15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

EVROPA: Zákaz žárovek a zákaz kouření

Docela by mě zajímalo, kolik lidí asi je proti zákazu žárovek a pro zákaz kouření, nebo naopak pro zákaz klasických žárovek, ale proti zákazu kouření v restauracích. Ani nepředpokládám, že se někdo těmito malichernostmi bude zabývat, nicméně tipnul bych si, že vysoce budou převažovat ti, kdo budou pro oba tyto zákazy, případně proti oběma těmto zákazům, nad těmi, kteří by hlasovali jednou tak a podruhé onak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Johnová 11.9.2012 12:31

úsporné (NE)zářivky

Zářivky (hezky to nazval p. Novák "mžouradla") jsou nepoužitelné na čtení, aspoň pro nás ve věku 50+. Co přečtu na denním světle, vidím i u normální (nebo už je dnes spíš nenormální?) zárovky, na totéž u nejsilnější zářivky potřebuji  dvě dioptrie.

Kde jsem chtěla mít zářivky, tam jsem je měla už před zákazem žárovek, a snad mám doma dostatečnou zásobu žárovek, aby mi doživotně (života mého nebo EU) vydržela pro všechny lampy a lampičky, které jimi budu chtít vybavit.

Čest vaší práci, soudruzi z EU, už jenom zbývá zavést povinné schůze (meetingy), kde bude náležitě ideologicky vysvětlováno, co je správné, a všichni se naučí s tím, aspoň veřejně souhlasit. Takže dík, že tohle jsem ještě mohla napsat pod svým jménem.

P. Čech 11.9.2012 12:23

Re: "funguje-li něco někde, musí to fungovat i jinde"

Možná jsem použil nepříliš vhodné slovo "musí". Lépe by bylo říci, funguje-li něco někde, může to fungovat i jinde. Navíc jsem řekl, že pro to musí být podmínky. Mezi těmito podmínkami však není žádný dokonalý občan, protože takový neexistuje nikde. Je však nutná jedna podmínka zásadní. Občané musí chtít, nesmí se bát zkusit něco nového ale hlavně musí přestat vymýšlet důvody, proč něco nejde, že by to nefungovalo at d. K tomu, aby občan chtěl, musí znát relativní pravdu. Musí přemýšlet vlastní hlavou a nesmí nekriticky přejímat názory politických stran a jejich politiků, jejichž projevy sledují pouze jeden cíl. Vládu a moc nad občany. Příkladem budiž Island. Politika politických stran, napojená na finanční sektor a organizovaný zločin dostoupila takové výše, kdy politici dělali dluhy a chtěli po občanech, aby je platili (viz stejná politika ODS a ČSSD u nás), že to začalo být pro občany nepřijatelné. Vyšli do ulic, svrhli vládu  a odstranili absolutní moc politických stran. Prosadili do ústavy obecné referendum a začali si vládnout sami. Proč myslíte, že naše prodejná média v žoldu politických stran o tomto mlčí? Protože se politické strany bojí občanů. Není jim to však nic platné. Vývoj je zákonitý a je jen otázkou času, kdy budou občané ČR následovat Island ve snaze přiblížit se Švýcarsku a Lichtenštejnsku. A o tom to je.

A. Krejčová 11.9.2012 12:18

Vůbec nejlepší

bude, pokud všichni skákající Češi začnou konečně kultiovat marjánku a vyvážet ji do zahraničí. A budou ji moci prodávat ve větším než malém množství!

Zahraniční odběratelé jim budou skutečně vděční a domácí dodavatelé si konečně přilepší a budou si moci koupit pořádné zářivky by se v noci nebáli, že jim někdo ukradne jejich rouzpláclé zadky.

Howg, domluvil jsem.

P. Čech 11.9.2012 12:08

Re: Kam kráčíš Evropská Unie?!

Pane Hlosto, svého času jsem se zúčastňoval všelijakých akcí zastupitelů a to na různých úrovních. To vše do té doby, kdy jsem prohlédl a zjistil, že politické strany ústy svých politiků občanům lžou, zastírají pravdu seč mohou a to vše v zájmu udržení si moci nad nimi. Lidé, kteří před volbami prosazovali určitý konkrétní, pro mne přijatelný program, po svém zvolení, jen aby se dostali k moci, vytvářeli všelijaké krkolomné koalice, zradili svůj předvolební program, pro který byli voleni. Vytvářeli všelijaké koaliční kozopsy a občané je zcela přestali zajímat. Když jsem se nad věcí hlouběji zamyslel, dospěl jsem k názoru, že celé toto dění je zákonité na všech úrovních státní správy.  Vychází totiž ze špatné ústavy, která předjímá vládu a moc menšiny občanů (členů a příznivců politických stran) nad naprostou většinou občanů ostatních.. Dále vychází z poměrného systému voleb, který nedovoluje vítězství většinové vůle občanů. Všechno nedobré pramení pouze a jedině ze špatného politického systému vlády a moci politických stran a jejich politiků nad občany země. Proto jsem se v tomto systému přestal zajímat o jakoukoliv spolupráci s politickými stranami, které představují v ČR diktát menšiny nad většinou, naprostou absenci jakýchkoliv základních demokratických principů. Celý tento systém obrazně řečeno znamená : Já jsem u moci a to je demokracie. Ty, občane, drž hgubu a krok. Jsi nesvéprávný jedinec, kterému je třeba vládnout. Jsi hloupý a beze mne, politika, nic nedokážeš. Nepřipomíná Vám to něco? Mně ano a to dosti silně.

M. Pernický 11.9.2012 12:05

Re: Souhlas, pánové,

 

  Vy věříte těm agenturam?

P. Čech 11.9.2012 11:51

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

Ale já také obecně proti tomu nic nemám. Pokud chce někdo používat úsporné žárovky, nechť je používá a mělo by mu to být umožněno.  Odmítám však, politiku EU a ČR, která diktuje občanům co mají a nebo nemají dělat. Velice mi to připomíná dobu před rokem 1989, kdy občanům takto diktovali komunisté. Občané jsou rozhodnutími politiků zbavováni svobody rozhodování a to je socialistická politika všech současných politických stran, včetně těch, které o sobě lžou, že jsou pravicové.

J. Dlouhy 11.9.2012 11:42

Re: Pane Langer,

s tim DDT je to trochu slozitejsi. Mimo to, ze DDT se uklada v tuku zivych organismu (a objevuje se pak na priklad v materskem mleku)a nebo zpusobuje zeslabovani skorapek vajec dravych ptaku, DDT neni, jak se drive tvrdilo persistentni, ale rozklada se na dalsi komponenty (DDE etc), jejichz molekularni struktura se podoba estrogenu. To znamena, ze tyto latky mohou ovlivnovat receptory hormonalnich systemu cloveka, jinymi slovy je to casovana biologicka bomba, ktera pri vyssich koncentracich v prostredi znamena dost velke nebezpeci pro populaci.

R. Langer 11.9.2012 11:27

Re: Sázím na jistotu

Tak to se pletete! ;-)

R. Langer 11.9.2012 11:26

Re: Dát oba zákazy nad společného jmenovatele je nesmyslné.

Jo, začali by svítit svíčkama... :-D

V. Čech 11.9.2012 10:59

Re: Byli jsme před EU, budeme i po ní

Vlk = symbol vetřelce a násilníka. Tedy pro vší náš lid je vlk takovýmto symbolem.

Je příznačné, že pro Němce a jiné Evropany, vetřelce a násilníky, je vlk doslova ERBOVNÍM zvířetem.

Jinak máte pravdu - v dnešní době je "vlk" pro vší náš lid nejen Němec, nejen Američan, nejen imperialismus, ale i třeba homosexualismus, dalajlámismus apod.

Prostě - musíme obnovit naši plnou samostatnost, musíme obnovit naše osvědčená ženijně-technická opatření na našich západních hranicích, aby  k nám přestali pronikat vlci, Němci, diverzanti, homosexuálové, dalajláma a nepřátelské vysílání tzv.Svobodné Evropy.

Vlasti zdar!

P. Novák 11.9.2012 10:56

Re: Souhlas, pánové,

Pardon, co se týká těch staletí: Švýcarsko se sjednotilo v půlce předminulého století. Před tím jednotlivé kantony mezi sebou občas válčily.

R. Langer 11.9.2012 10:56

Re: Pane autore,

A ano, posléze bylo používání DDT v Africe znovu povoleno...

R. Langer 11.9.2012 10:54

Re: Pane autore,

Jo, a ta genocida byla organizovaná zelenými ochránci planety, aby se na to nezapomnělo... :-P

R. Langer 11.9.2012 10:53

Pane autore,

než budete psát o DDT, tak si o něm prosím něco zjistěte. Zákaz DDT v Afrických zemích byla cílená genocida proti milionům mrtvých afričanů zemřelých v důsledku toho na malárii, nemluvě o tom, že podle posledních průzkumů DDT není zdaleka tak škodlivé, jak se tvrdilo, a možná že ani není škodlivé vůbec, pouze se ukládá v organismu, to se zatím ani neví.

R. Langer 11.9.2012 10:49

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

Ani bych neřekl. :-P

J. Stejskal 11.9.2012 10:47

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

"Mýtus o ovlivňování zdraví nekuřáků je směšný." Ano, je to něco tak absurdního, jako že země je placatá a nesou jí slůňata. Jste gigant!

P. Novák 11.9.2012 10:43

Re: připomnělo mi to můj problém,

Myslím, že ji mám doma.

Jinak: Pentel Paint Marker MMP-20. Např. v papírnictví v Praze na Štefánikově ulici, hned u stanice Arbesovo náměstí směrem k Andělu. Je to značkovač, nikoli barva v pixle.

J. Stejskal 11.9.2012 10:40

Re: Byli jsme před EU, budeme i po ní

Vlka na čtrnáct?

P. Novák 11.9.2012 10:35

Re: Souhlas, pánové,

Stejně jako nikomu nevadil třeba Gross.

J. Kanioková 11.9.2012 10:33

Souhlas, pánové,

s panem Čechem diskutovat je marné. Má svou utkvělou představu, jenže skutečnost.... no, co si budeme říkat, stačí se podívat na prezidentské preference.. Vede Fišer.. Proč? Protože nikomu nevadí...

Taková je priorita české "demokratické" společnosti... uff...

Demokracie v nás je zatím strašně nedokonalá rostlinka. Většina Čechů je demokratická do momentu, kdy narazí třeba jen na úplnou maličkost, která je PRO NĚJ osobně negací. V ten moment končí jeho objektivita, a pro třeba 5-ti procentní nedostatek zavrhne celek, i když jiné varianty nejsou lepší, spíš horší...

Ke Švýcarským referendům je třeba švýcarského politicky orientovaného člověka, který byl "šlechtěn" ve staletích..

Ha ! Teď hlásí, že Švejnar nebude kandidovat... fajn, ty dva s Fišerem mám ve stejné kategorii... slova, slova, slova, ale nic závazného, rozhodného, jen nikoho nenaštvat..

P. Novák 11.9.2012 10:32

Re: Sázím na jistotu

Já, nekuřák. A budu mít taky dva nože - silný lovecký a šikovný mnohostranný švýcarský a LED baterku (alespoň chvíli). To všechno mám trvale v ruksaku nebo v kapsách.

P. Novák 11.9.2012 10:22

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

Koupíte 4W LED žárovku se závitem E 27 i E14 za cca 100Kč. Existují i 12V s paticemi GU. Tvary jsou takové (koule, reflektor, válec, ...), že je asi málo svítidel, kam by nešly.

Vyměnil jsem v koupelně 5x50W/12V halogen za 5x4W/12V LED, tedy 250W za 20W a jsem zcela spokojen. Světlo stejné, sádrokarton ani kabely ve stropě se nevypalují.

V. Kolman 11.9.2012 10:15

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

Zápach z automobilů a vepřínů je pro kuřáky(?) horší nežli smrad z čvaňháků.

        O ZDRAVOTNÍ ŠKODLIVOSTI!  těch různých smradů by se ale dalo s úspěchem diskutovat. Smrad z cigár by to ve škodlivosti na lidské zdraví nejspíš vyhrál.

J. Kanioková 11.9.2012 10:13

připomnělo mi to můj problém,

i když z dost jiného směru. Celý život jsem používala acetonové laky. Teď mi už všechny zásoby došly. Nutně jsem potřebovala napsat na černou plošku, velikosti jako nehet, znak. Nenapíšu! Ježíši, jak to mě rozzuřilo! Acetonek nět, a prý už dlouho. Co to je za blbost? už jsem zkusila kdeco, co mi kdo poradil, zbytečně. To místo je namáhané a tak cokoliv jsem použila, brzy to nově namalované zmizelo.

Krucipísek! Nevíte někdo o slze bílé acetonky?

Od té doby jsem už slyšela více stížností na tento problém, známý říká, že když dřív natřel acetonkou jakousi součást v baráku, že měl roky pokoj. Teď už taky vystřídal kdeco, a pořád to musí opravovat...

Já ani nezaregistrovala, že acetonky zmizly. Proč???

Ž. Halabudová 11.9.2012 9:56

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

... (jako věřte mi, já se tím živím)--Tak topřeji dobrou chuť.No, oba jste nám vysvětlili jakjsou LEDky skvělé.Možná.Ale co svítivost? Teplota světla? Asi se ptám technicky špatně, však mi rozumíte.A co rozptyl světla? A světelná pohoda? A bolesti očí a hlavy? A proč už nejsou běžně na trhu za normální cenu? A co výměna osvětlovacích těles?

P. Novák 11.9.2012 9:56

Re: "funguje-li něco někde, musí to fungovat i jinde"

Pane Hlosta, já to vím. Já jen polemizoval s názorem p.Čecha, že "funguje-li něco někde, musí to fungovat i jinde"

B. Uhlich 11.9.2012 9:36

Re: Ty zákazy nelze srovnávat

No no no, stále stejná chyba....vůbec neberete v potaz výrobu a její environmentální dopad !!!  Jako máte částečně pravdu, ale je to tak, že LED světelné zdroje tak nějak nepadají z nebe hotové, ale ten průmysl polovodičů není zas až tak ekologický jak by se mohlo zdát. Uvědomte si, že polovodiče se skládají z poměrně vzávných kovů a ty je potřeba dost masivně těžit a ta těžba není opravdu jednoduchá..už z toho důvodu, že je jich opravdu vzácně a na získání poměrně malých množství se musí zničit obludné velké území a to pak dál nehovořím o dalších technologiích, kdy je potřeba tyto kovy získat, čistit.... Ono se to z našeho pohledu nezdá..tady se nic netěží a nezpracovává a tak ani nevíme jaké svinstvo to provází... (tedy spíš ani vědět nechceme) ale věřte, že byste opravdu zíral k jakým strašlivým poškozením dochází v těch zemích, kde se tyhle vzácné kovy získávají....   ale to nás zas až tak nebere..je to daleko, že?

Co se týká recyklace, bych být já na vašem místě asi bych o tom moc nehovořil, protože plácáte nesmysly... recyklace LED prakticky neexistuje, protože tam není nic co by se dalo recyklovat...snad jedině ten hliníkový chladič předřadníku... (jako věřte mi, já se tím živím)

Ale jinak s Vámi souhlasím a podobně jako Vy si myslím, že když už tomu debilnímu zákazu žárovek došlo..LED jsou opravdu jediným logickým řešením..pokud se zlepší jejich vlastnosti - mylsím, že na klasickou žárovku brzy rádi zapomeneme... :-)

J. Novak 11.9.2012 9:31

Mžouradla x žárovky (klasické)

Ze zákazu výroby klasických žárovek už je na světě výjimka, zjistilo se, že nelze nahradit ve výrobních provozech žárovky od 150W výše, protože zádné mžouradlo nemá potřebnou svítivost a teplotu světla. Takže tzto žárovky se vesele vyrábějí dále.

J. Vintr 11.9.2012 9:24

Re: Takže pane Drápale

Vážený pane, to co jsem napsal není myšleno jako invektiva vůči Vaší osobě. Je to reakce na Vaši argumentaci, když se snažíte naznačit, že by byl nějaký rozdíl v tom, kdyby zmíněný zákaz žárovek schválil Evropský parlament. Zřejmě věříte, že by to shromáždění dobře zaopatřených rentiérů podobnou prasečinu neschválilo. Já si dovolím tvrdit, že by schválili prakticky cokoliv, co jim jejich chlebodárci předloží.

B. Uhlich 11.9.2012 9:22

Re: Takže pane Drápale

..mno, kdyby z toho něco káplo pro Kalouska tak věřím , že se to schválí i se zpětnou platností..  :-D