9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

EVROPA: Slepá cesta

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Leoš 1.2.2010 16:22

Evropský parlament

nezakotvil do ústavy křesťanské kořeny evropské civilizace, protože se bojí nesouhlasných reakcí muslimů. Kam jsme to dopracovali?

A. Ruščák 1.2.2010 17:09

Re: Evropský parlament

Já se muslimů nebojím, považuji islám v Evropě za problém a přesto bych to tam nedal. Považuji křesťanství ani ne tak za antitezi islámu, jako spíš jeho přijatelnější konkurenci, ale ne tak přijatelnou, abych se jí nějak zaštiťoval. Největšího rozmachu Evropa na dlouhou dobu dosáhla s Římem, který padl v době, kdy se christianizoval - no a pak se Evropa začala opět zvedat kdy? V době renesance a osvícenství, kdy se snažila o revizi křesťanství... spíš bych viděl jako kořeny evropské civilizace indoevropské dědictví antické (římské, řecké), keltské, severské a slovanské.

Jakub S. 1.2.2010 18:50

Re: Evropský parlament

Bez odkazu na tohle plus na judaismus to opravdu tam nemá co dělat, samotný odkaz na křesťanství je pro mne zcela nepřijatelný. Přitom veškeré ty kořeny (chcete-li, nebo zdroje, prameny...) teprve jsou mohutným protipólem tomu neustále sílícímu a silnějšímu (ná)tlaku z jihu a jihovýchodu. Dohromady. tedy  m o h l y  b y  b ý t . Kdyby... jenže.

EUGEN 1.2.2010 17:22

Re: Evropský parlament

a co nesouhlasné reakce židů a ještě ke všemu oprávněné.Kořeny evropské civilizace jsou daleko prestřejší než je pouze křesťanství-viz dobrý příspěvěk níže.

EUGEN 1.2.2010 17:23

Re: Evropský parlament

OPRAVA:příspěvek výše uvedený.

Historik 1.2.2010 15:06

Ještě by nám autor mohl doložit, jak s vládou rozumu souvisela třicetiletá válka,

pro nás ničivější, než obě světové. Občanská práva existovala už ve starověku, týkala se ovšem pouze občanů. Snaha rozšířit je "křesťansky" o "práva" sociální a z občanů na všechny, vede ke katastrofě.

A. Ruščák 1.2.2010 14:39

pro Harpyji

podívejte se, prosím, níže.

RomanL 1.2.2010 13:25

A jéje,

zase ty plky (možná by bylo lepší napsat přímo lži) o křesťanské morálce, která ve skutečnosti v Evropě dusila demokracii a pokrok pěkných pár století. :-P

Marat 1.2.2010 14:06

Re: A jéje,

Romandl a vy věříte tomu, že by v té době byla možná demokracie v nynějším duchu? A je nynější demokracie skutečně demokracií? Řekl bych, že skutečná dokonalá demokracie ani nemůže existovat. Nebo jste přesvědčen, že ve kmenové společnosti demokracie někdy byla? Židovství ani křesťanství nic nezmršilo. Také středověk se středověkými představami nelze srovnávat z dneškem. Společnost se neustále vyvýjí. Otázkou je zda k dokonalejšímu.

RomanL 1.2.2010 14:50

Re: A jéje,

Možné je všechno, pane. Ale co bylo, to bylo...

RZ 1.2.2010 17:21

Re: A jéje,

K tomu pokroku: Řeči o tom, že církev dusila vědu, je (až na výjimky) naprostý nesmysl. Věda se totiž pěstovala v klášteřích a vůbec církevních kruzích. Prostí lidé byli zpravidla negramotní, stejně většina aristokracie. Mezi známými vědci středověku a počátku novověku nebyl snad žádný laik.

Jyrka 1.2.2010 13:07

My jsme ale hodni a myslime to dobre

My jsme ale hodni a myslime to dobre a nekteri i uprimne! A chceme Vas zachranit pred bohatci, makleri, kejkliri, burzousty a jinymi potvorami.

Boticky Dior budou pro kazdeho. A zadarmo. MUDr. Rath zajisti, aby dostal kazdy pacient u sveho lekare. Nebo v lekarne. Na predpis bez doplatku.

Celem k masam! Jyrka P. vulgo Roco Dior

Jakub S. 1.2.2010 13:14

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Jsi normální? Co to sem pleteš - ?

RomanL 1.2.2010 13:27

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

To je jenom taková parafráze, dle mého poměrně trefná. Už trochu zapaluje?

Marat 1.2.2010 14:14

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Socialismus bude doknalý podle představ spousty lidiček, aš že takové botky od Diora bude mít každé novorozeně, dokonce i cikáňata. Jde ovšem o to, zda by se to také všem lidem líbilo aby měli všichni stejně. Nebo si myslíte, že by dámy, manželky a milenky soudruhu ředitelu továren a jejích náměsku museli nosit stejné oblečnení, jako vrátní, nebo kopáčí meliorac? Vůbec se nelišit od plebsu? Proč i poslanci stran ČSSD-KSČ také chtějí o mnoho větší přímy nežli má plebs? Myslíte že by jím nestačil také takový plat dělňasu, když mají cestování a většinu požitku zdarma? Nu proč nechtějí sociální rovnost s plebsem?

Nemo 1.2.2010 14:29

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ale sociální rovnost už přece požadoval Ježíš.

mira 1.2.2010 15:01

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ježíš, na rozdíl od lupičů kazajících o solidaritě (se sebou samými) alias socialistů či komunistů, nic NEPOŽADOVAL, nýbrž učil a nabádal.

Vzdělávejte se občas.

Nemo 1.2.2010 15:12

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

"Běda vám bohatým, nebo vy již máte potěšení své... Běda vám, kteříž jste nasyceni, nebo lačněti budete... Běda vám, kteříž se nyní smějete...Snáze vejde velbloud uchem jehly než bohatý do království nebeského...

A jiní křesťané:

"Boháč je buď nepoctivec, nebo nepoctivcův dědic...Přebytky boháčů jsou na úkor nezbytných potřeb chudých. Ti, kdo mají přebytečné věci, mají statky, které patří druhým...Když dáváme nezbytné věci nuzným, neudělujeme jim naše statky; my jim vracíme jejich vlastní; plníme spíš závazek spravedlnosti nežli milosrdenství."

mira 1.2.2010 15:58

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ano. Kdepak je ten požadavek sociální rovnosti?

A propos, myslíte, že projde pan Paroubek uchem jehly, anebo snad přímo do království nebeského?

Historik 1.2.2010 17:32

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Mnozí dnešní "nuzní" zasluhují chcípnout hladem, protože se jedná o vědomé parazity. Takoví parazité existovali už ve starověkém Římě. Nic proti těm, co se bezvýsledně snaží, mnozí se ale programově snažit nechtějí.

Dokonce i poměrně bohatý člověk by někdy zasluhoval být mnohem bohatší a mnohý "nuzák" zasluhuje pověsit.

Lojza 1.2.2010 12:23

všeobecné volební právo

je hlavní nesmysl. Můžu respektovat každého člověka, potažmo tvora, ale inteligentních se zkušenostmi a dobrými úmysly zároveň je v populaci pomálu. Ale volí všichni - pak se tam dostanou Vláďové, Ádové, Klémové atd. Demokraticky, samozřejmě.

IH 1.2.2010 12:18

Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

To se snad ani komunisti nedokázali vyjádřit jasněji. Nevěříš jdeš do pekla. Tím věřením je poslušnost příkazů lidí, kteří si uzorpovali moc neomylně a ve svém zájmu interpretovat Boha. Každé náboženství bylo a je cestou do pekel. Současným příkladem je islámský terorizmus.

JaS 1.2.2010 12:38

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Každé náboženství znamená odvevzdat svůj mozek svým vůdcům ve víře, že ho odevzdávám Bohu. To pak znamená závislost na tom, co chtějí ti vůdcové. Je třeba si mozek ponechat a používat ho k užitku celé společnosti. Hlásali to komunisti, ale taky to byl jen podvod.

RZ 1.2.2010 12:49

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Ne. Podobenství o jablku říká: "Získal jsi rozum, budiž. Jednej tedy podle zásad, které máš ode mne (nebo taky ne), ale pamatuj, že jednou budeš skládat účet".

O odevzdávání rozumu není řeč, naopak.

Formelák 1.2.2010 13:27

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Závidím, nemám schopnost to tak krátce a jasně vyjádřit. PN ( jako palec nahoru)

IH 1.2.2010 13:38

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

RZ, pokud někdo věří v Boha tedy i v podobenství o jablku, tak má problém se skládáním účtů.  Bůh je, jak známo všemohoucí a tím i vševědoucím. Takže nikdo nemůže udělat cokoliv, aniž by o tom Bůh předem nevěděl.Jinými slovy,  Bůh předem ví jak dopadneme u Posledního soudu. Proto víra v Boha znamená nesvobodu neboli fatalistický přístup k životu, což je totéž.

JaS 1.2.2010 14:24

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Hlavní je to, že když někdo věří tomu, že věří v Boha, tak ve skutečnnosti věří akorát svému faráři - to jsou samé lidské zájmy, nic božského!

RZ 1.2.2010 16:33

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Ano, tomu se říká predestinace. Je to (u katolíků) hereze. To by byla ovšem diskuse, na kterou zde není prostor. Za tuto herezi byl mimochodem odsouzen Hus. (Na Jiráskovo povídání zapomeňte.)

JaS 1.2.2010 14:45

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

To podobenství o jablku (=získání rozumu) bylo taky po zásluze potrestáno! Proto byli podle té pohádky vyhnáni z ráje! Pánbůh nechtěl, aby získali rozum! Pánbůh chtěl, aby poslouchali! Ve skutečnosti to chtěl ten, kdo si pánaboha vymyslel a založil na tom celé náboženství.

RZ 1.2.2010 16:40

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Trochu zjednodušené přirovnání: V roku 1989 jsme získali svobodu. Pro leckoho to bylo vyhnání z ráje. Možnost volně používat rozum zkrátka něco stojí.