16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ok 26.5.2006 8:58

Re: Re: Pavel Tošovský - člen Výkonné rady ODS - podporuje nesmyslné projekty na Labi...

Lijci betonu by pricestovali z Ukrajiny, a po dokonceni betonoveho veledila by u nas uz zustali :-P Takovych typku jsou v Usti a okoli mraky, nepotrebujeme dalsi.Rv

Martin B. 26.5.2006 8:56

Re: Vážený pane

Ivane buď se jen mýlíte nebo prostě lžete. Dopravují a dopravovat se budou zejmena sypké hmoty (olejniny, obilniny, curovanické řízky, atd) a nadrozměrné kusy (produkty těžkého průmyslu).To to v exportu. V importu jde především o sojový šrot a soli Dále pokud se Labe stane spolehlivou vodní cestou budou ZNOVU v provozu kontejnerové linky. Železnice ve vztahu ke kamionům není konkurenceschopná v případě, že došlo ke zrušení vlček, nebo kvůli její nepružnosti a kvůli okamžité přefakturaci stojného vagonů pokud nejsou naloženy/složeny v termínu... Nevím co je nedávná minulost, ale v dopravě pracuji pátým rokem a věc se má tak, že kaminoy vyjdou levněji nebo podobně do blízkých relací (cca 300km), při malých objemech zoží, při operativí potřebě dopravy a do míst kde je k řece daleko. Poslení tezi nemohu s jistotou okomentovat, ale nemá daleko k paranoi.

ok 26.5.2006 8:55

Re: beton

Navic po dokonceni dalnice Praha-Drazdany ztrati kanon Labe cast sveho dopravniho vyznamu. Drazdany jsou hodne blizko, a cesta kanonem je "spletita", mozna to bude i dvojnasobek vzdalenosti ve srovnani s novou dalnici. Takze kanon bude definitivne zajimavy jen a pouze pro obcasnou dopravu substratu.

trouba 26.5.2006 8:46

beton

nemci si spocitali, ze z jedny marky investovany do splavneni labe na jejich strane se jim vrati jedna desetina. _opravdu_ pochybuju ze u nas se tento pomer bude nejak vyrazne lisit. zatimco u nich se rozhodlo na zaklade argumentu, tak tady rozum ostrouha. imho vysledek toho, ze na jedny zakazce za miliardu se toho da prosustrovat mnohem vic nez na tisici zakazkach za milion...

ok 26.5.2006 8:42

Kanon Labe

Fotografii Kanonu Labe najdete zde http://www.ceskesvycarsko.cz/cz/d1-2.php (asi uprostred stranky vpravo). A by bylo jasne, co nam panove chteji vybetonovat. Uz ted jsou v oblasti mraky turistu. Cast mistniho obyvatelstva (napriklad betonari) bohuzel vubec netusi, v jak vyjimecne krasne oblasti Evropy ziji.

ok 26.5.2006 8:35

dobry protiargument

Dobry protiargument:

http://www.prateleprirody.com/fotogalerie.php?id=32&img=173

-pp-) 26.5.2006 8:33

Problém patrně nemá řešení v oboru reálných čísel...

Řešení musí být reálné a komplexní - leda že by bylo čistě imaginární...

ok 26.5.2006 8:31

Re: jezy na Labi

Proc chcete znicit Labskou soutesku, kdyz preprava substratu dlouhodobe klesa? Nejak vam nerozumim.

Turistika v okoli Labe je pro celou oblast ekonomicky mnohem zajimavejsi nez lodni doprava. Ty casy jsou davno pryc, prekladiste v Usti jsou prazdna, nevyuzita, jsou tam obycejne sklady.

ok 26.5.2006 8:27

jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim. Pokud je lodni doprava tak vyznamna, proc nejezdi po Labi stredne velke a male lode, jako driv?

V soucasne dobe projede po Labi sem tam nejaka lod, vcelku bezproblemove a plnou parou. Muj nazor je jednoznacny: prizpusobte si lode Labi! Urcite to jde, jen vam se nechce (a taky byste nevydelali na vybetonovani kanonu Labe, ze?). Rv 

Labska souteska je vyjimecne krasne misto, kdyby se Ceska republice venovala propagaci turistiky, vysilala by Labskou soutesku denne na CNN. Betonari a tezari nenavratne znicili cele Mostecko, Teplicko, Usti. Chcete znicit i Labskou soutesku? Zustante si na Mostecku, mezi tou suti a odpadky a nenicte jedine krasne misto v Severnich Cechach.

tony 26.5.2006 8:20

SRN

Kdo zaručí že němci naváží na naše superdrahé zlepšení splavnosti také na svém území. To je asi vedlejší, jen když si přechodně snížíme nezaměstnanost a nalejeme hodně betonu.

tony 26.5.2006 8:18

Re: Zelena demagogie

Antizelený demagogu, v Číně se kvůli té skvělé přehradě muselo přestěhovat 2 000 000 lidí.

RobertR 26.5.2006 8:08

Dvě otázky.

1/ Během posledních velkých povodní se v Ústí hlídal vzestup vody o každý centimetr. O kolik metrů by byla voda výše v případě, že by mezi Ústím a Děčínem byly vámi toužené jezy?

2/ Pro vyrovnání hladiny vody v řece a následné zvýšení plavebních dní v roce je podstatná retenční schopnost celého povodí. Ta se za drahé peníze neustále snižuje - viz činnost všech podniků Povodí v Česku. Proč tedy chcete utrácet miliardy na zvýšení hladiny na dolním Labi, když zároveň utrácíte miliardy kterými způsobujete snižování retenční kapacity celého povodí a tím zvyšujete horní i dolní amplitudy průtoku?

Roman Grill 26.5.2006 8:08

Re: Pavel Tošovský - člen Výkonné rady ODS - podporuje nesmyslné projekty na Labi...

Presne muj nazor. Navrhovana vystavba jezu je zase jedna nasoska do statniho rozpoctu. Uz pred lety jsem tu (samozrejme bez jakekoli odezvy) jinemu zajezobijci p.Brezinovi navrhoval, at si zastanci jezu zridi akciovou spolecnost, vydaji akcie a z jejich prodeje jezy postavi a zisky rozdeli na dividendach. Normalni lidi by to nic nestalo a pokud maji lodari pravdu, bude to pro ne zlaty dul. To, ze o teto variante odmitaji i jen diskutovat, znamena, ze sami svym projektum neveri a pouze usilovne zakladaji na dalsi tunel. Argument o snizovani nezamestnanosti je neskutecne hlupstvi. Pouze se na par let zamestna armada licu betonu a odlozi se jejich rekvalifikace na pro spolecnost uzitecnejsi profesi. Autor prispevku pouze dokladuje vseobecne ocekavany vysledek voleb. At vyhraje jedna parta nebo ta druha, povede to pouze k prestelovani penezovodu do novych kapes a fakticky se nic nezmeni.

doxa 26.5.2006 8:05

Re: Re: mně to není jasné

A zítra budou ještě větší lodě s ještě větším ponorem a výtlakem

Em 26.5.2006 8:04

Re: Re: mně to není jasné

A jsou taky lodě s menším ponorem atd. viz www.prateleprirody.com

Em 26.5.2006 8:02

Re: Pavel Tošovský - člen Výkonné rady ODS - podporuje nesmyslné projekty na Labi...

Konečně s tebou mohu taky souhlasit;-).

míša mýval 26.5.2006 7:53

nepatřím mezi zastánce jezů

Považuji to za spíše politickou otázku než odbornou. Na jednu stranu je jisté, že z hlediska vodní dopravy je jejich ekonomická návratnost minimální. Tuto návratnost zřejmě nespasí ani výroba elektrické energie, pokud nebude masivně dotovaná jako jiné zdroje OZE. Na druhou stranu je zde problém politický. Přínos pro zaměstnanost v oblasti je totiž nezanedbatelný. Myslím, že by se měly všechny přínosy vyhodnotit a bez emocí rozhodnout, zda je pro ekologii větší hrozbou malý jez v údolí, nebo sto megaventilátorů hlučících a hyzdících okolí

jonáš 26.5.2006 7:51

Potíž je hlavně v tom

že za cenu těch dvou jezů se dá dostavět cca 100 km dálnice .. například R35 z Hradce do Mohelnice. Takže si račte vybrat.

Ivan 26.5.2006 6:42

Vážený pane

ještě nikdo neřekl, které zboží se bude po řece díky jezům dopravovat.  Jogurty do supermarketů, počítače z Pardubic, nebo snad auta z Kolína? Nebo čínské boty z Hamburku?Jen aby stihly svou sezonu. Když nedokáže kamionům konkurovat železnice, když po silnici jde 80 % zboží, tak to snad jezy na řece změní? A taky je dobré se podívat třeba na ceny. Doprava sypaného substrátu do Německa, do cíle v blízkosti vody, vycházela v nedávné minulosti skoro dvojnásobně proti silnici. Teď už ani nemám porovnání - nenabízí se.  Jak  silná je proti minulosti lodní doprava na Dunaji? Plují tam tak osobní lodi s důchodcema, ale náklady moc ne. Jak je vytížen průplav Dunaj - Mohan?  Proč asi Němci svoje Labe zanedbávají? Nejde u nás spíš o ty peníze a dobrý, dlouhodobý kšeft pro stavební firmy a spřízněné okolí?

honzak 26.5.2006 6:32

jezy na Labi

jsou mediální stálice . Plavební podmínky v úseku Hřensko  - Děčín opravdu nejsou dobré. Přeprava substrátů (ideální komodita pro lodní dopravu) opravdu klesá. Melouni jsou opravdu banda hajzlů. Problém patrně nemá řešení v oboru reálných čísel a bude vyřešen politicky (tedy blbě).

C 26.5.2006 5:16

Re: mně to není jasné

Dnes jsou vetsi lode (s vetsim ponorem a vytlakem).

Ladislav N. 26.5.2006 1:16

Re: Zelena demagogie

Potíž je v tom, že Německo nemá žádný zájem dodatečně upravovat svou část toku Labe k českým hranicím pro plavbu nákladních lodí. A já se jim ani nedivím...

Ladislav N. 26.5.2006 1:13

Pavel Tošovský - člen Výkonné rady ODS - podporuje nesmyslné projekty na Labi...

... za peníze daňových poplatníků? 8-o Nevěřím svým očím!

Betonářskou stavební lobby a Tošovského nevolit! Rv!!

Neverici Tomas 26.5.2006 0:56

Zelena demagogie

On problem bude mozna v tom zanaseni dna reky.A jez by samozrejme zkapacitnil useky reky,ktere na tom zatim s plavebnimi podminkami nejsou nejlepe...Vic o tom nevim.Jen me prekvapuje,ze ti zeleni kaspari jsou i proti lodni doprave...ale co,kdyz cina zprovoznila obnovitelny zdroj energie,ktery pokryje 10% spotreby zeme tak taky rvali...

mol 26.5.2006 0:37

mně to není jasné

Tak sto let nám doprava na Labi (údajně) prosperuje, klimatické podmínky se (údajně) nemění, tak jak to, že je najednou potřeba jez? Není to trochu rozpor?