17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vita 26.5.2006 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

Ono totiž obilí, jaksi... JE tráva...

Ladislav 26.5.2006 12:26

Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Opravdová snůška keců.Kolik jste viděl,nebo provedl sám propočtů návratnosti,kolik jste provedl analýz  4.dopravního koridoru,kolik jste videl alternativních řešení a znáte vůbec technické detaily.Když někdo napíše na web,že investor chce vybetonovat labský kaňon ,tak je jen politováníhodný trouba,nebo cílevědomý zločinec,který záměrně dezinformuje lidi. Už jsem zažil jednu (rudou) totalitu a o další (zelenou) nestojím. Zelení lžou,jak když práská bičem,protože platné technické řešení je společným kompromisním návrhem dvou rezortů - dopravy a ŽP, území zkoumají přírodovědci ( nikoliv ekoteroristé bez vzdělání) a přírodovědci také rozhodnou,zda navrhované řešení je přijatelné či nikoliv. O dopravním trhu a tarifech,případně nízkoponorových lodích je škoda s hlupáky bez odborných znalostí vůbec mluvit, stejně to nemohou pochopit. Kdo se chce seznámit s fakty, má možnost je získat na MD, kdo je nechce slyšet,bude štěkat stejne jako ok a jiní anonymové.Na slepou ideologii už tato země jednou dojela,kolikrát si to lidi chcete zopakovat ?

Franta 26.5.2006 12:04

Greenpeace pred 12 lety podporovali lodni dopravu

Výstava Greenpeace na lodi Ruebezahl (tuším kolem roku 1994 v Praze) propagovala čistší zdroje (přesněji technologie přeměny) energie, bohužel i "boj" proti jaderné energii. Výstava byla na lodi i z toho důvodu, aby demonstrovala výhodnost LODNÍ dopravy z hlediska dopadů na životní prostředí. Takže by měli zelení za jezy (doplněné MALOU vodní elektrárnou neboli OZE!) bojovat ze všech sil ... ... bohužel, včerejší pravdy jsou dnes zapomenuty.

VladaPing 26.5.2006 11:53

Mám nepříjemný dojem, že po otevření desetiletí(!!) budovaného

kanálu, propojení Rýn - Mohan - Dunaj, propojení, které se začalo budovat na začátku minulého století, nezavládla v Německu nijak veliká euforie a tento propoj používají spíše výletní lodě s turisty. Zaslechl jsem i něco o tom, že dnes by se na tu stavbu vykašlali...... 

rejpal tady a tam 26.5.2006 11:51

Re: Re: Re: dobry protiargument

A to je to už deset let od té předminulé povodně? I vy šprýmaři....

ptakopysk 26.5.2006 11:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

jo pastviny, to jo, ale vy děláte Cimrmanův úkrok stranou, my jsme se doteď bavili o kosení zaplavovaných luk...

ptakopysk 26.5.2006 11:48

Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

možná tomu nebudete věřit, ale já uprostřed louky bydlím. A bejvá občas zaplavovaná při jarním tání, či při přívalových deštích. A vím, že když tráva přezraje, tak se vysype zrovínka jako obilí a položí se. A lehlou trávu sekat je děsná rasovina a ani to moc nejde. Mimoto vysypaná přezrálá tráva je jako krmení úplně k ničemu, protože seno z ní zvířata velikostí od kozy dolů nechtějí žrát. Když ji necháte ležet, tak vám zaroste mechem, trávy je míň a míň, množí se sladkej lupen, bodlák a další humusy a můžete to zavorat, nebo spálit (ale z toho by se ekologisti mohli pos.at - nedoporučuje se). Tento způsob ekologického hospodaření byl obzvláště dobře zřetelný na polích připadajících ekofarmě krišnovců v Městečku u Benešova.

rejpal tady a tam 26.5.2006 11:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezy na Labi

Taky jste řval, když bolševik zatopil Svatojínské proudy na Vltavě a postavil Slapskou přehradu, přes kterou nakoinec dodnes vodní doprava nevede, zatímco přes Svatojanské proudy vedla přinejmenším pár set let?

jakovy 26.5.2006 11:44

ok, ale zapomínáte, že Re: Re: beton

dálnici PHA-Drážďany je třeba zakázat, protože nenávratně poškozuje jedinečné sídliště ďuříka melounového, který je naprosto jedinečný a na záchranu tohoto druhu se musí vyflákat 50 000 homo sapiens (odporný, naprosto nevhodný druh na této planetě). Vždyť se to dá vozit po Labi-vodně ekologicky.

Občan 26.5.2006 11:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

bóoože, víte jak vypadaly břehy všech větších řek do začátku 20 století ? - všechno to byly louky a pastviny .... ;-D

ptakopysk 26.5.2006 11:34

Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

bóóže, občane, viděl jste někdy louku? Víte kdy se kosí? Víte kdy bejvaj povodně?

ptakopysk 26.5.2006 11:32

Re: Re: Re: aby to bylo složitější

a kdyby bylo odbagrované Labe, tak by se mohla jednou v noci sama od sebe odvázat lana, celníci by zrovínka pospávali a ty lodě by odpluly do Hamburku i s nákladem...

Občan 26.5.2006 11:32

Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

a vlak odveze kolik, a trvá mu to jak dlouho ?

Občan 26.5.2006 11:30

Re: Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

no dyby se zamysleli tak zhruba do přelomu století - do vodoprávního zákona  bylo naprosto běžné využívat pravidelně zaplavované pobřežní louky na pastvu a kosení ... ale to chce myslet, a to bolí

navíc jsem se pořád nedozvěděl, co plánují zastánci jezů dělat s lodní doravou v době, kdy je zastavená kvůli vysokému stavu vody - když tedy budou ty povodně tak často

vita 26.5.2006 11:29

Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

A nebude hladina prostě stabilně taková, jaká je po část roku už teď? V době, kdy bude dostatečný (a vyšší) průtok, jez si lehne na dno. Když poklesne, jez se zvedne a udrží hladinu na původní výši.

Aspoň takový dojem na mě dělá popis.

Občan 26.5.2006 11:27

Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

hele vy jste louku viděl leda tak na vobrázku ... ona tráva lehne ... jenomže když se po ní pane ptakopysk nebudeme porád válet, tak zase vstane, tráva není obilí, aby se vysypala a pak už bylo kosení na nic

a jestli budou každej sudej rok povodně, tak to bude každej sudej rok zastavená lodní doprava ... takže jsou to vyhozený prachy

Em 26.5.2006 11:26

Kdyby jste rovnou napsal, že bojujete za lidi co vám přispívají na volební kampaň , tak by jste byl alespoň upřimný.

Nebo jste snad odborník na dopravu? Zase nám vnucujete problémy, které hejsou na pořadu dne;-O.

František I. 26.5.2006 11:25

Re: Re: aby to bylo složitější

Na co budovat jezy, když řeka pod nimi je díky nánosům stejně hluboká, jako u nás bez jezů? Než Němci odbagrují nánosy z předcházející i letošní povodně, uplyne hodně let. A dokud tam budou se na moci podílet melouni, je zbytečné vydávat peníze na jezy. Vyřazené šífy přece mohou sloužit po kutilské úpravě jako netradiční holobyty. Například do nich sestěhovat Chánov.

Občan 26.5.2006 11:24

Re: Re: Re: aby to bylo složitější

ten jeden jediný sklopný jez bude jistě vážit kilogramy, a hlavně stát pár haléřů :o)

vita 26.5.2006 11:23

Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

Jo, jo, oni ti největší "přátelé rostlinek a zvířátek" obvykle viděli krávu jenom v reklamě na Milku a o trávě si myslí, že se pěstuje pod umělým světlem a kouří se...

Občan 26.5.2006 11:23

Re: Re: Re: Re: dobry protiargument

jo ? a ta louka je pokaždé zaplavená zrovna v době kosení ? :-Da jak je to tedy s lodní dopravou při povodni ? :-D

vita 26.5.2006 11:20

Re: Re: aby to bylo složitější

Pokud jsem správně pochopil článek, nemělo by jít o "tuny betonu", ale o sklopný jez, který po tu část roku, kdy je dostatečný průtok, by ležel na dně. Tedy by jen udržel hladinu na této výši po delší část roku.

Ale argumentujte věcně, když na vás vybafnou "Sice s klimatickým zvratem nikdo nepočítá, ale stejně může nastat". A pak z této fantasmagorie odvozuje dlaší chování...

Občan 26.5.2006 11:19

pár postřehů

hmmm

- jak jinak než po silnici se přepravovaný materiál dostane na ty lodě ? (všechny podniky mají možnost naložit zboží rovnou na kamion, ty velké mají rovnou železniční vlečku)

- kolik ta sranda bude stát ? není vhodnější vynaložené prostředky dát na modernizaci silnic a železnic, kde jsou využitelnější pro více lidí než jen rejdaře ?

- když už mám silně ovlivněnou krajinu (dálnice, železnice) je opravdu potřeba zničit (zajezovat, kanalizovat, pravidelně bagrovat) i tak významný prvek, jakým je řeka ? Podívejte se, jak vypadá Labe u Střekova :-(

- jaká bude splavnost po úpravě v případě povodní či naopak extrémního sucha ? nevychází rejdaři z mírného chodu počasí v posledních sto letech ?

terra 26.5.2006 11:13

Re: aby to bylo složitější

 Souhlasím, že při zapojení šedé kůry mozkové lze mnoho, a možná i podpořit lodní dopravu na Labi, aniž by se cokoliv krásného a přírodovědně cenného nevratně porušilo. Elegantní technické řešení je však obvykle drahé - proto se všichni uchylují k tunám betonu, které jsou nejlevnější. Navíc - už 10 let běží mezinárodní projekt návratu lososa (tažná ryba, tříve v Čechách obvyklá) do Labe a jeho přítoků. Projekt spotřeboval mnoho práce, peněz a invence odborníků - a JE ÚSPĚŠNÝ. Aby se to všechno nevyhodilo komínem, je třeba zachovat prostupnost toku Labe pro tyto ryby. Rybí přechody taky leckde fungují, dokonce i u nás - např. na Labi pod Střekovem. Jsou odborně a technicky náročné a tedy drahé. Hic Rhodus, hic salta! Připusťme, že technicky a odborně bychom všechno zvládli. Ale co cheme zaplatit? Co je pro nás cennější? Máme na dobré řešení, chceme na mě mít? Pokud ne, přimlouvám se, abychom si chuť na necitlivá a hloupá řešení nechali zajít a na jezy zapomněli, dokud... Krásný den:-)

ptakopysk 26.5.2006 10:42

Re: Re: Re: dobry protiargument

možná vám to nějak uniká, ale jsou dva termíny seče. Na ten první termín máte terén podmáčený po povodni, že se tam mechanizace nedostane. Proto jsem se ptal, jestli to tam budou chodit sekat melouni s kosama. No a pak vám ta tráva lehne a neposekáte ji, ani kdybyste se po...krájel. A jestli jste myslel sekat trávu třeba každej lichej rok, tak mi napište, já se na to přijedu podívat. A to co z toho území dostanete byste mohl spalovat jako biomasu v kogenerační jednotce, abyste takovouhle údržbou nepřišel cugrunt, ne?

ok 26.5.2006 10:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezy na Labi

Ano, to jsem presvedcen. Nejdriv maly jez, a pak vetsi, protoze ten maly nestaci. Zname sve betonarske. Salamova taktika je jejich osvedceny postup. Viz privedeni dalnice pred Ceske stredohori. S dalnici ovsem souhlasim, tam je jasny celospolecensky zajem, a take konecne vznikne to Paralovo dvojmesti Praha-Drazdany, obe mesta z toho budou tezit.

Zniceni Kanonu Labe - to celospolecensky zajem urcite neni - kam by se lide z dvojmesti Praha-Drazdany chodili rekreovat?

Martin B. 26.5.2006 10:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdim tam velmi casto a lode zadne nevidim

btw s nesmirnou hodnotu okolni prirody bez výhrad souhlasím

jen prosím znovu uvžte že skoro každý rok voda na nějakýc čas stoupne o 8-12 metrů a jez je o 1-2 metry vody víc .... žádné betonové koryto od Dráždaň po Ústí s hloubkou dvacet metrů...

málo nad dva metry je plnosplavnost víc není potřeba..

ptakopysk 26.5.2006 10:35

Kolik mame v Cechach pravych nefalsovanych sto metru hlubokych kanonu s divokou rekou?

A kolik jich je každé dva roky zaplavováno osmi metry tekutých sraček spláchnutých kdoví z jaké Spolany?

ok 26.5.2006 10:32

Re: Re: dobry protiargument

Poradim vam: sekat se da v dobe, kdy povoden neni. Chce to jen trochu se zamyslet ;-D

Martin B. 26.5.2006 10:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezy na Labi

pokud jste přesvědčen že jez = likvidace soutěsky tak tu oba mrháme časem ...