21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ver 5.9.2007 14:47

Re: Pan filosof

ano , takhle to Erazom Kohák prezentoval na ČT 1 v diskusi na onu událost ( Neff , tam taktéž,  mu  oponoval)

Jura Jurax 5.9.2007 14:44

Re: Re: Re: No vzhledem k tomu,

Tak takhle ne - má-li se oteplovati globálně, tak se musí oteplovat zouplna všude a na okršleku zemském nesmí být místečka, kde by se ochladilo ... jinak by šlo o oteplování toliko lokální provázené též lokálním ochlazením; ovšem to je podle víry globálně oteplených nepřípustná hereze :-D:-D:-D 

Jura Jurax 5.9.2007 14:39

Re: Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

pardon - nejsouce patřičně vzděláni

Jura Jurax 5.9.2007 14:38

Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Přečetl jsem si Váš odkaz - no a? Pilný vytvářeč pfilozófických kněh veleboných či zatracovaných jinými pfilozófy ... typicky z toho odkazu ... filozofické dílo vychází z pojetí filozofie jako úsilí o orientaci člověka ve vztahu k Bohu, ke světu a k člověku a z přesvědčení, že filozofovou povinností není jen úsilí o odbornou zdatnost, nýbrž též pedagogická činnost v nejširším smyslu oslovování obce ve věcech veřejných ... což přeloženo znamená, že pfilozóf si osobuje vyjadřovat se ke všemu možnému, aniž by tomu zbla rozuměl. Slyšel jsem besedu E. Koháka o jaderné energetice - ono úsilí o odbornou zdatnost se zde nijak neprojevilo - bylo zřejmé, ze dotyčný pfilozóf tomu rozumí jak Hurvínek integrálnímu počtu. 

Pfilozófové jsou sice zbyteční, ale obecně neškodní, zdržují-li se uvnitř vlastní komunity. Nečiní-li tak, zpravidla škodí, neboť tomu jevu z reálného světa (JE, ekologie etc.), který komentují prostě nerozumí, nejsouce patřičně nevzděláni, a tudíž kážou naprosté hovadiny, zaštítěni ovšem nimbem vysokoškolských profesorů a brilantních myslitelů - to, že jenom pfilozófů, co po úporné námaze jsou schopni nepochopit princip trakaře, ale jsou schopni o něm dlouze učeně pindat, ba i vydat knihu o vlivu trakaře na cokoliv, obvykle uniká.

rs 5.9.2007 14:37

Re: Re: Re: Re: Byl to pro mne takový otřes,

ale jsou8-o

nekřiklavější jsou samozřejmě ti levičáci, ale zkuste prof. Blechu z Univerzity Palackého a mnohé další

MK 5.9.2007 14:36

Re: Re: Re: Re: Byl to pro mne takový otřes,

Označovat ultramaoistu Kellera za "trochu do leva" je "trochu silná káva". Vsadím se, že kdyby měl Keller jen "trochu tu možnost", tak Lenina, Stalina, i Předsedu Maa odstřelí za pravicové úchylky.

Ono i označovat Kellera za filosofa je "trochu na hlavu" - je to prostě ideolog, dpnekonečna přežvyující pár pravd francouzských ekomarxistů třetí kategorie.

Mrzuté je, jak strašně Kellerové a Kohákové uškodili ochraně přírody: vinou takových je každý, kdo chce - více nebo méně racionálně - třeba zachraňovat sněženky, nebo nepokládá za dobrý nápad těžbu dřeva v národním parku, hned podezřelý z ekoterorismu a anticivilizačních postojů. Což mimochodem živí zde pana Březinu. Nemá snad cenu podotýkat, že Kellerům jde houby o sněženky, oni touží po koncentrácích. (Pro ostatní, samozřejmě).

kacir 5.9.2007 14:36

Re: Re: Re: Pan filosof

souhlasím , já si to pamatuju taky , dost mě to vyvedlo z konceptu, když zemi , která mu dala druhý domov obviňuje z tak barbarskýho činu

Jakub 5.9.2007 14:34

Re: Přidávám se k Sýčkovi.

třeba to najdu a zase budu chytřejší :)

gerontusinza 5.9.2007 14:34

Naprostý souhlas s autorem ohledně výroku pana Koháka.

Člověk, který se profesionálně zabývá filosofickou reflexí světa, ale takovou formulaci nesmí vypustit z úst. Pokud tak totiž učiní, ale nestává se filosofem na baterky ale jenom obyčejným agitátorem ktterý nemá s filozofií ale vůbec nic s polečného. Dává jen na vědomí svůj diletantizmus anebo na odiv vliv pokročilého stáří s nízkým již myšlenkovým potenciálem......

Jakub 5.9.2007 14:31

Re: Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

"kdo nejde s nami (zelenymi mozky), jde proti nam"...tohle je ale typický příklad "diskuze" v česku! Dělají to obě strany, každý kdo si dovolí nesouhlasit s něčím v zájmu zachování nějaké cenné oblasti je hned označen za ekoteroristu...pokud tohle nevidíte tak jste hodně zaslepený

vlasta 5.9.2007 14:30

Přidávám se k Sýčkovi.

Taky si to dobře pamatuji, tady nemůže být o vytržení z kontextu ani řeč.

M. Konvička 5.9.2007 14:25

Re: Re: Pan filosof

Musím podpořit Sýčka. Zdroj Vám teď neřeknu, ale byl to nějaký diskusní pořad v bedně, hojně pak diskutovaný v rádiu. Koho zajímají detaily, nechť se zeptá přímo Koháka.

Osobně od té chvíle pokládám Koháka za opravdový hnůj, a pod toto hodnocení se podepisuju.

Jura Jurax 5.9.2007 14:23

Re: Pane Brezino, obvykle Vam fandim

Je o mně známu, že když trpím čtenářským hladem, čtu i telefonní seznam. I přečetl jsem v jakémsi periodiku článek Erazima Koháka - a kromě exotického jména autora ve mně zanechal taky dojem vskutku neobvyklé, ba exotické blbosti. Pak jsem dokonce viděl s ním nějakou debatu v TV - i seznal jsem, že ten dojem exotické blbosti nebyl jen dojem a že by bylo chybou jej vztahovat jen na ten článek. Pár dalších setkání s názory tohoto samorostlého pfilozófa mne jen utvrdilo v názoru, že je škoda plýtvat na něj kapacitou mých šedých buněk.

A selský rozum je selský rozum - pakliže nějaká pfilozófická teze nevydrží ani při kontrole oním prostým selským rozumem, pak je na dvě věci. Nebo soudíte, že výrok 1+1=3 v desítkové soustavě je něco hluboce geniálního, ba přímo pfilozófického, neboť při testu selským rozumem se to jeví býti výrokem chybným neboli hovadinou?

Jakub 5.9.2007 14:23

Re: Pan filosof

tohle je ta vaše "obhajoba" teroristů?... http://www.bbc.co.uk/czech/interview/us_attack.htm

pbla4024 5.9.2007 14:22

Re: Re: Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Jistě že na ni je rozumná odpověď, a sice "Ano, platí".

mordor 5.9.2007 14:22

Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Tupeho komunistickeho pisalka mi pripominate vy sam. Argumentujete totiz ve stylu "kdo nejde s nami (zelenymi mozky), jde proti nam". Ale tudlectu zelenou demogracii mi si soudruzi prece rozvracet nedame, zejo?:-))

No, nechtel bych abyste mne lecil, doktore...

honzak 5.9.2007 14:20

Re: Re: Pan filosof

jak jen jsme mohli bez takového titána žít? Jen on dovedl tuto zemi k dnešní dokkonalosti. Slávu  mu, on je pašák! Piškumpré a župajdá!

Co by se stalo, kdyby ten kohák nepřijel? Zahynuli bychom všichni potupnou smrtí? Mám pocit, že kohák udělal pro tento národ podobnou službu, jako stehlík pro Poldi Kladno.

Larus ridibundus 5.9.2007 14:16

Re: Re: Re: Re: jó, jó....

Stačí si některé jeho "veledílo" přečíst:

Např.: "Zelená svatozář", nebo "Člověk, dobro a zlo" či některé jeho publikované přednášky.

Jak řekl klasik literatury české, Jaroslav Hašek: "Zde možno viděti, jak veliká to hovada rodí se pod sluncem"

Pokud máte silný žaludek, počtěte si v páně Kohákových publikacích, nevyjdete z údivu.........(Y) 

doktor 5.9.2007 14:14

Re: Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Řekl bych, že je to sofistická otázka, na kterou není rozumná odpověď. Jinak viz nahoře!

matra 5.9.2007 14:13

Re: Re: Re: Byl to pro mne takový otřes,

Tak jsem si v rychlosti proběhla pár současných českých filozofů - Bělohradskýho, Kellera, Neuwirtha, časem si snad vzpomenu na další a voni všichni tak trochu do leva. Nějak si mi pravičák současný nevybavuje. Že by moje chyba ?

Jura Jurax 5.9.2007 14:12

Re: Re: Re: Pan filosof

R^

kacir 5.9.2007 14:12

Re: Re: No vzhledem k tomu,

no ono globální oteplování neznamená, že se všude otepluje, budou pásma, kde se ochladí...

doktor 5.9.2007 14:12

Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Jak moje vzdělání (LF + několik specializačních atestací) souvisí s Brezinovým pamfletem? To se nesmím, na rozdíl od vás, vyjadřovat k nemedicinskému tématu? O Erazimu Kohákovi se dočtete na př. v http://www.phil.muni.cz/fil/scf/kohak.html. Nesaháme mu ani po paty. Brezina mi připomíná tupé komunistické pisálky padesátých let.

pbla4024 5.9.2007 14:10

Re: Re: Re: Opírat odsouzení ekoterorismu

Zopakuji otázku: Tvrdíte, že Popperova definice vědecké teorie neplatí?

Jura Jurax 5.9.2007 14:10

Re: Brezino, ignorante

Čtete omezené zdroje. Momentálně se otepluje - nikoliv globálně, tedy všude, ale to je detail. Jakž se oteplovalo mnohokrát dříve a nesporně bude mnohokráte v budoucnosti. Stejně jako tu už bylo i ochlazování. Co je méně obvyklé, je prý dynamika změny - ale i to už tu prý bylo. A i kdyby nebylo

Víra v globální oteplování má všechny znaky náboženského hnutí, jsouc ovšem odnoží zeleného učení ekologistického (nikoliv ekologického). Základní teze zatím odpovídají pečlivě vybraným úsekům reality (lidi si ještě pamatují - až vymřou, mohou si strážci a vykladači dané víry pustit fantazii na špacír víc), tyto teze jsou účelově vykládány, fakta tezím odporující jsou potlačována a jejich zastánci napadáni - a kolem toho všeho je fabrikováno zdánlivě ušlechtilé učení, které se posléze institucionalizuje. Zvítězivší proud likviduje proudy odlišné vyhlásiv je kacíři a odpadlíky od svatého učení a dovolí-li doba, vyhlásí nad nimi klatbu, neřkuli přímo fatvu jak na Rushdieho ten šílený ajatolláh totálně zblblý zase svým svatým učením. Jsou již upřímně věřící globálně oteplení s fanatickým svitem v oku, vzniknou i neupřímně věřící úměrně tomu, jak nevýhodné, neřkuli trestné bude nevěřit, jsou již hlasatelé a verozvěsti víry stejně jako ti, kdož na víře sprostného lidu vydělávají a bohatnou (a těchto bude čím dál víc, neboť bohatství a moc do správných rukou je jediným cílem guruů všech věr a pověr), jsou již i strážci čistoty víry a zárodky inkvizice, zatím polévající naftou jen sídla kacířů, nikoliv kacíře samé, a dosud . A rozum neboli ratio bude jako vždy lkát potlačen v koutku, neboť víra naše je svatá, dobrá a zjevená, a kdo nechce to co my chce zlo a budiž tedy vykynožen do pátého kolena, halelujá ... dokud se to vybíjí jen na pokusných políčkách, jenž padla poblouzněným fanatikům do jejich zkalených očí, není ještě vlastně tak zle ... :-/

kacir 5.9.2007 14:10

...přirovnání

Bohužel s Kohákem také nesouhlasím v mnoha ohledech, jeho postoje  k mezinárodní politice z hlediska Západu jsou defétistické. Každý normální člověk chce žít v míru, to ale neznamená, že když vám někdo pohrozí nebo je třeba se bránit, tak mu radši místo toho dáte klíče od  domu a půjdete žít pod most...

honzak 5.9.2007 14:08

Re: Re: Byl to pro mne takový otřes,

"philosof" má mluvit tak, aby nic nešlo "z kontextu" vytrhnout. A navíc, je to prachsprostý levičácký zmetek. Profesionální kecalista.

Von 5.9.2007 14:04

Re: Re: Opatření jsou neobyčejně účinná.

No - co pak? Je to jedoduché - ti mamuti všude nebudou, u nás jistě ano, a tak jako naše atrakce zvýší turistický ruch a z nabytých peněz opět změníme klima na teplejší atd......

Sýček 5.9.2007 14:02

Re: Re: Byl to pro mne takový otřes,

Pamatuji.

Sýček 5.9.2007 14:01

Re: Re: Pan filosof

Pan Březina neargumentovat vědecky, ani se o to nesnažil. Jen ukázal na jeden z mnoha směšně trapmých postojů EK.  Víte, dnešek má tu výhodu, že si můžete vybrat, co studovat a čeho se vyvarovat. Času je málo, ale EK je možné vypustit už jen proto, s čím se prezentuje. Nemá cenu se jím hlouběji zabývat, ani jako s oponentem.