17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Občan 26.5.2006 15:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

kosit se dá před záplavou i po zálavě (ona se ta tráva zvedne) to je prostě fakt

Siola 26.5.2006 15:33

Jděte do ...

však víte kam všichni zelení, ekologisté a pod. Také tam můžou jít všichni odborníci co se tu ohánějí ekonomickou/neekonomickou rozvahou. Také betonová a jiná loby a pod. Věc je jednoduchá a prostá: Labe má být splavné. A to pokud možno, po většinu roku. Tohle chápe snad i malé dítě. Asi přes sto let se o to naši předkové pokoušejí a teď banda trotlů hájí cvrčky a žáby, nebo nevím co. Když přijedu do Ústí nebo Děčína a spatřím chátrající přístavní vybavení, nebo v Křešicích doky a opravny lodí je mě k pláči. A to v kontextu, že naše firma vozí v kamionech z Hamburku to co se před 80-lety vozilo jenom lodí. Prostě "točí" se nám 12 kamionů Hamburg-Praha, nebo Poděbrady. A ten sklad stojí na molu C14. Krásná ukázka ochrany životního prostředí.

František 26.5.2006 15:29

Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Je známou skutečností, historicky prověřenou, že se společností, stejně jako s firmou to jde buď z kopce nebo naopak nahoru. Nic mezi tím. Vzestup společnosti je dán investičním rozvojem ve všech rentabilních směrech. Selekci skutečně dělá neviditelná ruka trhu, ať se to líbí, nebo ne. Můžeme ignorovat objektivně působící zákony ekonomiky, ale nemůžeme způsobit, aby tyto zákonitosti ignorovaly nás. Nakonec si obchod a průmysl prorazí cestu nejefektivnějším směrem. Červení mravenci tady 40 let budovali v isolovaném prostředí antiekonomiku, která se nakonec rozpadla jako zetlelý pařez a stačilo pár let, aby se vše vrátilo do správných kolejí. Někdy kol roku 1992 jsem publikoval, že na plzeňské Škodovce mají cenu jen pozemky a sítě. Slyšel jsem hodně vyhrůžek a lání, jak si dovoluji psát o rodinném stříbru. Skutečnost je dnes taková, že to stříbro se ukázalo jako sbírka šrotu a zájem o pozemky je slabší, než se čekalo. Pro ekomagory dodávám řešení, které navrhovala majitelka jedné cestovky z Německa. Zachovat současný stav, udržovat a zvát turisty na prohlídku průmyslového a dopravního skanzenu.

kaca 26.5.2006 15:16

Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

ok - tak přesně všech těch krásných míst se to vůbecv nedotkne, protože nemají s Labem nic společného.  A to vím, o čem mluvím - znám to tam!!!!!

Jimmi 26.5.2006 15:13

K jezům na Labi....

...vycházel asi před rokem poměrně obsáhlý seriál v časopise Vesmír. Nepsali ho žádní aktivisté, byl pojatý z několika úhlů pohledu a s dost širokým záběrem. Vyznění bylo pro stavbu jezů spíše negativní.

Pokud si položíme klady a zápory:

Proti: nenávratně zničíme poslední kus krajiny v tomto průmyslem zdevastovaném kraji.

Pro: poměrně neperspektivní obor lodní dopravy na Labi bude za drahé peníze skomírat o několik let déle.

Pro mě osobně je ostatně dostatečným doporučením nestavět to, že jezy vždycky podporoval přední severočeský politik ČSSD Foldyna ;-P

G. Pašek 26.5.2006 14:48

ok, dík za fotky krajiny kde jsem vyrůstal a žil v mém mládí . . .

.

ok 26.5.2006 14:47

Re: hnědouhelný důl

Jasne, neni nad vyhled na rypadla ;-D Jen musite pocitat s tim, ze v te dobe v te oblasti bude zit uz jen  velmi specificka vrstva obyvatelstva (pauperizovani chudaci), pri kochani vyhlidkou na rypadla si nezapomente drzet penezenku a dobre si zamknete auto.

Jimmi 26.5.2006 14:44

Re: hnědouhelný důl

http://cestovani.idnes.cz/jezeri-opet-vzdoruje-casu-i-uhli-zatim-dhs-/igcechy.asp?c=A060516_135922_igcechy_tom

V reálu je to ještě mnohem horší než na obrázku a NIKDY z toho nevznikne zpátky hodnotná krajina. Elektřina se vyveze do Německa a je to ;-€

G. Pašek 26.5.2006 14:44

Udělejte to Labe splavné z Hamburku do Loubí . . . .

které je na to vybaveno přes 100 let kde se zboží vykládá jeřáby na vlaky pro vnitrozemí a opašně . . . .

Na co stavět další jezy, udělat Labe splavné až do Ústí , nějakých extra 40km proti proudu,  a v Ůstí stavět nové překladiště . . . .  mňnavé ústecké zdymadlo, elektrárna je bariéra bez velkých investic rozšířit asi nebude v plánu . . . .

Souhlasím s Ptakopyskem o té kyselé, lehlé a tlející trávě . . . . 

Nechte Labe jaké je a nešťourejte do toho . . . .

Jura Jurax 26.5.2006 14:42

Re: Re: Zelena demagogie

Lidi jsou taky obnovitelný zdroj, zvlášť v Číně.

ok 26.5.2006 14:42

udelejte si vylet do Ceskeho Svycarska...

Udelejte si tento vikend vylet do Ceskeho Svycarska. Pro inspiraci mrknete na web http://www.ceskesvycarsko.cz/cz/d1-2.php, jsou tam nadherne fotky. Ve vsi Labska Stran je prvotridni vyhlidka na Kanon Labe shora, z ptaci perspektivy. Muzete pocitat lode.

Na nemecke strane nevynechejte byvalou hranicni pevnost Ceskeho kralovstvi >- Koenigstein , je to stolova hora s pevnosti na vrcholu. Z tech mist je dobre videt, jak se Cechy jevi lodnikovi pripluvsimu z nemeckych plani - vjezd do soutesky v Panovi prstenu by mohli natacet klidne tam :-) 

No a pak diskutujte a premyslejte. Neni nad to resit problemy s dostatecnym mnozstvim informaci primo z mista.

Jimmi 26.5.2006 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Myslí,že tou nejzávažnější chybou je házet všechny kteří mají cosi jako jiný názor do jednoho ekoteroristického pytle. Pokud se někde sebere občanské sdružení např. proti výstavbě nějakého monstra v normální obytné zástavbě, je to spíše občanská než zelená společnost. Ale jsou části krajiny, které stojí za to zachovat, a kde (logicky) nikdo nebydlí. Tam jsem občas rád, že se té krajiny zastanou nějací aktivisté a mohu jen doufat, že za tím nejsou jiné zájmy. Např. trasa dálnice přes Středohoří tak jak je aktuálně vytyčená se mi nelíbí vůbec. A za chvíli se bude házet na nějaké imaginární zelené, že lidé ve Velemíně mají děsné životní podmínky (což mají), přičemž pravé příčiny jsou někde úplně jinde......

Jura Jurax 26.5.2006 14:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

Ale jaksi ne ta správná, co ji zná zejména mladší městská populace, z níž se především rekrutují zelení ekoteroristé i přiznivci Zelných jako strany - nedá se totiž kouřit.:-D

R 26.5.2006 14:36

hnědouhelný důl

Ale zas na druhé straně, kdyby tam ten hnědouhelný důl zůstal na stejném místě takových 30 - 50 let, objevili by se tam časem specifičtí  a chránění živočichové a rostlinstvo a nakonec by ten důl klidně mohl být prohlášen nějakou přírodní chráněnou oblastí.  Kdyby tam zůstaly i ty rypadla, tak i technickou památkou, jak tady na severní Moravě třeba Vítkovické vysoké pece v Ostravě. Na Jezeří jsem nikdy nebyl, ale kdyby tam zůstal i ten výhled z Jezeří na důl a rypadla, časem by se z toho stalo určitě obrovské lákadlo pro turisty a zdroj obživy pro hodně lidí.

Jura Jurax 26.5.2006 14:33

Re: zvrat

A naopak - to, že nikdo neočekává klimatický zvrat neznamená, že přijde.:-D

Jura Jurax 26.5.2006 14:29

Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

R^

R 26.5.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Mohou nemohou ale nedá se upřít, že svými akcemi preferují jakési "hrozinky na dortu" na úkor ostatního.

Ono totiž to funguje tak, že když v nějaké krajině jde krajinotvorba do háje, tak lidi, co tam bydlí a mají na to, a to je většina, se o víkendech, prázdninách a dovolených houfně seberou a jdou "opruzovat" v závorce tam, kde ta krajina v pořádku je.  Takže co se stalo.  My jsme pracně upravili a vybetonovali krajinu pro lidi, aby se jim tam lépe žilo, jak tvrdí zastánci těch úprav, ale jak mají lidi trochu volno, utečou odtamtuď a jdou zatěžovat a devastovat  do té neupravené krajiny.  Výsledek může být ten, že budeme mít část krajiny devastovanou bydlením, betonem a tu druhou část krajiny devastovanou masovými nájezdy veřejnosti.

ok 26.5.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

R^

Jimmi 26.5.2006 14:13

Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Jasně, třeba ze zámku Jezeří je teď nádherný výhled na funkční hnědouhelný důl, zatímco dříve to bylo jen fádní údolí. Jak by bylo krásné tam vodit děti na exkurze, zabily by se dvě mouchy jednou ranou ;-)

Ale jinak s tím ostatním máte vlastně pravdu. Jakási krajinotvorba či jak to nazvat jde opravdu do někam, zvláště v hustě obydlených místech. Je to ale asi dáno nízkou kulturní úrovní nás všech, dále těch co mají moc politickou i těch, co mají momentálně moc ekonomickou. Za to ale zelení nemohou.........

Milda 26.5.2006 14:11

Dejte hlas zeleným a zabijete přírodu.

.

R 26.5.2006 14:10

Re: Re: Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

A tam je překládání kogické, protože u kontejnerů je maximálně zrychlené a zjednodušené.  navíc v železniční dopravě se jedn kontejner dává na jeden vagón a v silniční taky každý kontejner bude znamenat jeden kamión. Takže hlavně v zámořské dopravě, pokud se nespěchá na rychlost, bude asi výhodné ty kontejnery z přistavu převézt říční lodí pár stovek kilometrů do vnitrozemí  a teprve potom je rozvézt třeba kamióny.

R 26.5.2006 14:10

Re: Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

taky do dopravy zas tak moc nevidím. Každá doprava bude mít asi svou optimální jednotku. U vlaku to asi bude jeden vagón, reálně bývá s jedním nákladem většinou několik vagónů a v jednom nákladním vlaku je tak 3 - 5 takových celků. celý vlak s jedním nákladem to bude asi málokdy. U kamiónů jedno auto a u lodní jedna loď.  U sypkých hmot jsou myslím speciální lodě a speciální nakládací a vykládací zařízení. Všechny ostatní materiály je asi nejlepší v lodní dopravě vozit v kontejnerech, že by v evropských přístavech existovali nakladači, kteří by ručně donesli ty bedny nebo pytle s obilím ze skladiště do lodi asi nehrozí.

R 26.5.2006 13:50

Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

omyl takzvaných "ochránců přírody" jako ok je ten, že považují přírodní krajinu za něco posvátného, co se nikdy nemá měnit a z celkového prostředí kolem nás vybírají jen jednotlivé omezené území, které se snaží za každou cenu nechat ve stejném stavu.  V jakém stavu je ostatní krajina, kde lidi skutečně bydlí a žijou, to je jim jedno.  Takoví lidé se sjíždějí z široka daleka, aby třeba chránili jednu soutěsku a přitom v místě jejich bydliště se lidi zalykají automobilovou dopravou, proluky mezi rodinnými domky dříve zarostlé lesíky a podobnou zelení se rozprodávají na stavební parcely na další baráky,  potoky a bažinky, které unikly řádění za komunistů se opět začínají meůiorovat a zatrubňovat atd. Problém je v tom, že v takových místech zijí jen lidi, nežijí tam žádní vzácní živočichové a rostliny, znamenalo by to každodení práci a žádné viditelné ocenění z toho.

honzak 26.5.2006 13:39

Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

do efektivity lodní dopravy nevidím, ale troufám si předpokládat, že bude podobná jako u železnice. Tedy vydělávat budou "ucelené soupravy" - loď převázžející celý náklad z A do B. Ostatní "spoje", převážející náklad pro různé zákazníky se musí překládat a to znamená zdražení. Nevím, jestli kromě obilí, uhlí, chemických surovin a stavebních hmot existuje něco, co by se ve velkém převáželo z A do B.

Souhlasím ale s tím, že by měli rozhodovat odborníci a ne kraválisti pod duhovými prapory.

honzak 26.5.2006 13:35

Re: zvrat

a to tiřekl kdo? Ambrozek?Kuchtová? Nebo klimatologové v CHMU?

R 26.5.2006 13:30

Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

Jde o to jenom takové změny chtít udělat, neomílat furt dokola zelená dogmata, ale sednout si nad ten problém, a začít nad ním skutečně přemýšlet a vědeckým způsobem analyzovat.

Ovšem asi klíčové pro lodní dopravu bude, jestli Labe na německé straně bude taky patřičně udržováno a prohlubováno.  Speciální lodě s nízkým ponorem pro Labe se mně zdají jako nesmysl, Labe je součást sítě celoevropské říční dopravy a jestliže nemá být říční doprava příliš drahá, musí mít tyto trasy shodné parametry, aby bylo možné použít všude stejné lodi. Co se týká vytížení, vedle sypkých nákladů je asi perspektivní kontejnerová doprava, pokud bude pohyb kontejnerů tak velký, že bude možné zaplnit kontejnery celou loď během jednotek dnů.

ptakopysk 26.5.2006 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

z pohledu některých občanů není. A víte proč? Protože když jedete okolo na velocipédu, tak je tráva zelená, kdežto obilí je žlutý. Takže vám to dá selskej rozum, že tráva je něco jinýho a můžete ji sekat třeba v listopadu :o)))

R 26.5.2006 13:21

Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

ze změny. Radši to všechno necháme tak jak to je, Labe necháme zanést pískem, co je zatopené, necháme zatopené, nic tam stavět nebudem, protože to zákonitě bude horší než když se to nechá tak a podobně. Realitu, že většina chráněných oblastí s nalezišti vzácných chráněných živočichů vznikla v podstatě jako působení běžné lidské činnosti a byla tou běžnou hospodářskou činností udržována v žádoucím stavu vůbec nechápou.  Takže jestli se na Labi postavením nějakých jezů nějaké vlhké nebo bažinaté naleziště nějakých vzácných rostlin nebo živočichů zatopí, neznamená to, že může být ztraceno. Může být taky přeneseno někde o kousek  jinde, kde díky zvýšené hladině Labe.taky stoupne vlhkost.  Jestli se zatopí nějaký kus labské skály a tím tam ztratí turisté pěší přístup, tak tam naopak může vzniknout velice atraktivní doprava na loďkách.

ok 26.5.2006 13:08

Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Problem je v tom, ze betonari jsou vlivni a bohati, a jedinym argumentem proti je pouze to, ze ta priroda je pekna a je skoda ji znicit tak, jako je znicena podstatna cast severnich Cech.

Z pohledu betonare je to argument velmi slaby a snadno vyvratitelny presne tak jak navrhujete - vsechno se to zkalkuluje, a vypadne nam z toho bud ANO nebo NE.

K cemu takoveto kalkulace vedly je videt v celych severnich Cechach na zapad od Labe - s vyjimkou prave kanonu Labe. Ja proste takovouto kalkulaci odmitam.

Kalkulujte si i nadale na Mostecku, Sokolovsku, V Usti, v Teplicich, v Biline, v Litvinove, v Duchcove, v Chabarovicich. Co z tech ekonomickych kalkulaci vyslo vime vsichni - zdevastovane neobyvatelne uzemi, do ktereho se vam na desitky budoucich let nepristehuje jediny myslici civilizovany clovek !! . Treba vam z vasich kalkulaci jednou vyjde obyvatelna krajina - takova krajina, ktera se zachovala jen v kanonu Labe.

vita 26.5.2006 12:49

Re: Zelena demagogie

Zelení kašpaři jsou proti všemu. Asi četli Jiráska...