jste chtěl sdělit ještě jinou informaci?

A ptala jsem se na vaše požadavky vůči těm, co se chtějí očkovat. Máte nějaké požadavky nebo ne?

M. Boháček 3.12.2020 12:23

A toto vám nestačí, čo som vám písal?

V tomto prípade nikto nemôže vedieť, aká je bezpečnosť vakcíny. Nikto nemôže zaručiť, že by štandardným testovaním po rokoch prešla a bola uvoľnená na trh.

Ale v médiách sa tvrdí, že je (bude) schválená a teda bezpečná ako vakcína, čo prešla štandardným testovaním. A to je klamstvo. A ohrozenie verejného zdravia.

Úplne by mi stačilo, keby ste bojovala za slobodné rozhodnutie každého človeka očkovať sa covid vakcínou, bez donucovania reštrikciami.

Ak ste za covid pasy, ste proti dobrovoľnému očkovaniu. A za obmedzovanie osobnej slobody. A som proti takémuto "totalitnému" postoju. A naviac pri netestovanej vakcíne.

A s tým mám (aj) u vás problém. Že v mene vašej pravdy kľudne obmedzíte druhých na osobnej slobode, len preto, že majú iný názor a inak konajú.

Ja vám nebránim očkovať sa. (aj keď si myslím, že je to hlúposť, ale rešpektujem vašu voľbu) Ale napriek tomu by som chcel, aby média o tejto vakcíne informovali pravdivo a objektívne. A nie ako teraz: schválená = bezpečná ako akákoľvek iná schválená vakcína. A chcem, aby neboli obmedzovaní neočkovaní ľudia netestovanou vakcínou covid pasmi. V celej EU. Lebo v nej žijem.

M. Boháček 3.12.2020 12:25

Alebo tento môj názor?

M. Malovec 3.12.2020 11:02

Dám přednost před rizikem vedlejších účinkům covidu riziku vedlejších účinků vakcinace. Čím více odmítačů, tím rychleji se dostane na zájemce o imunitu, třeba relativně krátkou. V sedmdesáti ani dlouhou nepotřebuji.

M. Boháček 3.12.2020 11:49

Jasné. Síce poznám osemdesiatnikov, čo to prekonali, a mali "až" stratu čuchu (a myslím, že aj chuti) a "neboli vo svojej koži". Ale je to vaše právo. Každý nech sa rozhodne za seba. A nech ho nikto za jeho rozhodnutie nijako netrestá.

A ja ešte dodám (špeciálne pre vás) - ani covid pasmi.

Stačí takto na vaše "pochopenie"?

P. Boublíková 3.12.2020 12:41

Vy jste fakt jako kolovrátek.

Pokud chcete, abych jako očkovaná (snad na mě vakcína vyjde) bojovala proti jakýmsi dosud neexistujícím covid pasům, tak to fakt dělat nebudu.

Jestli nějaké covid pasy budou nebo nebudou je mně totiž úplně jedno. Zejména, když budete mít pořád volbu - očkovat se a dostat pas, nebo zůstat neočkován bez pasu.

Proč bych měla řešit váš problém? Co bych z toho měla?

Z další diskuse mě prosím omluvte, už to nemá smysl.

M. Boháček 3.12.2020 12:52

Opäť nepíšete pravdu. Z tejto vašej rekacie vyplýva, že s myšlienkou covid pasov súhlasíte.

P. Boublíková 3.12.2020 7:40

"Proč pas? Proč ho chtějí zavést ti očkovaní, kteří se nemohou nakazit ? Nebo mohou a vakcína je k ničemu ??"

Vakcína není účinná 100 %, část očkovaných se může nakazit. Plus opět velká skupina těch, kteří se očkovat ze zdravotních důvodů nemohou.

Kromě toho si nejsem jistá, zda pas chtějí skutečně zavést očkovaní a ne třeba ministerstvo zdravotnictví nebo hygiena.

---Čiže vám nevadí obmedzovanie osobnej slobody ľudí, čo sa odmietnu očkovať.

Nebo jste chtěl sdělit ještě jinou informaci?

A ptala jsem se na vaše požadavky vůči těm, co se chtějí očkovat. Máte nějaké požadavky nebo ne?

---Odpovedal som na vašu otázku, lebo ste doteraz "nepochopila", o čo ide odmietačom covid vakcíny. Zopakoval som vám už raz napísané, lebo sa vaša otázka a vaše "nechápanie" opakujú. A som "kolovrátok". ;-D A vy s vašim "nechápaním" kolovrátok nie ste? Nemôžem za to, že odmietate chápať (nie súhlasiť) veci jednoduché a samozrejmé. Buď to robíte úmyselne (ste platený trol), alebo nemáte mentálnu kapacitu pochopiť iný názor, ako je ten váš. V obidvoch prípadoch je márne s vami debatovať a argumentovať vám.

P. Boublíková 3.12.2020 13:05

Poslední reakce, a už opravdu končím:

"Čiže vám nevadí obmedzovanie osobnej slobody ľudí, čo sa odmietnu očkovať"

1) žádné takové omezení se nechystá, je to váš výmysl

2) i kdyby v budoucnu něco takového nastalo, tak já nemám spasitelský komplex, abych bojovala za něčí osobní svobodu, bojujte se za ni sám

3) to platí v kontextu toho, že vy odmítáte jakési riziko (na což máte právo), ale současně chcete být zrovnoprávněn (neboli nebýt diskriminován) s těmi, kteří riziko podstoupili - tom případě vám sděluji poněkud nezdvořile, vlezte mi na hrb (omlouvám se, ale vážně bych si přála, abyste už to pochopil). Pokud jsem ochotna podstoupit riziko očkování, dělám to jednak kvůli sobě a jednak kvůli těm, kteří se právě kvůli tomu riziku očkovat nesmějí. Nedělám to kvůli těm, kteří se očkovat mohou, ale nechtějí. Vy se s tím jenom svezete. A ještě máte tu drzost po mě chtít, abych vás v tom podporovala.

Nashle - dovi.

M. Boháček 3.12.2020 13:35

1) Zasa nepíšte pravdu, že sa žiadne obmedzenie nechystá. Opakovane tu píšete nepravdy.

Jde o návrh zavést systém takzvaného „covid-19 pasu“, který by se stal zdravotním cestovním dokumentem uznávaným napříč celou Unií. Podle Cappelliho by ho občané států EU mohli používat při cestě z i na dovolenou, a to jak v letecké, silniční, železniční i námořní dopravě.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/k-mori-s-covid-pasem-jihoevropske-staty-chteji-ozivit-turismus-102895

2) Nejde o spasiteľský komplex, ale o rešpektovanie základných ľudksých práv a slobôd. A to aj u ľudí s iným názorom. To je základom demokracie. Že to nechápete a máte to za spasiteľský komplex vysvetľuje vaše nechápanie inakosti.

3) Je ako 2). + riziko "pandémie" so smrtnosťou v desatinách percenta je smiešne. A očkovanie nerizikových skupín netestovanou vakcínou je väčšie zdravotné riziko, než covid. Obzvlášť u detí, pre ktoré je covid menej nebezpečný ako chrípka.

"Jakési" riziko bolo aj u rýchlokvasenej vakcíny proti prasačej chrípke.

https://euractiv.cz/section/socialni-politika/news/clenske-staty-stahnou-nektere-vakciny-proti-praseci-chripce-mohou-zpusobovat-narkolepsii-009002/

Takže, ak si myslíte, že konáte zodpovedne, keď sa dáte očkovať netestovanou vakcínou, mýlite sa. Riskujete, ale je to vaša vec.

V. Klepetko 3.12.2020 15:56

Pane Boháčku, z celé té diskuze jsem pochopil, že pokud Váš názor nebude marginální ale všeobecně se rozšíří, tak tu budeme mít všechny ty Psy a jiná drakonická omezení ještě léta - protože v neproočkované společnosti bude virus cirkulovat nekonečně dlouho...

Takže, ano, začínám Vás vnímat jako bezprostřední hrozbu pro svobodu velkého množství lidí a osobně se zasadím o to, aby si myšlenka Covid-pasů získala co největší popularitu - možná budete mít méně možností jak nám brát naši svobodu kvůli té své! :-)

J. Jurax 3.12.2020 23:49

Souhlas :-)R^

P. Vychodil 3.12.2020 16:20

no, je zapotřebí pochopit, že lidé, trpící fobií, v tomto případě "covidofobií",. nesjou schopni vnímat jakékoliv argumenty...zajímavé, či spíše děsivé, na celé této aféře je fakt, že media jsou schopna v ovčanech takovou fobii vyvolat...