16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ok 26.5.2006 10:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Ptakopysku, vy jste fakt mimo... to uzemi je z prirodovedneho hlediska vyjimecne a nesmirne cenne, a take nesmirne krasne, viz ty odkazy, ktere jsem sem dal. Kolik mame v Cechach pravych nefalsovanych sto metru hlubokych kanonu s divokou rekou?

Proto ho Zeleni budou hajit do roztrhani tela.

Martin B. 26.5.2006 10:25

Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Ještě jedno opakuji, že se pohybuji v "branži" takže realita je mi vzkutku jasná ;-) S překládkou se samozřejme počíta už v kalkulaci... Když mi dáte telefon do mailu tak vám brnknu a pojede se podívat do Děčína jak se překládá 1500 tun v jeden den ( a to třeba třikrát i víckát týdně) takže těch zakázek je dost nehledě na to, že pokud jez bude tak se samozřejmě na lod přesune velké množství sypkých hmot ze sklápěčů (tentokrát si udělejst exkurzi na cínovec a počítejte vyjíždějcí sklopky). No a o tom se tu bavíme kdyz jez bude tak se objem po vodě zvedne a po silnici poklesne..

Kylchap 26.5.2006 10:24

Zase ty žvásty

o nedostatečné kapacitě železnice. Kam se na ty nesmysly chodí?

ok 26.5.2006 10:24

Re: Re: Re: Re: Re: jezy na Labi

Dalsi byvaly pristav a lodenice v Decine jsou ovsem prakticky bez provozu. To s temi jezy povazuji za pseudoargument. Za komunistu byl provoz velky, ted je provoz maly. Tak maly, ze nejaka megalomanska vystavba jezu je financne nepochybne v minusu.

Zajimave, ze betonare nenapadne, ze hot musi jezdit v souladu s prirodou. Dat si mesic prazdnin, kdyz voda neni. Nebo si betonáž zaplatit ze sveho. Protoze z celostatniho pohledu je Kanon Labe urcite vetsi hodnota nez prace pro 100 lodniku v mesici srpnu - v te dobe muzou proste vzit ksefty nekde jinde po vodnich kanalech po cele Evrope. Nebo s vzit dovolenou, kdyz je ten srpen.

Lojza Kohos 26.5.2006 10:20

Nezoufejte, pane Tošovský,

ono i mezi ekology a environmentalisty jsou lidé, kteří nejsou "brčálově zelení" a dovedou si představit pro přírodu dostatečně citlivé řešení splavnění Labe mezi Střekovem a státní hranicí se SRN, vyhovující i dopravě a s oběma potřebnými stupni. Jen si musí dát tu práci jak projektanti, tak úředníci obou křesťansko-demokratických ministerstev (MD+MŽP), poslouchat skutečné odborníky a věcné argumenty a přestat populisticky odezírat ze rtů anarchistickým křiklounům, kteří jsou proti všemu novému i proti zdravému rozumu a tím i životnímu prostředí. Howgh. 

ptakopysk 26.5.2006 10:20

Re: Re: Re: dobry protiargument

vony jsou povodně na Labi jednou za deset let? Bejvávalo chlapče, bejvávalo...

ptakopysk 26.5.2006 10:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

opravdu? V tom případě získávám velmi nepříjemný dojem, jako by byli zelení melouni někým nabádáni, aby zastavili lodní dopravu na Labi a aby se zboží muselo přepravovat jinými cestami. Dokonce bych si dovolil zavěštit: "I vidím hejna zlatých kapříků plujících do zelených kapes tedy pardon - tůní..."

jonáš 26.5.2006 10:16

Re: Re: dobry protiargument

Představte si, že by se dala kosit třeba devět let z desíti, kdy zaplavená neni .. další problém?

Flasi 26.5.2006 10:12

Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Tak pripocitejte cas nekolika prekladani navic. Pripocitejte ten fakt, ze kvuli lodi musite vsechno nalozit vcas a musi vam byt jasne, ze pro prakticky nic jineho, nez ucelenou dopravu tisice tun se s vhodnymi casovymi pozadavky se lod moc nehodi. A takovych zakazek neni zrovna mnoho.

Martin B. 26.5.2006 10:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Velkej omyl hlavně v sezóně (od žní po vánoce a pak jaro když jede intervence) je problém s nedostatkem lodního prostoru 8-o

tony 26.5.2006 10:03

zvrat

To, že nikdo neočekává klimatický zvrat neznamená že nepřijde. A i při méně výrazném bude vody méně a objeví se další kritické úseky jinde. 

ptakopysk 26.5.2006 10:00

Re: dobry protiargument

kosení zaplavené louky :o)))) to je výborný. A tím bahnem se budou brodit zelení melouni s kosama? Co si tak myslíte, že tam vyroste vy humoristo? Kyselou trávu z podmáčenejch luk vám žádný zvíře do huby neveme. Jedině to nechat zarůst rákosím a těšit se z poetického bzukotu komárů, jako na jižní Moravě...

Mablung 26.5.2006 9:58

Re: Re: Zelena demagogie

No víte, ta přehrada bude mít ten efekt, že se v budoucnosti nebude muset těch pár milionů lidí stěhovat od řeky narychlo v noci (případně že si pár z nich vezme nečekaný "expres k moři").

Druhá věc je, že přehrada poskytuje obrovské množství ekologicky vyráběné energie.

Neříkám že ta přehrada má jen pozitiva. Ale pozitiva jednodnoznačně převyšují negativa (pokud se jim praskliny nerozšíří natolik, aby se ta voda přesunula k moři kapku rychleji než bylo zamýšleno ...)

ptakopysk 26.5.2006 9:56

Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

on on možná bude problém v tom, že zakázek na převezení 1000t čehokoliv z Čech do Hamburku je asi zatraceně málo :o))

ptakopysk 26.5.2006 9:52

Re: Re: Jezy na Labi by poměrně snadno

no stačilo by Sašovu otázku doplnit slovy " a zaplatíte si to"

vita 26.5.2006 9:51

Re: Re: Zelena demagogie

Odkdy šlo zeleným demagogů, o lidi?

tony 26.5.2006 9:46

Re: Jezy na Labi by poměrně snadno

Netýká se to jen lidí ve zmiňovaném pásu, neplatí si to jen oni.

Martin B. 26.5.2006 9:43

Re: Re: Re: Re: jezy na Labi

v Děčíně je právě provoz největší, ale vidět z mostu to není protže přístav je v Loubí (z Děčína směr Hřensko) :-D ....

Jinak samozřejmě podle materiálu, který se vozí jsou tyto přepravy částečně sezóní záležitost a další důvod je právě to, že bez jezů se nedá po část roku jezdi!!!

Arccos 26.5.2006 9:42

Re: Re: Zelena demagogie

Coz je asi 0.1% cinske populace.

ok 26.5.2006 9:36

Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

V tom pripade nechapu, proc je na te trase minimalni provoz. To mi vysvetlete. A neargumentujte malou splavnosti, lode tam jezdi slusne nalozene, ale je jich podezrele malo.

Martin B. 26.5.2006 9:35

Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

To máte úplně pravdu přeprava do Drážďan se nevyplatí, ale určitě víte , že se po Labi dostanete do přímořských přístavu v Belgii, Holandsku a Německu a do všech přístavů cestou a tam už se to opravdu vyplatí... Nehledě na to, že některé nadrozměrné kusy ani nelze přepravit jinak než po vodě! 8-o

ok 26.5.2006 9:34

Re: Kanon Labe

PS: na tech strankach doporucuji hlavne "fotogalerii"

Road 26.5.2006 9:33

Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Lod pri optimalnim ponoru vezme 800 az 1200 t zbozi kamion na zahranici pokud nechce byt pretezovan 25 t .Tj nejakych 48 kamionu navic ...Lod je Hamburgu za 3-4 dny. Pokud mate uceleny kontrakt na 1000 t  za 4 dny to Hamburgu nedostanete ani nahodou.

ok 26.5.2006 9:33

Re: Re: Re: jezy na Labi

Souhlasim s jistou aktivitou v Usti, ale provoz je tam "mirny". Na nejaky vyznamny dopravni uzel to opravdu nevypada. To by tam byl jiny frmol. Pres Decin jezdim casto, a provozu decinskeho pristavu jsem si vubec nevsimnul, domnival jsem se, ze je zavreny :-D s minulosti se to neda srovnavat.

ok 26.5.2006 9:23

Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Pokud vam tohle http://www.ceskesvycarsko.cz/cz/d1-2.php nic nerika, muzeme zustat u takzvane "racionalnich" argumentu: po zprovozneni dalnice Praha-Drazdany si tahle trasa ani neskrtne.

Hodinova cesta kamionem Drazdany-Lovosice nebo puldenni klickovani lodi (plus nakladka a vykladka)?

Martin B. 26.5.2006 9:22

Re: Re: Re: Vážený pane

Jen pro upřesnění já jsem chudák z Mostecka ... Mimo to pracuji v ve spedici (čím více kamionů tím lépe pro mně) a přesto obhajuji právě řeku. Pokračováné D8 dopravu zrychlí, kamiony pojedou na vyšší převodový stupeň a tím sníže spotřebu/emise, oddechnou si obce na E55, zvýší se bezpečnost na silnici. Kromě toho Cínovec byl tradičně nejvytíženější přechod na hranici se SRN. I když v této době je kvůli omezení saské vlády import odkloněn na Jiříkov a Vojtanov... Ceny kamionové dopravy dálnice prakticky neovlivní (narostou poze o část mýtného)

Martin B. 26.5.2006 9:14

Re: Re: jezy na Labi

Běžně v provozu je v Ústí přístav Agropolport, a Luna a Český přístav. Dále je v běžném provozu přístav Loubí v Děčně a přístav v Lovosicích (Lovochemie) a v Mělníku.. O dalších si nejsem jist.. Ale v každém případě není pravda, že jsou překladiště nevyuzita ;-)

Mimo to proč by se měla turuistika s říční dopravou vylučova??? Pokdu se podíváte na historické i současné pohledy nebo obrazy s motivem Labe vždy je na nich loď - to prostě k řece patří

Saša 26.5.2006 9:09

Jezy na Labi by poměrně snadno

mohlo vyřešit referendum občanů, kteří mají bydliště nebo vlastní nemovitost do vzdálenosti 15 km od břehu Labe a Vltavy v pásu od Hradce Králové na Labi a od Orlické přehrady na Vltavě až po státní hranice. Těchto lidí se to týká, tito lidé se mají vyjádřit.

Současná právní úprava neumožňuje takovouto formu teritoriálního referenda. Nicméně již dnes by zastupitelstva jednotlivých obcí na Labi a Vltavě mohla vyhlásit místní referenda podle zákona č. 22/2004 Sb. pro všechny své občany s otázkou: Souhlasíte s tím, aby naše obec podpořila zlepšení splavnosti vodní cesty labskovltavské? Ano-ne.

A argumentace pro i proti jezům a všechny související otázky by se v rámci přípravy referend mohly v jednotlivých obcích důkladně probrat, neboť seriosnost a patriotická čest žádají, aby radnice před referendy daly prostor k vyjádření v místních radničních listech zastáncům i odpůrcům a aby svolaly veřejné schůze svých občanů, na nichž by umožnily vystoupení zastáncům i odpůrcům včetně kladení občanských dotazů.

Referenda by se mohla konat společně s komunálními volbami, aby to ty obce nestálo zbytečné peníze na sčítačí komise.

ok 26.5.2006 9:08

Re: Re: Vážený pane

Martine, byl jste tam nekdy? Doporucuju predevsim divokou oblast mezi Decinem a Drazdany. Moc krasne misto, ktere muze vybetonovat jen primitivni magor (pardon). Ti chudaci, kteri musi zit na mostecku a teplicku si v te oblasti kupuji chalupy a chaty.

A kdyz pracujete v doprave - jak bude doprava v oblasti ovlivnena novou dalnici Praha - Drazdany? Jak to ovlivni ceny, rychlost dopravy, moznosti dopravy velkych objemu? Muze se stat, ze cela ta dopravni cesta ztrati na vyznamu, uz ted je to vedlejsi trasa (krome zeleznice, ta je hodne vyznamna).

Martin B. 26.5.2006 9:05

Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

Pokud jste svéprávný tak Vám asi doje, že jez, který nebude přímo v soutěsce způsobí pouze to, že hladina bude stabilně o metr dva výše než teď, což je jistě méně než při povodních kdy je v poslední době ob rok o osm metrů výše.