22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Doppler 28.8.2006 10:58

Re: Promluvili nenávistníci a popletení evropeisté.

Milý Švrku, to, že člověk potřebuje ke spokojenému životu jen svobodu jsi mohl třeba minulou zimu vykládat na Ukrajině, když jm Putin zavřel kohoutky od ruského plynu. Když neměli doma čím topit a na čem vařit, poslali by tě pěkně do háje.

O zdroje jde čím dál víc, protože jich je čím dál míň a spotřeba je čím dál větší. V tom se Klaus hodně mýlít.

Luděk 28.8.2006 10:55

Jaká svoboda to má být?

Václav Klaus je zakladatelem a čestným předsedou Občanské demokratické strany.Jeho názory jsou touto stranou nekriticky přebírány již řadu let.Pro tuto stranu není nic odpornějšího ,než pojem občanská společnost,referendum nebo neziskové a nevládní organizace.Jinak řečeno,do věcí veřejných má podle Klause a ODS právo mluvit jen ten občan,který k tomu má politický mandát potvrzený volbami.Tento postoj je v přímém rozporu s Ústavou ČR a Listinou základních práv a svobod.Klausův postoj k Evropské unii kredit naší země  jen poškozuje,což si snad už uvědomují i politici ODS např. Gandalovič a Vondra.Poslanci ODS v EU se stále slepě drží Klausových pokynů a jako jeho loutky tvoří v EU jakousi pátou kolonu.Odpor proti osvědčeným legislativním normám a systémům řízení státu zavedený roky v EU je pro politiky ODS příznačný.Tento systém do značné míry eliminuje korupční prostředí a politický klientelismus.Po jaké svobodě to vlastně Václav Klaus volá?Po takové,která v 90.letech vedla ke kolapsu ekonomiky,dvouciferné inflaci,krachu bank  a zrodu podnikatelů  jako Kožený,Šrejbr,Stehlík,Železný atd.

Sch.glosátor 28.8.2006 10:48

Zajisté.

Sch.glosátor 28.8.2006 10:47

Ano, ceny surovin klesají.

Barel ropy v roce 1972 tři dolary, nyní přes pětasedmdesát. To je skutečně raketový pokles ;-P. Klausova obava o svobodu je jediná důvodná. Ovšem o  zdrojích se mýlí. Země není nafukovací a zásoby fosilních paliv nejsou nevyčerpatelné. Ty co jsou, jsou stále obtížněji dostupné. Kdyby vystoupil z ekonomického autobusu plného teoretiků ženoucích se za vidinou růžového plakátu nalepeného na čelní sklo a doplnil si vědomosti o poznatky z přírodních věd, měl by jiný názor. Jenže co čekat od ekonoma jezdícího po summitech, pohrdjícího baťůžkáři nenosící obleky a  správné kravaty a při státnické návštěvě Indie se divícího nad rozporem mezi bídou ulice a novinovými stánky plnými světového tisku a špičkových magazínů. Politika je praktická činnost vyžadující praktické znalosti. Té je kázání ze slonovinové věže naprosto vzdálené.

Malý Aston 28.8.2006 10:42

Re: Promluvili nenávistníci a popletení evropeisté.

Souhlasím s Vámi. Pokud jste měl na mysli pana Paroubka jako toho Robina Hooda,tak já zase vidím soudruha Paroubke jako Jánošíka. Zloděj,který krade chudákům a rozdává chudákům ale ne ze svého ale jen z toho,co jim ukradl na daních.:-D

Malý Aston 28.8.2006 10:38

Re: ???

Já si vždy rád přečtu co píše.Nemám rád soudruha Paroubka a soudruha Filipa. Skutečně jsem přesvědčen,že kapitalismus jakýkoliv nelze budovat pod vedením komunistů. Nejen že to blbě zní a vypadá ale ani to není možné. Komouši a socani u komoušů měli na na 41 let a dokázali kulové.:-D

JK 28.8.2006 10:23

Re: Pane Klausi,

Souhlasím s Vámi. S článkem plně souhlasím až na Vámi zmíněnou myšlenku. Hlavní příčinou zdražování ropy nejsou její zásoby, které skutečně (objevené) už nejméně 30 let rostou, ale prudký nárůst spotřeby v Číně a Indii. Jestliže by se spotřeba zdvojnásobila (možná i ztrojnásobila), pak je třeba podělit i zásoby.  A v tu ránu je jasné, že by pan profesor tuhle sázku prohrál.

Vilém 28.8.2006 10:11

Re: Vilém - ad "svoboda"

Neděste se, svou koncepci jsem individuálně načerpal ve filosofickém slovníku, mírně upravil a palikoval na sociální otázky.

Vaše pojetí svobody přeci jen naznačuje pokrok proti např. Topolánkovi, protože uznáváte, že vláda musí mít kompetenci ji ochraňovat.

Jen se mi zdá, že přeci jen - stejně jako Klaus, vidíte jediná omezení v tom, co omezuje právě vás - v daních. Jenže toto je strašlivý omyl, daně nahrazují nucené práce, takže jsou zlepšením.

Vilém 28.8.2006 10:01

Re: Re: Re: svoboda je v přírodě

Tím pádem nejde o přinucení něco dělat, pane Pergille.

Že musíte zaplatit daně poté, co hodně vyděláte (všimněte si, že stát vám minimum nezdaní) je taky jasné. Jinak bychom potřebovali opravdu otroky, aby někdo neumíral, takto si to stát koupí, a vy přijdete o peníze - to není totéž jako přijít o svobodu.

A někomu jinému vaše peníze svobodu nesmírně zvětší - proč se neradujete, dobrý muži?;-)

Kajan 28.8.2006 9:35

Re: Buďte si jist, on to "myslí vážně",

M.Zímo, Vy jste jelito ! Dzp.

Kajan 28.8.2006 9:35

Plantalové, co jsou to tři velká negativa ? Aby bylo vůbec jasné, zda jste článek pana prezidenta schopni chápat ! Dzp.

homer 28.8.2006 9:27

???

Koho dnes ještě zajímají názory táty

českého divokého kapitalismu.

čtenář 28.8.2006 9:23

Re: Václav Klaus vidí jen to, co chce vidět

Možná, ne ironie života. Možná lživot.

Švrk 28.8.2006 9:19

Promluvili nenávistníci a popletení evropeisté.

Klaus má pravdu. Člověk ( s výjimkou kriminogenních jedinců) potřebuje k životu, prosperitě a neustále vyšší civilizovanosti pouze a jedině svobodu. Ta jednomu pomáhá plnit jeho vize a plány, druhého pak neustále pošťuchuje, aby neustrnul a nedegeneroval. Jen naprostí lenoši a vyžírkové potřebují pořád nějakého toho "spravedlivého" aby jiným bral a jim dával. Takového evropského Robina Hooda, že? 

M. Zima 28.8.2006 8:54

Správně, Profesor ukázal,

jak si vědec jeho kallibru představuje demokracii např. pověstnou kLausovou odmocninou ze dvou, nebo úvahou o Kalouskových úkrocích při jeho prokomunistickém baletu.

eTony 28.8.2006 8:46

Představy a názory pana prezidenta

o svobodě a demokracii znám a chápu je. U vás ne, i když i z toho, že záměrně a rádobychytře komolíte jméno prezidenta lze leccos odvodit. Jedni demokracii respektují a jedni zneužívají ......

M. Zima 28.8.2006 8:40

Buďte si jist, on to "myslí vážně",

a není ochoten o tom diskutovat, on si nechá k takovým kravinám, za které měl dříve jednoduchý občan označení "úplně blbej"  zaaplaudovat na CEPu od rektálních horolezců, včetně Akademie vedené Pačesem. To je současná česká situace.

M. Zima 28.8.2006 8:35

Co já jsem, nebo nejsem

není podstatné, ale co je kLausenko s jeho představami o demokracii a svobodě, to by Vás mělo zajímat.

gerontusinza 28.8.2006 8:32

Pane Klausi,

 Cituji"Jsem ochoten zde uzavřít stejnou sázku, jakou uzavřel začátkem 80. let Julian Simon s harvardským profesorem Ehrlichem o tom, že za deset let nebude zásob surovin méně než dnes (přesně řečeno, on se vsadil, že ceny surovin budou za deset let nižší a nikoli vyšší, což předpokládali zastánci katastrofických scénářů). I v tomto případě si myslím, že stačí jen jediná věc: udržet systém svobodného trhu, soukromého vlastnictví a neregulovaných cen. Systém s těmito atributy si se zdroji poradí sám. "       To skutečně myslíte vážně?. Podívejte se na ropu, není regulována, je v soukromém vlastnictví, je prodávána v systému svobodného trhu. Tak proč sakra je tak drahá a naši milí spojenci zasahují v těchto státech tak razantně? Pane profesore, nechci vytrhávat s kontextu, ale  mají takováto hodnocení a úvahy cenu, když jsou tak odlišné od skutečnosti?

odborar 28.8.2006 8:30

Re: VK neustále kritizuje ty kdo si dovolí vyjádřit věřejně svůj názor...pokračování

Komu vadí občanské vidění politického dění u nás s nastíněním vizí, které by mohli závidět některé stranické sekretariáty, často schopnějšími lidmi, než mají sami ve svých řadách? Internet je prostě medium svobody slova, kde každý může svobodně vyjádřit svůj názor svého vidění lidských hodnot, či poukázat na jiné, kteří tyto hodnoty s politickou funkcí často po volbách rychle opouští nebo zapomněli. Věřím, že se jim pak nelíbí, když jim to tito lidé ve svých příspěvcích připomenou a považují podobné vyjádření  za jakési ohrožení jejich konání a osoby či zaběhlého politického klišé. Ovšem právě těmto lidem by politci měli vzdát hold a dík za to, že poukáží na to, co oni ve své funkci nevidí či nechtějí vidět. Je na nich, aby zjednali nápravu dle toho, jak si to přejí občané a ne úzké zájmy jejich politiků. Jen tak se totiž může pohnout demokracie vpřed a nebude přešlapovat na místě tak, jako VK se svými články plnými obav  právě o tuto demokracii.

odborar 28.8.2006 8:30

VK neustále kritizuje ty kdo si dovolí vyjádřit věřejně svůj názor...

kritizuje jakékoli vyjádření lidí, ať písemné či ústní, které nezapadají do jeho vidění jak naší politické scény, tak pohledu na Evropu či světa. Ba dokonce nazývá v některých článcích tyto lidi jako jakési ohrozitele demokracie a ohrozitele stranického systému, kteří si osobují mluvit za druhé. V tomto článku jim zase nasazuje hlavu jakýchsi všepásmových pesimistů, kde jedině jeho optimistický pohled je ten nejsprávnější. Bohužel jaksi zapomíná, že se jedná jen o obyčejnou pluralitu názorů, které občané mohou nyní vyjádřit prostřednictvím internetu svobodně, na což politici nebyli zdaleka připraveni. Ti jsou nyní zaskočeni obrovským množstvím kritiky jejich práce, na kterou dříve zdaleka nebyli zvyklí.Dříve, pokud někdo chtěl veřejně vyjádřit svůj názor, podléhal cenzuře redaktorů medií, které ovlivňovali stranické sekretariáty. Nyní se mohou svobodně vyjádřit a tato svoboda názorů je mnohým politikům jako je VK trnem v oku. Proto se již nyní snaží jejich názory cenzůrovat prostřednictvím servrů, ve kterých jejich strany mají vliv nebo účast. Viz.Seznam  a další. Proto Patroubek haraší s mediálním zákonem, aby tuto svobodu názorů sešněroval do pravidel zákona, který prosadí právě jeho strana, a který dovolí jen pozitivní slovní tleskání, jak politici vše dělají dobře a jak se obětují občanům.Bohužel takové snahy jen potlačují  občanské rozhodnutí, účastnit se politického dění prostřednitvím stran či omezují jejich účast ve volbách.Že svými názory ovlivňují i částečně veřejnost, která jejich názory čte to je pravda. Co však našim politikům brání, aby se chovali demokraticky, v duchu morálky a spravedlnosti, aby nezavdávali příčiny k nespokojenosti občanů? Komu vadí jejich projevy nespokojenosti, či projevení vizí za lepší politický svět v naší republice? Komu vadí kritika prospěchářství některých politiků a poukazování na korupci u nich tak hojně zahnízděné?

Kajan 28.8.2006 8:26

Plácalové, bez kompozitivní teroie se právě v tomto případě vůbec, ale vůbec, neobejdete ! Co jsou to tři velká negativa ? Dzp.

Kajan 28.8.2006 8:24

Skvělé, pane prezidente ! Dzp.

eTony 28.8.2006 8:22

pane Zima,

opravdu jste takový blb nebo jen provokujete ?

M. Zima 28.8.2006 8:11

Profesore, jedno se Vám musí přiznat,

ve Vašem povrchním, rozporuplném až chaotickém Eintopfu (vzpomínáte si ještě) je možno nalézt fragmenty od Nietzscheho, přes Thatcher až po Marxe, ale dominujete Vy, nedosažitelný diletant.

Že Vás "trápí obava o svobodu" je pochopitelné, když si uvědomíte, že jsou země, kde za kausy jako LTO, privatisační podvod, ... dávají nejenom Kalouskovu stezku, ale špagát.

A.S. Pergill 28.8.2006 8:08

Re: Re: svoboda je v přírodě

Blbe Viléme!

... svoboda jednotlivců je nedotčená, protože povinnost má stát ... Ten stát platíme a zajišťujeme my. Dělá-li něco "stát" tak to děláme my (přímo, jako nucené práce uložené státem) nebo nepřímo (že musíme vydělat na daně, ze kterých to stát financuje. Tím je, pochopitelně, naše svoboda v obou variantách dotčena. Představa, že "něco zajistí stát, a tím pádem se my o to nemusíme starat", je asi na stejné úrovni, jako představa ekologisty "nač stavět jaderné elektrárny, vždyť přece v zásuvce je elektřiny dost".

Nejde tedy o násilné přinucení. A co jiného je výběr daní, nebo třeba povinná vojenská služba než "násilné přinucení"?

HaHa 28.8.2006 7:45

Re: Je to tak.

Ano pod pláštíkem ochrany slabých tu roste diktatura mocných úředníků a omezuje se osobní svoboda jedince,přitom takový systém nejen,že znepříjemńuje život jedince,ale vyvolává stále větší finanční náklady,které berou z kapes lidí,keří se snaží vytvářet hodnoty a starat se sami o sebe.>-  

MK 28.8.2006 7:30

Ke komentářům..

1. zatím tu dene ještě není mnoho těch, na které působí jméno Klaus jako rudý hadr (jakpak prěžívají vánoce)

2 ale zato bodují Josef a Vilém, kteří jak vidno zříti absolbovali občanskou nauku, politickou ekonomii i politické školení mužstva vždy na výbornou. Bohužel z tohoto důvodu diskuze s nimi pozbývá cenu.

Borek@Exil 28.8.2006 6:43

Re: Klaus nevi co se kolem neho deje!!!

Proč by se taky Václav Klaus měl obávat komunismu? Komunisté si ho vyhýčkali v Prognostickém  ústavu, "Za dělnické peníze" (jak rádi říkali jeho bolševičtí patroni) si vystudoval v Anglii....antikomunismus popuzuje jeho útlocitnost. Presidentování mu taky zajistili rudí kámošové. Tak proč by se komunistický poskok měl bát komunismu? Na něho jsou komunističtí pohůnci hodní...vždycky byli...tak co...? 

Josef 28.8.2006 3:15

Václav Klaus vidí jen to, co chce vidět

a nevidí skutečnost. Je v zajetí skutečně až bludných představ, o reálném životě toho ví málo. Rozvíjí svoji představu ad absurdum bez ohledu na to, že je to jakási chiméra.

Římské kluby jsou mu pro legraci - přirom tu existovaly již ua komunismu a škoda, že jejich členové se neujali vlády. Když jsem to jednomu z nich pčředhodil, prohlásil: Já nejsrem ochoten jítr přes mrrvoly. Ano - Václav Klaus v zájmu uchopení moci umožnil tunelování a podvodnou privatizaci, vyzdvižením ekonomickí základny a odložením všeho ostatního, jako je právní vědomí, morálka , věda atd. (je vidět, že studoval v dobách tzv.dialektického materialismu) způsobil , že společnost má pokleslé právní a morální vědomí.Škoda, že si nevzal příklad z pí Thatcherové a toho, jak ona prováděla privatizaci. Nu, pan profesor (získal profesuru za 3 hodinové přednášky na VŠE a docenturu získal bez  řádné habilitace) má mezery v znalostech ekonomické teorie. A mezery v znalosti reálného života a znalosti lidí. Věří prostě tomu, čemu chce věřit. Nebýt podpory komunistů nestal by se prezidentem. Ironie žřivota...