23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Putování od Brontosaura ke Gretě

Nedávno proběhl za téměř nulové pozornosti další Den Země. Jen Google jej připoměl roztomilou hrou se včelkou, jinak měl svět úplně jiné starosti. A není to vlastně normální, že má lidstvo i jiné starosti?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 30.4.2020 11:41

Cože? Z (nikoliv s) Vás dělat něco čím už jste? Nelze.

1. neřešíte kdo na to má vliv /příčina/, ale že se tak děje /následky/. Toho jsem si všiml.

2. desítky let NENÍ dlouhodobě.

J. Lukavsky 29.4.2020 19:52

"Máme na to oteplování (změnu) vliv? Pokud ano jaký ?" Určitě se člověk podílí, ale úplně přesně o kolik? Jestliže se oteplilo o 1,5 oC kolik lze spolehlivě připsat spalování fosilů? A kolik a co by stálo to snížit na polovinu či 1/10? Ale spalovat ulí či ropu a plyn je opravdu škoda, jsou surovinou pro chemický průmysl. Energii by mohly dodávat atomky a hydroelektrárny a soláry a větrníky aj. Ale rozumně, přirozenou evolucí ne buch a revoluční nadšení... a krach! J.L. end

L. Novák 29.4.2020 1:44

Pan Zinga zde (kus níže) odkázal na film/dokument Planet of the Humans (2019) zveřejněný v souvislosti s Dnem Země přímo na YouTube, ale stejný film má domovskou stránku zde:

https://planetofthehumans.com/

K filmu je možno zapnout anglické nebo francouzské titulky.

https://www.imdb.com/title/tt12192654/

https://www.csfd.cz/film/853576-planet-of-the-humans/

L. Novák 29.4.2020 0:00

Zelený demagogu, nečtu už ty tvoje slinty, ale tady je zjevně řeč o energetických tocích kulovou plochou obklopující planetu Zemi a o tom, které složky záření směřují ven a které dovnitř, a jaký je jejich podíl na udržování tepelné rovnováhy a jejím kolísání.

Takže svou baterku nebo laser si můžeš nacpat do černé díry, protože jejich příspěvek je nula.

L. Novák 28.4.2020 23:40

Nemel tady hovadiny, zelenorudý magore! Klimaskeptici nevyvolali žádné alarmistické šílenství a nebojují proti CO2 jako ty a tví soudruzi z Greenpeace. A ty tisíce miliard, co nám klimaalarmisti vytáhli z kapes a ještě větší tunel chystají, ty jsou doslova vyhozené do kanálu. Mohly klidně zůstat občanům v kapsách, vyplatit je ve zvýšených důchodech, a nebo za ně postavit několik jaderných elektráren a elektřinu prodávat těm idiotům v Německu a Rakousku...

L. Novák 28.4.2020 23:32

Sisyfos je správně. :-)

L. Novák 28.4.2020 23:30

Blbosti a lži tady meleš celý den, "Rado", takže o tom, kdo je zeleno-rudý blb, mají účastníci diskuse asi jasno. A ty pokaždé vítězíš jak rozsahem, tak počtem kusů. Na titul BlB asi nedosáhneš. Sysifos si vybere někoho mladšího, u koho bude jisté, že nejde o projev stařecké demence či jiné poruchy mozku... :-P

V. Braun 28.4.2020 22:10

Zato ty klimaskeptické modely jsou vzorem přesnosti, co? Teď už jen nějaký ten klimaskeptický model najít.

R. Langer 28.4.2020 21:56

Jo, a promiň, omlouvám se, to vykání mi omylem ujelo, normálním lidem totiž běžně vykám. :-D

R. Langer 28.4.2020 21:55

Výborně. Takže jsme se dopracovali k závěru, že zatímco Brontosauři působili (zadarmo) za tzv. reálného socialismu, Greenpiss působí (za peníze) v systému tzv. parlamentní demokracie, bolševickými primitivy, mezi

které sám sebe svými primitivně agresivními výplody zde nepřehlédnutelně

zařazujete, pejorativně označovaný jako "kapitalizmus" nebo "tržní

systém".

A teď to hlavní. Co je podle vás z toho tedy správně? Na to jsem fakt zvědavý. :-D

P. Rada 28.4.2020 20:45

Pane Zingo návrh na osobní setkání s jakýmkoli člověkem který se ke mě chová i na dálku dehonestačně s pochopitelných důvodů neakceptuji.

Vždyt i zde můžeme pokecat o tom, zdali fotony s ruční svítilny, laseru.. umístěné na Zemi dopadnou či nedopadnou po cca 8 minutách na Sluneční kotouč.

Vy máte zřejmě za to, že se to stát nemůže protože je tam větší teplota - že?

P. Rada 28.4.2020 20:39

Pane Zingo "blbost" se např projevuje ignorací návazností - konkrétně zde diskusních vláken.

L. Novák 28.4.2020 20:31

MaŠíBla jako ty za seriózní diskutéry nepovažuji. Zajdi si k lékaři!

P. Zinga 28.4.2020 19:26

Na dobrou noc pro pana Radu:"ekologicky smýšlející lidé nepotřebují své mluvčí zdaleka tolik jak dogmatici."

Pane Rado, kdybyste měl skutečně zájem informovaně diskutovat, tak byste nemohl takovou blbost napsat: autoři toho filmu jsou totiž američtí levičáci, odpůrci Trumpa a podporovatelé demokratické strany, pravděpodobně i jejího "nového zeleného údělu".

V. Braun 28.4.2020 19:22

Kdo vám zakazuje jaderné elektrárny? Zdá se, že stejně jako autor mícháte bez rozlišení činnost některých neziskovek a opatření vlád. Ne že by nebylo na místě občas kritizovat působení jak těch tak oněch, ale bylo by vhodné rozlišovat. Jinak jste za ideologa, stejně jako ti jež kritizujete.

P. Zinga 28.4.2020 19:18

Jo, matematické modely, ty klimaalrmistům jdou. Akorát, že neodpovídají skutečnosti.

P. Zinga 28.4.2020 19:17

Pane Rado, kde jste vyvodil, že já tvrdím, že atmosféra je pro infrazáření zcela prostupná?! To Vy mícháte prostupnost se zpětným zářením!

Ano, energie, vyzařovaná zemským povrchem,je pohlcovaná a bržděna atmosférou. O zpětném záření ten Švéd vůbec nemluvil, protože byl fyzik a ne ideologický spolucestující. Dokažte, že to inrazáření směřuje sezhora dolů, z schladnějšího do teplejšího. A co můj návrh?

P. Rada 28.4.2020 18:57

Pane Zingo ona Vámi nadnesená "nadutost" se nejspíše právě projevuje v tom, že výsledky vědy za poslední století ignorujete. Pokud se mýlím tak zkuste někde v knihovně alespon pročíst např: Radiačně aktivní plyny v atmosféře a změna klimatu Národní klimatický program ČSFR, svazek 3 Jaroslava Kalvová Český hydrometeorologický ústav Praha, 1991, 1. vydání, 73 stran ISBN 80-900206-7-4

Nověji je skleníkový efekt popsán v krátkosti zde - ale jsou tam i zdrojové odkazy: ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Sklen%C3%ADkov%C3%BD_efekt

Máteli ale opravdu zájem o věc (a nikoli o konfrontaci) a nechcete studovat ... - zkuste si pro orientaci v problematice alespon koupit infrateploměr za pár set korun a pak popřemýšlet proč kdy ukazuje co ukazuje. Pokud by neexistoval skleníkový efekt a ovzduší by bylo pro infrazáření zcela prostupné - jak si to asi představujete - pak by jste vedne v noci měl na jasné obloze naměřit teplotu absolutní nuly.

O. M. 28.4.2020 18:43

No právě že "ekologická" opatření typu zákaz uhelných a jaderných elektráren, řepka do nafty, zákaz dieselů a spalováků vůbec, jsou svými důsledky stejně (ne-li více) průšvihové, jako to Aralské jezero nebo Asuán.

P. Han 28.4.2020 18:38

Takže jste se konečně doučil?

V. Braun 28.4.2020 18:20

Tak to můžete být v klidu, ekologie vaši definici pavědy nesplňuje.

V. Braun 28.4.2020 18:18

To jste jen zase něco nepochopil, konkrétně ten poslední odstavec.

V. Braun 28.4.2020 18:13

Tak ten článek je vyloženě zajímavý, svojí nelogičností. nejprve to vypadalo, že je zaměřený proti ekologicky zaměřeným neziskovkám, tam bych třeba u Greenpeace i souhlasil. Autor sám uvádí, že některé neziskovky často agitují povrchně a kontruje, že ekologie spíše vyžaduje hlubší zkoumání, matematické modely a podobně. Potud dobré a logické. Pak tam ovšem autor hodí několik perliček typu Aralského jezera a varuje před ekologickými opatřeními. Zajímavý vývoj, protože Aralské jezero rozhodně není důsledkem nějakého opatření na ochranu přírody ale naopak využitím vody k extenzivnímu hospodaření. Matematické modely, na nichž je založena potřeba ekologických opatření naopak autor úplně pomíjí.

Docela by mne zajímalo, co o té ekologii vlastně učí.

P. Victorin 28.4.2020 16:55

Langře, jako odměnu a vyznamenání ode mne, že jsem vás naučil mi zde uctivě vykat, vás nyní poctím svou odpovědí na vaši, symptomaticky nechytrou otázku. V současné ČR žijeme v systému tzv. parlamentní demokracie, bolševickými primitivy, mezi které sám sebe svými primitivně agresivními výplody zde nepřehlédnutelně zařazujete, pejorativně označovaný jako "kapitalizmus" nebo "tržní systém". Charakteristicky chabým úsudkem proslulý prof. Ing. Václav Klaus, CSc., dr. h. c. mult., po jím zpackané kuponové privatizaci, kterou nedomyslel zejména z hlediska kontraproduktivního favorizování a vábení jemu mentálně spřízněného mezinárodního finančního podvodníka Viktora Koženého a jemu podobných darebů, zbídačelou ČR po jím zorganizované "loupeži století" absurdně označil za "ekonomického tygra", ale to již opravdu patří spíš do oblasti paranoidních lží nebo bludů... Pochopeno k vašemu dotazu aspoň částečně?

P. Victorin 28.4.2020 16:32

Langře, k tomuto vašemu "duševnímu výkonu", již raději "no comment".

P. Victorin 28.4.2020 16:29

Nováku, pokuste se lépe ovládat svou primitivní agresivitu, pls. Děkuji za seriózní diskutéry.

P. Victorin 28.4.2020 16:26

Hašteřivý Hane, tzv. environmentalisté představují aktivistické hnutí, jehož přívrženci se snaží prosadit opatření, která mají, podle jejich názorů, zabraňovat devastaci životního prostředí, nebo ji alespoň snížit, avšak nemusí mít ekologické vzdělání a jejich názory nemusí nezbytně korelovat s ekologickou vědou.

Jedná se o emočně silně zabarvené hnutí, často fanatických, nedovzdělaných jedinců obojího pohlaví, kteří se seberealizují laickým zájmem o ochranu životního prostředí, čili o ekologii... Porozuměno již alespoň z části /vy jeden "sexuální deviante" a "gynekologu"/?

L. Novák 28.4.2020 15:33

To je jednoduché. Od rána do večera do veřejnosti tlačí média jako Česká televize a spol. dezinformace. Zelené magory nazývá systematicky ekology... a vláda si je přibere (i českého dealera Greenpeace!) do "uhelné komise". A my se pak divíme...

R. Langer 28.4.2020 15:18

No v jakém, čekám, že mi to, chudákovi neznalému řeknete, a pořád nic. Tak co, dozvíme se to od vás už konečně jasně a srozumitelně?

P. Han 28.4.2020 15:00

S radikálním environmentalismem. Račte si to nastudovat. Rozdíl mezi radikálním environmentalistou a ekologem je zhruba stejný, jako rozdíl mezi sexuálním deviantem a gynekologem.