3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. 29.10.2009 11:43

Re: Máte tam hodně pojmů

vaše vzdělání je tedy  všeobecné, zřejmě ale jen základní, hodně povrchní. Dělíte lidi na zloděje a okrádané a sám sebe lstivě řadíte k těm osvíceným, tedy zlodějům. Já osvícenost vidím v něčem jiném a vás vidím ve tmě. Co víte o církvi nestojí za komentář.

V. 29.10.2009 11:32

Re: Lidi se chovají pragmaticky

Možná to myslel tak, že když se stanete věřícím a upřímně o tom neuastále uvažujete, tak duch víry vás postupně mění k lepšímu a z proměněného vnitřního přesvědčení měníte i svůj dosavadní způsob života k lepšímu a ideálu desatera se přibližujete. Je to trend k lepšímu. Kdo se tím chce ospravedlňovat, není upřímný věřící. Naopak přiznání chyby a snaha ji napravit je i mimo křesťanstí správná věc. Desatero je cílový stav a křesťanství, tedy víra v Ježíše je prostředek dávající sílu k jeho postupnému naplňování. V mezidobí té snahy po zlepšování pak je snažícímu se ještě nedokonalému ( a to jsme všichni ) odpouštěno, pokud ovšem předtím odpoustil sám druhým nedokonalým. Odpusť nám ( nedokonalým ) , jakož i my jsme odpustili ( nedokonalým ). Hřích je zastaralý výraz, říkejme přestupek, nebo nedokonalost. Pak je mu "odpuštěno" získá klid a čisté svědomí. Ale to může také potvrdit každý psycholog, že odpouštění léčí.

Jouza 29.10.2009 11:30

Pochopil jsem to jako metafory!

Ano za penízky se může všechno i získat titul,být beztrestný,slavný,stát se hercem,zkrátka VIP.Církev to pochopila jako první a.vytvořila z víry kšeft.Odpustky byly cesta do pekla a Hus a i jiní proti nim bojovali!Sice bezúspěšně.Svět lidí je tvořen těmi,co chtějí býti klamáni a těmi co je chtějí a umějí klamat.záleží jen na nás na kterou strnu se přidáte.Klamet však dovedou jen ti osvícení a ti mezi sebe jen tak ěkoho nepříjmou.Ti co platí mají stádo zcela otevřené!

RK 29.10.2009 11:26

Re: Je tragédie

souhlas s rozdilem mezi virou a cirkvi. Vira je vecna a lidi kteri nicemu neveri je mi lito. asi nemaji jednoduchy zivot. Cirkev a vsechny -ismy jsou instituce, ktere s virou nemaji nic spolecneho - prosta komerce - byznys v zajmu male skupiny chytrolinu. Jinak dnes se smejeme tomu co pocitali pred peti sty lety, za pet set let se budou smat tomu co dnes pocitame my - trochu pokory by neskodilo.

Pavel 29.10.2009 11:25

Re: Je tragédie

Nechápu co tím chcete říct.

Jiří 29.10.2009 11:22

Re: Je tragédie

Milý pane, věda je také kvantová fysika? Slyšel jste to někdy?

Pete Brich 29.10.2009 11:21

Nech to na zelených kobylkách a projeď se na houpacím koni.

PB

Pete Brich 29.10.2009 11:18

Tak nevím, hrabě. Jste historik nebo hysterik?

PB

Pete Brich 29.10.2009 11:17

Zelený Khmer je škodná!

PB

Pavel 29.10.2009 11:14

Re: Řešíte to sice jako trojčlenku ale svou logiku to má...... Re: Boze, Sejno, vy jste ale hlupak,

No už ty 2°jsou na hraně. Uvědomte si, že případná "apokalypsa" nebude v tom, že by byla planeta úplně neobyvatelná, ale hlavně v těch stamilionech lidí, co přijdou o majetek nebo dokonce budou umírat hlady proto, že jim všechno zaplavilo moře, nebo proto, že řeka, na které jsou závislí vyschla atd.

Monte Christo 29.10.2009 11:13

Dejiny se opakuji...

Zdravim pana Vlka str.

Mate pravdu kolobech dejin se neda zastavit a stale clovek rozumny jenz aspon trochu se snazil najit ve vsech tech nesmyslech trochu te pravdy se musi zastavit a polozit si otazku:Vede vse co se nam preklada k vyvoji ci zaniku?Stovky ci tisice let lzi a polopravd udelalo z hystorie pohadku,avsak pohadky a baje to nejsou...Cesi maji sve dejiny maji sve pamatky a stale chteji byti v evrope mezi poslednimi jenz odhlaly skutecnou pravdu a jeste k tomu velmi pozde na to aby se mohly vubec branit...Ti spatni,uplatni,vlezdopr...nas narod vedou k moralnmu a ekonomickemu upadku zeme,ze ktereho se nase zeme nemusi vzpamatovat radku let a nastane pro nas doba temna,ktera jak se zda jiz stahuje sva mracna nad ceskou krajinou...Je mozna ten pravy cas pozvednou opet po nejake te dobe kalich a jit do boje...Do boje jenz Jirasek nazval bojem Proti vsem!!!Monte Christo Praha Ma zeme Me srdce

erikabc 29.10.2009 11:13

nachápu

Nějak nechápu výzama tohoto článku. Co chtěl autor říci? Jak může dávat dohromady náboženské války ze středověku a ochranu klima z dneška? Dřív nebyl internet a tak snadná komunikace jak teď tak se ani nedivme že si církev dělal co chtěla, protože bylo nevolnictví a lidé si nemohli dělat co chtějí. Dneska je to o něčem jiném, máme neskutečné množství vynálezů které nevyužíváme tak jak by to šlo a to že se nedokážeme postarat o Naši planetu je jen kvůli naší ZDECHLOSTI.

Ludva 29.10.2009 11:06

Re: Lidi se chovají pragmaticky

Asi to myslíte upřímně a takových lidí si vážím. Co si ale mám potom myslet třeba o Martinu Lutherovi, který postuloval, že pro spasení je rozhodující pouze víra, způsob života nerozhoduje. Osobně ho chápu, žil trochu mimo desatero (víno, ženy, zpěv), tak si to musel ospravedlnit.

Pavel 29.10.2009 11:03

Re: Lidi se chovají pragmaticky

Až už nebude pochyb, že globální oteplování je fakt, snese se hněv na ty, kdo z něj těžili a lhali o něm. Až to lidi zjistí, vezmou si jejich majetek a možná je i povraždí. A nikdo jim to nebude moc mít za zlé.

čtenář zdrojů 29.10.2009 10:59

Re: Řešíte to sice jako trojčlenku ale svou logiku to má...... Re: Boze, Sejno, vy jste ale hlupak,

žádná apokalypsa nehrozí a hrozit nebude ani tehdy, když se oteplí třeba o 2°C. To ale ještě neznamená, že budeme ignorovat naměřená data. Prostě se otepluje pořád, což je dobře.

čtenář zdrojů 29.10.2009 10:57

bože, i.h., vy jste osel

To, že vodní pára je skleníkový plyn, není sporu. Však to také nezpochybňuji. Ptám se ale znovu: o kolik se zvýšil objem vodní páry, že na ni svádíte oteplování?

O tom, že se oteplování nezastavilo, svědčí mnou uvedené teplotní odchylky. Pokud tam vidíte zastavení, sdělte nám, jaký jste měl prospěch z matematiky..

Pamětník I. 29.10.2009 10:54

Re: Historik Vlk

Melete si tady své nesmysly jako kolovrátek již týdny, ale pořád  platí, že jedinou autoritou oprávněnou vykládat Ústavu je Ústavní soud a obviňování ústavních soudců ze zločinu by mohl být zřejmě trestný čin, kdybyste ovšem ve stejné větě idiotsky netrvrdil, že nemají kvalifikaci pro výkon svého povolání. Tím je definováno, že jednáte v pominutí smyslů, bohužel trvalém a tudíž by vaše obvinění bylo bezpředmětné.

Pavel 29.10.2009 10:52

Je tragédie

Je tragédie, že nejen pan Vlk pořád nechápe rozdíl mezi církví a vírou. Přitom je to zcela zřejmé:

Církev: Tohle uznáváme, a ty tomu prostě budeš věřit, jinak jsi kacíř.

Věda: Tohle jsme naměřili a tohle jsme z toho spočítali. Jestli se ti to nelíbí, tak ukaž kde je chyba.

Tak co, pánové, pořád nechápete rozdíl mezi církví a vědou?

PROKOP BUBEN 29.10.2009 10:42

Re: NO ANO

překonána...

gerontusinza 29.10.2009 10:41

Řešíte to sice jako trojčlenku ale svou logiku to má...... Re: Boze, Sejno, vy jste ale hlupak,

a v těchto intencích se to může pohybovat.... ale řekněte to třeba Metelkovi....... prostě apokalypsa nám hrozí i kdyby nehrozila....;-)

PROKOP BUBEN 29.10.2009 10:41

NO ANO

Krevní msta sice byla už překoná, ovšem ve jménu jiných prostředků, jak odpůrce likvidovat.....

Pavel 29.10.2009 10:38

Re: spiknutí ekologistů

Opravdu? A co způsobilo, že je tý páry najednou víc?

Pavel 29.10.2009 10:37

Re: spiknutí ekologistů

http://www.munchwine.com/vineyard.htm

ver 29.10.2009 10:36

kdyby byly snahy ekologistů upřímné a čisté ( prostě že by jim šlo jenom o prachy )

dalo byse to snést - konec konců to generuje finanční toky ( i když třeba nesprávným směrem ) v ekonomice potřebné . Ale když do toho začnou matlat víru , dogma a ideologii - to může být problém .

Pavel 29.10.2009 10:35

Re: spiknutí ekologistů

Děčín určitě nebude nejsevernější.

Pavel 29.10.2009 10:31

Re: spiknutí ekologistů

Doložit to pochopitelně nemůžete. Nebo to budete dokládat pěstováním vína a fíků v místech, kde rostou dodnes. Jako obvykle.

i.h. 29.10.2009 10:29

Boze, Sejno, vy jste ale hlupak,

tak polopate: vodni para dodava k oteplovani ten "sokl", jak rikaji Nemci, tedy z tech rekneme 18 stupnu muze rekneme za 17.8 stupne vodni para, rekneme za 0.1 stupne CO2 a za zbyle 0.1 stupne ty ostatni plyny. No a kdyz zvysite koncentraci CO2 o polovinu, tak to je 0.12 (logaritmus) pripadajici na CO2, a kdyz ji zvysite 10x, tak to jsou jenom 0.2 stupne. To "globalni oteplovani" (0.7 stupnu za poslednich 150 let nebo tak nejak) ma zjevne jine priciny, s CO2 nesouvisejici. Ze se za poslednich 10 let neotepluje, uz hlasaji i takove oteplovaci autority jako je Mojib Latif z Hamburku. Chcete rict, ze se v klimatu vyznate lip nez klimatolog Mojib Latif ? Vy jste zarny priklad toho, co rika Klaus: nestaci zdroje jenom cist, je treba taky rozumet, co nam ty zdroje sdeluji. Kdyz posadis opici pred Internet, nemas pocitacoveho odbornika, ale opici sedici pred hromadou plechu. A tak je to i s vami, Sejno.

Pavel 29.10.2009 10:28

Re: Zelené náboženství

To není pravda. Ti ostatní žádní vědci nejsou, nebo jsou z jiných oborů. (obvykle ekonomové)

Tino 29.10.2009 10:27

Re: Lidi se chovají pragmaticky

Křesťanem buď jste a nebo ne. Jestli se kdo schovává za víru v Boha a jedná v rozporu s jeho přikázáním, pak je to jeho svědomí i odpovědnost. Láme se chleba celé věky a za vzory se vyhlašovali i ti nejhorší z lidstva. Není nic na světě, co by už tady nebylo. A tak nelze mluvit o přelomové době, kdy křasťanství je nepotřebný balast, protože se bojuje o přežití. Právě když se bojuje o přežití, pak je víra v Boha to nejlepší pro každého. Na Boha si zpravidla vzpomene každý, až mu je nejhůř. Až zjistí, že mu nic jiné než motlitba k Bohu nezbývá. To připadá směšné jen těm, kteří mají plný žlab a nic ve zdraví i majetku je neohrožuje.

V lidech je hodně závisti, kdy vidí bohatství druhých a považují se za chudé. Že chudoba cti netratí už dávno na kázáních v kostelích neslyšeli.

El Suizo 29.10.2009 10:25

Re: V Ženevě v takovém tom pantheonu luteránských „ svatých“ není o Husovi ani slovo

 http://www.reformationhappens.com/pix/81

(M.Zima, dekuji za link)