27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ESEJ: Znovu o covidové hysterii. Kde jsme teď?

Před pěti měsíci, koncem listopadu roku 2020, se v sídle IVK konaly už sedmnácté Rozmluvy na Hanspaulce, tentokráte na téma tehdy u nás rychlým tempem se rozbíhající jedné z dalších vln epidemie nemoci Covid-19.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Fráňa 29.4.2021 10:03

Zkuste se zamyslet, jestli náhodou není problém ve vás a ne v IVK. Nečtěte to, je to zbytečné, protože text stejně nepochopíte. Zapracujte nejprve na čtení.;-D

L. Písařík 29.4.2021 10:24

Jestliže někdo nechce oslovsky hýkat s Institutem, neznamená, že by nemohl mít názor jejich výplod. Máte jméno známého básníka, který byl hlasatelem volnosti, snad s ohledem k němu, byste mohl dopřát volnost v názoru i jiným.8-o

T. Zlesa 29.4.2021 11:25

R^

I. Pávek 29.4.2021 8:22

Jediné co je jisté je, že kovid zcela vymýtil obyčejný virus chřipky a my jsme si jen nevšimli, že bojují mezi sebou. Teď jde o to, jestli si už kovid všiml, že bojujeme s ním. Snad nedopadneme jako chřipka.

P. Dvořák 29.4.2021 9:07

Myslím, že všiml. Tak si cvičně mutuje. Až ho to přestane bavit, buď se zařadí mezi ostatní . . . . . nebo taky ne. ;-€

:-)

P. Vychodil 29.4.2021 9:17

to, že chřipka zcela zmizela, mě přivádí ke kacířské otázce: kdyby existovaly PCR testy na SARS -COV-2 před rokem 2020, jak by dopadlo testování tehdejších chřipek ?

J. Fráňa 29.4.2021 10:06

Jste opravdu kacíř, takhle přemýšlet nesmíte. Vlastně o Covidu nesmíte přemýšlet vůbec, musí vám stačit co vymyslel Kubek, Flégr a Hořejší.;-D

A. Forman 29.4.2021 7:05

Děkuji za precizní shrnutí událostí s kovidismem, novodobou ideologií ve starém rudém ( a nám tak dobře známem ) hávu..... Nesvoboda lidí se nesmí stát normou.

M. Mařák 29.4.2021 6:21

Důležitý text, kvituji s potěšením. Jsem navíc od začátku chřipkové diktatury kupodivu na stejné lodi jako IVK, což se mně stalo snad poprvé v životě.

Autoři ovšem umanutě opomínají skutečnost zásadního významu (jsou totiž vyznavači konceptu národního státu), no a tím je jejich analýza nedostatečná, chybí jí základní premisa.

"Kovidismus je víra. Je to světonázor. Je to ideologie, která je používána k ospravedlnění radikálních, v minulosti téměř nevídaných zásahů státu do lidské společnosti a do lidských životů. Je to útok progresivistických ideologů na svobodu člověka. Je to také – v minulosti jednoznačně vyvrácená – víra ve schopnost, účelnost a užitečnost státu a z ní plynoucího nezodpovědného extendování jeho moci."

Souhlas. Nicméně je nutné ještě přidat, že chřipková diktatura v evropském prostoru je produktem národních států a národních politiků. Není v žádném případě produktem nějakých nadnárodních struktur typu Evropské unie, nebo jiných celků typu Bilderberg, či ideologická konference Dialog civilizací na Rhodosu a podobně.

K. Salajka 29.4.2021 7:12

Ano je produktem Italiků, Rakušanů z Alp, Franků, Bavorů a Švábů, jenom ti Bretonci a Slezané se myslím vzpouzí.

J. Nevrkla 29.4.2021 9:27

Ano, je to problém zpitomeni lidí prakticky všech národů a vlády národních států těmito lidmi volené se podle toho chovají. Správně z vašeho názoru vyplývá, že nadnárodní instituce nemají s lidmi různých národů nic společného. Tudíž ani s demokracií. Ale já bych přece jenom mnohem raději tu demokracií. Vy ne?

R. Langer 29.4.2021 5:41

Inu, kovid na mozku je 10x horší jak na plicích, jak už tady několikrát zaznělo. Na těch plících se dá v naprosté většině případů vyléčit během několika dnů, na mozku je to evidentně chronické. ;-D

D. Stirsky 29.4.2021 5:34

Není lepšího důkazu o dinosaurovitosti starého pána, o jeho sepjetí s dobou minulou, než jeho "ismy", Vzpomínáte? Revizionismus, oportunismus, titoismus, trockismus, bonapartismus, ... A nyní: genderismus, alarmismus, humenrightismus, homosexualismus, NGOismus.. a covidismus. Díval jsem se na předběžné údaje o HDP za rok 2020. Pokles cca o 6 - 7 %. Je to při všem tom masivním omezování skutečně taková tragédie? Že jsme upekli o 7 bochníků chleba méně?

R. Langer 29.4.2021 5:37

Ne, není to taková tragédie, je to mnohem horší, a brzy to poznáte i vy sám. :-P

A. Forman 29.4.2021 7:20

6 - 7 % ? To je teprve začátek.........

M. Rohovský 29.4.2021 8:00

Není lepšího důkazu buď o pokusu o manipulaci nebo o naprosté nemoudrosti pana Stirského než jeho příspěvek. Úvaha V.K. není o tom, jestli je pokles 6-7% HDP moc nebo málo, je o tom, že masivní omezování bylo nejspíše zbytečné.

J. Nevrkla 29.4.2021 9:32

Tak malý pokles za cenu stamiliard dluhů. A teď teprve přijde čas splácení, nezaměstnanosti, bankrotů a bídy.

M. Šurgot 29.4.2021 1:41

K hodnoceni mi staci dva citaty z tohoto clanku:

1) “Tato nemoc není zjistitelná žádným testem, o tom prováděné testování není, ač si to mnozí lidé stále myslí. Je zjistitelná pouze svými – poněkud nejednoznačnými – příznaky. Veřejnost je různými odborníky v tomto ohledu stále záměrně matena.”

2) “....... Přesto politici úporně prosazují prevenci formou vakcinace na úkor včasného léčení skutečně nemocných”.

Ad 1) Na “vlastni kuzi” mam vyzkouseno testovani PCR, ktere ukazalo, ze jsem pozitivni. 05.12.2020.

Ad 2) Muj organismus se s nakazou vyrovnaval mesic, az do 04.01.2021, ve zvysenych teplotach a upornem kasli, z toho ve tretim tydnu vysoke horecky, neschopnost nadechu, jakoby mi nejaka sila drzela hrudnik, aby se pri nadechu nezvetsoval. Prakticky lekar mi rekl, ze nema zadny lek, kterym by mne lecil. Takze pouze Paralen na srazeni horecky a podpurne vitaminy.

Nastesti jsem neskoncil v nemocnici, jako muj spoluzak v unoru 2021, emigrant za komunismu, ktery musel dvakrat do nemocnice v Dallasu, protoze mu objevili krevni srazeninu v plicich a dodnes se z toho jeste nevylecil. Pred Covidem zdravy chlap...

Bohuzel tato drobna fakta a mnoho dalsich osobnich prikladu z meho okoli jednoznacne ukazuji, ze Vaclav Klaus starsi rozsiruje pro svou budouci politickou karieru fake news, zaobalene do radoby odbornych frazi.

Neskutecny pad kdysi inteligentniho politika na politicke dno.

M. Šurgot 29.4.2021 2:13

K otazce testovani doporucuji k precteni vcerejsi clanek Lidovek s timto nadpisem:

Testování ve školách odhalilo přes tisíc dětí s covidem. Návrat žáků zatím situaci nezhoršil.

R. Langer 29.4.2021 5:36

A z kolika lidí ten tisíc byl se tam taky píše? ;-D

J. Jirka 29.4.2021 6:28

Cit: " K 27. dubnu se ve školách udělalo 2,08 milionu testů žáků, z nichž 1057 bylo pozitivních..."

J. Kopp 29.4.2021 6:01

Ty testy zjistí ( zpravidla ) přítomnost viru v těle. Nezjistí ale, zda jste tou nemocí onemocněl nebo onemocníte. O to jde.

J. Jirka 29.4.2021 6:39

Před covidem by vám doktor při stejných příznacích diagnostikoval ošklivou chřipku, řekl by, že na to nemá žádný lék a doporučil paralen na sražení horečky a podpůrné vitamíny.

Bohužel tato drobná fakta jednoznačně ukazují, že ochotně uvěříte jakékoli pitomosti a necháte se k smrti vyděsit každám pšoukem.

M. Šurgot 29.4.2021 7:23

Jsem pomerne racionalni clovek a proto s vami naprosto souhlasim. Protoze ja napsal, ze na Covid 19 neexistuje lek a Vy jste mne doplnil, ze ani na chripku neexistuje lek... Jsme ve shode...

Posmesny ton a poznamka na konci Vasi reakce ale ukazuje, ze jste nepochopil, o co mi slo.....

Vaclav Klaus totiz tvrdi : “ Přesto politici úporně prosazují prevenci formou vakcinace na úkor včasného léčení skutečně nemocných”.

Muzete mi tedy v reakci napsat, jak a hlavne cim by chtel Vaclav Klaus vcas lecit skutecne nemocne??

A. Forman 29.4.2021 7:34

To je úkol pro lékaře, nikoli pro Václava Klause...... a, bohužel, to není prioritní pro politiky, kteří mají priority jinde a ruce v našich kapsách.

P. Vychodil 29.4.2021 8:55

včera jsem byl u praktika, a musel jsem po podání jistého léku u něj čekat půl hodiny, tak jsme kecali, jak jinak než o očkování, kovidu, kovidismu, tak mi jmenoval pár léků, které fungují, zmínil se i o jistém antibiotiku, jehož vedlejším účinkem se ukázal účinek na coronavirus...

no, když jsem mu řekl, že jsem nikdy na žádnou chřipku neonemocněl, tak mi, jako rizikovému člověku, covid vakcínu vůbec nenutil...

mimochodem, existuje již studie, že smrtnost na covid koleruje s předchozí vakcinací proti sezonní chřipce (kladná korelace !)...podobné studie se objevily již v době prasečí chřipky...

bude zajímavé sledovat, na co se bude umírat po covid vakcinaci...

J. Jirka 29.4.2021 10:25

> bude zajímavé sledovat, na co se bude umírat po covid vakcinaci...<

Na cokoli kromě nemocí, které by se mohly i třeba jen okrajově dávat do souvislosti s vakcínou!

Zato se vynoří spousta studií, které budou upozorňovat na skutečnost, že se podezřele zkracuje život těm pošetilcům, kteří se ještě nedali očkovat.

J. Jirka 29.4.2021 10:17

> Muzete mi tedy v reakci napsat, jak a hlavne cim by chtel Vaclav Klaus vcas lecit skutecne nemocne?? <

No přece úplně stejně, jako před "vynálezem" covid-19, tedy lehčí případy jako chřipku a ty těžší jako zápal plic.

Dovoluji si připomenout, že virový zápal plic je nebezpečná choroba s velkou mortalitou. Ovšem za tuto diagnózu - na rozdíl od dg.covid - nedostane nemocnice od zdravotní pojišťovny tučnou finanční kompenzaci...

K. Salajka 29.4.2021 7:09

Jenom jste neporozuměl. VK jistě nezpochybňuje, že jste měl příznaky jako zvýšenou teplotu, nález na plicích, svalovou ochablost. ztrátu čichu, oslabení sluchu. Považuje za podvod, označovat tuto nemoc jako Covid 19. Když porovnáte celková úmrtí za rok 2020 dostanete se k číslu 20 000 o které byl počet úmrtí vyšší proti průměru úmrtí v předchozích letech. Proti roku 2018 , kdy řádila chřipka, však jde o zvýšení pouze o 9 500 osob. Máte vysvětlení pro to, že v loňském roce nikdo u nás na obyčejnou chřipku nezemřel ? Všiml jste si, že přes půl roku nemocnice nepřijímaly jiné, než akutní případy? Kolik lidí rezignovalo na návštěvu nemocnice ? Kampak se podělo AIDS - HIV pozitivní, rakovina, víte kolik bylo sebevražd ?

M. Šurgot 29.4.2021 7:51

Je to uplne jinak.

Vy jste neporozumnel, o co mi slo. Neslo mi o me potize, ty jsem pouzil jako priklad/ilustraci toho, ze tvrzeni Vaclava Klause nejsou pravdiva...

Nicmene, kdyz tvrdite, ze nemoc Covid 19 je podvod, jste jeste vetsi jouda, nez by se mohlo zdat...